Met andere vluchtelingen net zo goed. Dat kan het argument niet zijn en is ook geen onderdeel van het vluchtelingenverdrag.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:34 schreef ReplaR het volgende:
Er zijn nogal heel slechte ervaringen met palestijnen als vluchtelingen.
Er zijn in het afgelopen jaar 130.000 migranten er bij gekomen waarvoor eigenlijk geen huisvesting, gezondheidszorg etc is. Dus ook dat is geen argument.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:36 schreef HeatWave het volgende:
We hebben al genoeg plofkrakers en aanslagplegers in het westen inmiddels lijkt me
Die zijn toch juist pro-Taiwan?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
Je krijgt Israël en hun vrienden (de VS) over je heen. Net zoals je niet pro-Taiwan mag zijn.
Dus als ik het goed begrijp, komt dit omdat de Palestijnen geen kans hebben de gazastrip te ontvluchten en hier asiel aan te vragen? Maar als het ze wel lukt, krijgen ze het?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:44 schreef opgebaarde het volgende:
Mensen uit Gaza krijgen wel de vluchtelingenstatus. Dat kan dus 'leuk' worden als die mensen echt de grens over worden gezet. Tot op heden wordt de grens behoorlijk potdicht gehouden waardoor het aantal aanvragen zeer klein is.
Met de inwoners van West Bank is dat niet zo, daar wordt per geval gekeken naar de asiel aanvraag. Nederland beschouwt Palestijnen als statenloos
Die zijn op het moment anti-China en willen hun chipproductie veilig stellen, zij erkennen Taiwan ook niet als een zelfstandig land. Net zoals bijna alle andere landen.quote:
Correct. Bij de immigratiedienst staat het gebied ook genoteerd als 'Gazastrook en Westelijke Jordaanoever met inbegrip van Oost-Jeruzalem'. Vreemd genoeg wordt de nationaliteit wel genoteerd als 'Palestijnse'.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:49 schreef Kickinalfa het volgende:
Palestina is geen erkende staat, dus je kunt ook niemand aanmerken als "Palestijn "
Volgens mij wel. Ook UNRWA speelt nog een rol. UNRWA is door Israël als terroristische organisatie gekwalificeerd en kan daardoor niet meer functioneren, in Gaza én in de West Bank. Dat speelt een cruciale rol. Zie https://verblijfblog.nl/m(...)iel-van-palestijnen/quote:Op maandag 19 mei 2025 11:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp, komt dit omdat de Palestijnen geen kans hebben de gazastrip te ontvluchten en hier asiel aan te vragen? Maar als het ze wel lukt, krijgen ze het?
En als ze eenmaal hier zitten zijn het echt niet alleen maar de joden die ze zullen haten.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:19 schreef franske19 het volgende:
Nog meer jodenhaters gaat ons land echt veel goeds opleveren.
Nou, dat is het wel. De vluchteling mag bijv geen bedreiging zijn voor de veiligheid etc.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Met andere vluchtelingen net zo goed. Dat kan het argument niet zijn en is ook geen onderdeel van het vluchtelingenverdrag.
Ja, wist ook niet waar anders.Dacht dat hier wel mensen met een mening erover te vinden warenquote:Op maandag 19 mei 2025 12:58 schreef Het_Bokje het volgende:
waarom staat dit in NWS? Waar is t nieuws-artikel?
>>POL ?
Ik ben helemaal niet voor massale opvang van de gehele (islamitische) wereld. Maar ik vraag me wel af van waarom de een wel en de ander niet, terwijl die ander veel evidenter bedreigd wordt. Het is niet zo dat de huidige vluchtelingen nooit een bedreiging voor de veiligheid vormenquote:Op maandag 19 mei 2025 13:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Nou, dat is het wel. De vluchteling mag bijv geen bedreiging zijn voor de veiligheid etc.
Ik weet niet welke god je bedoeld maar het is hoe dan ook niet de mijne als je die dankbaar moet zijn dat een dergelijke genocide plaats mag vinden.quote:Op maandag 19 mei 2025 16:47 schreef phpmystyle het volgende:
Het is een godgeschenk dat dat land is ingelocked.
Als Hamas stopt dan stopt Israel met wat ze doen. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:08 schreef 215 het volgende:
[..]
Ik weet niet welke god je bedoeld maar het is hoe dan ook niet de mijne als je die dankbaar moet zijn dat een dergelijke genocide plaats mag vinden.
En inderdaad hebben de buurlanden (of liever het buurland) direct al na 7 oktober de grenzen hermetisch gesloten om geopolitieke redenen. Ook die waren bang dat het een permanente en massale opvang zou worden waarna Israël het gebied definitief zou 'inlijven'. Het resort verhaal van Trump maakt die vrees alleen maar erger.
Of te wel er wordt weer eens van alles uitgespeeld over de rug en het graf van mensen die alleen maar in hun eigen land willen wonen (en een foute club aan de macht hebben/hadden.
De geschiedenis leert meestal anders. Hoe denk je dat Hamas zo extreem is geworden en daarmee ook nog populair? Voor de tijd van dom rechts in Israël leefden bevolkingsgroepen over het algemeen zonder problemen met en naast elkaar.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Als Hamas stopt dan stopt Israel met wat ze doen. Daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.
Dan moet je echt onwetend zijn om dat te denkenquote:Op maandag 19 mei 2025 17:17 schreef 215 het volgende:
[..]
De geschiedenis leert meestal anders. Hoe denk je dat Hamas zo extreem is geworden en daarmee ook nog populair? Voor de tijd van dom rechts in Israël leefden bevolkingsgroepen over het algemeen zonder problemen met en naast elkaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |