abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:40:08 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217649674
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is FSD in China toegestaan onder supervisie. Met een bestuurder om in te grijpen, dus.
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217649709
quote:
Interessant. Maar het is dus geen Tesla. Het lijkt wel veel op een Waymo, die in de VS ook zonder bestuurder rondrijden, helemaal volgehangen met Lidar, radar, ultrasoon en infrarood sensors. En vast ook nog wat camera's.

Hoe zou het nu toch kunnen, dat die dat wel voor elkaar krijgen en Tesla niet?
  donderdag 15 mei 2025 @ 23:50:00 #53
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217649745
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant. Maar het is dus geen Tesla. Het lijkt wel veel op een Waymo, die in de VS ook zonder bestuurder rondrijden, helemaal volgehangen met Lidar, radar, ultrasoon en infrarood sensors. En vast ook nog wat camera's.

Hoe zou het nu toch kunnen, dat die dat wel voor elkaar krijgen en Tesla niet?
ik denk dat Tesla dat ook wel kan

de autoriteiten moeten meewerken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217649778
Over een maandje begint Tesla met de Cybercabs los te laten in Austin.
De EU werkt inderdaad niet echt mee zoals gewoonlijk, in Brussel hebben ze nu al helemaal een hekel aan Elon Musk. Von de Leyen zal er alles aan doen om Elon te frustreren.

Bekijk deze YouTube-video

In china rijden ze al wel gewoon rond met FSD en dit bewijst ook wel dat Cybercab gaat werken in de toekomst.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_217649815
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat Tesla dat ook wel kan

de autoriteiten moeten meewerken
Misschien dat die autoriteiten daar meer voor voelen als Tesla de verantwoordelijkheid neemt als het fout gaat, in plaats van de inzittenden eerst een verklaring te laten accorderen dat het dan allemaal hun eigen schuld is. Geen (werkend) stuur of rempedaal, maar je had het ongeluk wel zelf moeten voorkomen.

De eenvoudigste manier om dat te doen is niet in te stappen.
pi_217651699
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:18 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is FSD in China toegestaan onder supervisie. Met een bestuurder om in te grijpen, dus.
Waarom is het überhaupt nog toegestaan dat Tesla het "full self driving" noemt als het onder supervisie is? De rest van de wereld noemt dat Level 2 (Partial Driving Automation) of Level 3 (Conditional Driving Automation). Level 5 wordt pas "full autonomous driving" genoemd. Dat is toch op zijn minst misleidend te noemen?
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217651748
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 22:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
stuur en het rempedaal gaan er wat hem betreft ook zo snel mogelijk uit.
Op zich lijkt het me wel lekker om gewoon een dutje te doen terwijl m’n auto mij van A naar B vervoert. Ik voel me alleen niet geroepen om hier testpersoon voor te zijn.
pi_217651750
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:31 schreef knoopie het volgende:

[..]
Waarom is het überhaupt nog toegestaan dat Tesla het "full self driving" noemt als het onder supervisie is? De rest van de wereld noemt dat Level 2 (Partial Driving Automation) of Level 3 (Conditional Driving Automation). Level 5 wordt pas "full autonomous driving" genoemd. Dat is toch op zijn minst misleidend te noemen?
Ja, in de EU zou je daar ongetwijfeld gezeik mee krijgen, maar hier is "ok" klikken op een EULA niet bindend, dus dan zou je een contract moeten tekenen dat alle fouten die de FSD auto maakt jouw schuld zijn. Wat waarschijnlijk niet rechtsgeldig is, want dat zijn "normale" EULA's ook al niet. Wat 1 van de redenen is dat je dat hier niet mag gebruiken.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:38:05 #59
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_217651788
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:50 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat Tesla dat ook wel kan

de autoriteiten moeten meewerken
Ja en als Tesla dat allemaal in gaat bouwen en daarmee zn kosten verhoogt natuurlijk.

Lidar is niet goedkoop
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:42:12 #60
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217651827
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:34 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Op zich lijkt het me wel lekker om gewoon een dutje te doen terwijl m’n auto mij van A naar B vervoert. Ik voel me alleen niet geroepen om hier testpersoon voor te zijn.
over 5 jaar dan weet je niet beter en schuif je jouw prive auto aan de kant

en ga je meer op de robocab, fiets , step of trein doen
eigen auto is achterhaald
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217651870
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
over 5 jaar dan weet je niet beter en schuif je jouw prive auto aan de kant

en ga je meer op de fiets , step of trein doen
Zo snel gaat dat helemaal niet. En er moet wel heel veel veranderen wil ik de trein ga gebruiken.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 09:47:55 #62
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217651883
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:46 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Zo snel gaat dat helemaal niet. En er moet wel heel veel veranderen wil ik de trein ga gebruiken.
als je met pensioen bent wel , naar Schiphol , maar dan zou ik een robocab nemen

de bevolking wordt in rap tempo ouder , mijn auto staat soms 6 weken stil
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217651995
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:47 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
als je met pensioen bent wel , naar Schiphol , maar dan zou ik een robocab nemen

de bevolking wordt in rap tempo ouder , mijn auto staat soms 6 weken stil
Tussen vijf jaar of mijn pensioen zit nogal een gat van laten we zeggen een jaar of 25.
pi_217652019
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
over 5 jaar dan weet je niet beter en schuif je jouw prive auto aan de kant

en ga je meer op de fiets , step of trein doen
Daar geloof ik helemaal niks van. Ik woon in een stad met uitstekend openbaar vervoer en meerdere goede aanbieders van deelauto's. Parkeren is overal betaald en steeds moeilijker. Deelfietsen en elektrische deelstepjes zijn door de hele stad op te pikken en neer te zetten. Taxi's zijn ook best betaalbaar hier. Allemaal goede redenen waarom je eigen auto weg doen zinvol zou zijn.

Toch zijn er heel veel mensen die nog steeds hun eigen auto hebben. Kennelijk zijn er een heleboel redenen om een eigen auto te willen hebben, ook als het financieel minder zinvol is. Voor een hele grote bevolkingsgroep met kleine kinderen is dat overduidelijk het kinderstoeltje.
Wij hebben ook een tijdje geen eigen auto gehad toen we kinderen hadden, en dat gezeul met kinderstoeltjes naar de deelauto wordt heel snel vervelend. En als je op locatie bent, en vervolgens de autonome auto met jouw kinderstoeltje weg zou rijden, dan heb je er helemaal niks aan.
Daarnaast was voor mij het probleem dat ik vaak een mountainbike of ski's mee wilde nemen. En bij de deelauto's kon ik meestal niet alles er fatsoenlijk in krijgen zonder alles vies te maken. (En de deelauto's hadden natuurlijk geen trekhaak voor een fietsendrager)
Zomaar twee concrete voorbeelden uit mijn eigen leven, waarom het zelfs voor iemand die maar eens per twee weken een auto gebruikt het soms erg irritant was om geen eigen auto te hebben.

Daarnaast zijn er heel veel mensen voor wie de eigen auto een emotioneel iets is. Wat overduidelijk is, als je ziet hoeveel mensen extra geld uitgeven voor dingen die functioneel niks toevoegen, zoals mooie velgen. Deze mensen ga je niet overtuigen met lagere kosten of makkelijker parkeren.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217652287
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:58 schreef knoopie het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niks van. Ik woon in een stad met uitstekend openbaar vervoer en meerdere goede aanbieders van deelauto's. Parkeren is overal betaald en steeds moeilijker. Deelfietsen en elektrische deelstepjes zijn door de hele stad op te pikken en neer te zetten. Taxi's zijn ook best betaalbaar hier. Allemaal goede redenen waarom je eigen auto weg doen zinvol zou zijn.

Toch zijn er heel veel mensen die nog steeds hun eigen auto hebben. Kennelijk zijn er een heleboel redenen om een eigen auto te willen hebben, ook als het financieel minder zinvol is. Voor een hele grote bevolkingsgroep met kleine kinderen is dat overduidelijk het kinderstoeltje.
Wij hebben ook een tijdje geen eigen auto gehad toen we kinderen hadden, en dat gezeul met kinderstoeltjes naar de deelauto wordt heel snel vervelend. En als je op locatie bent, en vervolgens de autonome auto met jouw kinderstoeltje weg zou rijden, dan heb je er helemaal niks aan.
Daarnaast was voor mij het probleem dat ik vaak een mountainbike of ski's mee wilde nemen. En bij de deelauto's kon ik meestal niet alles er fatsoenlijk in krijgen zonder alles vies te maken. (En de deelauto's hadden natuurlijk geen trekhaak voor een fietsendrager)
Zomaar twee concrete voorbeelden uit mijn eigen leven, waarom het zelfs voor iemand die maar eens per twee weken een auto gebruikt het soms erg irritant was om geen eigen auto te hebben.

Daarnaast zijn er heel veel mensen voor wie de eigen auto een emotioneel iets is. Wat overduidelijk is, als je ziet hoeveel mensen extra geld uitgeven voor dingen die functioneel niks toevoegen, zoals mooie velgen. Deze mensen ga je niet overtuigen met lagere kosten of makkelijker parkeren.
Je hebt tegenwoordig hele luxe elektrische bakfietsen waar twee kinderen in passen. Je kunt er ook nog een karretje en wat fietstassen aanhangen. Ski's aan de zijkant. Ok, geen plaats voor een mountainbike, maar je kunt wel fietsen. En voor de lange ritten past hij ook in de trein.
pi_217652434
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je hebt tegenwoordig hele luxe elektrische bakfietsen waar twee kinderen in passen. Je kunt er ook nog een karretje en wat fietstassen aanhangen. Ski's aan de zijkant. Ok, geen plaats voor een mountainbike, maar je kunt wel fietsen. En voor de lange ritten past hij ook in de trein.
Die hadden wij ook, zo een bakfiets. We reden er ongeveer 3000km per jaar mee. Dat is super als de kinderen kleiner zijn, en als je er niet meer dan twee hebt. Daarom was het binnen de stad ook helemaal niet zo een probleem dat we geen auto hadden.
Maar daarmee ga ik niet 100km rijden als het koud genoeg is om je ski's nodig te hebben. En ik zie graag dat jij een conducteur er van overtuigd om je bakfiets in de trein mee te mogen nemen.

Verder hoef je mij ook niet te overtuigen. Ik heb lang zonder auto geleefd, en ik zal hem ook relatief snel weer weg doen zodra het mogelijk is. Maar het gaat om de gemiddelde Europeaan die zelfs als ze best zonder zouden kunnen nog heel wat overtuigingskracht nodig hebben voordat ze hun eigen auto vrijwillig opgeven. Dat zie ik niet binnen vijf jaar gebeuren.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_217652564
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:42 schreef knoopie het volgende:

[..]
Die hadden wij ook, zo een bakfiets. We reden er ongeveer 3000km per jaar mee. Dat is super als de kinderen kleiner zijn, en als je er niet meer dan twee hebt. Daarom was het binnen de stad ook helemaal niet zo een probleem dat we geen auto hadden.
Maar daarmee ga ik niet 100km rijden als het koud genoeg is om je ski's nodig te hebben. En ik zie graag dat jij een conducteur er van overtuigd om je bakfiets in de trein mee te mogen nemen.

Verder hoef je mij ook niet te overtuigen. Ik heb lang zonder auto geleefd, en ik zal hem ook relatief snel weer weg doen zodra het mogelijk is. Maar het gaat om de gemiddelde Europeaan die zelfs als ze best zonder zouden kunnen nog heel wat overtuigingskracht nodig hebben voordat ze hun eigen auto vrijwillig opgeven. Dat zie ik niet binnen vijf jaar gebeuren.
Helemaal mee eens. Het wordt er ook niet beter op. Zoals met de Covid, toen veel testcentra alleen met de auto bereikbaar waren en je voor de rest geen OV mocht nemen om daar te komen. Gelukkig kun je steeds meer artikelen gewoon bestellen, alhoewel ze daar bij de IKEA en de bouwmarkt al snel meer voor rekenen dan wat de boodschappen kosten. Aan auto's valt veel meer te verdienen dan aan het OV.
pi_217652593
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2025 23:44 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Interessant. Maar het is dus geen Tesla. Het lijkt wel veel op een Waymo, die in de VS ook zonder bestuurder rondrijden, helemaal volgehangen met Lidar, radar, ultrasoon en infrarood sensors. En vast ook nog wat camera's.

Hoe zou het nu toch kunnen, dat die dat wel voor elkaar krijgen en Tesla niet?
Omdat Tesla bezig is met een auto die overal zelf kan rijden. En dat is een veel lastiger opgave dan rijden in een volledig in kaart gebrachte omgeving.
pi_217652626
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:31 schreef knoopie het volgende:

[..]
Waarom is het überhaupt nog toegestaan dat Tesla het "full self driving" noemt als het onder supervisie is? De rest van de wereld noemt dat Level 2 (Partial Driving Automation) of Level 3 (Conditional Driving Automation). Level 5 wordt pas "full autonomous driving" genoemd. Dat is toch op zijn minst misleidend te noemen?
Ikea noemt zichzelf 'design'. Primark beweert goed voor het milieu te zijn. Witter Reus wast witter dan wit. En Femke H. is verkozen tot beste bestuurder. Als ik mijzelf kwaad maak kan ik een boek volschrijven met dit soort voorbeelden.

Het is voor iedereen duidelijk wat je krijgt als je FSD Supervised koopt. Aangezien Supervised onderdeel is van de naam van het pakket wat je koopt.
pi_217652638
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:00 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat Tesla bezig is met een auto die overal zelf kan rijden. En dat is een veel lastiger opgave dan rijden in een volledig in kaart gebrachte omgeving.
Dat klopt. Maar de score is nu 1-0 voor die systemen waar ze alles uit de kast halen om het ook aan de praat te kunnen krijgen.
pi_217652650
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 11:04 schreef VEM2012 het volgende:
Het is voor iedereen duidelijk wat je krijgt als je FSD Supervised koopt. Aangezien Supervised onderdeel is van de naam van het pakket wat je koopt.
Sinds kort, omdat dat moest van de rechter.
  vrijdag 16 mei 2025 @ 11:13:02 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_217652687
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:58 schreef knoopie het volgende:
Toch zijn er heel veel mensen die nog steeds hun eigen auto hebben. Kennelijk zijn er een heleboel redenen om een eigen auto te willen hebben, ook als het financieel minder zinvol is. Voor een hele grote bevolkingsgroep met kleine kinderen is dat overduidelijk het kinderstoeltje.
Wij hebben ook een tijdje geen eigen auto gehad toen we kinderen hadden, en dat gezeul met kinderstoeltjes naar de deelauto wordt heel snel vervelend. En als je op locatie bent, en vervolgens de autonome auto met jouw kinderstoeltje weg zou rijden, dan heb je er helemaal niks aan.
kleine kinderen , skis, ach ja, dat was zolang geleden

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:58 schreef knoopie het volgende:

[..]

Daarnaast zijn er heel veel mensen voor wie de eigen auto een emotioneel iets is. Wat overduidelijk is, als je ziet hoeveel mensen extra geld uitgeven voor dingen die functioneel niks toevoegen, zoals mooie velgen. Deze mensen ga je niet overtuigen met lagere kosten of makkelijker parkeren.
domme mensen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_217652693
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:38 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja en als Tesla dat allemaal in gaat bouwen en daarmee zn kosten verhoogt natuurlijk.

Lidar is niet goedkoop
Waymo is nog steeds niet foutloos:

https://www.reuters.com/b(...)-roadway-2025-05-14/

En wat Waymo heeft zou voor een personenauto onbetaalbaar zijn. Nog afgezien van dat je dan alleen in afgebakende gebieden het kan gebruiken. Terwijl zelfrijdende auto's vooral meerwaarde hebben op lange ritten. En Dat doet Tesla al heel lang heel erg goed.
pi_217652716
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 09:58 schreef knoopie het volgende:

[..]
Daar geloof ik helemaal niks van. Ik woon in een stad met uitstekend openbaar vervoer en meerdere goede aanbieders van deelauto's. Parkeren is overal betaald en steeds moeilijker. Deelfietsen en elektrische deelstepjes zijn door de hele stad op te pikken en neer te zetten. Taxi's zijn ook best betaalbaar hier. Allemaal goede redenen waarom je eigen auto weg doen zinvol zou zijn.

Toch zijn er heel veel mensen die nog steeds hun eigen auto hebben. Kennelijk zijn er een heleboel redenen om een eigen auto te willen hebben, ook als het financieel minder zinvol is. Voor een hele grote bevolkingsgroep met kleine kinderen is dat overduidelijk het kinderstoeltje.
Wij hebben ook een tijdje geen eigen auto gehad toen we kinderen hadden, en dat gezeul met kinderstoeltjes naar de deelauto wordt heel snel vervelend. En als je op locatie bent, en vervolgens de autonome auto met jouw kinderstoeltje weg zou rijden, dan heb je er helemaal niks aan.
Daarnaast was voor mij het probleem dat ik vaak een mountainbike of ski's mee wilde nemen. En bij de deelauto's kon ik meestal niet alles er fatsoenlijk in krijgen zonder alles vies te maken. (En de deelauto's hadden natuurlijk geen trekhaak voor een fietsendrager)
Zomaar twee concrete voorbeelden uit mijn eigen leven, waarom het zelfs voor iemand die maar eens per twee weken een auto gebruikt het soms erg irritant was om geen eigen auto te hebben.

Daarnaast zijn er heel veel mensen voor wie de eigen auto een emotioneel iets is. Wat overduidelijk is, als je ziet hoeveel mensen extra geld uitgeven voor dingen die functioneel niks toevoegen, zoals mooie velgen. Deze mensen ga je niet overtuigen met lagere kosten of makkelijker parkeren.
Dat niet alleen: autorijden is gewoon ook leuk om te doen. Net als andere vormen van transport meer en meer (ook) recreatief zijn geworden. Zoals paardrijden (dat doet echt vrijwel niemand om van A naar B te komen, de bereden politie is de enige uitzondering die ik kan bedenken). Maar ook fietsen is voor veel mensen uitsluitend recreatief.
pi_217652724
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2025 10:23 schreef SymbolicFrank het volgende:

bakfietsen
:wtf:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')