En vergeet de mondkapjes niet. Ik heb veel last van hooikoorts en door mondkapjes kan ik nu buiten komen.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:42 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Kunnen thuiswerken is letterlijk het enige positieve wat deze shit met zich heeft meegebracht. En dat er misschien 0.001% meer wordt gezorgd voor publieke hygiënische voorzieningen zoals plekken om je handen te wassen/ontsmetten.
Dat je mensen niet kunt overtuigen wist ik al lang vóór corona, maar ik ben ook al oud dus ik had dat al een tijd eerder geleerd.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 14:37 schreef tesssssssss het volgende:
Ik heb geleerd dat niet alle mensen in de wetenschap geloven ( dat dacht ik echt, ja ) Ik ben ook opgegroeid in een familie waarvan heel veel mensen in de gezondheidszorg werken. Dan is dat gewoon logisch.
Ik heb ook geleerd dat je mensen die daar anders over denken niet kan overtuigen, en dat je dat gewoon los moet laten.
En jullie?
De wereld is natuurlijk veel overzichtelijker als je alleen maar eenzijdig over allerlei onderwerpen geïnformeerd wordt.quote:Op zondag 11 mei 2025 02:05 schreef -Deluzion- het volgende:
Ik verlang naar de tijd zonder internet en mobieltjes. Stel dat de HIV epidemie nu zou uitbreken in plaats van in de jaren 80. Dankzij sociale media zou de chaos compleet hysterisch zijn.
Solidariteit gaat altijd maar in 1 richting.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat solidariteit naar ouderen niet maakt dat er andersom ook maar enige vorm van solidariteit terugkomt.
Onzinquote:Op zondag 11 mei 2025 09:06 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Solidariteit gaat altijd maar in 1 richting.
Verder nog iets geleerd van bijvoorbeeld de politiek?quote:Op zondag 11 mei 2025 02:05 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Dat je mensen niet kunt overtuigen wist ik al lang vóór corona, maar ik ben ook al oud dus ik had dat al een tijd eerder geleerd.
Wat ik geleerd heb is dat sociale media echt één grote teringzooi zijn met al die idioten die onzin verspreiden en elkaar opfokken.
Ik verlang naar de tijd zonder internet en mobieltjes. Stel dat de HIV epidemie nu zou uitbreken in plaats van in de jaren 80. Dankzij sociale media zou de chaos compleet hysterisch zijn.
Ach gusquote:Op dinsdag 13 mei 2025 11:11 schreef Rozevla het volgende:
Dat Nederland vol zit met een clubje zwakkelingen.
Dood gaan aan griep
Ja daar kwamen we mooi van een hoop zwakkelingen af zo.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 17:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ach gus
De Spaanse griep koste meer mensen het leven dan de eerste wereldoorlog, in 1 winter, en dat waren vooral jonge mensen in de kracht van hun leven.
Het leuke van internet is natuurlijk dat mensen met hun ongeïnformeerdheid en dom zijn te koop lopen.
Je bedoeld al die knullen die in de oorlog gebrek hadden aan fatsoenlijke gevarieerde maaltijden met voldoende energie voor een twintigjarige?quote:Op dinsdag 13 mei 2025 18:07 schreef Rozevla het volgende:
[..]
Ja daar kwamen we mooi van een hoop zwakkelingen af zo.
Ja die kosten veeeeeel te veel.quote:Op dinsdag 13 mei 2025 19:12 schreef 215 het volgende:
[..]
Je bedoeld al die knullen die in de oorlog gebrek hadden aan fatsoenlijke gevarieerde maaltijden met voldoende energie voor een twintigjarige?
Dat de Coronacrisis duidelijk heeft gemaakt hoe ver de desinformatie al was doorgedrongen in de samenleving en dat dit geest niet meer terug de fles in gaat voorlopig totdat er een passende aanpak gevonden wordt.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 10:26 schreef Gehakt_bal het volgende:
In de afgelopen jaren heb ik gemerkt dat er steeds meer mensen zijn die geloven in complottheorieën en onjuiste informatie. Deze 'wappies', zoals ze vaak worden genoemd, hebben de samenleving in de war gebracht met hun eigen onderzoek op het internet.
De wereld vóór en na Corona voelt als twee verschillende werelden. De pandemie heeft niet alleen ons dagelijks leven veranderd, maar ook de manier waarop we informatie bekijken en begrijpen. We leven nu in een tijd waarin het moeilijker wordt om te zien wat waar is en wat niet. De opkomst van mensen zoals Trump als president laat goed zien hoe vreemd de situatie is; zijn uitspraken en gedrag zijn vaak een voorbeeld van de verwarring die in onze maatschappij heerst.
Het is zorgwekkend om te zien hoe deze bizarre wereld steeds groter lijkt te worden. Het roept de vraag op hoe we als samenleving weer terug kunnen naar een plek waar we op feiten en betrouwbare informatie kunnen vertrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |