quote:Op maandag 19 mei 2025 17:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Misschien bedoelt ie XTC?![]()
Wij hebben ook nooit snoep in huis. Kinderen eten vaak al genoeg snoep en ongezond buiten de deur, dan hoef ik dat ook niet thuis nog eens te hebben.
Bedankt, dat hoort er echt bij ja!quote:Op maandag 19 mei 2025 15:20 schreef capricia het volgende:
[..]
En religie.
Je vergeet religie aan dit lijstje toe te voegen.
Dat heb ik ook niet in huis, nee. Maarja, dan komt oma weer een dagje oppassen en zijn al m'n inspanningen weer voor niks geweest.quote:Op maandag 19 mei 2025 17:53 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Misschien bedoelt ie XTC?![]()
Wij hebben ook nooit snoep in huis. Kinderen eten vaak al genoeg snoep en ongezond buiten de deur, dan hoef ik dat ook niet thuis nog eens te hebben.
En met je avatar natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 mei 2025 19:58 schreef LXIV het volgende:
Dus door zo een voorbeeld te geven hoop ik n kinderen positief te beïnvloedden
Ja, irritant is dat. Ik calculeer dat er ook bij in, dat zorgt er alleen maar voor dat ik steeds standvastiger word in het geen snoep beleidquote:Op dinsdag 20 mei 2025 11:18 schreef DjVero het volgende:
[..]
Dat heb ik ook niet in huis, nee. Maarja, dan komt oma weer een dagje oppassen en zijn al m'n inspanningen weer voor niks geweest.
Ik snap het probleem ook niet echt. Toen ik vroeger klein was had ik best veel snoep, relatief veel. Kijk, als je dat als complete maaltijden gaat doen dan is dat natuurlijk niet goed. Maar ik ben er nou niet veel slechter op geworden in m'n jeugd.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:46 schreef Questular het volgende:
Mensen met kinderen die beweren dat er nooit snoep in huis is, die zijn overduidelijk niet nuchter tijdens het typen van zo een onzin.
Alles met mate. Als je kinderen alle lekkernijen ontzegt kun je er donder op zeggen dat ze later de schade ruimschoots in gaan halen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 09:46 schreef Questular het volgende:
Mensen met kinderen die beweren dat er nooit snoep in huis is, die zijn overduidelijk niet nuchter tijdens het typen van zo een onzin.
Het is niet dat ik een hekel heb aan snoep, maar ik koop oprecht nooit snoep voor mijn kinderen thuis. Maar reken er maar op dat ze wekelijks snoep hebben. Bij vriendjes spelen, traktaties op bso of school (ook al is daar allebei een geen-snoep-beleid) of feestjes, opa en oma, dat werk. En als we in de efteling ofzo zijn dan ga ik ook niet zitten zeuren, dan mogen ze heus even in een winkeltje iets uitzoeken. Dan is het nu zomer, dus dan ga je savonds nog wel eens een ijsje halen, en voila, kinderen krijgen meer dan genoeg suiker binnen, ook als je bewust probeert te zijn.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap het probleem ook niet echt. Toen ik vroeger klein was had ik best veel snoep, relatief veel. Kijk, als je dat als complete maaltijden gaat doen dan is dat natuurlijk niet goed. Maar ik ben er nou niet veel slechter op geworden in m'n jeugd.
Niet mee eens dat kinderen dankbaar moeten zijn. De ouders hebben ervoor gekozen dus dan moeten jullie ook de verantwoordelijkheid nemen om hun zo goed mogelijk op te voeden. En ja, dat is dus ook plezier loslaten wat echt niet meer kan.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:27 schreef Masberum het volgende:
Ik vind dat het wel moet kunnen. Je hebt als ouder ook een leven. Kinderen hebben leven omdat jij ze dat hebt gegeven, daarvoor mogen ze ook wel wat dankbaar zijn in plaats van dat je juist dan extra plezier ontnomen moet worden.. Zolang je het maar niet doet zolang ze het door kunnen hebben (dus gewoon als ze slapen of ergens anders zijn), geen enkel probleem natuurlijk
Dit is er eentje a la mijn opa heeft altijd gerookt en is 93 geworden.quote:Op vrijdag 23 mei 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik snap het probleem ook niet echt. Toen ik vroeger klein was had ik best veel snoep, relatief veel. Kijk, als je dat als complete maaltijden gaat doen dan is dat natuurlijk niet goed. Maar ik ben er nou niet veel slechter op geworden in m'n jeugd.
Dat zeg ik niet hé. Je moet even lezen: "...als je dat als complete maaltijden gaat doen..."quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dit is er eentje a la mijn opa heeft altijd gerookt en is 93 geworden.
Ook elke dag liters frisdrank en een hoop snoep tussen de maaltijden door is simpelweg niet gezond.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:41 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet hé. Je moet even lezen: "...als je dat als complete maaltijden gaat doen..."
Ik ga niet zeggen dat mensen die altijd cola in huis hebben ongezond zijn, maar mensen met morbide obesitas hebben wel altijd genoeg frisdrank in huis.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook elke dag liters frisdrank en een hoop snoep tussen de maaltijden door is simpelweg niet gezond.
Je hebt het zelf over liters hé. Een beetje snoep is echt geen probleem, zo lang je maar verder een gezond dieet hebt. Dat gezeik over suiker steeds. Genoeg mensen die gewoon verantwoordelijk zijn. En kinderen.quote:Op zaterdag 24 mei 2025 14:42 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook elke dag liters frisdrank en een hoop snoep tussen de maaltijden door is simpelweg niet gezond.
Kinderen komen ongevraagd op de wereld en moeten de ouders daar per definitie dankbaar voor zijn?quote:Op vrijdag 23 mei 2025 22:27 schreef Masberum het volgende:
Ik vind dat het wel moet kunnen. Je hebt als ouder ook een leven. Kinderen hebben leven omdat jij ze dat hebt gegeven, daarvoor mogen ze ook wel wat dankbaar zijn in plaats van dat je juist dan extra plezier ontnomen moet worden.. Zolang je het maar niet doet zolang ze het door kunnen hebben (dus gewoon als ze slapen of ergens anders zijn), geen enkel probleem natuurlijk
Genoeg mensen die zichzelf naar de tyfus werken of een baan hebben die ze niet willen, dan wil je echt wel even een wijntje hoor na zo'n dag.quote:Op maandag 26 mei 2025 00:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
in plaats van kritisch onderzoeken waarom je dat schijnbaar nodig hebt na een lange dag werk.
Dit klinkt totaal niet problematisch.quote:Op maandag 2 juni 2025 08:24 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zichzelf naar de tyfus werken of een baan hebben die ze niet willen, dan wil je echt wel even een wijntje hoor na zo'n dag.
Nee, maar dan mag je best zeggen dat je het "nodig hebt".quote:Op maandag 2 juni 2025 08:33 schreef roos94 het volgende:
[..]
Dit klinkt totaal niet problematisch.
Ik heb zo een kutdag gehad, dat verdient wel een wijntje
In welke situatie zou iemand ooit gif nodig hebben?quote:Op maandag 2 juni 2025 08:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Nee, maar dan mag je best zeggen dat je het "nodig hebt".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |