Ik denk dat als H&M die spullen voor andere kamers niet in Katrien hadden gezet, maar ergens in een berging, dat Ray dan geen probleem had gehad. Maar ik heb niet het idee dat H&M echt de spelregels van tevoren bestuderen....quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:12 schreef Firuze60 het volgende:
Volgende dat mij opvalt. Waarom mag Victor wel van te voren allerlei bouwmaterialen op voorraad in een loods hebben en mogen Heidi en Mark niet alvast het bouwmateriaal voor de badkamer inbrengen. Volgens Ray gaan ze buiten hun boekje. Nou ja zeg, erger mij nu ook al behoorlijk aan dat zeurstel, maar ik zie geen verschil.
Dat was iig in de slaapkamer van W&E.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:48 schreef Firuze60 het volgende:
Zag ik daar nu ineens van die gladde gamma-deuren? In een andere ruimte stonden toch nog een stapel originele paneeldeuren?
Nee, ze konden nog heel erg veel voorbereiden qua schuren enzo..., Edith zei dat zelfs op een gegeven moment tegen Wilfred. Maar ik vind het best lief hoor dat ze zo enthousiast zijn over kunst maken....quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:04 schreef Firuze60 het volgende:
Oja, over dat gezeur over dat beeld maken. Ze zaten vast ivm de monumentenzorg over de kleur verf, logisch dat ze even iets anders zoeken.
Er zat nog genoeg behang wat eraf moest, plus kan je je tijd vast beter besteden aan inrichtingquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:04 schreef Firuze60 het volgende:
Oja, over dat gezeur over dat beeld maken. Ze zaten vast ivm de monumentenzorg over de kleur verf, logisch dat ze even iets anders zoeken.
Oja, maar neem toch niet aan dat die alleen voor dat appartement mochten gebruikt worden. Verbaas mij bij elke aflevering nog steeds meer over deze verbouwing, haha.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dat was iig in de slaapkamer van W&E.
Och, een hele dag behang afkrabben, is ook dodend en ze deden op hun manier ook wat aan de inrichting zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:06 schreef Soury het volgende:
[..]
Er zat nog genoeg behang wat eraf moest, plus kan je je tijd vast beter besteden aan inrichting
Ja, geen idee idd.... het wordt een soort mystery (horror) house... met een beeld van Jan van Cuijck die je aanstaart als je in bed ligt te.... slapenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oja, maar neem toch niet aan dat die alleen voor dat appartement mochten gebruikt worden. Verbaas mij bij elke aflevering nog steeds meer over deze verbouwing, haha.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, geen idee idd.... het wordt een soort mystery (horror) house... met een beeld van Jan van Cuijck die je aanstaart als je in bed ligt te.... slapen![]()
Nou ja de meeste zijn voorzet wanden met isolatie de oorspronkelijke muren staan nog. De gipswanden zijn grotendeels voor de indeling van het appartement.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
En al die dunne gipsplaten wandjes, daar krijg ik weer de horror van.
Nee joh, heel veel stenen tussenmuren zijn weggeslagen, open ruimte per appartement dat ingedeeld wordt met gipswandjes met isolatie.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:20 schreef Soury het volgende:
[..]
Nou ja de meeste zijn voorzet wanden met isolatie de oorspronkelijke muren staan nog. De gipswanden zijn grotendeels voor de indeling.
De tussenmuren moet ook wel, het moet toch in 6 appartementen worden gesplitst. Maar ik denk niet dat er gipswandjes tussen twee buren komen. Mag ik hopenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nee joh, heel veel stenen tussenmuren zijn weggeslagen, open ruimte per appartement dat ingedeeld wordt met gipswandjes met isolatie.
Haha, dat hoop ik ook niet, maar gipswanden in een appartement tussen de ruimtes ook niet fijn. Lijkt mij ontzettend gehorig. Maar goed, snap dat ze geen baksteenmuurtjes durven bouwen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:25 schreef Soury het volgende:
[..]
De tussenmuren moet ook wel, het moet toch in 6 appartementen worden gesplitst. Maar ik denk niet dat er gipswandjes tussen twee buren komen. Mag ik hopen
Dit zijn denk ik appartement voor 1 of 2 personen. Dus dan is het geluidsoverlast geheel aan jezelf te dankenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, dat hoop ik ook niet, maar gipswanden in een appartement tussen de ruimtes ook niet fijn. Lijkt mij ontzettend gehorig. Maar goed, snap dat ze geen baksteenmuurtjes durven bouwen.
Oh vast en zeker, maar zag al dat spaanplaat en glaswol plus hout en gipsplaten en gamma-deuren, zal maar brand uitbreken, de horrorquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:32 schreef Soury het volgende:
[..]
Dit zijn denk ik appartement voor 1 of 2 personen. Dus dan is het geluidsoverlast geheel aan jezelf te danken
Die isolatie en wanden is toch wel brand veilig ? Of denken we tegenwoordig alleen maar aan duurzaamheidquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Oh vast en zeker, maar zag al dat spaanplaat en glaswol plus hout en gipsplaten en gamma-deuren, zal maar brand uitbreken, de horror
Geen idee, hoor, gewoon gevoelsmatig, woon zelf nog in een huis met zachtboard plafonds op de bovenverdieping, mag ook niet meer ivm brandveiligheid, maar wel stenen muren tussen de kamers..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:39 schreef Soury het volgende:
[..]
Die isolatie en wanden is toch wel brand veilig ? Of denken we tegenwoordig alleen maar aan duurzaamheid
Dat was erg, ja, daarom alleen al hoop ik dat het kunstenaarsstel er iets moois van maken. Maar jemig, een beeld maken van piepschuim, vrees het ergste.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:42 schreef Roosd4321 het volgende:
Die gammadeuren werden in het vorige forum door iemand genoemd, dat bracht me weer helemaal terug naar de pijn van die weggesloopte (prachtige) en-suitedeuren vorig seizoen.
Ik kan het wel waarderen dat de monumentale status van het pand echt gerespecteerd wordt deze keer, ik hoop dat dat ook in de inrichtingen te zien gaat zijn!
(maar ik vrees het ergste)
Ja die glas in lood deuren, eeuwig zonde.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:42 schreef Roosd4321 het volgende:
Die gammadeuren werden in het vorige forum door iemand genoemd, dat bracht me weer helemaal terug naar de pijn van die weggesloopte (prachtige) en-suitedeuren vorig seizoen.
Ik kan het wel waarderen dat de monumentale status van het pand echt gerespecteerd wordt deze keer, ik hoop dat dat ook in de inrichtingen te zien gaat zijn!
Marit had gewoon gelijk, hoor. Erger mij ook rot aan dat arrogante stel. Opgeblazen egootjes. Mark had het toch zo goed voor elkaar met zijn stelling en gereedschappen, nu bleek dat ie zelf ook wat eigen gereedschap had meegenomen, de hypocriet.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:49 schreef d.k. het volgende:
De kunstenaars gingen he-le-maal naar een museum. Ze hebben er wel 3 minuten op gewandeld en dat was alleen omdat het stoplicht nog op rood stond. Dat museum is ongeveer om de hoek. Lekker afleiding tijdens het eindeloze behang krabben en ontvetten en schuren...al heb ik niet het idee dat ze verder zijn dan dat behang.
Het idee van het bouwmateriaal is volgens mij dat je wel afspraken mag maken over het op afroep hebben liggen van spul in een extern magazijn, maar dat je het niet eerder mag kopen en/of laten bezorgen. Daar is ook niet echt ruimte voor en bovendien hinder je zo anderen. En die Mark is gewoon een enorme drammer die niet gewend is tegengas te krijgen. Dat toontje van em, ik zou er binnen een week ruzie mee hebben.
En Heidy gaat op hoge poten de bakwagen opeisen want dat moet op die ene middag en vervolgens zegt ze dat ze nog even gaat checken of het echt op die tijd moet. Die bakwagen is de achilleshiel, in Grave is niet veel en op fietsafstand ook niet. Dus je moet vooruitzien en zorgen dat je op tijd dingen bestelt en laat bezorgen, dan heb je die bakwagen niet nodig. Kost ook minder tijd dan zelf telkens gaan rijden. Volgens mij mogen ze niet met eigen vervoer spullen halen.
Er zullen toch wel bepalingen zijn vastgelegd over hoe de muren geďsoleerd moeten zijn? Kan me niet voorstellen dat gipswandjes tussen woningen toegestaan zijnquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:28 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, dat hoop ik ook niet, maar gipswanden in een appartement tussen de ruimtes ook niet fijn. Lijkt mij ontzettend gehorig. Maar goed, snap dat ze geen baksteenmuurtjes durven bouwen.
Ik denk ook dat het pand daar niet op berekend is. Het heeft houten vloeren is en is niet voor niets een monument.quote:Op woensdag 14 mei 2025 08:15 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Er zullen toch wel bepalingen zijn vastgelegd over hoe de muren geďsoleerd moeten zijn? Kan me niet voorstellen dat gipswandjes tussen woningen toegestaan zijn
Volgens mij is dat wel zo... het was iig zo dat ze op een verdieping 2 appartementen gaan realiseren (ze zetten in het begin lijnen op de grond tussen 2 appartementen als grens bij wijze van grapje). En ik vroeg me ook al af hoe dat met die dunne (OSB?) wandjes zou gaan qua geluidsoverlast.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:25 schreef Soury het volgende:
[..]
De tussenmuren moet ook wel, het moet toch in 6 appartementen worden gesplitst. Maar ik denk niet dat er gipswandjes tussen twee buren komen. Mag ik hopen
Ik vrees ook het ergste..... ik zou het juist bij een monument wel heel mooi vinden om de stenen muren en de balken te zien, maar ik vrees dat dat allemaal wordt weggewerkt door lelijke plaat-constructies...quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:42 schreef Roosd4321 het volgende:
Dat was idd ook wat negatief geframed door Victor en Harmquote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:49 schreef d.k. het volgende:
De kunstenaars gingen he-le-maal naar een museum. Ze hebben er wel 3 minuten op gewandeld en dat was alleen omdat het stoplicht nog op rood stond.
Volgens mij had Victor het al wel gekocht, maar goed Ray is fan van Victor dus die kan alles maken....quote:Het idee van het bouwmateriaal is volgens mij dat je wel afspraken mag maken over het op afroep hebben liggen van spul in een extern magazijn, maar dat je het niet eerder mag kopen en/of laten bezorgen. Daar is ook niet echt ruimte voor en bovendien hinder je zo anderen.
Dat viel mij ook op! Eerst drammen en aan anderen vragen of ze jouw probleem oplossen en pas daarna ga je na of het eigenlijk wel nodig is!quote:En Heidy gaat op hoge poten de bakwagen opeisen want dat moet op die ene middag en vervolgens zegt ze dat ze nog even gaat checken of het echt op die tijd moet.
En een eigen wagen huren? Kost niks en scheelt je een hoop gezeikquote:Die bakwagen is de achilleshiel, in Grave is niet veel en op fietsafstand ook niet. Dus je moet vooruitzien en zorgen dat je op tijd dingen bestelt en laat bezorgen, dan heb je die bakwagen niet nodig. Kost ook minder tijd dan zelf telkens gaan rijden. Volgens mij mogen ze niet met eigen vervoer spullen halen.
Ik vrees dat daar ook platen voor komen.... Faisel had het er met Chris over dat die resterende elektriciteitsleiding toch wel weggewerkt zou worden. Bovendien moet er denk ik nog leidingen langs het plafond komen die weggewerkt moeten worden... denk ik... En het plafond is wel heel erg hoog wat veel warmteverlies oplevert...quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:37 schreef Boca_Raton het volgende:
Doen ze niets aan de balkenplafonds? Die moeten toch op zijn minst geschilderd worden en niet als de rest klaar is.
Oh wat zondequote:Op woensdag 14 mei 2025 10:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vrees dat daar ook platen voor komen.... Faisel had het er met Chris over dat die resterende elektriciteitsleiding toch wel weggewerkt zou worden. Bovendien moet er denk ik nog leidingen langs het plafond komen die weggewerkt moeten worden... denk ik... En het plafond is wel heel erg hoog wat veel warmteverlies oplevert...
Is mijn niet-expert opinion
Ai...quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:26 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vrees dat daar ook platen voor komen.... Faisel had het er met Chris over dat die resterende elektriciteitsleiding toch wel weggewerkt zou worden. Bovendien moet er denk ik nog leidingen langs het plafond komen die weggewerkt moeten worden... denk ik... En het plafond is wel heel erg hoog wat veel warmteverlies oplevert...
Is mijn niet-expert opinion
Dat weten we nog niet of hun kunst niets extra's gaat opleveren. Het gaat om de meerwaarde op het appartement en het kan best zijn dat er maar net een koper is die dit ontzettend waardeert.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:56 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat kunnen ze ook gewoon thuis doen, dat hoef je niet te doen in een wedstrijd waar dit niets oplevert...
Maar dat zou betekenen dat ze bijna allemaal die plafonds nog moeten schilderen. Of blijft dat zo?quote:Op woensdag 14 mei 2025 18:48 schreef NedKelly het volgende:
Er is in het begin over de plafonds gezegd dat in een aantal appartementen er niets aan het balkenplafond gedaan mag worden. Er is 1 appartement waar het wel mocht want was geen origineel plafond meer.
Niet alles in een monument is ook monumentaal door verbouwingen in vroeger jaren.
Plus misschien nog iets met de vloer doen... Volgens mij hebben ze het eigenlijk al gewoon opgegeven dat ze het gaan halen..quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:14 schreef Boca_Raton het volgende:
Wilfred en Edith moeten in een hele korte tijd dat behang er afhalen (iemand een stoomapparaat gezien?). Dan moet er nog een laag voorstrijk op (heet dat zo?) en dan twee keer sausen (schrijf je dat zo?). Plus houtwerk schilderen, inrichting uitzoeken en lampen aansluiten/ophangen. Plus dat kunstwerk.
🤨
Zij hebben toch ook nog niet de wanden en de deur gedaan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Plus misschien nog iets met de vloer doen... Volgens mij hebben ze het eigenlijk al gewoon opgegeven dat ze het gaan halen..
(heet idd voorstrijk (een laag 'verf' die vocht uit de muur trekt) )
Dacht het nog niet nee.... Edith was het behang er aan het afschrapen volgens mij...quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zij hebben toch ook nog niet de wanden en de deur gedaan?
80% plasticquote:Op woensdag 14 mei 2025 20:40 schreef Document1 het volgende:
Hoeveel plastic zit er in Naomi en die sjonnie van haar?
Zonde ik vind dat altijd wel charmant wat grijs. En je ziet dat ook gelijk bij een man.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
80% plasticIk zag trouwens ineens dat Victor zijn haar verft
Het moet wel blijven combineren met zijn plastic eethoek hequote:Op woensdag 14 mei 2025 21:03 schreef Soury het volgende:
[..]
Zonde ik vind dat altijd wel charmant wat grijs. En je ziet dat ook gelijk bij een man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |