Nee hoor.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 16:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, de terreur is al veel langer bezig dan Hamas oud is.
De terreur is ontstaan bij Isral.
Wie begint nu met onzin te verzinnen?quote:Sinds wanneer is dat relevant voor de definitie van genocide?
Niet dus.....
Maar h je moet onzin verzinnen om genocide te blijven steunen.
Ik begrijp niet hoe cynisch het is? Dat is bijzonder. Ik stel juist heel cynisch voor dat het westen op een diplomatische wijze probeert invloed uit te oefenen. Of dat veel effect zal sorteren is vervolgens de vraag, we zien dat in geval van Rusland opzichtig falen. Toch heb ik de hoop dat het in het geval van Israel meer effect sorteert omdat Israel ons minder makkelijk kan vervangen door andere bondgenootschappen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat denk ik niet. Wat ik denk is dat de band tussen Israel en 'het westen' (bij het ene land dus net nog wat meer dan bij het andere) dat bovenstaande besluiten (zoals Engeland nu dus doet) vooral symbolisch zijn.
Uiteindelijk is de band tussen Engeland en Israel belangrijker dan het lot van de Palestijnen. Nu Israel weer een minimale hoeveelheid voedsel wil binnen laten, ga je ook zien dat westerse landen langzaam aan minder kritisch zullen worden. Let maar op.
Jij begrijpt niet hoe cynisch geopolitiek is.
Oekrane is aangevallen door Rusland en Isral door de Palestijnse terroristen en talloze burgers. Die vergelijking gaat dus niet op. Oekrane en Isral zijn de slachtoffers, de Russen en de Palestijnen de daders.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik snap hier de ballen van. Ik heb weet ik hoe vaak aangegeven dat wat we moeten doen is om onze steun voor Israel zo snel mogelijk af te bouwen, daar horen associatieverdragen bij. Daar horen vervolgens ook sancties bij. Dat dan niet zoals bij Rusland doen waar wel sancties zijn maar dat Europa nog altijd meer geld aan Rusland geeft dan Oekraine. In plaats daarvan moeten we Israel snel isoleren. Vervolgens kunnen ze waarschijnlijk niet op dezelfde voet door, worden ze aan de onderhandelingstafel gedwongen. Het plan om als westen invloed te hebben op dit conflict was altijd zo. Steun blijven bieden terwijl je symbolisch de ambassadeur op het matje roept is zinloos dat is het tegenovergestelde van wat ik betoog, dat is wat Nederland nu doet.
Omdat dit het juiste is om te doen. Isral mag wel eens rustig kunnen leven als land zonder de hele tijd te worden bestookt met raketten, aanslagen of andere vormen van terreur.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom wil je uberhaupt Israel steunen, welk doel dient dat? Wat extra onrust creeren in het Midden-Oosten zodat we hier weer vluchtelingen op te vangen hebben en er weer meer terroristische aanslagen in de toekomst zijn?
Dan zou ik eens beginnen met afstand te nemen van de Palestijnse terreurgroeperingen en ook bewegingen zoals Hezbollah, de Houthi's en het religieuze regime in Teheran. Maar nee, jij zoekt het probleem bij Isral.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 17:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Blijkbaar denk je dat diplomatie enkel symbolisch is ofzo. Dat is het niet het heeft ook effecten.
Israel blijven steunen is het tegenovergestelde van wat ik graag zie. Omdat ik niet graag moordzuchtige regimes steun omdat we met zijn allen zeggen nooit meer. Niet nooit meer tenzij Israel het doet.
Weet je wat pas echt raar is. Dat je gisteren nog zei extreem rechts te verlaten als die aanslagen zouden plegen. Toen ik je vroeg hoeveel aanslagen/doden daarvoor nodig waren stopte je met reageren.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 13:21 schreef HeatWave het volgende:
Raar dat men geweld tegen een vijandige groep terroristenaanhangers met Hamasvlaggen niet veroordelen wil, heel raar.
Neem je bij de volgende demo je regenboogvlag mee?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:00 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Weet je wat pas echt raar is. Dat je gisteren nog zei extreem rechts te verlaten als die aanslagen zouden plegen. Toen ik je vroeg hoeveel aanslagen/doden daarvoor nodig waren stopte je met reageren.
Jezelf in een hoek lullen en een paar uur later net doen of je het vergeten bent.
Het is niet verkeerd maar top zou ik het niet noemen. Na 2 jaar een onderzoek is rijkelijk laat.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 18:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)l-na-oproep-veldkamp
Kijk aan, top
Dat blokje is wel lekker slecht geschreven. Negen landen zijn tegen ze noemen er 3. De 17 voor noemen ze blijkbaar allemaal maar hoe kan Duitsland tegen zijn en Germany voor?quote:17 landen steunen Veldkamp
De landen die het voorstel van Veldkamp steunen zijn
Negen landen zijn tegen: Duitsland, Hongarije, Tsjechi,
Austria, Belgium, Bulgaria, Croatia, Republic of Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malta, Netherlands, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain and Sweden.
Die lijst met landen in het Engels zijn er veel meer dan 17, misschien alle landen? Hongarije en Tsjechi staan daar ook bijquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is niet verkeerd maar top zou ik het niet noemen. Na 2 jaar een onderzoek is rijkelijk laat.
[..]
Dat blokje is wel lekker slecht geschreven. Negen landen zijn tegen ze noemen er 3. De 17 voor noemen ze blijkbaar allemaal maar hoe kan Duitsland tegen zijn en Germany voor?
Boos.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neem je bij de volgende demo je regenboogvlag mee?
Jij.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zullen waarschijnlijk de Ummah-adepten zijn.
Queers for Palestine lach ik inderdaad uit... superhard.quote:
Zo zielig.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Queers for Palestine lach ik inderdaad uit... superhard.
Zeg dat... zoveel volk op de been dat niet doorheeft dat het useful idiots zijn.quote:
Zegt de homoseksueel die helemaal uit zijn plaat gaat als je een op religie gebaseerd land met een orthodox rechtse regering niet genoeg vereerd.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg dat... zoveel volk op de been dat niet doorheeft dat het useful idiots zijn.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is niet verkeerd maar top zou ik het niet noemen. Na 2 jaar een onderzoek is rijkelijk laat.
[..]
Dat blokje is wel lekker slecht geschreven. Negen landen zijn tegen ze noemen er 3. De 17 voor noemen ze blijkbaar allemaal maar hoe kan Duitsland tegen zijn en Germany voor?
quote:17 landen steunen Veldkamp
De landen die het Nederlandse voorstel steunen zijn Frankrijk, Belgi, Luxemburg, Oostenrijk, Ierland, Zweden, Denemarken, Finland, Estland, Polen, Roemeni, Slowakije, Sloveni, Spanje, Portugal en Malta.
Negen landen zijn tegen: Duitsland, Hongarije, Tsjechi, Itali, Griekenland, Cyprus, Litouwen, Kroati en Bulgarije.
Letland heeft zich niet uitgesproken.
Bron
Wat? Trump?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:30 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Zegt de homoseksueel die helemaal uit zijn plaat gaat als je een op religie gebaseerd land met een orthodox rechtse regering niet genoeg vereerd.
Daar staan ze helemaal niet voor. Ze kunnen Gaza niet eens aanwijzen op een kaartquote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
Als een queer niet mag demonstreren voor een tweestaten oplossing of tegen de ontberingen in Gaza. Moet hij/zij/hen dan wel voor het verhongeren en collectief straffen van Gaza zijn?
Sowieso raar, bij geen van de huidige genocides zullen homo's het lekker doen toch. Zeg in Yemen, Sudan, China. Moeten we dan maar stil zijn daarover, omdat de slachtoffers van de genocide niet genoeg van onze cultuur delen.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
Als een queer niet mag demonstreren voor een tweestaten oplossing of tegen de ontberingen in Gaza. Moet hij/zij/hen dan wel voor het verhongeren en collectief straffen van Gaza zijn?
Ze hebben al voldoende. Waarom doet Isral dit!?quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:05 schreef HowardRoark het volgende:
Prima, maar volgens activisten wist men nu al te vermelden dat het 'niet voldoende' zou zijn.
quote:Here is what you need to know about the amount of food in Gaza:
During the hostage release deal, 25,200 trucks entered Gaza, carrying almost 450,000 tons of aid. That's nearly a third of the total trucks that entered Gaza during the entire war, in just over a month.
The
@UN
aid was less than 30% of the total amount of aid that entered. Meaning, when the UN say they have 2 weeks worth of aid left in Gaza, there are plenty of other aid organizations and other actors with food aid.
Much of the aid was diverted and available on the markets.
There is enough food for a long period of time, if Hamas lets the civilians have it.
We continue to monitor and assess the humanitarian situation in coordination with the international community.
Neuh, het is vooral nogal dommig om als 'queer' in Nederland tegen Jan Boerenlul te zeggen dat hij een homofobe Nazi is omdat hij niet alle 68.864 pronouns uit z'n hoofd kent.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Sowieso raar, bij geen van de huidige genocides zullen homo's het lekker doen toch. Zeg in Yemen, Sudan, China. Moeten we dan maar stil zijn daarover, omdat de slachtoffers van de genocide niet genoeg van onze cultuur delen.
Alsof je als uitgesproken homo wel leuk zou hebben kunnen demonstreren tegen joden-haat in Duitsland in laten we zeggen 1935. Het is enkel een afleidingsmanoevre. Zo hoeven we het niet over het conflict waar dit topic over gaat te hebben. In plaats daarvan heb je op die manier nog maar een topic over de cultuurstrijd.
quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, het is vooral nogal dommig om als 'queer' in Nederland tegen Jan Boerenlul te zeggen dat hij een homofobe Nazi is omdat hij niet alle 68.864 pronouns uit z'n hoofd kent.
En vervolgens met salafi's de pro-Palestijn uithangen.
Dat is dommig. Heel dommig. Tenenkrommend ook.
Mja, de internationale druk zal wel een grote rol spelen. Maar de Palestijnen hebben natuurlijk genoeg te eten. Het is niet zonder reden dat voor alle propaganda over zogenaamd ondervoede kinderen, beeldmateriaal moet worden gebruikt van doodzieke kinderen met een ernstig onderliggende aandoening.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 20:09 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze hebben al voldoende. Waarom doet Isral dit!?
[..]
[ x ]
https://x.com/cogatonline/status/1906975926308770025
Om te beginnen moet een queer eens gaan beseffen wat er met hem/haar gaat gebeuren wanneer een soort volk als de Palestijnen aan de macht zijn, want dat wil er bij jullie idioten maar niet inzinken.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 19:43 schreef opgebaarde het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |