Met een fittere ploeg had je ook wel PSV over de knie gekregen, dat is toch wel iets waar je het hele seizoen achter de feiten aan hebt gelopen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:38 schreef fetX het volgende:
[..]
Blijft teleurstellend dat je geen tweede wordt en onder een matig Ajax eindigt. Heel onnodig. De laatste weken speel je degelijk en win je alles vrij simpel, op PSV na. Ook wat je had mogen verwachten met deze selectie. Maar onder Priske hebben we echt teveel laten liggen.
Feyenoord haalt veel geld binnen de laatste jaren. De meeste gaten zijn opgevuld en Feyenoord begroot niet op CL, dus dat scheelt al. Als je spelers als Bijlow, Stengs en Ivanusec kan lozen scheelt dat al enorm in de salarissen. Dat wordt nog een uitdaging.quote:Op donderdag 15 mei 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is natuurlijk het ene gat met het andere vullen. Dat geld wat je verdient met verkopen zal toch ook weer opgevuld moeten worden met kwaliteit op het veld. En guess what: dat kost ook knaken.
Dat betwijfel ik hoor. We begroten in ieder geval op 1x per 2 jaar CL denk ikquote:Op donderdag 15 mei 2025 11:07 schreef fetX het volgende:
[..]
Feyenoord haalt veel geld binnen de laatste jaren. De meeste gaten zijn opgevuld en Feyenoord begroot niet op CL, dus dat scheelt al. Als je spelers als Bijlow, Stengs en Ivanusec kan lozen scheelt dat al enorm in de salarissen. Dat wordt nog een uitdaging.
Maar uitgaven die we na dit seizoen gaan doen als je de verhalen leest, kunnen volgend jaar niet nog een keer als je weer CL misloopt.
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je hebt ondergepresteerd met de kwaliteiten die er lopen. Echter, ik vind het vrij logisch dat PSV kampioen wordt gezien de selectie (al blijf ik die verdediging wel matig vinden).quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Met een fittere ploeg had je ook wel PSV over de knie gekregen, dat is toch wel iets waar je het hele seizoen achter de feiten aan hebt gelopen.
Allemaal zonde, want de kampioen van dit seizoen gaat minimaal vijf punten minder hebben dan wij hadden vorig seizoen. En hoewel deze ploeg iets minder is (ook door alle blessures) had je over het hele seizoen bekeken veel betere buitenspelers.
Volgens mij las ik laatst ergens dat dit niet het geval is, maar I stand corrected.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik hoor. We begroten in ieder geval op 1x per 2 jaar CL denk ik
- Priske waardeloos gescout en met totaal verkeerde instructies begonnenquote:
Die hebben met Perisic ook nog wel hun gouden pik transfertje gehad. Van die meltdown na de winterstop had je natuurlijk moeten profiteren.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat je hebt ondergepresteerd met de kwaliteiten die er lopen. Echter, ik vind het vrij logisch dat PSV kampioen wordt gezien de selectie (al blijf ik die verdediging wel matig vinden).
Als je kijkt naar het jaarverslag maakten we vorig jaar 13,5 miljoen euro winst (zonder transfersommen mee te rekenen). Dat is veel minder dan het verschil tussen EL en CL.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Volgens mij las ik laatst ergens dat dit niet het geval is, maar I stand corrected.
Begroten op CL terwijl je in de afgelopen 20 jaar maar 3x de CL hebt gehaald? Lijkt mij grote onzin. Was het niet Ajax dat 1x in de 2 begrootte?quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik hoor. We begroten in ieder geval op 1x per 2 jaar CL denk ik
Maar zoals het slecht is dat Feyenoord tegen de kleintjes heel onnodig punten heeft laten liggen gezien de kwaliteiten, is het bij PSV gezien de kwaliteiten ook matig dat zij die meltdown hebben gehad. Gemiddeld genomen is een kampioenschap voor PSV dit seizoen volstrekt normaal.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Die hebben met Perisic ook nog wel hun gouden pik transfertje gehad. Van die meltdown na de winterstop had je natuurlijk moeten profiteren.
Als je écht niet op CL zou begroten maak je 20-25 miljoen euro winst in een CL jaar. Je krijgt namelijk ongeveer 35-40 miljoen voor deelname en bij de EL is dat ongeveer 15 miljoen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:25 schreef CR7 het volgende:
[..]
Begroten op CL terwijl je in de afgelopen 20 jaar maar 3x de CL hebt gehaald? Lijkt mij grote onzin. Was het niet Ajax dat 1x in de 2 begrootte?
Het lijkt mij ook vrij sterk, maar het is natuurlijk wel zo dat de salarissen langzaamaan zijn gestegen de laatste jaren. De andere kant is dat we als club gezonder en gezonder aan het worden zijn.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:25 schreef CR7 het volgende:
[..]
Begroten op CL terwijl je in de afgelopen 20 jaar maar 3x de CL hebt gehaald? Lijkt mij grote onzin. Was het niet Ajax dat 1x in de 2 begrootte?
Feyenoord heeft het imo vooral in de topduels laten liggen. In de heenduels tactisch overlopen, in de terugduels op het einde fysiek. Dit is nog maar de tweede keer in de clubhistorie dat we alle duels tegen Ajax en PSV verliezen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:28 schreef fetX het volgende:
[..]
Maar zoals het slecht is dat Feyenoord tegen de kleintjes heel onnodig punten heeft laten liggen gezien de kwaliteiten, is het bij PSV gezien de kwaliteiten ook matig dat zij die meltdown hebben gehad. Gemiddeld genomen is een kampioenschap voor PSV dit seizoen volstrekt normaal.
Verder zie ik best mogelijkheden voor Feyenoord (en Ajax). Ik denk dat het heel lastig wordt voor PSV om de selectie op ongeveer hetzelfde niveau te houden en voor de eerste twee iets ‘makkelijker’ is om gemiddeld genomen een stapje vooruit te zetten. Een goede spits gaat voor ons bijvoorbeeld al heel veel uitmaken. De echt grote uitdaging wordt hoe we Hancko gaan vervangen.
Beelen op zijn normale niveau vind ik prima, maar dan alsnog mis je een back-up ervan uitgaande dat Trauner vertrekt. Smal is aanvallend en opbouwend top (die heeft me toch wel verrast dit seizoen), maar ook daar hebben we zeker nog een extra smaakje nodig inderdaad.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eens dat de uitdaging vooral in de verdediging gaat zitten. Read, Beelen en Smal zullen blijven, maar verder moet je een hele hoop vervangen. En puur verdedigend vind ik Smal en Beelen ook kiele kiele.
Die gaat daar zo’n 10 miljoen per jaar netto verdienen, daar koos zelfs één van de beste middenvelders ter wereld in zijn prime voor.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:59 schreef Solispolar het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/blt67b7d154361b5b05
Dit is toch ook wel een aanfluiting hoorDie jongen die kon volgens mij goede vriend @:CR7 op elk niveau mee, ongeacht de competitie. Die gast is 27 jaar, heeft alleen nog maar in Mickey Mouse leagues gespeeld en gaat nu naar de zandbak.
Wijnaldum was toen wel echt over zijn prime heen hoor.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:01 schreef Caland het volgende:
[..]
Die gaat daar zo’n 10 miljoen per jaar netto verdienen, daar koos zelfs één van de beste middenvelders ter wereld in zijn prime voor.
Ik heb het uiteraard over KantéGODquote:Op donderdag 15 mei 2025 12:03 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wijnaldum was toen wel echt over zijn prime heen hoor.
Zo werkt een begroting niet, dat is niet meer dan een budget dat je jezelf voor alle opbrengsten en kosten geeft. De uiteindelijke bedrijfswinst is gebaseerd op de daadwerkelijk gerealiseerde opbrengsten en kosten, dat staat compleet los van je budget. Het is natuurlijk nooit zo dat buiten die opbrengsten voor Europees voetbal alle andere opbrengsten en kosten EXACT gelijk zijn aan je budget (want in dat geval zou je gelijk hebben ja).quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je écht niet op CL zou begroten maak je 20-25 miljoen euro winst in een CL jaar. Je krijgt namelijk ongeveer 35-40 miljoen voor deelname en bij de EL is dat ongeveer 15 miljoen.
Dat klopt, er zullen ongetwijfeld meevallers en tegenvallers zijn. Maar los van transfers (die al los op de jaarrekening worden meegenomen) zit dat niet in de orde van tientallen miljoenen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 12:51 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Zo werkt een begroting niet, dat is niet meer dan een budget dat je jezelf voor alle opbrengsten en kosten geeft. De uiteindelijke bedrijfswinst is gebaseerd op de daadwerkelijk gerealiseerde opbrengsten en kosten, dat staat compleet los van je budget. Het is natuurlijk nooit zo dat buiten die opbrengsten voor Europees voetbal alle andere opbrengsten en kosten EXACT gelijk zijn aan je budget (want in dat geval zou je gelijk hebben ja).
Of het voetbal moet echt heel andere accountingstandaarden hebben dan wat ik gewend ben, maar dat lijkt me ook sterk.
Alsof jij nee zegt als je 10+ miljoen per jaar kan verdienen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 11:59 schreef Solispolar het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/blt67b7d154361b5b05
Dit is toch ook wel een aanfluiting hoorDie jongen die kon volgens mij goede vriend @:CR7 op elk niveau mee, ongeacht de competitie. Die gast is 27 jaar, heeft alleen nog maar in Mickey Mouse leagues gespeeld en gaat nu naar de zandbak.
Vooral dat laatstequote:Op donderdag 15 mei 2025 12:01 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ik gun David iedere cent.
Net als Feyenoord trouwens.
Toch wel een andere vergelijking, want Hancko kan ook bij andere clubs een fantastisch salaris krijgen.quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:09 schreef fetX het volgende:
[..]
Alsof jij nee zegt als je 10+ miljoen per jaar kan verdienen.
Ik zou ook weg zijn. In Nederland heb je tenslotte ook de toeslagenaffaire.
Dan ben je een uitzondering denk ik.quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:33 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Toch wel een andere vergelijking, want Hancko kan ook bij andere clubs een fantastisch salaris krijgen.
En hoewel ik enkele principes zou laten varen, zou ik niet voor het vijfvoudige wat ik nu verdien mijn werk in Saudi-Arabië doen
Altijd bloedje heet, gebrek aan mensenrechten, nauwelijks groen en geen alcohol. En er is ook geen reet te doen daar. Dikke nee voor mij.quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:35 schreef fetX het volgende:
[..]
Dan ben je een uitzondering denk ik.
En denk niet dat Hancko ergens in Europa kan verdienen wat in de buurt komt van het salaris wat hem in Saudie-Arabië wordt geboden.
Targhalline speelde echt uitstekend gisteren. Als er een goed bod komt voor Milambo of Timber zijn ze wel weg denk ik.quote:Op donderdag 15 mei 2025 13:43 schreef Slobeend het volgende:
Ik vind Targhalline inmiddels eigenlijk basis materiaal maar ik kom niet uit de middenveld puzzel. Het liefst Targha-Moder-Hwang maar wie zet je dan op 10? Alledrie kunnen ze dat niet echt. En dan komen Timber, Steijn en mogelijk zelfs Valente er nog bij volgend seizoen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |