quote:Songfestivalbaas noemt lekken beelden halve finale 'triest'
De European Broadcasting Union (EBU) betreurt het dat alle beelden van de eerste halve finale van het Eurovisie Songfestival door een lek al op straat liggen. "Het is triest dat mensen zoiets doen, maar het laat ook zien hoe groot de vraag is", zei songfestivaldirecteur Martin Green dinsdag tijdens een persconferentie in Basel.
De optredens werden maandag gelekt via sociale media. Volgens Green is de EBU erin geslaagd om het overgrote deel offline te halen. "Ons cyberbeveiligingsteam en onze advocaten zijn er nog mee bezig."
Het lek ontstond vermoedelijk doordat beelden maandagavond met de internationale jury's werden gedeeld. "We moeten een signaal uitzenden naar de jury's tijdens die shows", legde Green uit. Omdat de technologie bij de verschillende landen verschilt, kan het zijn dat mensen "kunnen inbreken".
"Met technologie is het helaas zo dat als iemand het echt, echt, wil doen, ze het ook zullen doen", vervolgde Green. "Dus ons verzoek is: doe het alsjeblieft niet. Wij blijven proberen om de beveiliging verder aan te scherpen. Nogmaals, als je op deze schaal werkt, met zoveel verschillende landen, is het een van die dingen die kunnen gebeuren."
Dit gebeurt elk jaar Martin, en kun je onmogelijk tegenhouden. Er zo moeilijk over doen zorgt er juist voor dat het aantrekkelijk wordt om toch te lekken. Dan wordt het een sport. Laat toch varen die gesloten repetities.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:39 schreef Fred_B het volgende:
ESCXtra:
[..]
Martin zit de lekkers op de hielen mensen.
Daar komt Martin aan met de mattenklapper!quote:Op dinsdag 13 mei 2025 14:39 schreef Fred_B het volgende:
ESCXtra:
[..]
Martin zit de lekkers op de hielen mensen.
Maar in Rotterdam bijvoorbeeld gebeurde het niet en de jaren daarvoor ook een tijd niet, snap niet wat er nu dan anders is.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dit gebeurt elk jaar Martin, en kun je onmogelijk tegenhouden. Er zo moeilijk over doen zorgt er juist voor dat het aantrekkelijk wordt om toch te lekken. Dan wordt het een sport. Laat toch varen die gesloten repetities.
Ik weet niet of Rotterdam iets goed deed, of dat het meer een kwestie van toeval is. Met honderden persaccreditaties, juryleden, EBU-personeel, enz. en potentieel kwetsbare IT-systemen, is het zoeken naar een speld in een hooiberg waar het lek precies zit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maar in Rotterdam bijvoorbeeld gebeurde het niet en de jaren daarvoor ook een tijd niet, snap niet wat er nu dan anders is.
Ik kan me in elk geval herinneren dat ik de performance van Arcade al in een vrij vroeg stadium ergens op Twitter zag. Maar het belangrijkste is: wat maakt het uit? 99% van de kijkers ziet het toch pas op de avond zelf, lek of geen lek. En gezeik krijg je toch wel, zie dit jaar met Claude (of eigenlijk elk jaarquote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:10 schreef Em31 het volgende:
[..]
Maar in Rotterdam bijvoorbeeld gebeurde het niet en de jaren daarvoor ook een tijd niet, snap niet wat er nu dan anders is.
Nou ja, als de repetities eenvoudig beschikbaar zijn, heeft dat natuurlijk wel invloed op de lineaire kijkcijfers, wat reclame-inkomsten en televoting vermindert. Lang niet iedereen heeft immers zin in zo’n lange zit. En daar zijn EBU en omroepen ongetwijfeld heel gevoelig voor.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 15:19 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik kan me in elk geval herinneren dat ik de performance van Arcade al in een vrij vroeg stadium ergens op Twitter zag. Maar het belangrijkste is: wat maakt het uit? 99% van de kijkers ziet het toch pas op de avond zelf, lek of geen lek. En gezeik krijg je toch wel, zie dit jaar met Claude (of eigenlijk elk jaar)
quote:13. Netherlands
Camerawork: This looks like a one-take and it's visually stunning. So many little details - look behind Claude when he does a Cathérine Ferry and you'll be pleasantly surprised.
Artist: Very vulnerable, but he succeeds at using it to his advantage.
Hahaha.... Hoe kon ik het vergeten..... 😊quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:43 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Chanter un, deux, trois
Bekijk deze YouTube-video
Erikaquote:Op woensdag 14 mei 2025 17:35 schreef NailQueen het volgende:
Gaat er eigenlijk nog iemand vliegen? Gisteren stond alleen Klemen op z'n kop
Zonder de ophef ook wel een beetje in de regio waar het hoort.quote:
Dat laatste natuurlijk.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:55 schreef aarontje112 het volgende:
Zal het streamlek vandaag gedicht zijn of gaan we weer alle beelden krijgen?
Zou mij niet verbazen als ze niet de finale haalt. De gemiddelde kijker heeft hier minder mee en Malta heeft niet veel stemvrienden.quote:Op woensdag 14 mei 2025 20:59 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zonder de ophef ook wel een beetje in de regio waar het hoort.
De acts die gisteren niet doorgingen maakten geen connectie met de kijker. Dat doet Miriana Conte wel, ze heeft wel een leuke uitstraling. Ik denk dat ze wel kwalificeert.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als ze niet de finale haalt. De gemiddelde kijker heeft hier minder mee en Malta heeft niet veel stemvrienden.
Omdat de grap eruit is gefilterd denk ik sowieso dat het een fanflop gaat wordenquote:Op woensdag 14 mei 2025 21:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou mij niet verbazen als ze niet de finale haalt. De gemiddelde kijker heeft hier minder mee en Malta heeft niet veel stemvrienden.
quote:Op woensdag 14 mei 2025 19:52 schreef Thrts het volgende:
[ x ]
Goede hoop voor Luxemburg, hoop dat ze doorgaan!
Semi moet wel lukken toch?quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Omdat de grap eruit is gefilterd denk ik sowieso dat het een fanflop gaat worden
Davide Maistrelloquote:It'll be quite shocking if UK🇬🇧 doesnt get some decent points from the jury - it's immaculately sung and performed
quote:I don't know why we've convinced ourselves that Remember Monday 🇬🇧 are vocal prodigies, but they're singing badly and one in particular (the rose) is very vulgar. It all seems super amateurish and as it is, no one votes for them, neither the televoting nor the juries
Ze zullen het publiek ook wel muten.quote:Op woensdag 14 mei 2025 21:13 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Omdat de grap eruit is gefilterd denk ik sowieso dat het een fanflop gaat worden
Ik ben echt zo hyped voor morgenavond.quote:Op woensdag 14 mei 2025 22:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tom is wel erg onder de indruk van Finland
quote:Now we go to an interval featuring 2020/2021 artists - Gjon’s Tears, The Roop, Efendi and Destiny. Although they got to have their Eurovision do over, now we’re seeing their 2020 songs on the Eurovision stage
quote:Op woensdag 14 mei 2025 22:40 schreef Momo het volgende:
[ x ]
Tom is wel erg onder de indruk van Finland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |