quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:28 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Grotere tafel was handiger geweest.
Ik weet er nog wel ééntje voor weinig.
Die lui die Poetin bezochten zijn niet pro Oekraïne maar pro Rusland. Dus tegen zich in het harnas jagen is bullshit.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 21:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wie geloofde nu serieus dat Oekraïne meerdere staatshoofden tegen zich in het harnas zou jagen, waaronder China, om een miniem militair voordeel te behalen!
De chaos is er nu al.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 11:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk dat de inschatting is dat het Westen uiteindelijk te laf is om Rusland volledig de vernieling in te helpen, uit angst voor chaos als de Russische Federatie uiteen zou vallen.
Mss is deze uitspraak dan toch van toepassing:quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De kansen zijn volledig gekeerd in Washington. Nu ook de daad bij het woord voegen dan.
quote:“Americans can always be trusted to do the right thing, once all other possibilities have been exhausted.” - Winston Churchill
Ook belangrijk: Duitsland bericht niet meer over hun wapenleveringen. Die zouden dus ook weleens extra kunnen gaan leveren.quote:
Als dit realistisch was geweest wel ja, maar dat is het totaal niet. Rusland is helemaal niet zo geïsoleerd dat wij het de vernieling in kunnen werken. Bovendien als ze dat wel waren had dat nog steeds niet gewerkt, kijk naar een land als Iran. En alles wat ze nodig hebben zijn manschappen, die zou je dan moeten sturen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:31 schreef Spablauw214 het volgende:
Sanctioneer ze maar de vernieling in en geef UA alles wat nodig is om de klus te klaren. Erop en erover, het is wel mooi geweest nu.
Eens. Gaat gebeuren, linksom of rechtsom. Kan je je beter druk maken om wat dan te doen, ipv nu denken dat je het kan voorkomen.quote:
Lol, je weet dat landen als Iran, Cuba, Venezuela en Noord-Korea de facto gewoon failliet zijn?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:48 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Als dit realistisch was geweest wel ja, maar dat is het totaal niet. Rusland is helemaal niet zo geïsoleerd dat wij het de vernieling in kunnen werken. Bovendien als ze dat wel waren had dat nog steeds niet gewerkt, kijk naar een land als Iran. En alles wat ze nodig hebben zijn manschappen, die zou je dan moeten sturen.
Enige wat je kan doen is denk ik wachten tot de boel vanzelf instort later dit jaar, als dat het het geval gaat zijn.
Hopen dat de Russische bevolking eindelijk eens voor stabiliteit en vrede kiest... Maar dan moeten er wel echte verkiezingen komen waarbij men kan stemmen op wie men wil.. En dat is al een probleem...quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens. Gaat gebeuren, linksom of rechtsom. Kan je je beter druk maken om wat dan te doen, ipv nu denken dat je het kan voorkomen.
Jawel, maar we willen de oorlog toch stoppen?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Lol, je weet dat landen als Iran, Cuba, Venezuela en Noord-Korea de facto gewoon failliet zijn?
Alsof er iets valt te kiezen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hopen dat de Russische bevolking eindelijk eens voor stabiliteit en vrede kiest... Maar dan moeten er wel echte verkiezingen komen waarbij men kan stemmen op wie men wil.. En dat is al een probleem...
Door Rusland te laten opsodemieteren uit Oekraïne ja. Bezetting is geen vrede. En dat Poetin c.s. dan wellicht worden opgeknoopt is niet ons probleem.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:58 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jawel, maar we willen de oorlog toch stoppen?
Dat zeg ik.. Maar zelfs al valt er wat te kiezen weten de Russen alsnog een nieuwe Putin, Stalin etc etc te kiezen.quote:
De Russen kozen zelf voor deze ellende, en nu is aan ons om te gaan pappen en nathouden "want anders maken ze misschien een nog grote klotezooi van hun land"?quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:58 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Hopen dat de Russische bevolking eindelijk eens voor stabiliteit en vrede kiest... Maar dan moeten er wel echte verkiezingen komen waarbij men kan stemmen op wie men wil.. En dat is al een probleem...
En jij zegt dat je dat voor elkaar gaat krijgen door sancties op te voeren? Nou nee, geen enkel land is ooit met sancties op de knieren gebracht. Pleit dan gewoon voor boots on the ground, dan kunnen we ze laten opsodemieteren.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:01 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Door Rusland te laten opsodemieteren uit Oekraïne ja. Bezetting is geen vrede. En dat Poetin c.s. dan wellicht worden opgeknoopt is niet ons probleem.
Gaat niet gebeuren natuurlijk maar idealiter zou gedwongen dekolonisatie deel moeten uitmaken van een vredesakkoord. De Russen vinden nog steeds dat ze een wereldmacht zijn met recht op een eigen invloedssfeer. Daar moeten ze toch echt vanaf.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:01 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Dat zeg ik.. Maar zelfs al valt er wat te kiezen weten de Russen alsnog een nieuwe Putin, Stalin etc etc te kiezen.
Als het aan mij zou liggen val je die hele toko binnen en gaat de boel daar opvoeden en al het rot laten verdwijnen in Siberië.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen kozen zelf voor deze ellende, en nu is aan ons om te gaan pappen en nathouden "want anders maken ze misschien een nog grote klotezooi van hun land"?
Lijkt me niet.
Ik pleit ervoor om Oekraïne per direct al het wapentuig te leveren dat zij nodig denken te hebben om de klus te klaren. Dat lijkt me meer dan voldoende vooralsnog.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:03 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En jij zegt dat je dat voor elkaar gaat krijgen door sancties op te voeren? Nou nee, geen enkel land is ooit met sancties op de knieren gebracht. Pleit dan gewoon voor boots on the ground, dan kunnen we ze laten opsodemieteren.
De Amerikanen zijn bang dat de nukes in verkeerde handen vallen. Daar gaat het om.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:03 schreef Ulx het volgende:
[..]
De Russen kozen zelf voor deze ellende, en nu is aan ons om te gaan pappen en nathouden "want anders maken ze misschien een nog grote klotezooi van hun land"?
Lijkt me niet.
Wij gaan in augustus naar Egypte op vakantie, kijken of die Russische toeristen al een toontje lager zingen.. 10+ jaar geleden was dat echt enorm irritant..quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren natuurlijk maar idealiter zou gedwongen dekolonisatie deel moeten uitmaken van een vredesakkoord. De Russen vinden nog steeds dat ze een wereldmacht zijn met recht op een eigen invloedssfeer. Daar moeten ze toch echt vanaf.
Misschien moeten ze de dan onafhankelijk geworden republieken vertellen de nukes die daar staan aan Moskou te geven in ruil voor veiligheidsgaranties.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 15:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn bang dat de nukes in verkeerde handen vallen. Daar gaat het om.
Dat er 85 burgeroorlogen uitbreken tussen allerhande stammetjes die elkaar naar het leven staan, interesseert werkelijk niemand. In Afrika doen ze al eeuwen niks anders.
Natuurlijk niet. Je wil China niet nog dichter tegen Rusland aan jagen.quote:Op zaterdag 10 mei 2025 14:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die lui die Poetin bezochten zijn niet pro Oekraïne maar pro Rusland. Dus tegen zich in het harnas jagen is bullshit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |