Wat een vergelijking ook. Correndon en Ryan Air zijn echte budget maatschappijen, KLM niet. KLM legt het dik af als je ze vergelijkt met maatschappijen die in hetzelfde vijvertje vissen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb met verschillende maatschappijen gevlogen. Lufthansa en KLM vond ik dikke prima. Maar ook Correndon en 1x Ryan Air (ongeveer 15 jaar geleden naar Ierland) bevielen eigenlijk wel. Je hebt bij KLM dat het iets meer premium voelt en kans op de koning achter de knoppen. Maar ik kijk eigenlijk altijd naar de prijs en probeer wel de dubieuze partijen wat uit de weg te gaan.
Dan flikker ik Correndon en Ryanair wel uit de vergelijking.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een vergelijking ook. Correndon en Ryan Air zijn echte budget maatschappijen, KLM niet. KLM legt het dik af als je ze vergelijkt met maatschappijen die in hetzelfde vijvertje vissen.
Ja, dan legt KLM het wel af tegen Emirates en co. Waar ook hele plausibele verklaringen voor zijn.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dan flikker ik Correndon en Ryanair wel uit de vergelijking.
Daarom ook dat er plausibele verklaringen zijn voor de enorme verschillen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:27 schreef Gunner het volgende:
Emirates en KLM vergelijken gaat al snel mank. De eerstgenoemde hoeft nauwelijks belasting te betalen over heel veel zaken. Dan kan ik het ook winnen.
Er zitten bij KLM ook wel verschillen tussen of je Europees vliegt of intercontinentaal natuurlijk. Zo’n 737 is weinig anders dan een toestel van Transavia. Ja, andere kleur stoel en je krijgt een gratis drankje. Maar dat is het wel.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:23 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wat een vergelijking ook. Correndon en Ryan Air zijn echte budget maatschappijen, KLM niet. KLM legt het dik af als je ze vergelijkt met maatschappijen die in hetzelfde vijvertje vissen.
Ja dat. Voor de kortere vluchten is er wat betreft de economy class echt nauwelijks verschil te ontdekken. In ieder geval niet genoeg om een hogere prijs te verantwoorden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zitten bij KLM ook wel verschillen tussen of je Europees vliegt of intercontinentaal natuurlijk. Zo’n 737 is weinig anders dan een toestel van Transavia. Ja, andere kleur stoel en je krijgt een gratis drankje. Maar dat is het wel.
Klopt, door die vaste lijnvluchten kun je goed plannen. In de middag vertrekt, ergens in de avond terug.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
KLM is al naar de klote. Waarom zou je binnen Europa nog KLM vliegen? Het kost de hoofdprijs en je moet straks even goed voor alles bijbetalen. Het enige voordeel wat overblijft is dat ze, itt de lowcostboeren, vaak meerdere vluchten per dag hebben waardoor je met een citytrip van een paar dagen het meeste uit je weekend kan halen. Maar meestal boek ik gewoon wat het goedkoopst is. Zelfs zo’n Ryanair of Wizz is voor 2 uurtjes nog wel uit te houden.
Het argument Hollandse glorie kan ook de prullenbak in, tijdens m’n laatste 5 vluchten werden alle mededelingen ook gewoon alleen in het Engels gedaan.
Dat krijg je als je business class vliegt. Maar ik vlieg geen business class.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:16 schreef Gunner het volgende:
Jeetje wat is een amenity kit nu weer en waarom is dat zo super belangrijk dat je er een maatschappij op wil affakkelen.
Klm heeft/had een gunfactor. Maar dat is wel dalende.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb met verschillende maatschappijen gevlogen. Lufthansa en KLM vond ik dikke prima. Maar ook Correndon en 1x Ryan Air (ongeveer 15 jaar geleden naar Ierland) bevielen eigenlijk wel. Je hebt bij KLM dat het iets meer premium voelt en kans op de koning achter de knoppen. Maar ik kijk eigenlijk altijd naar de prijs en probeer wel de dubieuze partijen wat uit de weg te gaan. M'n vrouw heeft al eens een gratis retourtje overzee via KLM gewonnen, dus die hebben wel een klein persoonlijk streepje voor.
Het zitten zelf in economy class niet inderdaad. Maar je hoefde niet voor elke scheet bij te betalen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 15:48 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er zitten bij KLM ook wel verschillen tussen of je Europees vliegt of intercontinentaal natuurlijk. Zo’n 737 is weinig anders dan een toestel van Transavia. Ja, andere kleur stoel en je krijgt een gratis drankje. Maar dat is het wel.
Ik wel, maar die kit boeit me dan weer helemaal niks.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat krijg je als je business class vliegt. Maar ik vlieg geen business class.
De grote money maker is internationaal vliegen als INT HUBquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat KLM zich heeft moeten aanpassen dan wel hervormen van een vliegmaatschappij die vooral de gegoede burgerij bedient en de hogere middenklasse naar een vliegmaatschappij die de brede middenklasse bedient is logisch. Zeker gezien de moordende concurrentie. Maar het gaat nu wel hard: van geen gratis boterham meer naar bijbetalen voor handbagage.
Persoonlijk kies ik best graag voor KLM (ik zoek altijd gunstige prijs op, kan vrij flexibel boeken) en wil best iets bijbetalen om te landen op een airport nabij het centrum, en een blikje Heineken of Cola aangeboden krijgen zonder bijbetalen is mij ook wat waard. Maar ik ga niet hoge ticketprijzen betalen als de dienstverlening hetzelfde is als die van Ryanair. Wat jullie?
https://x.com/dft/status/1923381585363050933
Ik vlieg altijd met red bullquote:Op vrijdag 16 mei 2025 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
Dat KLM zich heeft moeten aanpassen dan wel hervormen van een vliegmaatschappij die vooral de gegoede burgerij bedient en de hogere middenklasse naar een vliegmaatschappij die de brede middenklasse bedient is logisch. Zeker gezien de moordende concurrentie. Maar het gaat nu wel hard: van geen gratis boterham meer naar bijbetalen voor handbagage.
Persoonlijk kies ik best graag voor KLM (ik zoek altijd gunstige prijs op, kan vrij flexibel boeken) en wil best iets bijbetalen om te landen op een airport nabij het centrum, en een blikje Heineken of Cola aangeboden krijgen zonder bijbetalen is mij ook wat waard. Maar ik ga niet hoge ticketprijzen betalen als de dienstverlening hetzelfde is als die van Ryanair. Wat jullie?
https://x.com/dft/status/1923381585363050933
Als je een verre reis wil maken kan je het beste een jaar vooraf al regelmatig de prijzen checken om te kijken wanneer je het beste kan boeken. Zeker met een gezin van 4 kan dat soms meer dan ¤1000 schelen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt, door die vaste lijnvluchten kun je goed plannen. In de middag vertrekt, ergens in de avond terug.
Ik waardeer KLM omdat je niet voor kleine dingen hoeft te betalen, en dan mag het best wat duurder zijn. Maar dit wordt irritant. En dat staat nog lost - niet benoemd in de OP - dat hun prijzen variabel zijn. Ik betaal 710 euro ofzo voor curaçao, had ik op een ander moment geboekt had het voor 620 euro gekund.
Ik houd niet van dat soort kut grappen.
Hoe verder je vliegt hoe belangrijker dat soort dingen worden. Op een vlucht naar Londen, Wenen of Milaan interesseert het me niet dat ik geen gratis drankje krijg. Ga je intercontinentaal dan wordt het al anders. Je hebt ook die uitgeklede zooi via IJsland, daar zou ik nooit aan beginnen.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het zitten zelf in economy class niet inderdaad. Maar je hoefde niet voor elke scheet bij te betalen.
Dat is wel zo, maar ook voor een vlucht van een paar uur vind ik een drankje wel fijn. Iets te eten ook wel.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:13 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoe verder je vliegt hoe belangrijker dat soort dingen worden. Op een vlucht naar Londen, Wenen of Milaan interesseert het me niet dat ik geen gratis drankje krijg. Ga je intercontinentaal dan wordt het al anders. Je hebt ook die uitgeklede zooi via IJsland, daar zou ik nooit aan beginnen.
Dit vind ik ook het grootste nadeel van die lowcostboeren, dat de boarding altijd een teringchaos is. Mensen die lopen te schreeuwen, met hutkoffers aan komen zetten, in het gangpad blijven staan of op het allerlaatste moment komen aankakken, met een grote bek binnenkomen omdat ze even moeten laten merken dat ze er zijnquote:Op woensdag 21 mei 2025 16:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar ook voor een vlucht van een paar uur vind ik een drankje wel fijn. Iets te eten ook wel.
Vind verder de sfeer bij KLM heel anders dan bij Ryan Air. Ander volk gemiddeld genomen, rustiger met instappen, uitstappen, etc.
Ryan Air en Wizz Air begint het al met het instappen. Mensen met hun neus al tegen de deur, bij wijze van, terwijl ze geen priority hebben. Dan al die handbagage proppen en zo.
Andere argumenten voor mij zijn voorrang bij security, inchecken, instappen, de lounge, je kunt wat meer kiezen qua tijden, minder vaak vertraging, internet op de vlucht (al heb je dat bij KLM ook niet altijd)....
Ook niet als er zo'n schattige kleine tube tandpasta bij zit?quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:05 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik wel, maar die kit boeit me dan weer helemaal niks.
Ja, erg irritant. Dat begint al bij het instappen. Allerlei lui die staan te dringen, terwijl ze eigenlijk rustig zouden kunnen blijven zitten. Of ergens verderop staan, want de zitplaatsen zijn meestal beperkt op de kleinere vliegvelden.quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:23 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit vind ik ook het grootste nadeel van die lowcostboeren, dat de boarding altijd een teringchaos is. Mensen die lopen te schreeuwen, met hutkoffers aan komen zitten, in het gangpad blijven staan of op het allerlaatste moment komen aankakken, met een grote bek binnenkomen omdat ze even moeten laten merken dat ze er zijn
Een tijdje terug ben ik met Austrian naar Wenen gevlogen. De boarding begon, binnen 10 minuten zat iedereen op z’n stoel en nog 10 minuten later stonden we op de Aalsmeerbaan. Geen enkel gezeik. Je betaalt wat meer maar je krijgt ook wat meer, zeg maar.
Mijn absolute dieptepunt was jaren geleden, een vlucht met Ryanair van Malta naar Eindhoven. Echt een uur voordat de boarding zou starten liet het grondpersoneel iedereen een rij maken en toen gingen ze met 3 man en die trolley sizer letterlijk iedereen langs om te kijken of niemands trolley te groot was. Ik kwam niet verder dan:quote:Op woensdag 21 mei 2025 16:25 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, erg irritant. Dat begint al bij het instappen. Allerlei lui die staan te dringen, terwijl ze eigenlijk rustig zouden kunnen blijven zitten. Of ergens verderop staan, want de zitplaatsen zijn meestal beperkt op de kleinere vliegvelden.
Daarna staan mensen eindeloos in dat gangpad om al die handbagage erin te proppen, want ja, ruimbagage maakt het opeens een stuk duurder, dus alles moet mee als handbagage.
quote:Klanten KLM verbijsterd over prijzen catering aan boord: boterham met kaas kost straks 6 euro
author avatar
Yteke de Jong
Aangepast: 3 uur geledenGisteren, 18:00in Financieel
Amsterdam - Luchtvaartmaatschappij KLM beweegt in de richting van een B-airline, zo verzuchten insiders.
De ’Koninklijke’ moet dit jaar met onder meer betaalde catering en handbagage ¤120 miljoen ophalen. .
„De trotse blauwe zwaan verandert in een lelijk eendje.”
In dit stuk staat precies hetzelfde als wat hier in het topic al is besproken. En ik denk dat het wel klopt.quote:
alles om de heffingen van Groen Links van Amsterdam als groot aandeelhouder te betalenquote:Op woensdag 21 mei 2025 17:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In dit stuk staat precies hetzelfde als wat hier in het topic al is besproken. En ik denk dat het wel klopt.
KLM zegt natuurlijk dat de kale ticketprijs omlaag gaat maar iedereen weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren en dat de kosten voor die trolleys er gewoon bovenop komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |