abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Spellchecker maandag 19 mei 2025 @ 17:53:45 #101
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217690633
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Misschien bedoelt ie XTC? :P

Wij hebben ook nooit snoep in huis. Kinderen eten vaak al genoeg snoep en ongezond buiten de deur, dan hoef ik dat ook niet thuis nog eens te hebben.
:o ^O^
pi_217693285
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2025 15:20 schreef capricia het volgende:

[..]
En religie.
Je vergeet religie aan dit lijstje toe te voegen. :P
Bedankt, dat hoort er echt bij ja!
Mja
pi_217696180
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2025 17:53 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Misschien bedoelt ie XTC? :P

Wij hebben ook nooit snoep in huis. Kinderen eten vaak al genoeg snoep en ongezond buiten de deur, dan hoef ik dat ook niet thuis nog eens te hebben.
Dat heb ik ook niet in huis, nee. Maarja, dan komt oma weer een dagje oppassen en zijn al m'n inspanningen weer voor niks geweest. ;(
pi_217705377
Mensen met kinderen die beweren dat er nooit snoep in huis is, die zijn overduidelijk niet nuchter tijdens het typen van zo een onzin.
pi_217725847
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2025 19:58 schreef LXIV het volgende:
Dus door zo een voorbeeld te geven hoop ik n kinderen positief te beïnvloedden
En met je avatar natuurlijk. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_217726179
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2025 11:18 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat heb ik ook niet in huis, nee. Maarja, dan komt oma weer een dagje oppassen en zijn al m'n inspanningen weer voor niks geweest. ;(
Ja, irritant is dat. Ik calculeer dat er ook bij in, dat zorgt er alleen maar voor dat ik steeds standvastiger word in het geen snoep beleid :P
-nee-
pi_217726252
- :N -

[ Bericht 86% gewijzigd door Lenny77 op 23-05-2025 15:09:50 ]
pi_217726290
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:46 schreef Questular het volgende:
Mensen met kinderen die beweren dat er nooit snoep in huis is, die zijn overduidelijk niet nuchter tijdens het typen van zo een onzin.
Ik snap het probleem ook niet echt. Toen ik vroeger klein was had ik best veel snoep, relatief veel. Kijk, als je dat als complete maaltijden gaat doen dan is dat natuurlijk niet goed. Maar ik ben er nou niet veel slechter op geworden in m'n jeugd.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217726411
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2025 09:46 schreef Questular het volgende:
Alles met mate. Als je kinderen alle lekkernijen ontzegt kun je er donder op zeggen dat ze later de schade ruimschoots in gaan halen.
  Redactie Frontpage vrijdag 23 mei 2025 @ 15:08:14 #110
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_217726428
Ik drink een of twee biertjes max, heb helemaal niets met kapotdronken gaan oid. Lijkt me alsnog een andere categorie dan de drie die je hier bestempeld: gebruik van 'genotsmiddelen' zonder helemaal sneu te gaan.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_217730665
Ik vind dat het wel moet kunnen. Je hebt als ouder ook een leven. Kinderen hebben leven omdat jij ze dat hebt gegeven, daarvoor mogen ze ook wel wat dankbaar zijn in plaats van dat je juist dan extra plezier ontnomen moet worden.. Zolang je het maar niet doet zolang ze het door kunnen hebben (dus gewoon als ze slapen of ergens anders zijn), geen enkel probleem natuurlijk
pi_217735318
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik snap het probleem ook niet echt. Toen ik vroeger klein was had ik best veel snoep, relatief veel. Kijk, als je dat als complete maaltijden gaat doen dan is dat natuurlijk niet goed. Maar ik ben er nou niet veel slechter op geworden in m'n jeugd.
Het is niet dat ik een hekel heb aan snoep, maar ik koop oprecht nooit snoep voor mijn kinderen thuis. Maar reken er maar op dat ze wekelijks snoep hebben. Bij vriendjes spelen, traktaties op bso of school (ook al is daar allebei een geen-snoep-beleid) of feestjes, opa en oma, dat werk. En als we in de efteling ofzo zijn dan ga ik ook niet zitten zeuren, dan mogen ze heus even in een winkeltje iets uitzoeken. Dan is het nu zomer, dus dan ga je savonds nog wel eens een ijsje halen, en voila, kinderen krijgen meer dan genoeg suiker binnen, ook als je bewust probeert te zijn.

Dus een zak haribo meuk in mijn voorraadkast, daar trek ik de grens.
-nee-
  Moderator zaterdag 24 mei 2025 @ 14:26:51 #113
441859 crew  Lenny77
pi_217735977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:27 schreef Masberum het volgende:
Ik vind dat het wel moet kunnen. Je hebt als ouder ook een leven. Kinderen hebben leven omdat jij ze dat hebt gegeven, daarvoor mogen ze ook wel wat dankbaar zijn in plaats van dat je juist dan extra plezier ontnomen moet worden.. Zolang je het maar niet doet zolang ze het door kunnen hebben (dus gewoon als ze slapen of ergens anders zijn), geen enkel probleem natuurlijk
Niet mee eens dat kinderen dankbaar moeten zijn. De ouders hebben ervoor gekozen dus dan moeten jullie ook de verantwoordelijkheid nemen om hun zo goed mogelijk op te voeden. En ja, dat is dus ook plezier loslaten wat echt niet meer kan.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217736124
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 14:47 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is er eentje a la mijn opa heeft altijd gerookt en is 93 geworden.
pi_217736159
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dit is er eentje a la mijn opa heeft altijd gerookt en is 93 geworden.
Dat zeg ik niet hé. Je moet even lezen: "...als je dat als complete maaltijden gaat doen..."
pi_217736168
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:41 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet hé. Je moet even lezen: "...als je dat als complete maaltijden gaat doen..."
Ook elke dag liters frisdrank en een hoop snoep tussen de maaltijden door is simpelweg niet gezond.
pi_217736397
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ook elke dag liters frisdrank en een hoop snoep tussen de maaltijden door is simpelweg niet gezond.
Ik ga niet zeggen dat mensen die altijd cola in huis hebben ongezond zijn, maar mensen met morbide obesitas hebben wel altijd genoeg frisdrank in huis.
-nee-
pi_217736456
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2025 14:42 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je hebt het zelf over liters hé. Een beetje snoep is echt geen probleem, zo lang je maar verder een gezond dieet hebt. Dat gezeik over suiker steeds. Genoeg mensen die gewoon verantwoordelijk zijn. En kinderen.
pi_217738228
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2025 22:27 schreef Masberum het volgende:
Kinderen komen ongevraagd op de wereld en moeten de ouders daar per definitie dankbaar voor zijn?
Ligt het niet meer bij de ouders dat, als zij de keuze maken voor kinderen, daarmee ook de verantwoordelijkheid op zich nemen hem zo goed mogelijk door hun jeugd te begeleiden? Een veilige haven te bieden.

Wb genotsmiddelen: ik vind roken smerig, zou er echt niet gelukkig van worden als mijn kinderen zouden roken. Tegenhouden kun je het niet, ontmoedigen door voorwaarden te stellen (bv niet roken in huis, beloning als ze op X leeftijd nog niet roken etc) kan helpen ze positief te motiveren om bepaalde keuzes te maken. Geldt ook voor drugs.
Drinken: verreweg de meeste mensen weten maat te houden, wat bij tabak en drugs vaak een stuk lastiger is. Af en toe een glaasje drinken als volwassene levert weinig overlast en gezondheidsrisico’s op. Bij jongeren richt het meer schade aan helaas. Zelf drink ik zelden, maar dat jongeren gaan drinken is haast onvermijdelijk(groepsdruk). Als ouder zou ik ze daarin begeleiden. Door hen eerst een half glaasje mee te laten drinken thuis, het erover te hebben wat je van hen hoopt en verwacht qua alcoholgebruik. Als je iets uit de geheimzinnigheid haalt is het een stuk minder verleidelijk overmatig te gaan gebruiken.
Ik zou ze zeker geen slecht voorbeeld geven door overmatig te drinken, zodat die hoeveelheden normaal lijken. Los van de korte- en lange termijn negatieve effecten wat overmatig alcoholgebruik op gezondheid, gedrag en beoordelingsvermogen van de overmatige drinker heeft.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217754135
Wat ik persoonlijk lastig vind is als mensen het nodig hebben (om welke zelfverzonnen reden dan ook). Op dat moment gaat er eigenlijk ergens anders in je leven iets mis. Mensen houden zichzelf graag voor de gek, vooral met bijv. alcohol of softdrugs.

Wie geeft er nou graag toe dat hij af en toe onverantwoord met het ouderschap omgaat? Waarschijnlijk bijna niemand. Maar als je iets nodig hebt is het toch wel lastig om te laten staan of liggen, dus dan maar iets verzinnen om het voor jezelf goed te praten dat je tijdens het koken al een glas wijn inschenkt, in plaats van kritisch onderzoeken waarom je dat schijnbaar nodig hebt na een lange dag werk.
pi_217825341
Als je kinderen onder jouw hoede zijn vind ik dat je nuchter moet zijn. Er kan zich altijd een situatie voor doen waarin er een acute noodsituatie ontstaat en je als ouder/beschermer moet acteren. Zij zijn compleet overgeleverd aan jou. Ben jij dus op een andere planeet en kun je (medische) noodgevallen niet meer adequaat beoordelen ben je aan het falen in die rol.

Natuurlijk kan wel een van beide ouders onder invloed zijn of de kinderen ondergebracht op een veilige plek, maar dan moet je van te voren goed afspreken wie wat en wanneer de zorg heeft voor ze. Er moet altijd een veilig aanspreekpunt zijn. Ook de mate waarin je onder invloed bent moet niet zodanig zijn dat ze je amper herkennen of je compleet debiel aan het doen bent of straalbezopen.

Een paar biertjes of stoned is geen ramp, als je nogmaals maar zorgt dat iemand anders in de buurt is die wel nuchter is hun veiligheid kan garanderen.
blablablabla
pi_217826450
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2025 00:14 schreef MarkyMarkx het volgende:
in plaats van kritisch onderzoeken waarom je dat schijnbaar nodig hebt na een lange dag werk.
Genoeg mensen die zichzelf naar de tyfus werken of een baan hebben die ze niet willen, dan wil je echt wel even een wijntje hoor na zo'n dag.
  Miss 200.000.000! maandag 2 juni 2025 @ 08:33:30 #123
367000 roos94
pi_217826537
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 08:24 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Genoeg mensen die zichzelf naar de tyfus werken of een baan hebben die ze niet willen, dan wil je echt wel even een wijntje hoor na zo'n dag.
Dit klinkt totaal niet problematisch.

Ik heb zo een kutdag gehad, dat verdient wel een wijntje
pi_217826659
quote:
18s.gif Op maandag 2 juni 2025 08:33 schreef roos94 het volgende:

[..]
Dit klinkt totaal niet problematisch.

Ik heb zo een kutdag gehad, dat verdient wel een wijntje
Nee, maar dan mag je best zeggen dat je het "nodig hebt".
  Miss 200.000.000! maandag 2 juni 2025 @ 09:03:14 #125
367000 roos94
pi_217826690
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2025 08:56 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, maar dan mag je best zeggen dat je het "nodig hebt".
In welke situatie zou iemand ooit gif nodig hebben?

Tenzij je bijvoorbeeld ergens bent gestrandt op een onbewoond eiland en er ligt alleen een fles wodka als drinkmiddel en verder niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')