quote:Een kind op een step is maandagochtend in Buitenpost aangereden door een trein. Het slachtoffer komt uit de gemeente Achtkarspelen, meldt de politie.
De minderjarige jongen raakte zwaargewond bij het ongeluk en is overgebracht naar het ziekenhuis.
De politie doet onderzoek naar de toedracht van het ongeluk. Het treinverkeer tussen Hurdegaryp en Buitenpost lag na het ongeluk urenlang stil.
En voor de ouders, die zijn zo dom om zoiets te kopen.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een harde, maar wijze les voor dat minderjarige kind dan.
Wat een onzin.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:18 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
En voor de ouders, die zijn zo dom om zoiets te kopen.
Kind wil met de step de overweg oversteken en denkt dat hij nog net op tijd is, ondanks dat de spoorbomen naar beneden zijn.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:35 schreef Gibson88 het volgende:
Dan vraag ik mij toch af hoe het in godsnaam kan gebeuren.
Hopelijk overleeft het kind zijn verwondingen dat ten eerste natuurlijk.
dit, of niet gewacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein aan komenquote:Op maandag 19 mei 2025 12:40 schreef maily het volgende:
[..]
Kind wil met de step de overweg oversteken en denkt dat hij nog net op tijd is, ondanks dat de spoorbomen naar beneden zijn.
Als het bij het station is kan dat, daar is dubbelspoor.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:04 schreef Moonversion het volgende:
[..]
dit, of niet gewacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein aan komen
https://112fryslan.nl/kin(...)trein-in-buitenpost/quote:Op maandag 19 mei 2025 13:04 schreef Moonversion het volgende:
[..]
dit, of niet gewacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein aan komen
Onzin? Ik zag op het journaal dat het een electrische step was zonder verzekeringsplaatje (of het moest tijdens het ongeluk er vanaf gevallen zijn). Die mogen sowieso niet de weg op. Waarom zou je als ouder je kind daarop laten rijden.quote:
Het artikel heeft het over een kind, voor een E-Step met kenteken moet je minimaal 16 jaar oud zijn, ik verwacht niet dat hij zo oud is.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:23 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Onzin? Ik zag op het journaal dat het een electrische step was zonder verzekeringsplaatje (of het moest tijdens het ongeluk er vanaf gevallen zijn). Die mogen sowieso niet de weg op. Waarom zou je als ouder je kind daarop laten rijden.
Er blijkt helemaal nergens uit dat het een "elektrische step" was, en hoe dit specifieke voertuig heeft bijgedragen aan het ongeluk. Misschien was die wel niet eens van het kind zelf.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:23 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Onzin? Ik zag op het journaal dat het een electrische step was zonder verzekeringsplaatje (of het moest tijdens het ongeluk er vanaf gevallen zijn). Die mogen sowieso niet de weg op. Waarom zou je als ouder je kind daarop laten rijden.
niet?quote:Op maandag 19 mei 2025 13:51 schreef KingChicken het volgende:
Goed, geen elektrische step dus.
Maar! Was het dan misschien een elektrische trein?
https://www.hartvannederl(...)ing-trein-buitenpostquote:Op maandag 19 mei 2025 13:36 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er blijkt helemaal nergens uit dat het een "elektrische step" was, en hoe dit specifieke voertuig heeft bijgedragen aan het ongeluk. Misschien was die wel niet eens van het kind zelf.
Om dan gelijk te schuimbekken op die ouders na een tragisch ongeval is grote onzin ja.
quote:Op maandag 19 mei 2025 14:03 schreef Moonversion het volgende:
[..]
niet?
https://www.hartvannederl(...)ing-trein-buitenpost
lijkt mij van wel dat dit een E-Step is zonder kenteken
Ah ok duidelijk, dus het was de trein die niet elektrisch was. Dank.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:03 schreef Moonversion het volgende:
[..]
niet?
Hoezo is dat onzin? Zo'n kind mag niet eens op zo'n step rijden. Hier in de buurt racen ook van die jochies rond op die dingen. Ze hebben 0 verkeersinzicht en zijn graatmager; je ziet ze zo over het hoofd. Als ouders hoor je je kind niet in gevaarlijke situaties te brengen die ze niet kunnen overzien.quote:
Een speed stepelec, bestaan die al?quote:Op maandag 19 mei 2025 14:03 schreef Moonversion het volgende:
[..]
niet?
Die zie je ook zo over het hoofd op een normale fiets, e-bike of step. Laat staan bij die onbewaakte spoorovergangen in Friesland.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Hoezo is dat onzin? Zo'n kind mag niet eens op zo'n step rijden. Hier in de buurt racen ook van die jochies rond op die dingen. Ze hebben 0 verkeersinzicht en zijn graatmager; je ziet ze zo over het hoofd. Als ouders hoor je je kind niet in gevaarlijke situaties te brengen die ze niet kunnen overzien.
Die stepjes zijn een stuk kleiner en razendsnel. Ze gaan er ook eerder mee van de stoep ineens de weg op, vaker dan met een normale fiets of e-bike. Het is niet voor niks dat ze verboden zijn voor onder de 16.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die zie je ook zo over het hoofd op een normale fiets, e-bike of step. Laat staan bij die onbewaakte spoorovergangen in Friesland.
Maar de inwendige RDW-expert moet eerst aan het woord natuurlijk.
E-bike is dan ook een beetje hetzelfde verhaal. Met 10 of 15 per uur fietsen op een fietsje is natuurlijk nog wel wat anders voor een jong kind dan met 25 of 30 op een kruispunt afstuiven.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:28 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die zie je ook zo over het hoofd op een normale fiets, e-bike of step. Laat staan bij die onbewaakte spoorovergangen in Friesland.
Maar de inwendige RDW-expert moet eerst aan het woord natuurlijk.
Het is helemaal niet duidelijk of hier verbodsbepalingen zijn overtreden.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:34 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Die stepjes zijn een stuk kleiner en razendsnel. Ze gaan er ook eerder mee van de stoep ineens de weg op, vaker dan met een normale fiets of e-bike. Het is niet voor niks dat ze verboden zijn voor onder de 16.
Waarom haal je steeds een onbewaakte spoorwegovergang aan. Het ongeluk gebeurde gewoon bij een bewaakte spoorwegovergang.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is helemaal niet duidelijk of hier verbodsbepalingen zijn overtreden.
Het is weer overduidelijk de fatbike pavlov, want het is een e-rijtuig dus dat zullen wel tokkies zijn, eigen schuld dikke bult.
Dat er nog steeds onbewaakte grensovergangen zijn in Nederland, dat de jeugd standaard met oordoppen in en telefoon in de handen fietst, dat er helemaal niet duidelijk is of dit door het rijtuig komt. Dat maakt allemaal geen reet uit.
Was getekend verantwoordelijk superouders.
Voldeed de spoorwegovergang wel aan de NEN-EN-471??!!?!?quote:Op maandag 19 mei 2025 15:18 schreef KingChicken het volgende:
Maar was het een elektrische spoorwegovergang?
Misschien een regenboog slagboom i.p.v. rood-wit?quote:Op maandag 19 mei 2025 15:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Voldeed de spoorwegovergang wel aan de NEN-EN-471??!!?!?
Met een e-step denk je misschien net wat sneller dat je het nog wel haalt dan met een driewieler?quote:Op maandag 19 mei 2025 15:26 schreef Kriegel het volgende:
Uhh, ligt het nou aan mij of is het gegeven dat ie wel of niet op een e-step reedt hier irrelevant?
Het is een aanrijding met een trein, die rijden als het goed is normaliter alleen ergens waar rails liggen, en die kun je alleen kruisen op een overgang. Als die onbewaakt was zou de snelheid van zo'n step nog een béétje van invloed kunnen zijn, maar als dat jong tussen de spoorbomen is doorgereden dan had ie net zo goed op een driewieler kunnen zitten.
Ja, okay. Zou kunnen.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met een e-step denk je misschien net wat sneller dat je het nog wel haalt dan met een driewieler?
Nou, als het stepje niet in het register stond ziet Fok! liever dat de ouders opdraaien voor de zorgkosten, eventueel de uitvaart, gederfde inkomsten en immateriële schade van iedereen die hinder heeft van dit ongeval.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:26 schreef Kriegel het volgende:
Uhh, ligt het nou aan mij of is het gegeven of ie wel of niet op een e-step reedt hier irrelevant?
Het is een aanrijding met een trein, die rijden als het goed is normaliter alleen ergens waar rails liggen, en die kun je alleen kruisen op een overgang. Als die onbewaakt was zou de snelheid van zo'n step nog een béétje van invloed kunnen zijn, maar als dat jong tussen de spoorbomen is doorgereden dan had ie net zo goed op een driewieler kunnen zitten.
En geef mij dan liever maar de e-step want dan kom je misschien nog op tijd weg.
Met een (e-)step zou je eerder tussen de rails blijven hangen/omvallen dan op een driewieler.quote:Op maandag 19 mei 2025 15:26 schreef Kriegel het volgende:
Uhh, ligt het nou aan mij of is het gegeven of ie wel of niet op een e-step reedt hier irrelevant?
En geef mij dan liever maar de e-step want dan kom je misschien nog op tijd weg.
Alleen met kenteken zijn ze legaal op de openbare weg.quote:Op maandag 19 mei 2025 13:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zie ze hier overal door kids gebruikt worden. Sommige zijn goedgekeurd. Veel niet.
Tokkie met kind en e-step gesignaleerd.quote:Op maandag 19 mei 2025 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is helemaal niet duidelijk of hier verbodsbepalingen zijn overtreden.
Het is weer overduidelijk de fatbike pavlov, want het is een e-rijtuig dus dat zullen wel tokkies zijn, eigen schuld dikke bult.
Dat er nog steeds onbewaakte grensovergangen zijn in Nederland, dat de jeugd standaard met oordoppen in en telefoon in de handen fietst, dat er helemaal niet duidelijk is of dit door het rijtuig komt. Dat maakt allemaal geen reet uit.
Was getekend verantwoordelijk superouders.
Klopt en het lijkt ook altijd alsof die treinen supertraag gaan maar voor je het weet zijn ze er ineens.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:40 schreef maily het volgende:
[..]
Kind wil met de step de overweg oversteken en denkt dat hij nog net op tijd is, ondanks dat de spoorbomen naar beneden zijn.
Natural selection at its finest.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:55 schreef marc0871 het volgende:
Nog ff gauw over willen piepen, of wat?
Zulke acties zijn altijd wel Darwin-waardig
Als ik lees 'zwaargewond' en 'aangereden door een trein' denk ik meteen dat dat kind letterlijk in tweeën ligt. Heb echt al te veel van dat soort filmpjes gezien.quote:Op maandag 19 mei 2025 10:52 schreef Moonversion het volgende:
https://www.omropfryslan.(...)trein-bij-buitenpost
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |