Dat heeft zin, denk je? Dan eindigt Nederland hooguit rond het plekje waar Finland nu staat, plekje 11...quote:
Ik kan me niet voorstellen dat een Bankzitters buiten Nederland ook jongeren aanspreekt.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als we full televote willen gaan: Goldband of de bankzitters
Een vocalist van topniveau inzenden is niet nodig, maar er zijn grenzen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als we full televote willen gaan: Goldband of de bankzitters
quote:
Ik snap die hype rond bankzitter, goldband en roxy dekker niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:06 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Een vocalist van topniveau inzenden is niet nodig, maar er zijn grenzen.
Over Roxy Dekker heb ik wat dat betreft ook m'n twijfels, die klinkt op studio-opnames al flinterdun.
Begrijpen wel, de muziek zelf aan kunnen horen dan weer niet.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik snap die hype rond bankzitter, goldband en roxy dekker niet.
De grootste Nederlandse artiesten zijn momenteel natuurlijk wel dj's, in het buitenland bekende Nederlandse artiesten vinden is lastig. De andere categorie die nog wel redelijk scoort is punkrock, maar die willen over het algemeen niets te maken hebben met het songfestival volgens mij. Nog los van de vraag of je daarmee kunt scoren.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gewoon eens weer een wat grotere artiest in plaats van die b-garnituur met dan zogenaamd een waanzinnig goed nummer (wat de laatste paar jaar niet een waanzinnig goed nummer is).
DJ's op een ESF podium werken nog steeds niet. Dus dat scoren gaat sowieso tegenvallen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
De grootste Nederlandse artiesten zijn momenteel natuurlijk wel dj's, in het buitenland bekende Nederlandse artiesten vinden is lastig. De andere categorie die nog wel redelijk scoort is punkrock, maar die willen over het algemeen niets te maken hebben met het songfestival volgens mij. Nog los van de vraag of je daarmee kunt scoren.
Zet er een leuke zangeres voor. Als je een beetje door zoekt, is er vast wel eentje die goed genoeg zingt, er leuk uit ziet en het geheel wat de dj produceert kan verkopen. Maan zie ik btw weinig potten breken, komt tegenwoordig wat wazig over.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:14 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
DJ's op een ESF podium werken nog steeds niet. Dus dat scoren gaat sowieso tegenvallen.
Als producer kan het prima werken, zolang je de DJ in kwestie maar niet op het podium zet.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zet er een leuke zangeres voor. Als je een beetje door zoekt, is er vast wel eentje die goed genoeg zingt, er leuk uit ziet en het geheel wat de dj produceert kan verkopen. Maan zie ik btw weinig potten breken, komt tegenwoordig wat wazig over.
Maar alsnog graag een inzending die ofwel nog ruim onder de veertig is, ofwel op z'n minst zo overkomt.
Veel van de echt grote namen zijn dat stadium inmiddels gepasseerd.
Met Floorquote:Op zondag 18 mei 2025 13:17 schreef Hanca het volgende:
Maar aangezien opera blijkbaar scoort: Henk Poort
Nou ja, met vooral televoting kan het natuurlijk wel, maar daar is het écht hit or miss. Joost was een kneiterharde banger die de halve finale ook dik gewonnen had als er niet zo enorm veel mensen stemden op Israël omdat Israël. Of hij gewonnen zou hebben, tja, we zullen het nooit weten, maar zéker niet bij de laatste 10quote:Op zondag 18 mei 2025 13:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft zin, denk je? Dan eindigt Nederland hooguit rond het plekje waar Finland nu staat, plekje 11...
Nederland wordt over het algemeen onsympathiek gevonden door de rest van Europa. Dus als je veel stemmen wil winnen moet je een echt zeer sterk nummer sturen. Of echt heel veel jurypunten oprapen. Als je iets stuurt wat weinig jurypunten pakt, eindigt Nederland denk ik vrij zeker bij de laatste 10 in een finale.
Dit is, naar mijn mening, helemaal de verkeerde invalshoek. KAJ, JJ, Kaarija, Duncan Laurence, Nemo, niemand kende die artiesten in eigen land voordat ze naar Eurovisie gingen. Het gaat helemaal niet om een grote naam, dat zegt de buitenlanders toch niks. En trouwens, Claude was voor Nederlandse begrippen een behoorlijk grote artiest. Bijna iedereen kende hem al.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:01 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Gewoon eens weer een wat grotere artiest in plaats van die b-garnituur met dan zogenaamd een waanzinnig goed nummer (wat de laatste paar jaar niet een waanzinnig goed nummer is).
Wie de vliegende fuck is bankzitter nou weerquote:Op zondag 18 mei 2025 13:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik snap die hype rond bankzitter, goldband en roxy dekker niet.
O.a.:quote:Op zondag 18 mei 2025 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie de vliegende fuck is bankzitter nou weer
Maar goed, dat dacht ik ook bij Joost Klein.
Ik denk het eigenlijk niet. Ondanks Loreen scoort gewone dance eigenlijk nauwelijks meer op het ESF.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:17 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Zet er een leuke zangeres voor. Als je een beetje door zoekt, is er vast wel eentje die goed genoeg zingt, er leuk uit ziet en het geheel wat de dj produceert kan verkopen. Maan zie ik btw weinig potten breken, komt tegenwoordig wat wazig over.
Maar alsnog graag een inzending die ofwel nog ruim onder de veertig is, ofwel op z'n minst zo overkomt.
Veel van de echt grote namen zijn dat stadium inmiddels gepasseerd.
Finland dacht ook een 'banger' te hebben, 11e. Die werd toch veel getipt als hoog in de televote. Australië dacht het vast ook... zelfs Zweden viel qua televote nog tegen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, met vooral televoting kan het natuurlijk wel, maar daar is het écht hit or miss. Joost was een kneiterharde banger die de halve finale ook dik gewonnen had als er niet zo enorm veel mensen stemden op Israël omdat Israël. Of hij gewonnen zou hebben, tja, we zullen het nooit weten, maar zéker niet bij de laatste 10
Maar met zulke 'gekkigheid' is het risico op een totale miskleun ook veel groter natuurlijk.
Dit is uh...ja....het is iets, denk ikquote:Op zondag 18 mei 2025 13:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
O.a.:
Bekijk deze YouTube-video
Ze stonden verleden jaar 4 x in de Top 2000.
Dat bedoel ik: met zulke 'gekkigheid' kun je massaler scoren, maar de kans op een mispeer is ook gewoon groter. Het is maar hoeveel risico je wilt nemen, dus.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Finland dacht ook een 'banger' te hebben, 11e. Die werd toch veel getipt als hoog in de televote. Australië dacht het vast ook... zelfs Zweden viel qua televote nog tegen.
Voor een onpopulair land waar weinig mensen wat mee hebben is gokken op de televote denk ik wel echt gokken. Ik vraag me ook af of Joost vorig jaar wel hoog had gescoord, met die waardeloze staging.
Met veel tralala in het liedje en een molen in het decor.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef superniger het volgende:
Nepo Bauer.
Die zie istegenwoordig 24/7 op tv.
Probleem met de bankzitters is dat ze eigenlijk niet zonder autotune kunnen zingen. Ja inmiddels zitten ze wel op zangles om het allemaal wat serieuzer te nemen en Milo kan wel aardig zingen maar verder.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
O.a.:
Ze stonden verleden jaar 4 x in de Top 2000.
Dan kun je het net zo goed helemaal over die boeg gooien: wat is de bekendste Nederlandse tiktokker/youtuber/influencer in het buitenland? Doen we die op zangles, die zanglessen ook op de socials, 'Road to ESF'.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:28 schreef Ama het volgende:
[..]
Probleem met de bankzitters is dat ze eigenlijk niet zonder autotune kunnen zingen. Ja inmiddels zitten ze wel op zangles om het allemaal wat serieuzer te nemen en Milo kan wel aardig zingen maar verder.
Dat ze Ziggo Dome uitverkopen en in Top 2000 staan zegt niet heel veel over hun zangkwaliteiten maar meer over het feit dat ze gewoon veel fans hebben, vooral door YouTube.
Buitenlanders zijn ook niet achterlijk hoorquote:Op zondag 18 mei 2025 13:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan kun je het net zo goed helemaal over die boeg gooien: wat is de bekendste Nederlandse tiktokker/youtuber/influencer in het buitenland? Doen we die op zangles, die zanglessen ook op de socials, 'Road to ESF'.
Beide waren wel wat te seksueel getint voor een echte topscore, voor een familieprogramma wat het ESF nog steeds vooral is. Zie ook de 8 punten televotingscore voor Malta.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Finland dacht ook een 'banger' te hebben, 11e. Die werd toch veel getipt als hoog in de televote. Australië dacht het vast ook... zelfs Zweden viel qua televote nog tegen.
Voor een onpopulair land waar weinig mensen wat mee hebben is gokken op de televote denk ik wel echt gokken. Ik vraag me ook af of Joost vorig jaar wel hoog had gescoord, met die waardeloze staging.
Jammer dat die act niet meer actief is op Fok.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef superniger het volgende:
Nepo Bauer.
Die zie istegenwoordig 24/7 op tv.
Wat een grote onzin, heeft echt geen kut te maken met sympathiek land of niet. Joost had vorig jaar ook in de finale de televote kunnen winnen. Iedereen land dat nu meedoet kan winnen als ze een goed nummer hebben.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat heeft zin, denk je? Dan eindigt Nederland hooguit rond het plekje waar Finland nu staat, plekje 11...
Nederland wordt over het algemeen onsympathiek gevonden door de rest van Europa. Dus als je veel stemmen wil winnen moet je een echt zeer sterk nummer sturen. Of echt heel veel jurypunten oprapen. Als je iets stuurt wat weinig jurypunten pakt, eindigt Nederland denk ik vrij zeker bij de laatste 10 in een finale.
Eens, maar als je bankzitters overweegt en het dus geen zanger hoeft te zijn, kun je beter gelijk voor een echt bekende influencer gaan. Dat bedoelde ik vooral te zeggen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:38 schreef Momo het volgende:
[..]
Buitenlanders zijn ook niet achterlijk hoor
Zou graag zien dat we inderdaad een authentieke artiest sturen. Henk en Ingrid hoeven die gene echt niet te kennen. Als we te veel in de veilige AVROTROS/BN-er bubbel blijven zullen we snel blijven hangen in redelijke jury score en matige televote. Of er moet dan echt een goed nummer komen.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:31 schreef blackswangreen het volgende:
Bankzitters moet je niet sturen. Nederlandse jongeren kennen ze van Youtube, en luisteren daarom hun muziek. In het buitenland kent niemand ze, die zien gewoon een paar talentloze en uitstralingsloze rukkers.
Een voorbeeld van een act die het goed zou doen bij de televote, ondanks dat ze niet een grote naam zijn in Nederland, is Prins S. en De Geit.
Het is Estland dit jaar ook gelukt.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Joost heeft ook gewoon hoog gescoord in halve finale, streams gingen door het plafond, Kaarija heeft ook super hoog gescoord in de televote, ook onzin dat Finland een onsympathiek land zou zijn net als Nederland en dat mensen er daarom niet op zouden stemmen.quote:
Sowieso hebben we vrij recent nog gewonnen met Duncan en volgens mij ook nog een tweede plek.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Joost heeft ook gewoon hoog gescoord in halve finale, streams gingen door het plafond, Kaarija heeft ook super hoog gescoord in de televote, ook onzin dat Finland een onsympathiek land zou zijn net als Nederland en dat mensen er daarom niet op zouden stemmen.
Bente is wel leuk.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:46 schreef Dave het volgende:
Deelnemers Beste Zangers dit jaar:
Paul de Leeuw, Snelle, Bente, Acda en de Munnik, Typhoon, Jacqueline Govaert en Laetitia Gerards.
Dan hebben we die ook maar vast gehad.
Dus in het kader van opera: Laetitia Gerards.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |