abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217608512
Hallo allemaal

Ik had wat lege bierblikjes en zo dus ik ging net voor sluitingstijd naar de supermarkt. Voor het gemak even te voet want de supermarkt is maaar een paar minuten lopen.

Helaas bleek aldaar de emballageautomaat defect. Ik was dus helaas niet in staat om een emballagebonnetje te bemachtigen om weer in te wisselen. De andere supermarkten zijn op zondag niet zo laat open op het dorp en omdat ik niet op de fiets was kon ik niet naar een verder weg gelegen supermarkt.

Ik heb de lege bierblikjes dus maar achtergelaten, de medewerker die ik aansprak kon me ook verder niet helpen.

Heb je dan nog recht op het statiegeld juridisch gezien? De supermarkt is immers verplicht een mogelijkheid aan te bieden om je leeggoed in te leveren, maar kon hier ivm een technisch defect aan de emballageautomaat op dat moment niet aan voldoen.

Het lijkt me logisch dat iemand dan even telt hoeveel statiegeld het is in totaal, en dat ik dit dan alsnog meekrijg in contanten, en dat de medewerker zelf dan maar de flessen in de emballageautomaat gooit zodra de automaat de volgende dag weer is gerepareerd. Maar hier was helaas geen sparke van. Klopt mijn verwachting juridisch gezien?
pi_217608595
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:48 schreef pedaalemmerzak het volgende:
. Klopt mijn verwachting juridisch gezien?
nee
pi_217608602
Je had je troep gewoon weer mee terug kunnen nemen en ergens anders of op een ander moment je statiegeld kunnen innen. Je hebt je blikjes afgestaan en daarmee dus ook van de waarde van die blikjes afgezien.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 12 mei 2025 @ 12:13:48 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_217608827
De Plus hier had tot voor kort maar 1 automaat, en als die defect was (voortdurend) werden de flessen en blikjes gewoon bij de klantenservice ingenomen en kreeg je je geld contant. Nu hebben ze twee extra automaten geplaatst.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_217608935
Nee met het afgeven van de blikjes heb je dat recht verspeeld, hier staat ook altijd aangegeven dat ze geen bonnetjes uitschrijven als het apparaat kapot is
  roze maandag 12 mei 2025 @ 12:23:11 #6
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217608955
Als je het op de fiets mee kon nemen naar de supermarkt dan kon je het ook prima weer terug meenemen naar huis.
Your beauty never ever scared me.
  Spellchecker maandag 12 mei 2025 @ 13:05:05 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_217609357
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:23 schreef Ama het volgende:
Als je het op de fiets mee kon nemen naar de supermarkt dan kon je het ook prima weer terug meenemen naar huis.
Te voet :!
pi_217609725
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:55 schreef Moonversion het volgende:

[..]
nee
Heb je hier ook een verdere toelichting bij?
pi_217609733
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 11:55 schreef Hanca het volgende:
Je had je troep gewoon weer mee terug kunnen nemen en ergens anders of op een ander moment je statiegeld kunnen innen. Je hebt je blikjes afgestaan en daarmee dus ook van de waarde van die blikjes afgezien.
Nou ja het was zondag en ik was te voet en dan moet ik die vieze met oud bier druipende pedaalemmerzak weer mee terugnemen ik vind dat in dit geval niet redelijk en billijk.
pi_217609740
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:13 schreef mvdejong het volgende:
De Plus hier had tot voor kort maar 1 automaat, en als die defect was (voortdurend) werden de flessen en blikjes gewoon bij de klantenservice ingenomen en kreeg je je geld contant. Nu hebben ze twee extra automaten geplaatst.
Ik heb sinds het sluiten van de sigarettenbalie vorig jaar nooit iemand bij de infobalie van mijn supermarkt gezien. Er staat ook nooit iemand. De oude sigarettenkasten staan er nog voor de sier.
pi_217609742
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:21 schreef Cupfighter het volgende:
Nee met het afgeven van de blikjes heb je dat recht verspeeld, hier staat ook altijd aangegeven dat ze geen bonnetjes uitschrijven als het apparaat kapot is
Maar kan dat zomaar? Dan kunnen ze ook gewoon standaard een bordje ophangen met 'apparaat defect', ik kan natuurlijk niet conttroleren of dit wel klopt. Kassa voor de supermarkt zo.
pi_217609747
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:23 schreef Ama het volgende:
In theorie zou dit mogelijk zijn geweest maar in de praktijk niet redelijk en billijk om van een consument te verwachten.
pi_217609756
quote:

Het lijkt me logisch dat iemand dan even telt hoeveel statiegeld het is in totaal, en dat ik dit dan alsnog meekrijg in contanten, en dat de medewerker zelf dan maar de flessen in de emballageautomaat gooit zodra de automaat de volgende dag weer is gerepareerd. Maar hier was helaas geen sparke van. Klopt mijn verwachting juridisch gezien?
heb je dit ook zo met een medewerker van de supermarkt besproken of heb je gewoon de zak met lege blikjes daar gedumpt?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_217609776
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:02 schreef gianni61 het volgende:

[..]
heb je dit ook zo met een medewerker van de supermarkt besproken of heb je gewoon de zak met lege blikjes daar gedumpt?
Ik heb in dit geval gewoon de zak met lege blikjes daar gedumpt omdat het net voor sluitingstijd was en ik had even geen energie voor een discussie met een 14 jarige hierover vandaar dit topic over waar je juridisch gezien recht op zou kunnen hebben in dit geval.
pi_217609777
Rijd je auto er naar binnen dat zal ze leren om jou een kapotte automaat aan te laten treffen. :W
pi_217609795
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 13:59 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Nou ja het was zondag en ik was te voet en dan moet ik die vieze met oud bier druipende pedaalemmerzak weer mee terugnemen ik vind dat in dit geval niet redelijk en billijk.
Ik vind het niet bepaald redelijk dat jij je afval daar achter laat, laat staan dat je daar nog geld voor wil krijgen ook...

Als je er heen mee kon lopen, kan dat ook terug. En dat jij je troep op zo'n vieze manier verzamelt is niet het probleem van de supermarkt. Sterker: jij hebt dus die supermarkt waarschijnlijk ook vies gemaakt. Voortaan gewoon een wat steviger tas die niet lekt en eventueel je blikjes even omspoelen, voor iedereen beter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_217609825
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:
. Voortaan gewoon een wat steviger tas die niet lekt en eventueel je blikjes even omspoelen, voor iedereen beter.
Blikjes omspoelen om kostbaar drinkwater hiervoor te verspillen dat is niet voor de maatschappij beter meer waterverspilling creëren. ;)
  maandag 12 mei 2025 @ 14:21:13 #18
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_217609891
Supermarkt al gebeld over gevonden voorwerpen?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 12 mei 2025 @ 14:25:59 #19
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_217609921
quote:
Hallo allemaal

Ik had wat lege bierblikjes en zo dus ik ging net voor sluitingstijd naar de supermarkt. Voor het gemak even te voet want de supermarkt is maaar een paar minuten lopen.

Helaas bleek aldaar de emballageautomaat defect. Ik was dus helaas niet in staat om een emballagebonnetje te bemachtigen om weer in te wisselen. De andere supermarkten zijn op zondag niet zo laat open op het dorp en omdat ik niet op de fiets was kon ik niet naar een verder weg gelegen supermarkt.

Ik heb de lege bierblikjes dus maar achtergelaten, de medewerker die ik aansprak kon me ook verder niet helpen.

Heb je dan nog recht op het statiegeld juridisch gezien? De supermarkt is immers verplicht een mogelijkheid aan te bieden om je leeggoed in te leveren, maar kon hier ivm een technisch defect aan de emballageautomaat op dat moment niet aan voldoen.

Ja zo ging ik net voor sluitingstijd met mijn auto naar de dealer maar de verkoper was al naar huis. De medewerker die ik aansprak kon me ook niet verder helpen, dus ik heb mijn auto daar maar achtergelaten.

Heb je dan nog recht op de verkoopwaarde van de auto? Het lijkt me logisch dat iemand dan even berekent hoeveel de auto waard is, en dat ik dat dan alsnog meekrijg.
Huilen dan.
pi_217610065
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Maar kan dat zomaar? Dan kunnen ze ook gewoon standaard een bordje ophangen met 'apparaat defect', ik kan natuurlijk niet conttroleren of dit wel klopt. Kassa voor de supermarkt zo.
Volgens mij wel,
pi_217610084
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Blikjes omspoelen om kostbaar drinkwater hiervoor te verspillen dat is niet voor de maatschappij beter meer waterverspilling creëren. ;)
Als dat zo'n probleem was, betaalden we inmiddels wel meer dan 0,25ct per liter. Voor het statiegeld van 1 blikje kun je 60 liter water betalen. Ik had het ook niet over een enorme afwas, maar het blikje leegschudden in je gootsteen en er misschien een klein laagje (meer dan 0,05 liter per blikje zal dat niet zijn, eerder minder) water in gooien om hem even na te spoelen. Dat levert echt geen drinkwatertekort op, zorgt er wel voor dat je dezelfde tas kunt blijven gebruiken.
  Spellchecker maandag 12 mei 2025 @ 14:48:13 #22
197773 crew  maily
pi_217610108
quote:

[..]
_O-
  Spellchecker maandag 12 mei 2025 @ 14:49:10 #23
197773 crew  maily
pi_217610119
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als dat zo'n probleem was, betaalden we inmiddels wel meer dan 0,25ct per liter. Voor het statiegeld van 1 blikje kun je 60 liter water betalen. Ik had het ook niet over een enorme afwas, maar het blikje leegschudden in je gootsteen en er misschien een klein laagje (meer dan 0,05 liter per blikje zal dat niet zijn, eerder minder) water in gooien om hem even na te spoelen. Dat levert echt geen drinkwatertekort op, zorgt er wel voor dat je dezelfde tas kunt blijven gebruiken.
Doe ik ook als ik blikjes heb. Ondersteboven in de gootsteen en de volgende dag in de statiegeldtas. Niks aan de hand.
pi_217610347
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:05 schreef Basp1 het volgende:
Rijd je auto er naar binnen dat zal ze leren om jou een kapotte automaat aan te laten treffen. :W
Korte ritjes zijn slecht voor je auto. Zeker als je heel vaak heel korte ritjes maakt waarbij je niet goed op snelheid komt. Als ik met de auto was gegaan was ik wel naar de goedkopere Aldi gegaan in het dorp verderop
pi_217610358
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vind het niet bepaald redelijk dat jij je afval daar achter laat, laat staan dat je daar nog geld voor wil krijgen ook...

Als je er heen mee kon lopen, kan dat ook terug. En dat jij je troep op zo'n vieze manier verzamelt is niet het probleem van de supermarkt. Sterker: jij hebt dus die supermarkt waarschijnlijk ook vies gemaakt. Voortaan gewoon een wat steviger tas die niet lekt en eventueel je blikjes even omspoelen, voor iedereen beter.
Mja ik breng het gewoon even snel weg als ik wat moet halen in die zin vind ik dit wel een beetje een essentiële service die er niet zomaar uit zou moeten kunnen komen te liggen
pi_217610378
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:49 schreef maily het volgende:

[..]
Doe ik ook als ik blikjes heb. Ondersteboven in de gootsteen en de volgende dag in de statiegeldtas. Niks aan de hand.
Ja ik ben niet zo heel georganiseerd ook en zo
pi_217610392
quote:

[..]
Heb je hier ook een verdere toelichting bij?
Nee
pi_217610419
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:18 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Mja ik breng het gewoon even snel weg als ik wat moet halen in die zin vind ik dit wel een beetje een essentiële service die er niet zomaar uit zou moeten kunnen komen te liggen
Tja, ik vind het vrij essentieel dat als je je statiegeld wil, dat je dan je blikjes bij je houdt tot je ze hebt ingeleverd. Jij hebt je blikjes afgestaan.
pi_217610507
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, ik vind het vrij essentieel dat als je je statiegeld wil, dat je dan je blikjes bij je houdt tot je ze hebt ingeleverd. Jij hebt je blikjes afgestaan.
Tsja ach dan zal ik het verlies van mijn 90 cent maar moeten lijen ben ik bang
  maandag 12 mei 2025 @ 17:23:43 #30
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_217611443
quote:

...druipende pedaalemmerzak ...
:')
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_217611467
En dan ook nog vlak voor sluitingstijd he :')

TS moet lekker z'n huilende janksmoel houden
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_217611491
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 15:41 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Hoe ga je dit ooit financieel weer teboven komen?
  Spellchecker maandag 12 mei 2025 @ 17:31:59 #33
197773 crew  maily
pi_217611500
quote:

[..]
Een WGR-topic voor 90 cent ....
pi_217611692
quote:

[..]
Waarom open je dit soort topics? Krijg je zo weinig aandacht in het echte leven?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_217611890
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:31 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:

[..]
Hoe ga je dit ooit financieel weer teboven komen?
Ik denk dat ik zo wel even naar het roeien fiets ipv met de auto te gaan
pi_217611896
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:31 schreef maily het volgende:

[..]
Een WGR-topic voor 90 cent ....
Het gaat natuurlijk ook om het principe
pi_217611904
quote:
99s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Waarom open je dit soort topics? Krijg je zo weinig aandacht in het echte leven?
Ik vind het juridisch gezien een relevante vraag. Er was recent veel in het nieuws over problemen met statiegeld vanwege de invoering van statiegeld op blikjes en zo.
pi_217612037
quote:

[..]
En wat je vindt mag je houden.

Wat een gejank.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_217612069
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:01 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Normale mensen zouden hun blikjes dan weer mee naar huis nemen.
En naar een andere supermarkt gaan als dat bordje maar lang genoeg hangt, ze daar inleveren en hun boodschappen doen.
Kassa voor welke supermarkt?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 12 mei 2025 @ 18:49:02 #40
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_217612137
Sinds 2020 is het inzamelen de verantwoordelijkheid van producenten en importeurs, de supermarkt heeft helemaal geen verplichting meer in deze
pi_217612154
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
En naar een andere supermarkt gaan als dat bordje maar lang genoeg hangt, ze daar inleveren en hun boodschappen doen.
Kassa voor welke supermarkt?
Ja maar het gaat dan druipen en lekken en zo dus dan dump ik het maar gewoon
pi_217612159
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:49 schreef SailorP het volgende:
Sinds 2020 is het inzamelen de verantwoordelijkheid van producenten en importeurs, de supermarkt heeft helemaal geen verplichting meer in deze
Dat is niet waar
pi_217612172
Wat een loser
pi_217612217
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:50 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ja maar het gaat dan druipen en lekken en zo dus dan dump ik het maar gewoon
Supermarkt moet bij jou thuis een blikjesschoonmaaakmachine komen installeren?
Vind je dat redelijk en billijk?
pi_217612306
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 14:04 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Ik heb in dit geval gewoon de zak met lege blikjes daar gedumpt omdat het net voor sluitingstijd was en ik had even geen energie voor een discussie met een 14 jarige hierover vandaar dit topic over waar je juridisch gezien recht op zou kunnen hebben in dit geval.
Lijkt me heel verstandig, want het lijkt me vrij pijnlijk als je door een 14-jarige verbaal afgetroefd wordt.

En volgende keer je blikjes leegdrinken.
pi_217612313
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:41 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ts heeft al meermaals aangetoond geen rugzakje te hebben, maar een koffer.
pi_217615107
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 17:23 schreef golfer het volgende:

[..]
:')
Hij bedoelt natuurlijk dat pedaalemmerzak een druiper heeft :D :')
  dinsdag 13 mei 2025 @ 05:29:05 #48
197456 ytram
...dacht je!
pi_217615695
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 12:13 schreef mvdejong het volgende:
Dit is wel de meest klantvriendelijke, maar arbeidsintensieve oplossing. Misschien had jouw supermarkt dat ook wel gedaan, als je met een persoon had gesproken die verantwoordelijk was op dat moment. Ik snap overigens ook heel goed dat ze emballage niet handmatig willen doen of tenminste willen ontmoedigen dat mensen er om gaan vragen als de automaat kapot is

Met het achterlaten van je blikjes ben je je ¤0,90 statiegeld kwijt. Maar dat was volgens mij de vraag in beginsel ook niet. Alleen of de supermarkt je juridisch gezien altijd een mogelijkheid moet bieden om je statiegeld terug te kunnen krijgen.

Blikjes en ook flesjes even omspoelen maakt het bewaren en ook terugbrengen wel een stuk aangenamer. Maar dat moet ieder voorzichtig weten.
- Logica brengt je van A naar B...Fantasie brengt je overal... -
  dinsdag 13 mei 2025 @ 06:15:26 #49
459050 SailorP
Oud in een nieuw jasje
pi_217615725
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:51 schreef pedaalemmerzak het volgende:

[..]
Dat is niet waar
Lees artikel 12 dat in 2020 is toegevoegd aan het Besluit beheer verpakkingen 2014 dan maar eens goed...
pi_217616116
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2025 18:57 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Supermarkt moet bij jou thuis een blikjesschoonmaaakmachine komen installeren?
Vind je dat redelijk en billijk?
Nee de automaat moet het gewoon doen en anders mij handmatig uitbetalen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')