Waarom heb ik gekliktquote:Op donderdag 8 mei 2025 19:51 schreef ToT het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Goeie keuze qua naam!
Het is gewoon weer even wennen denk ik. Hij heeft wel iets weg van de vorige Leo.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weet niet waarom, maar hij ziet er niet uit als pausnet als de voorganger van Francis
Johannes Paulus II en Fransciscus hadden een andere uitstraling, wat vaderlijker.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:49 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Weet niet waarom, maar hij ziet er niet uit als pausnet als de voorganger van Francis
Iedereen klikt als je Leo roept.quote:
quote:Ideologically, Prevost occupies a centrist position within the church hierarchy.
On social issues, he is viewed as progressive, particularly in his embrace of marginalised groups.
This approach mirrors Pope Francis, who has championed migrants and the poor throughout his papacy.
However, Prevost maintains conservative positions on certain matters of church doctrine.
Like Francis, the Illinois native opposes the ordination of women as deacons.
He did however preside over one of the most revolutionary reforms Francis made, when he added three women to the voting bloc that decides which bishop nominations to forward to the pope.
Ah die video zag ik van de week ook weer ergens. Ik dacht de vroegst geboren persoon ooit op video?quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:57 schreef rutger05 het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Beelden van een eerdere paus Leo (VIII).
Klopt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:57 schreef Strani het volgende:
[..]
Ah die video zag ik van de week ook weer ergens. Ik dacht de vroegst geboren persoon ooit op video?
Het is dus wachten op de eerste transgender kardinaal?quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:58 schreef Ali_boo het volgende:
Een social justice warrior in het Vaticaan, geweldig![]()
[ afbeelding ]
Als jij het niks vindt, dan is het dus erg mooi.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:58 schreef Ali_boo het volgende:
Een social justice warrior in het Vaticaan, geweldig![]()
[ afbeelding ]
Right back at yaquote:
Zou er niet gek van opkijkenquote:Op donderdag 8 mei 2025 19:59 schreef ToT het volgende:
[..]
Het is dus wachten op de eerste transgender kardinaal?
Zou daar niet een X missen? Leo VIII is van voor het jaar 1000.quote:
OK, ik snap het.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer bepaalde termen als de verrezen christus, de goede herder die zijn leven heeft gegeven, het licht van god etc.
Ik vond het nogal een zwaar katholiek taalgebruik, zeker in vergelijking met de vorige Paus.
Het lijkt mij een serieuze, niet heel humoristische en vrij intellectuele man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |