abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 mei 2025 @ 09:03:43 #176
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217651366
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar Nederland zit met UK - Oostenrijk - IJsland - (Letland) - Nederland - Finland wel in een groep inzendingen die allemaal op hun manier vrij veel aandacht trekken. Je hebt ook Portugal, Griekenland, Spanje, Denemarken, Oekraïne, Armenië, San Marino, Italië, Litouwen, Duitsland en dat soort dingen die wat geruislozer passeren.
San Marino is toch juist echt zo'n nummer waarbij het dak eraf gaat, wat dat betreft wel prima voor aan het einde, lekker knallen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217651367
Die meme van Vikman met de kaasfondue gaat ook lekker trouwens.
pi_217651371
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 08:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Op Twitter werd het geplugd als mogelijke surprise winner. Maar ik denk dat het toch een tikje te ordinair en te intens is om een breed publiek aan te spreken :P
Ik vind haar geweldig maar ik denk dat dit voor demensethuis te heftig overkwam.
pi_217651383
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik geloof er niet zo in, eigenlijk :@
Dat is prima, maar dat is wel zo’n redenatie dat op een WK voetbal een makkelijk pad naar de finale geen hogere winstkans oplevert dan dat je allemaal favorieten tegenkomt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217651388
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:04 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik vind haar geweldig maar ik denk dat dit voor demensethuis te heftig overkwam.
Ja ik zei het hierboven al. Het is teveel.
pi_217651395
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:02 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar Nederland zit met UK - Oostenrijk - IJsland - (Letland) - Nederland - Finland wel in een groep inzendingen die allemaal op hun manier vrij veel aandacht trekken. Je hebt ook Portugal, Griekenland, Spanje, Denemarken, Oekraïne, Armenië, San Marino, Italië, Litouwen, Duitsland en dat soort dingen die wat geruislozer passeren.
Duitsland zit perfect, op die plek had Claude moeten zitten als hij voor een top-3 wilde meestrijden. Ik denk dat van de drie lalala-liedjes (Luxemburg, Nederland en Duitsland) uiteindelijk Duitsland aan het langste eind trekt in de televote. Spreekt volgens mij de (met name jonge) televoters wat meer aan dan Claude, die met zijn lied en act toch een wat ouwelijke en brave indruk maakt.
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 09:07:17 #182
274204 crew  Mexicanobakker
pi_217651399
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:03 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Frankrijk jury, Zweden publiek. Waarbij Zweden waarschijnlijk een veel betere juryscore krijgt dan Frankrijk bij het publiek, dus dan heb je de winnaar.
Gaat Estland of Israel niet het publiek winnen? En Oostenrijk de juryvote?

Ik zie nog wel een beetje hetzelfde gebeuren als vorig jaar: Er zijn maar 3 nummers waar de jury een sloot aan punten over gaat verdelen, terwijl de televote zich misschien wel over 5 of 6 acts verspreidt. Daar hadden de Zwitsers vorig jaar ook mazzel mee.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:07:47 #183
477691 Niels93
<3 Muziek in alle vormen
pi_217651403
Om het on topic te houden: ik temper mijn verwachtingen een beetje. Top 10 zou mooi zijn!
Just do it »
pi_217651419
Ben benieuwd! Het kon iig slechter voor Nederland
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 16 mei 2025 @ 09:09:07 #185
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_217651420
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:05 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat is prima, maar dat is wel zo’n redenatie dat op een WK voetbal een makkelijk pad naar de finale geen hogere winstkans oplevert dan dat je allemaal favorieten tegenkomt.
Mwah, niet helemaal, op een WK voetbal is het niet elk jaar een dingetje dat iedereen roept "oh, land X moet zeker weer winnen en land Y mag zeker niet winnen?!".

Hier wordt elk jaar vooral gedaan alsof een groot boos comité vooraf bepaalt dat X of Y wel of niet moet winnen (en dat het sowieso altijd tegen Nederland is, want of Nederland nou voorin, achterin of in het midden zit, de sfeer lijkt altijd te suggereren dat de positie kut is). Ik geloof er meer in dat er gewoon een bepaalde opbouw is met als hoofddoel een zo goed mogelijke show, want dat trekt de meeste kijkers, positieve reacties en dus geld, uiteindelijk. Dan is het logisch om wat favorieten aan het eind te hebben, zodat het niet dood gaat bloeden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217651425
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik zie nog wel een beetje hetzelfde gebeuren als vorig jaar: Er zijn maar 3 nummers waar de jury een sloot aan punten over gaat verdelen, terwijl de televote zich misschien wel over 5 of 6 acts verspreidt. Daar hadden de Zwitsers vorig jaar ook mazzel mee.
Ja, ik bedoelde eigenlijk van die twee landen. Al denk ik dat Zweden zo laat in de show wel een grote kans maakt de televoting te winnen.
pi_217651426
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:07 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ja dat was interessant. Ik had m’n geld ook op Kroatië gezet.
pi_217651458
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ja, ik bedoelde eigenlijk van die twee landen. Al denk ik dat Zweden zo laat in de show wel een grote kans maakt de televoting te winnen.
Gezien de situatie denk ik wel dat Israël vanuit elke plek wel de nodige sympathyvotes pakt. Vooral voor Estland lijkt deze RO me dodelijk, voor hen kan het wel het verschil betekenen tussen top 10 of middenmoot.

In televotingland zijn er wel de nodige concurrenten voor Zweden.
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 09:14:56 #189
pi_217651485
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:09 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Zweden zal ongetwijfeld minder een uitschieter zijn dan Frankrijk (net als 2 jaar terug, maar dan de andere kant op), als die de televoting ook werkelijk (ruim) winnen dan is het wel gespeeld denk ik.
Als ze flink dwarsgezeten worden door Estland/Israël/Oekraïne/IJsland/Finland.. dan wordt het al lastiger. Het helpt daarin ook niet mee dat eigenlijk alle televotingmagneten uit dezelfde regio komen, al zullen de 12 punten van Finland wel binnen zijn :')
pi_217651493
Ik ben een beetje bang dat de televote gaat tegenvallen, er zitten 3 televotekanonnen, Israël, Oekraïne, veel buren en diaspora in het veld dat je als Claude mag hopen op een punt of 3 per land max.

Ik denk dat het ergens tussen 50 en 100 punten max gaan worden...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 09:17:03 #191
pi_217651497
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gezien de situatie denk ik wel dat Israël vanuit elke plek wel de nodige sympathyvotes pakt. Vooral voor Estland lijkt deze RO me dodelijk, voor hen kan het wel het verschil betekenen tussen top 10 of middenmoot.

In televotingland zijn er wel de nodige concurrenten voor Zweden.
Ik vraag me toch af of dat echt uitmaakt - als televoter denk je toch niet: 'Estland, best lollig - oh Israel doet mee, ik stem op Israel!!1!!1'

Dat je nummer dood kan slaan net voor of na een knotsgekke act, daar geloof ik wel in, maar ik kan me niet voorstellen dat omdat je direct voor Israel moet, je ineens minder stemmen pakt. Direct na lijkt me wel een probleempositie trouwens, als iemand wegzapt omdat anti-Israel, dan pik je meteen de zingende kraanmachinist ook niet mee.
pi_217651501
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:09 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Mwah, niet helemaal, op een WK voetbal is het niet elk jaar een dingetje dat iedereen roept "oh, land X moet zeker weer winnen en land Y mag zeker niet winnen?!".

Hier wordt elk jaar vooral gedaan alsof een groot boos comité vooraf bepaalt dat X of Y wel of niet moet winnen (en dat het sowieso altijd tegen Nederland is, want of Nederland nou voorin, achterin of in het midden zit, de sfeer lijkt altijd te suggereren dat de positie kut is). Ik geloof er meer in dat er gewoon een bepaalde opbouw is met als hoofddoel een zo goed mogelijke show, want dat trekt de meeste kijkers, positieve reacties en dus geld, uiteindelijk. Dan is het logisch om wat favorieten aan het eind te hebben, zodat het niet dood gaat bloeden.
Ook als je Nederland negeert, is er prima iets te zeggen over hoe de show is opgebouwd rond het neutraliseren van Israël en bevoordelen van door de EBU gewenste winnaars Frankrijk of Zweden.
pi_217651510
We zitten wel qua ga meezingers! De rest om ons heen in een taal die de meeste kijkers niet kennen (behalve dat je ich komme wel kan bleren maar thats it), dat is bij ons nummer wel anders
  Redactie Sport vrijdag 16 mei 2025 @ 09:19:16 #194
pi_217651517
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:16 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben een beetje bang dat de televote gaat tegenvallen, er zitten 3 televotekanonnen, Israël, Oekraïne, veel buren en diaspora in het veld dat je als Claude mag hopen op een punt of 3 per land max.

Ik denk dat het ergens tussen 50 en 100 punten max gaan worden...
En de televotingkanonnen zijn allemaal West-Europees (waarbij je over Estland kunt discussiëren) en vrijwel alle west-europese landen hebben zich gekwalificeerd (allemaal even lachen om België en Ierland).

Ik vraag me wel af welk oostblokland gaat profiteren. Albanië is traditioneel ook niet het meest geliefde land in de Balkan, Griekenland dito. Wat hebben we dan nog over? Ik zie Polen nog wel vlammen daardoor.
pi_217651535
Er zit trouwens ook een pauze voor ons lijkt me, aangezien het gisteren ook even duurde om dat gordijn van Letland weg te krijgen.
pi_217651543
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:17 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik vraag me toch af of dat echt uitmaakt - als televoter denk je toch niet: 'Estland, best lollig - oh Israel doet mee, ik stem op Israel!!1!!1'

Dat je nummer dood kan slaan net voor of na een knotsgekke act, daar geloof ik wel in, maar ik kan me niet voorstellen dat omdat je direct voor Israel moet, je ineens minder stemmen pakt. Direct na lijkt me wel een probleempositie trouwens, als iemand wegzapt omdat anti-Israel, dan pik je meteen de zingende kraanmachinist ook niet mee.
Het probleem is sowieso meer dat er genoeg mensen pas om half 10 ofzo inschakelen en dan wel stemmen op de favoriet van wat ze gezien hebben.

Al zou Israël er dan nog steeds uitspringen als duidelijk de beste van de eerste zoveel als er niet wat andere goede liedjes omheen gezet zouden worden.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:21:35 #197
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_217651552
blegh. inmiddels naar zes procent.
pi_217651566
quote:

[..]

Meh, het is wel degelijk een publiek geheim dat de EBU bepaalde landen liever niet (meer) als organisator ziet.
pi_217651577
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
En de televotingkanonnen zijn allemaal West-Europees (waarbij je over Estland kunt discussiëren) en vrijwel alle west-europese landen hebben zich gekwalificeerd (allemaal even lachen om België en Ierland).

Ik vraag me wel af welk oostblokland gaat profiteren. Albanië is traditioneel ook niet het meest geliefde land in de Balkan, Griekenland dito. Wat hebben we dan nog over? Ik zie Polen nog wel vlammen daardoor.
Vanuit ex-Joegoslavië zal er nog wel het nodige naar Italië gaan. Naast Albanië dan. En vanzelfsprekend Oekraïne en Estland vanuit de bredere regio.
pi_217651579
quote:

[..]

Je bent wat naïef. De EBU kan een overwinning voor een groot deel regisseren. Vorig jaar werd Nemo slechts 4e in de halve finale, zelfs achter Armenië. In de finale werden ze 5e in de televote. Komt gewoon door de startpositie. Kroatië of Zwitserland mocht winnen, het werd Zwitserland.

Dit jaar mogen Frankrijk of Zweden winnen, en dan liefst Frankrijk. Volgend jaar de 70e editie van Eurovisie, zou natuurlijk heel goed zijn qua marketing als dat in Parijs kon gebeuren. Ze krijgen de perfecte startpositie en een uitzondering rondom het geklooi met zand op het podium. Helaas is het nummer wel erg matig dus is het waarschijnlijk niet voldoende... maar de EBU heeft zeker z'n best gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')