Grapje natuurlijk, maar wat serieuzer: ik kan me wel voorstellen dat de originele vocaliste ergens op de achtergrond een piepjonge versie van haarzelf aanstuurt.quote:
Er was veel te veel over nagedacht.quote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef Aadrianus het volgende:
Even ter verdediging van Claude, die tekstfout heeft eerder met overconcentratie te maken dan met vergeetachtigheid of nonchalance. Ik sta zelf ook wel eens op een toneel met een tekst die ik van voor tot achter kan dromen en dan kan het toch gebeuren dat je soms je mond open doet en je er iets uit hoort komen waarvan je denkt: what de fuck, waarom zeg ik dít. Nog los daarvan, geen mens buiten Nederland en de fanbubble heeft dat opgemerkt. Het heeft hem wel even uit balans gebracht en dat voel je in het hele optreden. Maar ja, c'est la vie, zullen we maar zeggen.
Wat Claude echt uit de top 10 / top 5 heeft gehouden is de staging. Niet dat die technisch niet in orde was. Er was over nagedacht en het concept wat mooi, met die steadycam. Maar de toon van het geheel sloeg de plank mis. Het maakte Claude 10 jaar ouder en de vibe belegen. Terwijl de video en het EVA-optreden ALLES had om de televoters te verleiden: leuk tik-tok dansje, vlotte kledingstyling, heerlijk los dansende en bewegende Claude, dynamische en coole dansers om hem heen die hem upliften, een goede verhaallijn en dat zorgde ervoor dat het best wel wat cliche lalalalarefrein toch tot meezingen en meedansen uitnodigde. Dat mini-Claude is meegenomen in de staging werkte, en gaf de emotionele touch. Maar gvdgvdgvd..... HAD MEER UIT DE CLIP MEEGENOMEN PIM!
"Wie ben ik als ik niet meer durf? Ik ken m'n eigen liedjes soms niet eens uit m'n hoofd".quote:Op zondag 18 mei 2025 13:24 schreef Aadrianus het volgende:
Even ter verdediging van Claude, die tekstfout heeft eerder met overconcentratie te maken dan met vergeetachtigheid of nonchalance. Ik sta zelf ook wel eens op een toneel met een tekst die ik van voor tot achter kan dromen en dan kan het toch gebeuren dat je soms je mond open doet en je er iets uit hoort komen waarvan je denkt: what de fuck, waarom zeg ik dít. Nog los daarvan, geen mens buiten Nederland en de fanbubble heeft dat opgemerkt. Het heeft hem wel even uit balans gebracht en dat voel je in het hele optreden. Maar ja, c'est la vie, zullen we maar zeggen.
Wat Claude echt uit de top 10 / top 5 heeft gehouden is de staging. Niet dat die technisch niet in orde was. Er was over nagedacht en het concept was mooi, met die steadycam. Maar de toon van het geheel sloeg de plank mis. Het maakte Claude 10 jaar ouder en de vibe belegen. Terwijl de video en het EVA-optreden ALLES had om de televoters te verleiden: leuk tik-tok dansje, vlotte kledingstyling, heerlijk los dansende en bewegende Claude, dynamische en coole dansers om hem heen die hem upliften, een goede verhaallijn en dat zorgde ervoor dat het best wel wat cliche lalalalarefrein toch tot meezingen en meedansen uitnodigde. Dat mini-Claude is meegenomen in de staging werkte, en gaf de emotionele touch. Maar gvdgvdgvd..... HAD MEER UIT DE CLIP MEEGENOMEN PIM!
En dan zag het er ook gewoon een beetje...suffig uitquote:Op zondag 18 mei 2025 13:42 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Grapje natuurlijk, maar wat serieuzer: ik kan me wel voorstellen dat de originele vocaliste ergens op de achtergrond een piepjonge versie van haarzelf aanstuurt.
Ze heeft ervaring met catchy liedjes en hoe je die verkoopt, heeft ze ook zelf geschreven en heeft later in haar leven jarenlang les gegeven op de Herman Brood Academie (enige connectie met Gen Z, dus).
[..]
Er was veel te veel over nagedacht.
Als de performing artist Jos van der Panne was geweest, was de staging perfect geweest. Nu hebben ze de jeugd uit Claude gehaald. Dat is mijn grootste bezwaar. Je moet beginnen bij de artiest. Ook S10 vond ik niet overkomen op een manier die we van haar kenden. Dat zijn fundamentele keuzes: wie ben je, wat wil je van jezelf laten zien. Dan gaan we daar een staging omheen bouwen die jou met het lied verbindt.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:27 schreef vencodark het volgende:
Ja, waarom is er niet gekozen voor zo’n headset gebeuren zodat hij kon dansen zonder microfoon in zijn hand.
Idd, wij kunnen niet stagen. Bewijzen we keer op keer en blijven ook maar in dezelfde valkuilen trappen. We zijn veel te moeilijk aan het doen. Met een performance als bij Eva, het Tiktok-dansje en een mooie zonsopkomst als achtergrond was dit makkelijk top10 geweest. Een goede staging heeft één duidelijk, goed uitgewerkt idee en is memorabel. Wij zijn heel pretentieus aan het doen en vallen eigenlijk elk jaar weg in het geheel.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Tijd dus voor een buitenlandse staging director, want wij kunnen dit niet.
De Nederlandse choreograaf die het voor UK en Azerbeidzjan deed sprong er ook niet uitquote:Op zondag 18 mei 2025 14:06 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
"Wie ben ik als ik niet meer durf? Ik ken m'n eigen liedjes soms niet eens uit m'n hoofd".
Dat kan inderdaad de beste overkomen. En inderdaad, wat waarschijnlijk het nummer van een betere klassering heeft weerhouden was de staging. Veel te moeilijk, Claude werd te zeer beperkt ipv dat hij zich vrij kon voelen om z'n nummer goed over te brengen. Bij het Tiktok-dansje op allerlei filmpjes zie je hem steeds helemaal opleven, maar hij zat op het podium veel te veel in een strak en saai stramien. Dat doen we altijd, Joost en S10 zijn bij elk willekeurig optreden beter en meer energiek dan ze op Eurovisie waren.
Tijd dus voor een buitenlandse staging director, want wij kunnen dit niet.
Inderdaad, winnende stagings hebben een duidelijk beeld. Man in boot, vrouw tussen twee vloeren, man geeft boks aan poppetje. Bij ons was de money shot de spiegel met kleine Claude, maar die kwam pas op het einde. Niet bang zijn voor goedkoop sentiment, begin daarmee, dat onthouden de mensen. En de staging daaromheen bouwen. Dat was al beter geweest.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:44 schreef CityPigeon het volgende:
[..]
Idd, wij kunnen niet stagen. Bewijzen we keer op keer en blijven ook maar in dezelfde valkuilen trappen. We zijn veel te moeilijk aan het doen. Met een performance als bij Eva, het Tiktok-dansje en een mooie zonsopkomst als achtergrond was dit makkelijk top10 geweest. Een goede staging heeft één duidelijk, goed uitgewerkt idee en is memorabel. Wij zijn heel pretentieus aan het doen en vallen eigenlijk elk jaar weg in het geheel.
12e is gewoon een ontzettend matige uitslag voor een charmante gast als Claude met een redelijke streaminghit.
Nou ja, niet dat het zingen tijdens het dansen nou zo geweldig ging. Denk dat ze het eerder hadden moeten zoeken in meer dansers, dan Claude meer laten dansen.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:27 schreef vencodark het volgende:
Ja, waarom is er niet gekozen voor zo’n headset gebeuren zodat hij kon dansen zonder microfoon in zijn hand.
"Man met ikea lichtbal"quote:Op zondag 18 mei 2025 14:50 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Inderdaad, winnende stagings hebben een duidelijk beeld. Man in boot, vrouw tussen twee vloeren, man geeft boks aan poppetje. Bij ons was de money shot de spiegel met kleine Claude, maar die kwam pas op het einde. Niet bang zijn voor goedkoop sentiment, begin daarmee, dat onthouden de mensen. En de staging daaromheen bouwen. Dat was al beter geweest.
Nu was het pretentieus gelul als "onze staging valt niet in 30 sec te vangen, het is een reis". Ga toch weg, dat betekent dat het gewoon een slechte staging is.
"De omschrijving moet op één bierviltje passen."quote:Op zondag 18 mei 2025 14:51 schreef Meridiaan het volgende:
Van RuPaul heb ik geleerd dat als je het moet uitleggen, het sowieso niet best is. Het moet voor zichzelf al spreken.
Ja, Claude meer zelf laten dansen was hier NIET de oplossing geweest.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:51 schreef Dave het volgende:
[..]
Nou ja, niet dat het zingen tijdens het dansen nou zo geweldig ging. Denk dat ze het eerder hadden moeten zoeken in meer dansers, dan Claude meer laten dansen.
Iets meer dansers en iets meer kleurquote:Op zondag 18 mei 2025 14:51 schreef Dave het volgende:
[..]
Nou ja, niet dat het zingen tijdens het dansen nou zo geweldig ging. Denk dat ze het eerder hadden moeten zoeken in meer dansers, dan Claude meer laten dansen.
Daar heeft RuPaul helemaal gelijk in.quote:Op zondag 18 mei 2025 14:51 schreef Meridiaan het volgende:
Van RuPaul heb ik geleerd dat als je het moet uitleggen, het sowieso niet best is. Het moet voor zichzelf al spreken.
Zoals @blackswangreen ook al aangaf, het had ook moeten openen met een shot van Claude en Olivier in de spiegel, dat had ook verstild gekund op die pianonoten, in plaats van die lampen die aan/uit gingen elkaar aanraken in de spiegel of zo.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:07 schreef Arizona het volgende:
[..]
Iets meer dansers en iets meer kleurDan had je na dat intieme begin (wat ik op zich wel mooi vond) een stuk meer energie in de act gehad, wat meer bij Claude en het nummer had gepast in mijn ogen.
Absoluut. Claude was na vorig jaar wel een droomkandidaatquote:Op zondag 18 mei 2025 13:26 schreef Aadrianus het volgende:
Daarnaast heeft Claude me wel uit de ESF dip van vorig jaar geholpen. Heerlijke kandidaat. Ik had hem graag een betere klassering gegund. En FUCK.... Wat had ik het Joost gegund. Die had zomaar kunnen winnen vorig jaar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar goed, voor mij overheerst toch het fijne gevoel dat ik aan dit seizoen heb beleefd.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Dat deden ze dus bij Eva erg slim: hij werd steeds omgeven door een cirkel van dansers, en wiegde alleen maar een beetje mee. Maar de suggestie werd gewekt dat hij echt meedanste. Ik dacht: goed gevonden! Kan zo naar Basel! Maar nee, natuurlijk niet, in Basel gaan we weer moeilijk doen.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, Claude meer zelf laten dansen was hier NIET de oplossing geweest.
Dat was inderdaad ook mooi geweest. Dan had je ook een mooie "ronde" act gehad. Net als Oostenrijk met dat bootje van krantenpapier. Dat was gewoon slim gedaan.quote:Op zondag 18 mei 2025 15:09 schreef Dave het volgende:
[..]
Zoals @:blackswangreen ook al aangaf, het had ook moeten openen met een shot van Claude en Olivier in de spiegel, dat had ook verstild gekund op die pianonoten, in plaats van die lampen die aan/uit gingen elkaar aanraken in de spiegel of zo.
Nederland:quote:Op zondag 18 mei 2025 15:03 schreef Eightyone het volgende:
[..]
"De omschrijving moet op één bierviltje passen."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |