Idd wsl een draaiknop.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:37 schreef Document1 het volgende:
Ik vraag het maar even voor de zekerheid maar je weet wel hoe zo’n ding werkt toch? Er is een knop waardoor hij weer omhoog komt.
Ja misschien had ik het duidelijker moeten beschrijven. De draaiknop doet niks. Maakt wel een hard klik geluid als ik hem (te ver) door draai, maar de plug gaat nooit omhoog.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:37 schreef Document1 het volgende:
Ik vraag het maar even voor de zekerheid maar je weet wel hoe zo’n ding werkt toch? Er is een knop waardoor hij weer omhoog komt.
Dat zou ik wel willen, maar de achterkant van de draaiknop zit dicht gemetseld. Dus als ik de draaiknop er nu af haal heb je dikke kans dat het mechanisme naar beneden dondert en ik moet gaan slopen om het ooit terug te krijgen.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:43 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Idd wsl een draaiknop.
Anders zou ik eerst eens kijken waarom die het niet meer doet voor je hier iets aan gaat slopen.
Gewoon zo'n toilet ontstopper erop zetten toch?quote:Op maandag 12 mei 2025 20:52 schreef ToT het volgende:
Misschien dat het mechanisme losgeschoten is? Heb je een zuignap of zo om te proberen de stop omhoog te trekken? (Weinig kans dat het zal werken, maar wie weet...)
Slim. Die hebben we nog niet maar ga ik bestellen.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef YoopY het volgende:
[..]
Gewoon zo'n toilet ontstopper erop zetten toch?
Tegenwoordig krijg je 30min voor je bezichtiging en dan moet je beslissen. We zijn al blij dat we iets MOCHTEN kopen.quote:Op maandag 12 mei 2025 21:25 schreef halfway het volgende:
Dat beloofd niet veel goeds voor de rest van het huis
Ja dat was inderdaad niet mijn beste beslissing.quote:Op maandag 12 mei 2025 20:59 schreef Helenattenek het volgende:
Ik Ben vooral verbijsterd dat er Dan alsnog vies(!) water in gegooid is
Wel gezien maar in een ander filmpje kwam zodra iemand de knop loshaalde alles aan de achterkant los, wat je dan dus moet aanpakken om hem daar aan te passen. Wat bij mij niet kan aangezien het dichtgemetseld is. Dus ik twijfel nog even of ik dat risico wil nemen (dat alles er voor altijd in valt).quote:Op maandag 12 mei 2025 22:31 schreef Lienekien het volgende:
Deze ook gezien?
Bekijk deze YouTube-video
Ik zie op jouw foto ook een gat in de zijkant.
Dan wiebelt hij misschien wat op en neer. Met een zuignapje kun je hem er hopelijk uit tillen.quote:Op maandag 12 mei 2025 22:08 schreef YoopY het volgende:
[..]
Gewoon zo'n toilet ontstopper erop zetten toch?
Zuignapje heb ik bij LED-lampjes gekregen om ze uit de fitting te trekken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 07:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Dan wiebelt hij misschien wat op en neer. Met een zuignapje kun je hem er hopelijk uit tillen.
Ik waag nog steeds te betwijfelen dat dit zou helpen; de kans is groot dat het gewoon shocking klem zit, maar het is een poging waard.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Zuignapje heb ik bij LED-lampjes gekregen om ze uit de fitting te trekken.
Ik denk dat er iets mis is met het mechaniek; dat kan je alleen van buiten (van onderaf in dit geval) bereiken/oplossen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:37 schreef ToT het volgende:
In het ergste geval de huidige stop kapotboren en vervangen met een ouderwetse rubberen of zo.
Alleen kan TS dus niet bij het mechaniek komen, dan moet je het dus misschien drastischer oplossen.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 08:48 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik denk dat er iets mis is met het mechaniek; dat kan je alleen van buiten (van onderaf in dit geval) bereiken/oplossen.
Inderdaad zijn dit waardeloze werkingsprincipes voor zoiets. Een losse stop (van metaal) is veel makkelijker.
Bij het exemplaar dat ik ken, staat de daadwerkelijke stop los op het mechaniek. Dus als je de stop er uit krijgt dan kun je gewoon een standaard rubberen stop gebruiken zonder het mechaniek.quote:Op maandag 12 mei 2025 23:08 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wel gezien maar in een ander filmpje kwam zodra iemand de knop loshaalde alles aan de achterkant los, wat je dan dus moet aanpakken om hem daar aan te passen. Wat bij mij niet kan aangezien het dichtgemetseld is. Dus ik twijfel nog even of ik dat risico wil nemen (dat alles er voor altijd in valt).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |