abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217676164
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:04 schreef NailQueen het volgende:

[..]
In geheel had er meer uitgehaald kunnen worden. Maar ook die bizarre puntentelling ging alle kanten op. Dat is niet aan Claude te verwijten.
Er zijn altijd wel redenen. Maar op papier had het tegen deze concurrentie toch wel potentieel voor 200 jury + 100 publiek is 300 punten. Waar we nu net over de helft komen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 18 mei 2025 @ 11:19:19 #277
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_217676175
UK

0 points
pi_217676229
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 10:58 schreef d_elise het volgende:
Merk dat ik toch wel met een flinke kater ben opgestaan. Hier had zoveel meer ingezeten. Maar ook: dit kan niet lang meer "goed" gaan en de EBU moet nu toch echt bij zichzelf ten rade gaan of het dit allemaal nou waard is om Israël erbij houden.

Anyway, wel fijn dat Claude het nog enigszins positief oppakt O+
Ik had de lage televote wel verwacht, al was dit wel heel laag. Maar als je dan ziet dat we derde waren in de semi, vóór Zweden en Estland, dat had ik echt helemaal niet gedacht. Dus dan snap ik het weer niet.

Uiteindelijk scoort hij dezelfde televote als S10, en ik denk dat je die twee wel kunt vergelijken. Aardig Spotify-liedje, beetje saai wel, beetje teveel lalala. En een nogal vlakke en saaie staging, waar zowel Claude als S10 wel alles uit haalt wat erin zit puur vanwege de emotie die ze uitstralen. Maar de Avrotros heeft echt huiswerk wat betreft het aanspreken van het publiek thuis, daar zijn ze erg slecht in.
  zondag 18 mei 2025 @ 11:31:20 #279
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_217676253
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 00:59 schreef Cirilico het volgende:

[..]
Jij ook hier? :D
ja en verder zeg ik maar niets -O-
... en huiver mee
pi_217676255
12e is op zich prima natuurlijk. Claude heeft het echt goed gedaan!

Top 10 zou mooi zijn geweest, maar Björkman moest zo nodig weer manipuleren met de running order, en zijn 'pets' bevoordelen met plekken in het laatste blok. (Ik hoop heel erg dat Oostenrijk hem niet houdt als Head of Contest)
pi_217676262
Ja die staging van NL is elke keer om te janken. Daar hebben we het in eerste instantie al verpest en vervolgens de startpositie.
pi_217676265
Maar volgend jaar zullen we wel weer met zon belabberde staging komen. Ze leren het NOOIT.
pi_217676269
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:02 schreef aarontje112 het volgende:
Weet ff niet waar ik dit moet posten maar het clipje van Kaarija en Baby Lasagne heeft 2x zo veel views als de reguliere optredens (op Oostenrijk na) _O-

Zegt veel over dit jaar imho :')
Was ook wel echt een hoogtepunt _O_ maar zegt veel inderdaad.
pi_217676270
Zou de selectiecommissie niet aan de criteria moeten toevoegen:

- Heb je een marketingplan? Hoe ga je de jeugd (lees:TikTok) aanspreken?

Als je ziet hoe slim Joost dat had aangepakt… Videoclip vertalen naar het podium incl. TikTok dansje en outfit.
pi_217676284
Gewoon Davina vet hard laten schreeuwen en je bent de jurywinnaar. Zo opgelost, slotje en tot volgend jaar.
pi_217676297
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:33 schreef Orange123 het volgende:

Als je ziet hoe slim Joost dat had aangepakt… Videoclip vertalen naar het podium incl. TikTok dansje en outfit.
Hmm hoeft niet per se een marketingplan te hebben. Dan krijg je elk jaar een soortgelijke inzending. Oostenrijk dit jaar of Zwitserland vorig jaar waren ook niet echt super populair onder jongeren.

Hoop trouwens niet dat we volgend jaar meerdere opera inzendingen krijgen :P
  zondag 18 mei 2025 @ 11:37:07 #287
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_217676298
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Em31 het volgende:
Gewoon Davina vet hard laten schreeuwen en je bent de jurywinnaar. Zo opgelost, slotje en tot volgend jaar.
Dat worden inderdaad veel jurypunten ja. Ook wel weer weinig televoting punten denk, maar dat past wel bij ons :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_217676317
quote:

Claude heeft het gedaan, op Tiktok, Insta, enz. inclusief dansjes. Dat trok ook best wel aandacht. Maar Joost had vooraf gewoon al gigantisch veel fans die hij meebracht, en hij werd een fenomeen, ging viral. Dat kan je wel in een plan opschrijven, maar zoiets gebeurt of gebeurt niet.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 mei 2025 @ 11:42:23 #289
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_217676329
Het is misschien wat controversieel, maar het werd eerder ook al gesuggereerd, maar zou de tegenvallende televote niet ook te maken kunnen hebben met zijn huidskleur? Misschien niet eens bewust, maar onderbewust bij sommige mensen.

Maar los daarvan, ik vond het een prachtig optreden. En iets om trots op te zijn. Nederland heeft met Claude weer kwaliteit geleverd.
  zondag 18 mei 2025 @ 11:42:52 #290
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217676333
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:40 schreef NLpop het volgende:

[..]
Claude heeft het gedaan, op Tiktok, Insta, enz. inclusief dansjes. Dat trok ook best wel aandacht. Maar Joost had vooraf gewoon al gigantisch veel fans die hij meebracht, en hij werd een fenomeen, ging viral. Dat kan je wel in een plan opschrijven, maar zoiets gebeurt of gebeurt niet.
Maar die dansjes van Claude kwamen uiteindelijk niet op het podium terecht.
pi_217676334
quote:

Bij Joost liet die staging natuurlijk ook nog wel te wensen over, dat had ook veel beter gekund. Maar het was in elk geval niet zo braaf als Claude en S10. Jonge artiesten van 21 jaar, allebei met een staging voor iemand ver in de dertig.

En Claude had een Tiktok-dansje! Hartstikke leuk, het hoogtepunt bij elke live-uitvoering van dit nummer, dan zag je hem ook helemaal opleven. Maar uiteraard doen we die niet in de staging, want we zijn serieus. Wij maken echte muziek, met violen. Bo-ring!
pi_217676335
quote:
1s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:37 schreef Redefine het volgende:

[..]
Dat worden inderdaad veel jurypunten ja. Ook wel weer weinig televoting punten denk, maar dat past wel bij ons :P
Met zoiets als Sweet Water had het nog gekund, maar wat ze de laatste tijd uitbrengt is ook echt niet goed genoeg.

De potentie voor de winst met haar is er wel, maar ja alles moet ook kloppen.
  zondag 18 mei 2025 @ 11:44:21 #293
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_217676343
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:42 schreef Gijscoman het volgende:
Het is misschien wat controversieel, maar het werd eerder ook al gesuggereerd, maar zou de tegenvallende televote niet ook te maken kunnen hebben met zijn huidskleur? Misschien niet eens bewust, maar onderbewust bij sommige mensen.

Maar los daarvan, ik vond het een prachtig optreden. En iets om trots op te zijn. Nederland heeft met Claude weer kwaliteit geleverd.
Hoe kan een huidskleur onbewust een mogelijke stem beïnvloeden?
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 18 mei 2025 @ 11:44:58 #294
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_217676351
quote:

Op Bluesky ligt dit iig gevoelig. Je erover uitspreken is als je hand in een wespennest steken.

https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lp2rihqja22z
pi_217676355
Ik ben geen enorme fan van Davina. Liever iets anders, wat mij betreft. Maar veel fans willen haar al jaren, als ze het doet dan zal ik haar wel supporten uiteraard w/
pi_217676361
quote:

Je bedoelt dat het te maken zou kunnen hebben met racisme. Zou zomaar kunnen.

Laatste is zeker waar.
pi_217676362
quote:

Ik denk eigenlijk dat Nederland het bij de West-Europese jury minstens zo veel heeft laten liggen als bij de Oost-Europese televoting. Om maar even in dat vooroordeel te denken. Dus ik zou zeggen dat dat geen noemenswaardige invloed heeft gehad.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217676384
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:45 schreef NLpop het volgende:
Ik ben geen enorme fan van Davina. Liever iets anders, wat mij betreft. Maar veel fans willen haar al jaren, als ze het doet dan zal ik haar wel supporten uiteraard w/
Ben ook geen enorme fan, maar vind haar vooral echt iemand die kan winnen bij de jury. Zou vooral heel benieuwd zijn hoe zij het zou doen.

Gaat vast nog weleens gebeuren. :Y
pi_217676391
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:44 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Op Bluesky ligt dit iig gevoelig. Je erover uitspreken is als je hand in een wespennest steken.

https://bsky.app/profile/nadiabouras.bsky.social/po st/3lp2rihqja22z
Nou, de nuance is dat je de schuld/oorzaak legt bij zijn huidskleur. Maar de schuld/oorzaak ligt natuurlijk bij racisme. Of het nou onbewust is of niet. Dat is waarom mensen vallen over die kop en hopelijk begrijpen mensen dat verschil.
pi_217676410
quote:
14s.gif Op zondag 18 mei 2025 11:35 schreef Em31 het volgende:
Eigenlijk wil ik liever iemand die vol voor de televote gaat. Joost had het bijna begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')