SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI Buienradar
• KNMI Pluim
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree om erop toegevoegd te worden of meld je aan in dit topic:
GC / FOK!users kaart (Google Maps) Nieuwe kaart, nieuwe kansen (update) #7
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Hoewel dat mogelijk trouwens wel verergerd wordt door die gemeente-tjappies die de boel maar blijven kortmaaien, elke anderhalve week hup, alles weer eraf tot aan de grond. Kan me zo voorstellen dat dat gras zoiets bij langdurige droogte niet heel leuk vindt.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 22:11 schreef Kriegel het volgende:
Het is te hopen want alles is opnieuw uitgedroogd hier, sterker nog, een stuk meer dan voor de laatste buienweek. Dor gras en zo.
't is maar 2 dagen... daarna weer iets betere temperaturen. Je kunt dan iig goed slapen 's nachts.quote:
En dat kan nu niet? Temperatuur ligt vrijwel elke nacht onder de 10 graden en het is overdag niet bepaald intens heet ofzo.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
't is maar 2 dagen... daarna weer iets betere temperaturen. Je kunt dan iig goed slapen 's nachts.
Die afkoeling in de nacht is wel ideaal idd.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:57 schreef DemonRage het volgende:
[..]
't is maar 2 dagen... daarna weer iets betere temperaturen. Je kunt dan iig goed slapen 's nachts.
We hebben geen recht om te klagen, nog niet tenminste.quote:
Volgende week graag...ik wordt ongeduldig!quote:Op maandag 19 mei 2025 20:55 schreef xpompompomx het volgende:
Wanneer krijgen we de eerste hittegolf?
Die nasty wind uit het NW moet ook ff gaan draaien gvd.quote:Op maandag 19 mei 2025 21:09 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Volgende week graag...ik wordt ongeduldig!
Ja liefste naar W/ZW.. zodat de broodnodige neerslag eens deze kant op komt..quote:Op maandag 19 mei 2025 21:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Die nasty wind uit het NW moet ook ff gaan draaien gvd.
Regen, wind, het komt er allemaal aan....quote:Op maandag 19 mei 2025 22:11 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja liefste naar W/ZW.. zodat de broodnodige neerslag eens deze kant op komt..
quote:Op maandag 19 mei 2025 20:55 schreef xpompompomx het volgende:
Wanneer krijgen we de eerste hittegolf?
Warm met terreur buien, niks mis mee. Wel hoge luchtvochtigheid waarschijnlijk, das minderquote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kaart op +240 uur ziet er wel warm uit. Wij aan de westflank van een Europees hogedrukgebied met zuidstroming.
Overdag krijg je dan dit:
[ afbeelding ]
O ja, nou het waait wel een beetje de afgelopen tijd. Maar niet storend vind ik. Goed, ik zit dan ook diep landinwaarts.quote:Op dinsdag 20 mei 2025 00:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Regen, wind, het komt er allemaal aan....
Maar hey we hebben ook nog niet genoeg wind gehad, vooral donderdag en vrijdag flink wat wind![]()
Wel wordt het wisselvalliger zag ik, en daarmee gaan de temperaturen helaas ook naar beneden.
Dus nog even voor morgen genietenen eventueel woensdag er nog bij
Rampscenario. Doe maar ff nietquote:Op dinsdag 20 mei 2025 06:51 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De kaart op +240 uur ziet er wel warm uit. Wij aan de westflank van een Europees hogedrukgebied met zuidstroming.
Overdag krijg je dan dit:
[ afbeelding ]
Goed voor de moestuinquote:Op dinsdag 20 mei 2025 09:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Rampscenario. Doe maar ff niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |