abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217593954
Hi,

Zoals op het plaatje te zien, links verticaal zie je eerst de “dorpel” onderaan een kozijn. Vervolgens zie je kier en daarna zie je het beglazingsband of glasband wat vast zit aan het glas (machinaal aangebracht?)

Nou is het probleem dat er dus een kier tussen de dorpel en het glasband is gekomen door de jaren heen.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Alleen die kier dichtkitten gaat lastig worden want dan creeer ik een “kuiltje” omdat de kit dan hoger staat dan de glasband en er dus water in zal blijven liggen. Vervangen kan denk ik niet omdat het vol aan de ruit vast zit?

Dus wellicht in het geheel overheen kitten met een transparante kit?

Dank voor

[ Bericht 5% gewijzigd door Fokkiefok op 10-05-2025 15:47:03 ]
pi_217594339
Het is in Nederland niet legaal om kittens te gebruiken als zijnde bouwmateriaal .
pi_217594370
Voor alle duidelijkheid: is dit binnen of buiten? Beetje lastig te beoordelen wat weerspiegeling is en wat niet
pi_217594417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 16:38 schreef marretak het volgende:
Het is in Nederland niet legaal om kittens te gebruiken als zijnde bouwmateriaal .
En lammetjes?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_217594459
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 16:42 schreef 2172619626795 het volgende:
Voor alle duidelijkheid: is dit binnen of buiten? Beetje lastig te beoordelen wat weerspiegeling is en wat niet
sorry, dit is de buitenzijde
pi_217594548
Normaal gesproken (met de glaslatten buiten) hoort daar gewoon een glaslat tegen het glasband aan te zitten en dan rondom afgekit.

Heb je een overzichtsfoto?

En gaat het om houten kozijnen?
pi_217596510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 16:56 schreef Fokkiefok het volgende:

[..]
sorry, dit is de buitenzijde
Die schroef ook aan de buitenzijde?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_217601624
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2025 17:08 schreef 2172619626795 het volgende:
Normaal gesproken (met de glaslatten buiten) hoort daar gewoon een glaslat tegen het glasband aan te zitten en dan rondom afgekit.

Heb je een overzichtsfoto?

En gaat het om houten kozijnen?

en ja houten kozijnen.
die dorpel zelf is hard plastic lijkt het, composiet misschien.

zie nu pas dat de foto in lijn begin post verticaal staat en dat mijn verhaal daarbij dus niet klopt.
Was aan het kloten met het linken naar een foto en blijkbaar issie gedraaid met het uploaden ;)
pi_217604265
Ahh, helder.

Onderdorpels zijn een beetje gevoelig voor vocht. Kijk of er ergens een afwatering zit. Meestal een kleine inkeping van een paar millimeter. Zoja: gewoon afkitten en klaar.

Gebruik een plat houten ijsstokje in een sopje om het netjes mee af te stroken. Alle kitresten op de ruit laat je drogen, en krab je daarna weg met een los stanley-mesje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')