abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217596467
Toen ik zelf nog op school was en we zaten allebei op het voorgezet speciaal onderwijs. Hij zat een klas hoger dan ik, maar hij zat in een elektrische rolstoel en had een spierziekte. Ik zelf zat een klas lager, maar ik zat toen ook nog in rolstoel, kon ook een beetje lopen. We hadden op een donderdagavond in een overblijflokaal een schoolbal vanwege bijna einde van het schooljaar. We dronken ook met zijn drieën samen met zijn beste vriend, die ik ook ken, een glas bier, we waren toen nog bijna 16. Maar die avond was supergezellig.

Paar uren was hij stomdronken in zijn elektrische rolstoel, wat hij niet meer goed kon rijden zelfs, dus hij reed dus naar het internaat waar ik ook woonde. En dag later was hij goed ziek geworden, wat het ook nodig was om hem in het ziekenhuis opgenomen te worden. Volgens mij was er ten sprake van dat hij veel te veel alcohol in bloed had, zowel ook heel slecht was voor spieren en zijn hart. Hij was volgens mij zaterdag of zondag overleden, weet ik niet meer.

Dit had veel impact op mij omdat ik zijn schoolvriend was, echter deed mij wel veel verdriet en pijn nadat hij zo snel overleden was. Maar niet alleen voor mij, echter was het voor zijn vrienden op school hetzelfde zodat hij veel met elkaar omging. Hij was echt een vrolijke jongen met een goede glimlach, maar zeker was hij erg positief ingesteld om zijn doelen zouden behalen. Echter is het lang geleden, zeker zal ik hem nooit vergeten. Hij heeft ook zelf veel in rolstoelhockey gespeeld toen hij nog op school zat. Zelfs kon hij heel goed met mij communiceren omdat ik zelf nog slechthorend ben, op zich bewonderde ik hem in dat hij heel slimme jongen was. We hebben ook samen veel meegemaakt, zowel samen stappen naar een kroeg om bier te kunnen drinken. Maar hij had op het internaat veel ADL-hulp zowel hij bijna niet alles zelf kon.

Hebben jullie ook soortgelijk geval meegemaakt op schoolfeesten, jeugdsoos of bij het stappen?
pi_217596709
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 21:55 schreef Misrer1972 het volgende:
Toen ik zelf nog op school was en we zaten allebei op het voorgezet speciaal onderwijs. Hij zat een klas hoger dan ik, maar hij zat in een elektrische rolstoel en had een spierziekte. Ik zelf zat een klas lager, maar ik zat toen ook nog in rolstoel, kon ook een beetje lopen. We hadden op een donderdagavond in een overblijflokaal een schoolbal vanwege bijna einde van het schooljaar. We dronken ook met zijn drieën samen met zijn beste vriend, die ik ook ken, een glas bier, we waren toen nog bijna 16. Maar die avond was supergezellig.

Paar uren was hij stomdronken in zijn elektrische rolstoel, wat hij niet meer goed kon rijden zelfs, dus hij reed dus naar het internaat waar ik ook woonde. En dag later was hij goed ziek geworden, wat het ook nodig was om hem in het ziekenhuis opgenomen te worden. Volgens mij was er ten sprake van dat hij veel te veel alcohol in bloed had, zowel ook heel slecht was voor spieren en zijn hart. Hij was volgens mij zaterdag of zondag overleden, weet ik niet meer.

Dit had veel impact op mij omdat ik zijn schoolvriend was, echter deed mij wel veel verdriet en pijn nadat hij zo snel overleden was. Maar niet alleen voor mij, echter was het voor zijn vrienden op school hetzelfde zodat hij veel met elkaar omging. Hij was echt een vrolijke jongen met een goede glimlach, maar zeker was hij erg positief ingesteld om zijn doelen zouden behalen. Echter is het lang geleden, zeker zal ik hem nooit vergeten. Hij heeft ook zelf veel in rolstoelhockey gespeeld toen hij nog op school zat. Zelfs kon hij heel goed met mij communiceren omdat ik zelf nog slechthorend ben, op zich bewonderde ik hem in dat hij heel slimme jongen was. We hebben ook samen veel meegemaakt, zowel samen stappen naar een kroeg om bier te kunnen drinken. Maar hij had op het internaat veel ADL-hulp zowel hij bijna niet alles zelf kon.

Hebben jullie ook soortgelijk geval meegemaakt op schoolfeesten, jeugdsoos of bij het stappen?
Nee, niet echt door alcohol. Wel drie van mijn dispuutleden/studentenvereniging, die door andere oorzaken zijn weggevallen: 1 door een lymfoom, de 2-de "sloeg de hand aan zichzelf" en recent een lid die in februari jl., op z'n werk niet lekker werd, naar huis ging en via de HA bij de MDL+internist terecht kwam. Eind februari de diagnose: pancreascarcinoom in vergevorderd stadium . Exact 1 maand later (eind maart dus) overleden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217596760
Joah toen ik 19(?) was een klasgenoot voor de trein gesprongen.

De week ervoor liep ik nog toevallig met hem over de kermis.. Herinner mij een foto met hem maar vraag me af of die nog op de oude computer staat...

Die ga ik maar eens opzoeken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217596764
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:24 schreef blomke het volgende:

[..]
Nee, niet echt door alcohol. Wel drie van mijn dispuutleden/studentenvereniging, die door andere oorzaken zijn weggevallen: 1 door een lymfoom, de 2-de "sloeg de hand aan zichzelf" en recent een lid die in februari jl., op z'n werk niet lekker werd, naar huis ging en via de HA bij de MDL+internist terecht kwam. Eind februari de diagnose: pancreascarcinoom in vergevorderd stadium . Exact 1 maand later (eind maart dus) overleden.
Wat heftig! Ken je hem goed? Kanker kent geen leeftijdsverschil, echter komt vaker voor bij jongeren zelfs. Tja, bij elke mens kan dit gebeuren, zowel beseffen we nog altijd goed dat ons leven morgen, paar dagen, weken of jaren meteen afgelopen zijn. Ieder mens heeft wel wat, zowel bij mijn moeder in 2006 diagnose als eierstokkkanker(ovarcarincoom) in vergevorderd stadium kreeg, waar aan zij in mei 2008 er aan overleed. De artsen konden haar leven alleen maar rekken met chemotherapie, echter mocht helaas niet meer baten.
pi_217596770
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:30 schreef ludovico het volgende:
Joah toen ik 19(?) was een klasgenoot voor de trein gesprongen.

De week ervoor liep ik nog toevallig met hem over de kermis.. Herinner mij een foto met hem maar vraag me af of die nog op de oude computer staat...

Die ga ik maar eens opzoeken.
Wat heftig!
pi_217596791
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:31 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Wat heftig! Ken je hem goed? .
Wel in mijn studententijd. Maar toen ik vertrok voor een "verre" baan (120 km verder), is het contact sterk verminderd. Later is ie voor een baan aan "een andere universiteit" ook mijn kant (zeg 15 km afstand) gekomen. Helemaal frappant is dat ie begraven is op 2 km loopafstand van mijn vorige woning, terwijl ie niet snapte wat ik daar nou te zoeken had.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_217596795
quote:
Ieder mens heeft wel wat, zowel bij mijn moeder in 2006 diagnose als eierstokkkanker(ovarcarincoom) in vergevorderd stadium kreeg, waar aan zij in mei 2008 er aan overleed. De artsen konden haar leven alleen maar rekken met chemotherapie, echter mocht helaas niet meer baten.
Ook tragisch.
pi_217596832
quote:

[..]
Wat heftig!
Er was nog een jonge gast die ook suïcide had gepleegd die ik ook een beetje kende op die school.

Dat waren ze dan verder ook allemaal geloof ik..

Ik had het zelf ook lastig in die tijd, misschien doe ik aan projectie maar het is wel een risicogebied mannen van 17-23 jaar. Denk ik.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_217596837
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:34 schreef blomke het volgende:

[..]
Ook tragisch.
Er was toen nog in die tijd nog geen betere behandelingen die de kanker kunnen genezen. Op dat moment was vrijwel zeker dat ze uitbehandeld was, maar we hebben met zijn allen echt genoten van haar in geleende tijd. Ze genoot enorm van wat ze deed en was erg positief ingesteld. Ik mis haar enorm, zowel elke dag, echter blijft ze voor altijd mijn moeder waar ik van hou. Soms hebben mensen wel vaak geluk met kanker die genezen kon worden of slechts paar jaren gerekt met chemo, bestralingen of een zware operatie.
pi_217596843
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:39 schreef ludovico het volgende:

[..]
Er was nog een jonge gast die ook suïcide had gepleegd die ik ook een beetje kende op die school.

Dat waren ze dan verder ook allemaal geloof ik..

Ik had het zelf ook lastig in die tijd, misschien doe ik aan projectie maar het is wel een risicogebied mannen van 17-23 jaar. Denk ik.
Pleegde hij/zij zelfmoord?
pi_217596852
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:41 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Pleegde hij/zij zelfmoord?
Yesyes, beide voor de trein geloof ik...
pi_217596865
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 22:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Yesyes, beide voor de trein geloof ik...
Jeetje, wat was schrikken voor jullie. Hadden ze toen psychologisch problemen?
pi_217597206
Niet heel close, maar een gozer die wel eens mee op stap ging jaren terug, heeft zichzelf van kant gemaakt door met een auto het kanaal in te rijden...
pi_217597320
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 23:35 schreef Cockwhale het volgende:
Niet heel close, maar een gozer die wel eens mee op stap ging jaren terug, heeft zichzelf van kant gemaakt door met een auto het kanaal in te rijden...
Wat verschrikkelijk zeg!
pi_217597407
Een jeugdvriend van me heeft zich onder de trein geflikkerd op 20 jarige leeftijd. Was toen al een grote, zou nu absoluut een hele grote zijn.
pi_217597443
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 00:15 schreef benhorse het volgende:
Een jeugdvriend van me heeft zich onder de trein geflikkerd op 20 jarige leeftijd. Was toen al een grote, zou nu absoluut een hele grote zijn.
Een grote?
  zondag 11 mei 2025 @ 12:17:52 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217599448
Vrijdagavond, we waren 11 jaar en mn beste vriendinnetje speelde bij mij. Toen vragen of ze mocht blijven slapen, van mijn ouders mocht dat sowieso, maar haar ouders vonden het niet ok omdat ze zaterdagochtend mee moest winkelen. Ik mocht wel bij haar slapen en mee winkelen maar ik heb en had een hekel aan winkelen dus was ik niet blijven slapen. Zaterdagmorgen om 11 uur kreeg ik het bericht dat ze een ongeluk had gehad. Het was mistig en er reed een tractor voor hun kleine oude fiatje en er reed een vrachtwagen achter hun die niet zag hoe langzaam ze reden. Ouders zijn uit de auto geslingerd en mijn vriendinnetje heeft nog een half jaar in coma gelegen tot ze de stekker eruit hebben getrokken.
To BG or not to BG!
pi_217599471
Wat een heftige verhalen zeg
  roze zondag 11 mei 2025 @ 12:24:42 #19
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_217599550
1 van mijn beste vriendinnen toen kwam speciaal voor mij nog op vrijdagavond naar een BBQ die werd gehouden op de plek waar we altijd samen kwamen met allemaal vrienden. Ze had geen zin maar als ik ook kwam dan zou zij ook komen dus zo gezegd zo gedaan.

Volgende dag kwam ik er weer en hing er een brief op de deur en bleek dat zij een paar uur nadat ze thuis was gekomen van de BBQ was overleden aan een overdosis drugs en afslankpillen. Begraven op haar 18de verjaardag. Dat heeft er toen behoorlijk ingehakt bij mij.
Your beauty never ever scared me.
pi_217599744
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 00:34 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Een grote?
Opkomend talent nationaal, extreem goed in zijn kunnen.
pi_217600197
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:56 schreef benhorse het volgende:

[..]
Opkomend talent nationaal, extreem goed in zijn kunnen.
Waar was ie goed in dan? Voetbal?
  zondag 11 mei 2025 @ 15:32:21 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_217601151
3 die gelukt zijn, naar mijn weten. Heb al een tijd geen contacten meer mbt oude scholen.
Allen niet erg close, gewoon mensen die je weleens spreekt als je elkaar tegenkomt. Dus het is niet iets dat een enorme impact heeft gehad.

Een jongen was voor de trein gesprongen toen ik ergens de eerste helft van 20 was. Hoorde het die avond van een oud-klasgenoot (betreffende jongen zat ook bij ons in de klas). Zat die dag ook in de trein, en de trein stond een tijd stil.

De andere was een jongen op de universiteit. Hij assisteerde tijdens een vak, waar ik hem heb leren kennen. Zijn huisgenoten klaagden over de stank uit zijn kamer. Nadat politie de kamer open had gemaakt, vonden ze hem. Werd verteld dat het om een overdosis ging.

Een jongen van een flat gesprongen toen we nog erg jong waren. Geloof iets van 14. Moeder is er nu nog steeds kapot van.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_217601434
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_217602501
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2025 14:12 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Waar was ie goed in dan? Voetbal?
Muziek, liedjes schrijven en spelen
  Moderator zondag 11 mei 2025 @ 17:23:50 #25
441859 crew  Lenny77
pi_217602703
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2025 12:17 schreef oppiedoppie het volgende:
Vrijdagavond, we waren 11 jaar en mn beste vriendinnetje speelde bij mij. Toen vragen of ze mocht blijven slapen, van mijn ouders mocht dat sowieso, maar haar ouders vonden het niet ok omdat ze zaterdagochtend mee moest winkelen. Ik mocht wel bij haar slapen en mee winkelen maar ik heb en had een hekel aan winkelen dus was ik niet blijven slapen. Zaterdagmorgen om 11 uur kreeg ik het bericht dat ze een ongeluk had gehad. Het was mistig en er reed een tractor voor hun kleine oude fiatje en er reed een vrachtwagen achter hun die niet zag hoe langzaam ze reden. Ouders zijn uit de auto geslingerd en mijn vriendinnetje heeft nog een half jaar in coma gelegen tot ze de stekker eruit hebben getrokken.
:o
Zo triest.
Het was jouw tijd nog niet om te gaan :@
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')