Je hebt gelijk. Ik had inderdaad niet begrepen dat het om de wandjes tussen de appartementen ging. Als dat zo is, is dat wel heel slecht ja.quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als ik het me goed herinner had je vorig jaar geen tussenwandjes tussen appartementen zelf... dat is dit jaar wel zo... echt raar...ik ben net zoals Firuze60 in shock van dat ze die wandjes er gewoon tussen zetten. Ik bedoel: als ik 1keer leun tegen die tussenmuur dan dondert dat ding al om
Dat was toch met die aanvaring van Heidy, waarbij ze het had over "zieltjes winnen"? Ze hebben pasta gegeten in dat kleine appartement.quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
Trouwens: ze moesten toch elke week gezamenlijk eten en dat 1 stel ging koken? Dat is vorige week niet gebeurd toch? Of is dat om de week?
Het zou toch ook kunnen dat alleen de muren in het appartement zelf, van gips zijn? De rest van steen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:06 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik had inderdaad niet begrepen dat het om de wandjes tussen de appartementen ging. Als dat zo is, is dat wel heel slecht ja.
[..]
Dat was toch met die aanvaring van Heidy, waarbij ze het had over "zieltjes winnen"? Ze hebben pasta gegeten in dat kleine appartement.
Ja, klopt... dat was de 1e keer, toen V&N 'kookten'quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:06 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Dat was toch met die aanvaring van Heidy, waarbij ze het had over "zieltjes winnen"? Ze hebben pasta gegeten in dat kleine appartement.
ik wist even niet wat het was, en op sommige punten gaat de vergelijking zeker op...quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:21 schreef V. het volgende:
Ik zou echt binnen een dag slaande ruzie hebben met die Mark. Wat een arrogante pofadder is dat zeg...
Die laatste vraagquote:Op donderdag 15 mei 2025 09:28 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
ik wist even niet wat het was, en op sommige punten gaat de vergelijking zeker op...![]()
[ afbeelding ]
Nee volgens mij was de eerste keer, toen V&N friet hebben gebakken. Daarna hebben M&R pasta gemaakt.quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, klopt... dat was de 1e keer, toen V&N 'kookten'. Maar daarna heb ik er niks meer over gehoord...en elk koppel zou moeten koken..
O, ik heb die van M&R helemaal gemist (whatever ze maakten). Maar goed, ze eten dus nog gezamenlijk samen... daar ging het mij om...quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:36 schreef TaMieke het volgende:
[..]
Nee volgens mij was de eerste keer, toen V&N friet hebben gebakken. Daarna hebben M&R pasta gemaakt.
Maar boeiend. wie wat kookt, boeit me vrij weinig.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 mei 2025 09:58 schreef koemleit het volgende:
Goed even mijn mening over dit program tot nu toe.
Het lijkt erop dat ze vrij weinig (tot geen) eigen inbreng hebben mbt tot de bouw.
De indeling en grootte van de kamers is blijkbaar van te voren bepaald, ook welke materialen er moeten worden gebruikt ligt in grote lijnen vast. Verder moeten ze een begroting indienen voor de badkamer. Dit wijst erop dat er iemand (waarschijnlijk een investeerder) zeer strak toeziet op zijn eigen investering.
Was het in voorgaande jaren niet zo dat je 1 bedrag had voor de hele verbouwing (en dan kon je met weekopdrachten er geld bijkrijgen) en dat je dan koppels had die bij de laatste oplevering ernstig in de financiële problemen kwam? Dan kwam er na afloop een aannemer alles wat niet goed was recht brijen en die kosten werden van je overwaarde afgetrokken. Lijkt erop dat de investeerder van dit jaar zo min mogelijk "verspilling" wil.
Tot nu toe lijkt het er meer op dat de koppels uitvoerders zijn voor een verbouwing van Ray. (vandaar waarschijnlijk ook dat ie fan is van Victor, das een goeie werknemer).
Verder verbaas ik me over de regelgeving, of liever gezegd aan de onduidelijkheid eromtrent. Hoe zit het met dat overpad? Hoe zit het met het gereedschap? Is er van tevoren (voor het keuzemoment) gecomuniceerd dat er overpad is in het appartement van de zusjes? zo ja? pech gehad, geen tijden gewoon overpad. Staat er in de regels dat je alleen gereedschap van "het blok" mag gebruiken? Zo ja, pech gehad geen eigen gereedschap.
Mag je alleen materialen bestellen voor de kamer waarmee je bezig bent?
En in al deze voorgaande gevallen, wat zijn de consequenties bij overtreding? Pak ze op het budget, geef ze boetes. En wees hier duidelijk over om willekeur te voorkomen.
Verder lijkt me deze verbouwing in zo'n korte tijd vrijwel onmogelijk, en zeker voor mensen met weinig tot geen ervaring.
Ik snap ook de "gezamenlijk verbouwing" niet, dit gaat niemand seriues nemen en wordt niks.
De weekopdrachte zijn me ook totaal onduidelijk, vorige week met die "blikvanger" en die foto's opsturen vond ik een houtje, toutje in elkaar geflansd idee. (Hoe kun je een blikvanger voor een appartement zonder dat je verder weet wat de inrichting/stijl is in godsnaam beoordelen vanaf een foto).
Al met al zit het gewoon niet goed in elkaar, verder dan "we kopen een pand, laten mensen het verbouwen en verkopen het" is de vergadering niet gegaan en zit het verder in elkaar op het niveau van een gemeentelijke omroep show of een stel 12 jarige die voor de lol een Youtube show maken.
Al met al frustreert het mij dat ik vrijwel geen beeld krijg van wat nou precies de bedoeling is, waar iedereen mee bezig is, wat ze nog moeten, hoelang ze nog hebben etc etc. Verder wordt ieder klein ding 11x herhaald omdat ze 10 weken lang een uur per dag willen vullen.Je bent het dus eigenlijk eens met alles wat hier eerder is gezegd!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Daar ga ik eens op letten. Nog tips naar welke regio ik specifiek moet kijken?quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:48 schreef __Fokker__ het volgende:
Anouk lijkt trouwens bij elkaar gehouden te worden door corrigerende kleding.
Ja!quote:Op donderdag 15 mei 2025 14:17 schreef Roosd4321 het volgende:
Er staat me bij dat vorig jaar om de zes zinnen werd gezegd dat het een wedstrijd is voor amateurklussers(?).
Misschien hopen ze op meer frictie door een paar professionals in de mix te gooien ofzo? Als Victor (of: Naomi voor Victor) straks besluit dat hij lekker geen vragen meer gaat beantwoorden wordt dat denk ik best ongezellig.
Zijn hier meer mensen die ook 'Huis Gemaakt' kijken? Ik vind die Belgen toch in het maken van ongeveer elk televisieprogramma beter dan Nederlanders.
Haha, ik denk inderdaad dat Huis Gemaakt een programma is waar mensen klussen in een huis, terwijl het Blok een programma is waar mensen kibbelen met elkaar en tussendoor ook nog klussen in een huis. Kwestie van voorkeur, denk ikquote:Op donderdag 15 mei 2025 16:08 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja!![]()
Alhoewel ik in de reeks van dit jaar alleen de eerste uitzendingen heb gekeken, omdat ik nu alleen met Het Blok bezig wil zijn (anders wordt ik)
Maar de rest van Huis Gemaakt ga ik af kijken als Het Blok voorbij is...
Dat zit op zich goed in elkaar inderdaad. Ik mis bij het Huis Gemaakt wel dan weer de onderlinge spanning. Het is ook een heel ander klus-programma eigenlijk..
Ja inderdaadquote:Op donderdag 15 mei 2025 16:15 schreef Roosd4321 het volgende:
[..]
Haha, ik denk inderdaad dat Huis Gemaakt een programma is waar mensen klussen in een huis, terwijl het Blok een programma is waar mensen kibbelen met elkaar en tussendoor ook nog klussen in een huis. Kwestie van voorkeur, denk ik![]()
Bij Huis Gemaakt kan ik bijna niet kiezen wie ik wil dat er wint omdat ik bijna iedereen de winst gun, terwijl ik bij het Blok bijna niet kan kiezen omdat ik het heel veel mensen níet gun. Het Blok geeft in ieder geval een stuk meer aanknopingspunten om op een forum als dit over na te praten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door RobertoCarlos op 15-05-2025 18:19:04 ]Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
Ze gooien alles op die vier uur vertraging, twee dagen 2 uur langer werken had ook gekund. Maar nee koffie drinken met de timmerman. Al heeft Ray wel een beetje de pik op zequote:Op donderdag 15 mei 2025 20:40 schreef V. het volgende:
De vleesgeworden paternalist heeft iets tegen paternalisme.
Christus te paard wat een aarsclown is die man.
Zelfs Harm zegt dat ze zelfvoldaan zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2025 20:56 schreef V. het volgende:
Ray heeft de pik op ze, maar met reden.
Deze mensen zijn zó zelfvoldaan, dat als je ze in een boek zou schrijven, mensen zouden zeggen dat je te overdreven karikaturen hebt neergezet.
Echt, er zijn nog onontdekte volken in het Amazonegebied met een beter inzicht in dit soort bouwprojecten en hoe je overkomt op camera.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |