Doorgaans komen ze daar momenteel niet aan de bak.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:46 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Behalve dan dat je ze daar weghaalt waar ze OOK goed gebruikt kunnen worden en nodig zijn. Dat aspect is m.i. zwaar onderbelicht.
Echt. Aan de ene kant Faber die iedereen zo snel mogelijk weg hebben wil, en dan dit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:03 schreef Cupfighter het volgende:
Wat een domme ganzen zitten er toch in dit kabinet
Juist zo tegenstrijdig als het maar kanquote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:16 schreef YoopY het volgende:
[..]
Echt. Aan de ene kant Faber die iedereen zo snel mogelijk weg hebben wil, en dan dit.
HETZELFDE KABINET!![]()
![]()
Geloofwaardigheid is echt ver te zoeken. (aan beide kanten trouwens)quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:16 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Juist zo tegenstrijdig als het maar kan
Op zich geen slecht idee, kunnen die oudjes leven als een god in Thailand met hun AOW'tje en komen er hier huizen vrij voor jongere generaties.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:17 schreef sexbierum het volgende:
In plaats van zorgpersoneel hierheen te halen, kunnen we beter onze bejaarden daarheen sturen. Slaan we heel veel vliegen in 1 klap!
#omdenken
Wat klopt er dan niet? De arbeidsparticipatie is ook nog nooit zo groot geweest. Niet eerder werkten er zoveel mensen in Nederland. Maar er is gewoon veel meer werk dan er mensen zijn…quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:13 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ik zeg dit wel vaker, maar nederland heeft decennialang zoveel migratie gezien, en dan nog hebben we overal tekorten. iets klopt hier niet.
Dus er komen miljoenen mensen hier naar toe zonder dat de overheid hier grip op heeft en dan ontstaan er tekorten in de zorg, onderwijs en huisvesting. Ja, hoe zou dat nou toch komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:13 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
ik zeg dit wel vaker, maar nederland heeft decennialang zoveel migratie gezien, en dan nog hebben we overal tekorten. iets klopt hier niet.
verder wel mooi gesproken, vooral over investeren in preventie.
Nou leg eens uit?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:00 schreef mackinac het volgende:
[..]
Dus er komen miljoenen mensen hier naar toe zonder dat de overheid hier grip op heeft en dan ontstaan er tekorten in de zorg, onderwijs en huisvesting. Ja, hoe zou dat nou toch komen.
De meeste oude mensen van over 10 jaar willen helemaal niet in bejaardenhuizen wonen. Hun ouders woonde daar wel, maar die hadden vroeger dan weer hun ouders bij hun wonen. En zo verandert de woonsituatie bij elke generatie. Ik zie mijn ouders echt niet in een bejaardenhuis gaan wonen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:03 schreef Jahr00n het volgende:
Ze moeten gewoon verzorgingstehuizen voor 1000en bejaarden tegelijk bouwen.
Aan beide kanten van het kabinet?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:18 schreef YoopY het volgende:
[..]
Geloofwaardigheid is echt ver te zoeken. (aan beide kanten trouwens)
Die ZZP-ers die de hele tijd rondrijden om hier en daar iedere keer een kwartiertje te gaan werken zijn samen met de thuisbezorgde maaltijden en de vaste lasten niet goedkoper dan in een bejaardentehuis gaan zitten. En daar hebben ze nog aanspraak en gezelschapsspelletjes.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De meeste oude mensen van over 10 jaar willen helemaal niet in bejaardenhuizen wonen. Hun ouders woonde daar wel, maar die hadden vroeger dan weer hun ouders bij hun wonen. En zo verandert de woonsituatie bij elke generatie. Ik zie mijn ouders echt niet in een bejaardenhuis gaan wonen.
Ikzelf zou het geweldig vinden om een geavanceerde superrobot als hulp te hebben, die gewoon terugpraat en welke patat ik erg lekker vind.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:35 schreef SymbolicFrank het volgende:
Alle mensen die niet werken voor een baas, zelf hun zorgkosten laten betalen. Je moet dan zelf die ZZP-er inhuren die je billen komt wassen. En voor kinderen mogen hun ouders dat doen. Dan hebben we in no-time zowel het probleem van de dure zorg als de overbevolking opgelost
Dat kan, als je er veel geld voor over hebt en het niet erg vind dat hij continu gevaarlijke fouten maakt. Het lijkt simpel, maar de laatste 20% van de ontwikkeling duren langer dan de eerste 80% en de laatste 10% blijken vooralsnog onoplosbaar. Ok, dat praatje zal tegenwoordig wel lukken, maar je huis (en de bewoners) veranderen in een slagveld.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ikzelf zou het geweldig vinden om een geavanceerde superrobot als hulp te hebben, die gewoon terugpraat en welke patat ik erg lekker vind.
Ze hebben nog even de tijd, ben nog niet bejaard.quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:04 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dat kan, als je er veel geld voor over hebt en het niet erg vind dat hij continu gevaarlijke fouten maakt. Het lijkt simpel, maar de laatste 20% van de ontwikkeling duren langer dan de eerste 80% en de laatste 10% blijken vooralsnog onoplosbaar. Ok, dat praatje zal tegenwoordig wel lukken, maar je huis (en de bewoners) veranderen in een slagveld.
Misschien zijn die Tesla "robots" een oplossing, omdat die door mensen bestuurd worden. Dan hoeven ze in ieder geval niet de hele tijd rond te rijden. Of robots die heel zacht zijn en niet sterk genoeg om gevaarlijke dingen te doen, maar dan heb je er ook niet veel aan. Wel goede knuffels.
Bronquote:
Daarnaast is het gewoon een extra laag aan het piramidespel toevoegen want ook die mensen worden oud. En nieuwe mensen betekent ook extra leraren, huisartsen, kinderopvang, woningen, wegen. Je creëert nieuwe gaten met het opvullen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:37 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het probleem daarmee vind ik dat je mensen die iets kunnen gaat "wegkopen" uit het land waar ze hun opleiding hebben genoten maar vervolgens niet de vruchten plukt van die investering omdat een westers land meer kan betalen.
Estisch gezien is dat enorm fout. Maar dat lijk jij nooit te zien. Het is een braindrain.
In feite is het een soort stelen van iedereen die iets kan en zijn land van dienst zou kunnen zijn. Je benadeelt daar dus die landen op brute wijze mee. Het is egoïsme ten top en roofkapitalisme m.i.
En een zorgplicht als tegenhanger van de dienstplicht?quote:Op woensdag 14 mei 2025 00:49 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Daarnaast is het gewoon een extra laag aan het piramidespel toevoegen want ook die mensen worden oud. En nieuwe mensen betekent ook extra leraren, huisartsen, kinderopvang, woningen, wegen. Je creëert nieuwe gaten met het opvullen.
Beter zetten we hard in op innovaties zoals automatisering, aanpakken zzp constructie, hogere bijdrage vermogende oudere, bepaalde behandelingen schrappen aan het einde van een levensfase etc.
quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:03 schreef Jahr00n het volgende:
Ze moeten gewoon verzorgingstehuizen voor 1000en bejaarden tegelijk bouwen.
Want?We hebben gewoon mensen nodig.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 21:03 schreef Cupfighter het volgende:
Wat een domme ganzen zitten er toch in dit kabinet
Ja en de andere minister wil ze eruit hebbenquote:Op woensdag 14 mei 2025 01:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
[..]
Want?We hebben gewoon mensen nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop