Superleuke planten, vind ik! Eigenlijk wel zo'n beetje m'n favoriete plant uit de tuin. Hopelijk settelt deze zich goed want dan wil ik 'm ook in de voortuin.quote:Op zaterdag 31 mei 2025 16:42 schreef Vanyel het volgende:
@:seven. Tnx
Dat viltkruid moet ik ook, wat een hilarisch ding.
Wat leuk, geniet ervan.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:06 schreef Donna het volgende:
Jaaa ik heb ook 1 bloem in m'n nieuwe clematis. Zo blij mee!
Komen nog wel meer, maar heb nu voor het eerst echt een eigen, mooie tuin.
Is die tweede Cornus Kousa?quote:Op zondag 1 juni 2025 20:04 schreef laziness het volgende:
Je bent 5 dagen weg en er bloeit van alles als je thuiskomt.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Prachtige foto's! Ik vind je kamperfoelie mooi combineren met je clematis, net als Zeeuws knoopje met heuchera.quote:Op zondag 1 juni 2025 20:04 schreef laziness het volgende:
Je bent 5 dagen weg en er bloeit van alles als je thuiskomt.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Wat mooi je borders, vooral de laatste!quote:Op maandag 2 juni 2025 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
Dit was mijn problemenborder en is nu mijn favoriete border. Ik heb er regelmatig wat weggehaald en bijgeplaatst. Vooral de zonneroosjes springen in het oog.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En binnenkort gaat dan ein-de-lijk echinacea pallida bloeien. Voorgaande jaren wilde die maar niet. Het droge voorjaar maakt denk ik het verschil.
[ afbeelding ]
Deze plant zie ik hier niet zo vaak voorbij komen terwijl het een van de leukste op dit moment in mijn tuin is: cistusroos.
[ afbeelding ]
Een andere roos die nu leuk is: hondsroos. M'n hele haag bloeit volop.
[ afbeelding ]
M'n kardoen wordt elk jaar groter.Inmiddels kan ik m'n terras nauwelijks meer op komen.
[ afbeelding ]
En tot slot een klein succes: ik heb prikneus vorig jaar verplaatst na wéér een teleurstellend seizoen. Die staat nu hoog en droog in een boomstam. En hij doet het geweldig. Dit is verder echt een uitzaaiborder. Er staan ineens vingerhoedskruid, kaardebol en verbena bonariensis.
[ afbeelding ]
Mooie plant zegquote:Op maandag 2 juni 2025 14:27 schreef Claudia_x het volgende:
M'n kardoen wordt elk jaar groter.Inmiddels kan ik m'n terras nauwelijks meer op komen.
[ afbeelding ]
Mooi, en goed voor de beestjes!quote:Op zondag 8 juni 2025 20:20 schreef Monsterkoekie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn bloemenweide ❤
Ik kom hier allemaal muntsoorten tegen die ik nog niet kendequote:Op zondag 8 juni 2025 20:35 schreef Twieki het volgende:
[..]
Mooi, en goed voor de beestjes!
Daarover gesproken: Ik heb aan mijn schutting vandaag twee fruitkisten gemonteerd met het idee om daar enkele muntplanten in potten te houden. Denk aan Ananasmunt, Aardbeienmunt, Appelmunt, Marokkaanse munt.
Ik weet dat luizen en mieren niet van deze muntgeur houden, maar hoe zit 't met de bijen en hommels? Als dit ook de bijen en hommels weg gaat jagen, dan is dat een no-go voor mij en moet ik wat anders verzinnen. Sowieso worden dat kruiden.
Maar ja, Muntthee...
Ik moet mijn schutting aan beide kanten vol hangen dan.quote:Op zondag 8 juni 2025 20:35 schreef Twieki het volgende:
[..]
Mooi, en goed voor de beestjes!
Daarover gesproken: Ik heb aan mijn schutting vandaag twee fruitkisten gemonteerd met het idee om daar enkele muntplanten in potten te houden. Denk aan Ananasmunt, Aardbeienmunt, Appelmunt, Marokkaanse munt.
Ik weet dat luizen en mieren niet van deze muntgeur houden, maar hoe zit 't met de bijen en hommels? Als dit ook de bijen en hommels weg gaat jagen, dan is dat een no-go voor mij en moet ik wat anders verzinnen. Sowieso worden dat kruiden.
Maar ja, Muntthee...
Oh wow zo recht in d'r doosquote:Op dinsdag 3 juni 2025 20:14 schreef Vanyel het volgende:
Ik liep weer tegen een papaver aan. Ik kon er amper in kijken zo hoog is ie.
[ afbeelding ]
De fruitkisten en de twee oudere insectenhotelletjes hangen niet eens boven planten hoor, maar boven een tuin- / werktafel. Moet het nog flink afwerken en opruimen, maar vooruit, fotootje:quote:Op zondag 8 juni 2025 20:57 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik moet mijn schutting aan beide kanten vol hangen dan.
Luizen zitten inmiddels ook in mijn kogeldistel en de mieren graven zelfs gaten in het gras
Prachtig!quote:Op zondag 8 juni 2025 20:20 schreef Monsterkoekie het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mijn bloemenweide ❤
Leuk idee zo. Je hoeft je geen zorgen te maken dat bestuivers wegblijven door je munt.quote:Op zondag 8 juni 2025 21:08 schreef Twieki het volgende:
[..]
De fruitkisten en de twee oudere insectenhotelletjes hangen niet eens boven planten hoor, maar boven een tuin- / werktafel. Moet het nog flink afwerken en opruimen, maar vooruit, fotootje:
[ afbeelding ]
In de potten moeten dan uiteraard verschillende soorten munt komen.
Leukquote:Op zondag 8 juni 2025 21:08 schreef Twieki het volgende:
[..]
De fruitkisten en de twee oudere insectenhotelletjes hangen niet eens boven planten hoor, maar boven een tuin- / werktafel. Moet het nog flink afwerken en opruimen, maar vooruit, fotootje:
[ afbeelding ]
In de potten moeten dan uiteraard verschillende soorten munt komen.
Komt hier veel zon?quote:Op zondag 8 juni 2025 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb weer een stukje tuin af. Ik heb voor tegen dit rek (2,5 breed) een kleine vijg en een wijnbes. Er komt ook nog een stuk van 80cm de hoek om langs de witte schutting.
Vraag, zal ik de vijg of de wijnbes in de hoek zetten? De andere plant komt dan dus naast de deur.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |