https://www.bnr.nl/nieuws(...)s-en-sluit-fabriekenquote:Nissan lijdt miljardenverlies en sluit fabrieken
Auteurs: BNR Webredactie, ANP | 13-5-2025
De Japanse autofabrikant Nissan heeft in het afgelopen boekjaar een miljardenverlies geleden. Het noodlijdende bedrijf gaf ook geen winstverwachting af voor het nieuwe jaar vanwege de aanhoudende problemen en de onzekerheid rond het handelsbeleid van de Amerikaanse president Donald Trump. Nissan bevestigde daarnaast dat het bedrijf het aantal fabrieken terugbrengt van zeventien naar tien en 20.000 banen schrapt.
Nissan kampt met toegenomen concurrentie uit China en een verouderd aanbod van auto's. De financiële problemen van het concern werden vorig jaar duidelijk toen het besloot om 9000 banen te schrappen om kosten te besparen. Japanse media schreven maandag al dat Nissan nu wereldwijd nog eens 11.000 extra banen gaat schrappen, waarmee het totaal uitkomt op 20.000 oftewel 15 procent van het personeelsbestand
Ik wil ze mijn Clio wel verkopenquote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:19 schreef Harvest89 het volgende:
Dan moeten die Amerikanen maar in Franse auto's gaan rijden.
#leedvermaak
ja dat las ik ook, het zou eerst een fusie zijn geweest maar dan zou nissan honda's kleine b*tch zijn geworden en dat wilde nissan niet. als ik het me goed herinner is nu meer geneigd naar een overname van nissan door honda. tja, nissan leed het afgelopen jaar een verlies van 4 miljard terwijl honda juist 5 miljard winst binnenharkte.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja Nissan heeft op meerdere vlakken de boot gemist en de samenwerking met Renault was ook niet echt succesvol. Zeker in de VS heeft Nissan een enorm imago probleem.
Zoek maar eens op Nissan cvt issues. Dat heeft ze zo verschrikkelijk veel geld gekost en ze hebben er precies niks van geleerd.
Zonde is het wel, qua historie een heel interessant merk en de maker van de skylines, silvia's Z's, pulsars. Stuk voor stuk hele iconische auto's. Er was kort sprake van een merger met Honda, wat voor iedereen met een beetje mechanisch hart goed nieuws had geweest, maar Nissan heeft dat om een of andere reden toch afgeketst
Hier leg je de vinger wel precies op de zere plek. Mijn buurvrouw had een paar jaar terug een Altima en heeft twee keer problemen met de automatische versnellingsbak gehad. Dat zijn ook niet bepaald de goedkoopste reparaties.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Tja Nissan heeft op meerdere vlakken de boot gemist en de samenwerking met Renault was ook niet echt succesvol. Zeker in de VS heeft Nissan een enorm imago probleem.
Zoek maar eens op Nissan cvt issues. Dat heeft ze zo verschrikkelijk veel geld gekost en ze hebben er precies niks van geleerd.
Zonde is het wel, qua historie een heel interessant merk en de maker van de skylines, silvia's Z's, pulsars. Stuk voor stuk hele iconische auto's. Er was kort sprake van een merger met Honda, wat voor iedereen met een beetje mechanisch hart goed nieuws had geweest, maar Nissan heeft dat om een of andere reden toch afgeketst
Als jij een duplo auto wil, koop je toch lekker een id-buzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Lekker kek man. Kan je lekker je fatbike in kwijt en smorgens aan je geïmporteerde avocado toast zitten terwijl je op de camping zit te laten met kolenstroom.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:25 schreef torentje het volgende:
Helemaal niet erg dat vervuilende industrieën verlies lijden, aangezien zij toch niet werken naar wens van de weldenkende jongeren.
De Chinezen hebben dankzij fikse subsidies van de CCP de automarkt verpest voor andere landen.quote:
Want andere landen hebben nooooooit hun eigen industrieën gesubsidieerd?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:01 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De Chinezen hebben dankzij fikse subsidies van de CCP de automarkt verpest voor andere landen.
Daarom: flinke importtarieven op ALLE producten die uit China vandaan komen. Die CCP verpest de complete wereldeconomie.
Maar jij het zal toch wel met mij eens zijn, dat alle mensen wensen dat de lucht en het voedsel en drinken niet giftig zijn? Die wens is dus breed gedragen, of niet soms?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 16:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als jij een duplo auto wil, koop je toch lekker een id-buzzzzzzzzzzzzzzzzzz. Lekker kek man. Kan je lekker je fatbike in kwijt en smorgens aan je geïmporteerde avocado toast zitten terwijl je op de camping zit te laten met kolenstroom.
Er zijn meer wensen in de wereld.
Niet in de mate waarin China dat doet. En daarbij is het in veel gevallen ook gewoon bekend (gemaakt).quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:06 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Want andere landen hebben nooooooit hun eigen industrieën gesubsidieerd?
Sounds like a you problem. China is gewoon slim en goed bezig op dit vlak.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:09 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Niet in de mate waarin China dat doet. En daarbij is het in veel gevallen ook gewoon bekend (gemaakt).
Dit in tegenstelling tot China en de CCP.
Ik zie projectie en manipulatie.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:32 schreef torentje het volgende:
Maar jij het zal toch wel met mij eens zijn,
Het is gewoon een vraag die ik aan jou stel. Maar goed, jij wil die vraag niet eerlijk beantwoorden waardoor iedereen zal gaan denken dat jij geld van de vervuilende industrieën krijgt en dus ook verantwoordelijk kan worden gehouden voor de vele zieken door de vervuilde lucht en het vergiftigd eten en drinken.quote:
Wacht maar tot vele industrieën hier kapot gemaakt zijn door China, dan wordt het vanzelf wel een probleem van iedereen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Sounds like a you problem. China is gewoon slim en goed bezig op dit vlak.
Nee. Dan stel je hem anders.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is gewoon een vraag die ik aan jou stel. .
dit zal niet de laatste autofabriek zijnquote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:11 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
https://www.bnr.nl/nieuws(...)s-en-sluit-fabrieken
gaat hard daar in japan. een paar dagen geleden zei panasonic ook al ong. 10k mensen te gaan ontslaan. fujitsu en toshiba en mitsubishi motors ontslaan er ook duizenden. in de video games sector zie je ook veel ontslagen, vooral wat betreft buitenlandse werknemers zoals bij square enix en sega die ook in de VS en europa opereren. in japan zelf gaat het juist goed en zitten ze te schreeuwen om werknemers...zie bijv capcom en fromsoftware, die zijn mega mega mega succesvol de laatste jaren
het is ook wel te snappen. vroeger was het aantal werknemers dat een bedrijf had een soort van maatstaf voor groei en success. tegenwoordig gaat het juist om het zoveel mogelijk winst draaien met zo min mogelijk werknemers - de kunst is om je processen zo optimaal mogelijk te hebben ingericht. winst per medewerker moet maximaal zijn. ik bewonder deze gedachtegang. hopelijk kunnen deze mensen ergens anders aan de slag of starten ze hun eigen bedrijf met hun opgedane ervaring.
veel van de ontslagen gebeuren in de vs en europa. een amerikaan/european is heel duur vergeleken met een japanner.
Huidige auto's zijn juist weer een stuk minder betrouwbaar en er zitten zoveel dingen op die allemaal kapot kunnen gaan. Wat betreft betrouwbaarheid zat de autoindustrie zo tussen de jaren 2000 tot ongeveer 2015 op haar hoogtepunt.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dit zal niet de laatste autofabriek zijn
demografische ontwikkelingen zal ertoe leiden dat men veel minder nieuwe auto's gaat kopen , ook omdat bestaande autos veel langer mee gaan
soms we 20 jaar met gemak en dat zal alleen maar erger worden
Een VW Tiguan van nu die gaat makkelijk 30 jaar mee
het fenomeen deelauto al dan niet autonoom zal opgang maken
en ouderen die gebruiken een auto veel minder
over 10 jaar dan zijn er alleen maar Chinese merken die overal ter wereld in elkaar gezet kunnen worden
mijn auto is 18 jaar oud en doet het prima , als ik er regelmatig in rij,quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:40 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Huidige auto's zijn juist weer een stuk minder betrouwbaar en er zitten zoveel dingen op die allemaal kapot kunnen gaan. Wat betreft betrouwbaarheid zat de autoindustrie zo tussen de jaren 2000 tot ongeveer 2015 op haar hoogtepunt.
Lekker met 500 kilo aan materiaal en gereedschappen rondfietsen.. Echt in wat voor sprookjeswereld menen sommige mensen te leven zeg.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 22:51 schreef Digi2 het volgende:
Beter koopt en gebruikt men dan ook een fiets
Industrieën worden nu kapot gemaakt door grootaandeelhouders. Tegen de tijd dat gebeurt wat jij schetst worden ze gedwongen te gaan innoveren of met maatregelen te komen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wacht maar tot vele industrieën hier kapot gemaakt zijn door China, dan wordt het vanzelf wel een probleem van iedereen.
Het is niet zo zwart-wit natuurlijk he. De auto is in sommige gevallen vervangbaar en in sommige gevallen niet, zoals situaties die jij schetst. Dat je echt niet zonder auto kan of alles met de auto zou moeten doen is dan wel meer een houding dan een voldongen feit in bepaalde gevallen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 23:11 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Lekker met 500 kilo aan materiaal en gereedschappen rondfietsen.. Echt in wat voor sprookjeswereld menen sommige mensen te leven zeg.
De weldenkende mensen hebben juist grote problemen doordat de vervuilende industrieën overal in Nederland mogen zijn.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:39 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Wacht maar tot vele industrieën hier kapot gemaakt zijn door China, dan wordt het vanzelf wel een probleem van iedereen.
De weldenkende mens is er volgens jou dus één van het type 'not in my backyard'.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:08 schreef torentje het volgende:
[..]
De weldenkende mensen hebben juist grote problemen doordat de vervuilende industrieën overal in Nederland mogen zijn.
Het is dus een bevrijding als de vervuilende industrieën hier niet meer zouden zijn. Er zou dan namelijk geen verkeerschaos meer zijn in de verstedelijkte gebieden.
De auto-industrie is toch vervuilend en zorgde er toch voor dat men weldenkende mensen niet gehoorzaamt of om hun mening vraagt?quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:13 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
De weldenkende mens is er volgens jou dus één van het type 'not in my backyard'.
Ik zie de weldenkende mens toch wel anders dan dat.
(en daarbij had ik het niet per se over vervuilende idustrieen)
Geen idee wat je hier nou mee wil zeggen.quote:Op woensdag 14 mei 2025 09:44 schreef torentje het volgende:
[..]
De auto-industrie is toch vervuilend en zorgde er toch voor dat men weldenkende mensen niet gehoorzaamt of om hun mening vraagt?
Wat doe jij op een Nederlandstalig forum als jij niet eens normale Nederlandse begrippen begrijpen kan?quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:24 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Geen idee wat je hier nou mee wil zeggen.
Als jij je eigen opmerking niet wil verduidelijken maar direct met een sneer komt, dan zijn wij klaar. #&%%# maar een eind op.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:32 schreef torentje het volgende:
[..]
Wat doe jij op een Nederlandstalig forum als jij niet eens normale Nederlandse begrippen begrijpen kan?
Wat begrijp jij dan niet aan de opmerking dat de meeste mensen de vervuilende auto-industrie kritiekloos gehoorzamen en niet de weldenkende burgers? Ik zal maar niet zeggen, wat ik denk van mensen die dat niet konden distilleren uit mijn eerste bericht.quote:Op woensdag 14 mei 2025 10:51 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als jij je eigen opmerking niet wil verduidelijken maar direct met een sneer komt, dan zijn wij klaar. #&%%# maar een eind op.
Dat het te laat is weet ik, en dat komt doordat men nooit de weldenkende burgers gehoorzaamde.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |