Ze zijn al van je af.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:01 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ja klopt ik heb ontslag genomen.. ik weet ook niet of ze zo'n vaststellingsovereenkomst zouden bieden hoor, was meer een idee dat opkwam. Zij willen natuurlijk ook zsm van mij af..
Staan er al vervangers voor jou klaar? Zo niet, dan denk ik dat ze helemaal niet zsm van je af willen, maar jou in de laatste maanden gewoon zo veel als mogelijk in willen zetten. Liefst voor de kutklussen om de rust in de rest van het team te bewaren.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:01 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ja klopt ik heb ontslag genomen.. ik weet ook niet of ze zo'n vaststellingsovereenkomst zouden bieden hoor, was meer een idee dat opkwam. Zij willen natuurlijk ook zsm van mij af..
Hou het zo kort mogelijk en zeg alleen het nodige.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 07:59 schreef Wiedanwel het volgende:
Eens met wat eerder geopperd is. Ga *niet* naar dat gesprek maandag. Daar heb jij niets te winnen.
Laat je man het maandagochtend afzeggen met de melding dat je nog steeds ziek bent, niet in staat bent om het gesprek te voeren en eerst het consult met de bedrijfsarts te willen afwachten voor er opnieuw een gesprek ingepland wordt. Dat recht heb je!
Zeg dat gesprek toch af. Het gaat het niet beter maken.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 08:11 schreef lisa1807 het volgende:
Mocht mijn leidinggevende ook aan die tafel zitten, draai ik mij direct om!
Precies; een VSO in mei, met juni als opzegtermijn neerleggen bij iemand die per 1 juli ontslag heeft genomen? Dat is niet logisch en in deze situatie ook onverstandig.quote:
Mijn gok is damage control. Een onhandige poging daartoe. Een zieke werknemer is vies duur. Dus liever probeer je te redden wat er te redden is en het nog anderhalve maand uit te zingen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:37 schreef Lienekien het volgende:
Zeg, ben ik nou gek of?
Het is bijna half mei, TS heeft een andere baan per 1 juli. Hoeveel ‘profijt’ denkt de werkgever nog te gaan hebben van onderhandelingen met een zieke, reeds binnen anderhalve maand voorgoed vertrokken werknemer?
Grappig. Jij komt altijd over als een toetsenbordridder.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef Jeroboam het volgende:
TS komt wel als een Gen Z crybaby over die het allemaal iets te snel niet meer aankan en dan maar ziek thuis gaat zitten. Hoe ga je er voor zorgen dat bij je nieuwe baan niet hetzelfde gaat gebeuren?
Het kan ook dat de werkcultuur verrot is. Heb het binnen een team op mijn afdeling meegemaakt. Dieptepunt was een stagiaire van 17 jaar die stelselmatig werd buitengesloten en genegeerd. Er is toen een extern onderzoeksbureau opgezet die een rapport heeft gemaakt over de situatie. Het kliekje dat de slechte sfeer veroorzaakte is toen uit elkaar gehaald. Naar andere teams gedwongen of een VSO aangeboden gekregen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:38 schreef Jeroboam het volgende:
TS komt wel als een Gen Z crybaby over die het allemaal iets te snel niet meer aankan en dan maar ziek thuis gaat zitten. Hoe ga je er voor zorgen dat bij je nieuwe baan niet hetzelfde gaat gebeuren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
Ik begrijp het ook niet hoor. Als werkgever heb je nog maar één belang, zorgen dat je werknemer in ieder geval niet ziek uit dienst gaat. Dus als werkgever zou ik inzetten op beter melden en per direct vrijstellen van werk.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 12:37 schreef Lienekien het volgende:
Zeg, ben ik nou gek of?
Het is bijna half mei, TS heeft een andere baan per 1 juli. Hoeveel ‘profijt’ denkt de werkgever nog te gaan hebben van onderhandelingen met een zieke, reeds binnen anderhalve maand voorgoed vertrokken werknemer?
Want?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 18:50 schreef Accordtje het volgende:
Als werkgever heb je nog maar één belang, zorgen dat je werknemer in ieder geval niet ziek uit dienst gaat
Ziek uit dienst zorgt voor hogere lasten voor de werkgever in de aankomende jaren. Als een werkgever geen ‘eigen risicodrager’ is, zorgen werknemers die ziek uit dienst gaan voor hogere premies ZW en WGAquote:
Ze heeft al een nieuwe werkgeverquote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:59 schreef Essebes het volgende:
Ziek uit dienst zorgt voor hogere lasten voor de werkgever in de aankomende jaren. Als een werkgever geen ‘eigen risicodrager’ is, zorgen werknemers die ziek uit dienst gaan voor hogere premies ZW en WGA
quote:Ziek uit dienst en nieuwe werkgever
Verandert een werknemer van baan en is die ziek bij het uit dienst gaan? En nog steeds op de eerste werkdag bij de nieuwe werkgever? Dan wordt de nieuwe werkgever verantwoordelijk voor de re-integratie van de werknemer. Ook betaalt die het loon van de werknemer.
Kijk, daar kon ik dus niks over vinden, wel dat de wg een boete verschuldigd is bij te late melding.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 19:59 schreef Essebes het volgende:
[..]
Ziek uit dienst zorgt voor hogere lasten voor de werkgever in de aankomende jaren. Als een werkgever geen ‘eigen risicodrager’ is, zorgen werknemers die ziek uit dienst gaan voor hogere premies ZW en WGA
Heb er bij mijn vorige werkgever mee te maken gehad (als wg).quote:Op zaterdag 10 mei 2025 21:25 schreef r_one het volgende:
[..]
Kijk, daar kon ik dus niks over vinden, wel dat de wg een boete verschuldigd is bij te late melding.
Thnx
(Heb je hiervan een bron voor mij?)
Topquote:Op zondag 11 mei 2025 19:08 schreef Essebes het volgende:
[..]
Heb er bij mijn vorige werkgever mee te maken gehad (als wg).
Iets mee info hier: https://lvh-advocaten.nl/(...)remiedifferentiatie/
Nog niet verder gelezen dus wellicht is de tip al gegeven maar geef aan dat je dit gesprek gaat opnemen om later terug te kunnen luisteren. Hoef je geen toestemming voor te hebben dus als je dat liever niet vraagt kun je het ook ongemerkt doen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:51 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten. Ik vrees dat hij mijn verhaal niet echt gaat aanhoren, en uitgaat van het verhaal van mijn leidinggevende. Mocht het echt geen redelijk gesprek zijn zal ik hem afkappen. Ook vind ik dit gesprek raar voordat ik naar de bedrijfsarts ben geweest. Ik wil dus eigenlijk zo min mogelijk delen, omdat ik bang ben dat alles tegen mij gebruikt gaat worden..
Hi @lisa1807,quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:21 schreef lisa1807 het volgende:
Hi allemaal,
Ik merk dat ik even mijn verhaal kwijt moet, en ik ben benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.
Zo, gaat het? Ik was erg gesloopt na dat gesprek en heb even mijn rust gepakt. Het feit dat ik een dag na het gesprek een update plaats is niet iets geks..quote:Op dinsdag 13 mei 2025 13:55 schreef r_one het volgende:
[..]
Hi @:lisa1807,
Ik merk dat ik even mijn onvrede kwijt moet, en ik ben benieuwd wat jij zou doen in deze situatie.
Sinds 9 mei dit jaar krijg je hier keurig advies en steken mensen er tijd en energie in, in jouw topic. Dan wordt het maandag, de dag dat jij een moeilijk gesprek zou hebben. Het wordt dinsdag, je bent gewoon online. Maar even terugkoppelen .... ho maar.
Is het echt teveel moeite om even te vertellen hoe het nou gegaan is?
Sorry voor mijn kleine lapje tekst, ik moest het echt even kwijt.. wat denk jij?
Het komt ondankbaar over.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:50 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Zo, gaat het? Ik was erg gesloopt na dat gesprek en heb even mijn rust gepakt. Het feit dat ik een dag na het gesprek een update plaats is niet iets geks..
Sterkte bij die gesprekken.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:48 schreef lisa1807 het volgende:
Update..
Het gesprek ging redelijk. Op de vragen van hoe en waarom heb ik niet geantwoord. Wel heb ik aangegeven dat ik het erg kwalijk vind hoe het afgelopen vrijdag is gegaan, en barstte door de stress hierna in huilen uit. Hierna werd voorgesteld eventueel mij beter te melden, maar dat ik niet meer zou hoeven komen. Ik heb gevraagd om een schriftelijk verslagje van het gesprek, maar nog niet ontvangen.
Morgen om 08.00 heb ik een afspraak bij de huisarts en om 09.30 bij de bedrijfsarts. Hopelijk daarna meer duidelijkheid en echt tot rust kunnen komen.
Bedankt voor al jullie tips en adviezen.
Dan ga je er dus vanuit dat ze nu reageert omdat ze ‘gepord’ is. Vind ik ik vrij negatief.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Iemand moeten porren na zoveel goede adviezen vind ik ondankbaar overkomen.
Daar ga ik idd. vanuit.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan ga je er dus vanuit dat ze nu reageert omdat ze ‘gepord’ is. Vind ik ik vrij negatief.
Goed idee! Ik ga het inderdaad goed onderzoeken voordat ik er akkoord op ga. Volgens mij is het zo dat je geen recht meer hebt op uitkering door ziekte als je beter uit dienst gaat. (Maar weet ik niet zeker)quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sterkte bij die gesprekken.
Op zich zou die uitkomst dat ze je vrijstellen van werkzaamheden wel een goede zijn. Wat betreft dat ziek melden/beter melden: ik weet niet wat de eventuele consequenties zijn. Ik vraag me af of het een of het ander gunstiger voor jou is, rekening houdend met het gegeven dat je al zelf ontslag hebt genomen. Misschien toch nog deskundig advies over inwinnen ergens?
Leg dan wel goed de hele situatie uit, dus incl. zelf ontslag en nieuwe baan per 1 juli.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:59 schreef lisa1807 het volgende:
[..]
Goed idee! Ik ga het inderdaad goed onderzoeken voordat ik er akkoord op ga. Volgens mij is het zo dat je geen recht meer hebt op uitkering door ziekte als je beter uit dienst gaat. (Maar weet ik niet zeker)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |