SPOILER: Oorspronkelijke OPOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:
LIVESTREAM
Bekijk deze YouTube-video
Jetten is het summum van D66.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik denk dat Rob maar eens lekker een tijdje tussen die vriendjes moet gaan wonen.
Jetten is hét voorbeeld van waar het mis ging met D66.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jetten is het summum van D66.
Hoogopgelied, en alsnog volstrekt wereldvreemd en gewoon enorm dom.
Niet echt.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Jetten is hét voorbeeld van waar het mis ging met D66.
Ben ik even blij dat ik nog een lading zakdoekjes heb liggen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou ja, het lijkt me evident he. De mensen staan daar om op te komen voor een burgerbevolking die wordt afgeknepen van voedsel, water en hulp, wiens steden platgebombardeerd zijn, die niet kunnen vluchten en waar Israëlische ministers van zeggen dat ze het gebied onleefbaar willen maken. Voor die mensen is dit toch vrij duidelijk uitlegbaar als onrecht. Misschien niet voor jou, maar zeer duidelijk wel voor deze demonstranten. Dus wederom, wat snap je er niet aan.
Wokewahabi heeft weer een leuk dagje uit gehad.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat ik nog een lading zakdoekjes heb liggen.
Ben ik even blij dat we nog niet in meerderheid op een fascist hebben gestemd hier dan zeg.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:22 schreef phpmystyle het volgende:
Zolang Palestijnen in meerderheid achter Hamas staan en hen steunen -en zelfs op hun stemmen- zijn Palestijnen per definitie niet onschuldig en zijn de operaties die Israël uitvoert gelegitimeerd.
En het moet eens stoppen in het Westen om de Palestijnen naar de mond te praten en het idee te voeden dat er een basis is van gelijke invloed en macht. De Palestijnen hebben verloren. Klaar. En laat Netanyahu gewoon zijn werk doen, hoe minder hij in de wielen wordt gereden hoe eerder dit bloedvergieten voorbij is.
Ja..quote:Op zondag 18 mei 2025 21:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet echt.
[ x ]
Heerlijk hoe deze zo relevant blijft na al die jaren @:sp3c @:achja @:lxiv
Prima dat jij burgers en kinderen uithongeren oke vindt, maar het frame dat die mensen daar staan voor steun aan Hamas is nogal achterlijk.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Hamas heeft het recht geschonden op 7 oktober. En alles wat er nu gebeurt is het gevolg van die actie.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:23 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ben ik even blij dat we nog niet in meerderheid op een fascist hebben gestemd hier dan zeg.
Gewoon onomstotelijk tegen het oorlogsrecht in, zo moeilijk is het niet.
Laat die mensen zich maar eens uitspreken tegen de walgelijkheden op 7 oktober.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Prima dat jij burgers en kinderen uithongeren oke vindt, maar het frame dat die mensen daar staan voor steun aan Hamas is nogal achterlijk.
Zo werkt het gelukkig niet grapjas. We hebben zeer terecht niet alle Duitsers vermoord na de oorlog, we hebben niet alle rechts-extremistische Noren vermoord na Breivik, of alle Marokkaanse Nederlanders na Mohammed B.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:25 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hamas heeft het recht geschonden op 7 oktober. En alles wat er nu gebeurt is het gevolg van die actie.
En de Palestijnen mogen in hun handen knijpen met zo'n Netanyahu. Leiders zoals een Bush, Poetin, of een Assad hadden het sneller opgelost.
Fake news. Is nooit gebeurdquote:Op zondag 18 mei 2025 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Laat die mensen zich maar eens uitspreken tegen de walgelijkheden op 7 oktober.
Ik gok zomaar zo dat vrijwel iedereen daar wat van vindt. En diegene die dat niet vinden zijn ook meteen de probleem groep.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat als jij willekeurig 100 mensen er daar naar vraagt om zich uit te spreken tegen de walgelijkheden van 7 oktober, 99% dat zal doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ga weg johquote:
Hamas is blijkbaar niet uit te schakelen zonder veel collatoral damage. Als iemand weet hoe je Hamas objectief kan onderscheiden van onschuldige burgers dan mag hij of zij het zeggen. Tot die tijd moet je met een grote hamer slaan op die plekken waar je militaire Hamas activiteiten detecteert. En als Palestijnen zich gewillig laten gebruiken als menselijk schild daarvoor dan moeten we dat accepteren.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo werkt het gelukkig niet grapjas. We hebben zeer terecht niet alle Duitsers vermoord na de oorlog, we hebben niet alle rechts-extremistische Noren vermoord na Breivik, of alle Marokkaanse Nederlanders na Mohammed B.
Reactie en het stoppen van Hamas is compleet gerechtvaardigd, mits proportioneel, en daar gaat het klaarblijkelijk mis.
Jetten is vooral ook een posterboy voor moderne 'politici' die helemaal niet meer bezig zijn met in dienst van het Nederlandse volk gewoon zakelijk beleid maken/uitvoeren om het dagelijks leven te faciliteren, maar vooral druk met een eigen activistische en ideologische agenda doordrukken.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jetten is het summum van D66.
Hoogopgeleid, en alsnog volstrekt wereldvreemd en gewoon enorm dom.
En natuurlijk een vet salaris om z'n hobbyisme mee uit te leven.
Gewillig is ook zo'n achterlijk frame. Ze kunnen letterlijk nergens naar toe hèquote:Op zondag 18 mei 2025 21:30 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hamas is blijkbaar niet uit te schakelen zonder veel collatoral damage. Als iemand weet hoe je Hamas objectief kan onderscheiden van onschuldige burgers dan mag hij of zij het zeggen. Tot die tijd moet je met een grote hamer slaan op die plekken waar je militaire Hamas activiteiten detecteert. En als Palestijnen zich gewillig laten gebruiken als menselijk schild daarvoor dan moeten we dat accepteren.
Uit beleefdheid zullen ze dat met tegenzin zeggen om vervolgens een verhaal af te steken over kinderen met honger en weet ik wat. We moeten bij de basis blijven: zonder 7 oktober zou Israël niet zijn binnengevallen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik gok zomaar zo dat vrijwel iedereen daar wat van vindt. En diegene die dat niet vinden zijn ook meteen de probleem groep.
Slotje
Neuh, geen steun aan hamas, vooral schoppen tegen Israël.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Prima dat jij burgers en kinderen uithongeren oke vindt, maar het frame dat die mensen daar staan voor steun aan Hamas is nogal achterlijk.
Volgens 91% zijn die 7 oktober misdrijven tegen de menselijkheid op niet eens gebeurd. Verantwoordelijkheid nemen vinden ze volgens mij 'een beetje' lastig daarquote:Op zondag 18 mei 2025 21:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat heeft Israel laten gebeuren.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uit beleefdheid zullen ze dat met tegenzin zeggen om vervolgens een verhaal af te steken over kinderen met honger en weet ik wat. We moeten bij de basis blijven: zonder 7 oktober zou Israël niet zijn binnengevallen.
False equivalence. De geallieerden hebben Duitsers vermoord totdat het Duitse regime zich overgaf en Engeland heeft daarbij zelfs terreurbombardementen ingezet. Hamas heeft zich nog niet overgegeven dus jouw vergelijking gaat niet op.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:28 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Zo werkt het gelukkig niet grapjas. We hebben zeer terecht niet alle Duitsers vermoord na de oorlog, we hebben niet alle rechts-extremistische Noren vermoord na Breivik, of alle Marokkaanse Nederlanders na Mohammed B.
Reactie en het stoppen van Hamas is compleet gerechtvaardigd, mits proportioneel, en daar gaat het klaarblijkelijk mis.
Idd een groot deel van gaza is nu al een killzone.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gewillig is ook zo'n achterlijk frame. Ze kunnen letterlijk nergens naar toe hè
Dat betwijfel ik. 7 oktober heeft het alleen versneld. De kolonisten zijn sinds jaar en dag bezig meer land van de Palestijnen in te pikken en het leger staat er bij en kijkt er naar.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Uit beleefdheid zullen ze dat met tegenzin zeggen om vervolgens een verhaal af te steken over kinderen met honger en weet ik wat. We moeten bij de basis blijven: zonder 7 oktober zou Israël niet zijn binnengevallen.
Wat is dit dan weer?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:25 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jawel. Ze kunnen van links naar rechts, en van voor naar achter. Israel stuurt geen willekeurige granaten en raketten op gaza.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:31 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Gewillig is ook zo'n achterlijk frame. Ze kunnen letterlijk nergens naar toe hè
Nah dan had Israël vroeg of laat een andere casus belli gevondenquote:Op zondag 18 mei 2025 21:31 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Reactie hierop, kan je lezen?quote:
quote:Op zondag 18 mei 2025 21:22 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
De aanval van Hamas op 7 oktober 2023 was wel degelijk een directe aanleiding voor Israël om een grootschalige militaire operatie in Gaza te starten.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:34 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik. 7 oktober heeft het alleen versneld. De kolonisten zijn sinds jaar en dag bezig meer land van de Palestijnen in te pikken en het leger staat er bij en kijkt er naar.
Zie bijvoorbeeld de recente docu van Louis Theroux
Nu hij geen advocaat is, lobbyt hij voor Israel. Mooi he, dat schnabbelcircuit.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Ze kunnen van links naar rechts, en van voor naar achter. Israel stuurt geen willekeurige granaten en raketten op gaza.
B. Moszkowicz op 7:10
Dat had Bibi ook nodig, geheel toevallig dat die slachtpartij zo eenvoudig kon plaatsvinden.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:38 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
De aanval van Hamas op 7 oktober 2023 was wel degelijk een directe aanleiding voor Israël om een grootschalige militaire operatie in Gaza te starten.
Wie weet. Maar dan was de morele verontwaardiging tenminste terecht geweest.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nah dan had Israël vroeg of laat een andere casus belli gevonden
Er zijn beperkte uitgangen uit Gaza, en geen enkel is open. Dus waar moeten ze heen dan? Als ze geen menselijk schild willen zijn?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jawel. Ze kunnen van links naar rechts, en van voor naar achter. Israel stuurt geen willekeurige granaten en raketten op gaza.
B. Moszkowicz op 7:10
Een zeer kundig strafpleiter met veel kennis ter zake.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:38 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Nu hij geen advocaat is, lobbyt hij voor Israel. Mooi he, dat schnabbelcircuit.
Zonder de aanval van 7 oktober zou Israël niet tot een dergelijke invasie hebben besloten. Ook al waren er al wel spanningen en eerdere conflicten met Hamas.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:39 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Dat had Bibi ook nodig, geheel toevallig dat die slachtpartij zo eenvoudig kon plaatsvinden.
Dat legt Bram toch uit. Van links naar rechts naar boven naar onder. Nadat Israel een paar pamfletten met 'bommetje over 10 minuten' rondstrooit.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Er zijn beperkte uitgangen uit Gaza, en geen enkel is open. Dus waar moeten ze heen dan? Als ze geen menselijk schild willen zijn?
Van links naar rechts, en van voor naar achter. En niet bij leden van Hamas in de buurt komen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:40 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Er zijn beperkte uitgangen uit Gaza, en geen enkel is open. Dus waar moeten ze heen dan? Als ze geen menselijk schild willen zijn?
Waarom zou je überhaupt voor de zaak van Hamas opkomen? Het is een terroristische organisatie…quote:Op zondag 18 mei 2025 21:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Een zeer kundig strafpleiter met veel kennis ter zake.
Ik heb nog niemand gezien die fatsoenlijk voor de zaak van Hamas opkomt die ook nog eens met twee woorden kan spreken.
Precies!quote:Op zondag 18 mei 2025 21:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Zonder de aanval van 7 oktober zou Israël niet tot een dergelijke invasie hebben besloten. Ook al waren er al wel spanningen en eerdere conflicten met Hamas.
Raar frame. Niemand komt voor Hamas op. Wel voor de Palestijnen.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand gezien die fatsoenlijk voor de zaak van Hamas opkomt die ook nog eens met twee woorden kan spreken.
Hij mag zich geen strafpleiter meer noemen toch? Hij is toch verbannen uit de advocatuur door misstanden?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gedoe over bijscholing en ruzie met de Deken.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:43 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hij mag zich geen strafpleiter meer noemen toch? Hij is toch verbannen uit de advocatuur door misstanden?
Hoe werkt dit dan? Als je in een ziekenhuis ligt of in je huis zit, op je werk bent?quote:Op zondag 18 mei 2025 21:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Van links naar rechts, en van voor naar achter. En niet bij leden van Hamas in de buurt komen.
Allemaal niet zo lastig hoor.
Probleem is dat Hamasleden Palestijnen zijn, en veel Palestijnen weer sympathiseren met Hamas.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:43 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Raar frame. Niemand komt voor Hamas op. Wel voor de Palestijnen.
Grappig genoeg één van de weinigen die voor het leven geschorst is, maar zeer kundig hoorquote:Op zondag 18 mei 2025 21:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Gedoe over bijscholing en ruzie met de Deken.
Door Hamas te verbieden dat ze daar activiteiten ontplooien, op die manier wordt voorkomen dat het ziekenhuis een legitiem doelwit wordt.quote:Op zondag 18 mei 2025 21:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe werkt dit dan? Als je in een ziekenhuis ligt of in je huis zit, op je werk bent?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |