abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217574314
quote:
Vanaf 1 september mogen leerlingen van provinciale middelbare scholen in Oost-Vlaanderen geen hoofddoek meer dragen. Dit heeft de Oost-Vlaamse provincieraad gisteren besloten.

In Vlaanderen geldt al een verbod op het dragen van levensbeschouwelijke symbolen op openbare scholen. Nu zal dit ook het geval zijn op provinciale scholen in de oostelijke provincie. Het provinciaal onderwijs is een van de drie grote onderwijsgroepen in Vlaanderen.

Het voorstel zorgde voor politieke verdeeldheid in de provincieraad, waarbij uiteindelijk Vlaams Belang de doorslag gaf. Dit zette de relaties flink onder druk.

Dit was niet alleen het geval in de politiek. Niet alle scholen zijn het eens met de beslissing. Sommige scholen zijn bang dat meisjes die een hoofddoek dragen, zullen overgaan tot thuisonderwijs, zo meldt VRT. De nieuwssite bezocht voor dit verhaal de school Richtpunt campus Gent, waar 100 van de 700 leerlingen een hoofddoek dragen.

Voor vrouwen die een hoofddoek dragen, is het besluit onbegrijpelijk. ‘Het hoofddoekenverbod is een klap in het gezicht van onze grondrechten’, schrijft Firdaous Bensbaho, een student aan de KU Leuven. ‘Als Belgische universiteitsstudent, als burger, als vrouw en als moslima voel ik me vandaag verraden. Dit besluit stuurt een pijnlijke boodschap naar duizenden meisjes: ‘Jullie horen er niet bij zolang jullie trouw blijven aan wie jullie zijn.’
https://dekanttekening.nl(...)provinciale-scholen/
Tijd dat ze dat symbool van vrouwelijke onderdrukking hier ook aan banden leggen.
blablablabla
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:15:35 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217574384
Goed plan.
Geen religie op openbaar onderwijs.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:16:18 #3
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217574391
Ik heb mijn mening hierover recentelijk aangepast na ervaringen van mensen met een hoofddoek te hebben gehoord.

Een staat hoort mensen niet te mogen dwingen als atheïst te leven. Dat is geen seculiere staat, maar een atheïstische staat. Vrouwen voelen zich volledig vernederd wanneer ze elke dag voor de deur van de school in Frankrijk hun hoofddoek af moeten doen. Dat is geen menswaardige maatregel.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:16:36 #4
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_217574396
Wat is België voor land dat provincies dit kunnen beslissen?

Vrije kledingkeuze is belangrijk. Als er beperkingen moeten zijn, zie ik meer in een schooluniform voor iedereen. En daar ben ik ook geen fan van.
pi_217574403
Gaan ze het ook handhaven?
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:19:51 #6
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217574417
Dit is vooral een maatregel waardoor integratie, die nu al onder druk staat, nog verder uit te kleden. Mensen worden wantrouwig naar de overheid toe, hebben niet het idee dat ze als gelijkwaardig worden gezien, en de kans dat mensen die een hoofddoek dragen, niet meer naar reguliere scholen toe gaan.

Pak de kernen van de problemen aan. Waarom dragen deze meisjes een hoofddoek? Ben wel voorstander van een eventuele minimumleeftijd van 12-14.
pi_217574457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:16 schreef Mikeytt het volgende:
Ik heb mijn mening hierover recentelijk aangepast na ervaringen van mensen met een hoofddoek te hebben gehoord.

Een staat hoort mensen niet te mogen dwingen als atheïst te leven. Dat is geen seculiere staat, maar een atheïstische staat. Vrouwen voelen zich volledig vernederd wanneer ze elke dag voor de deur van de school in Frankrijk hun hoofddoek af moeten doen. Dat is geen menswaardige maatregel.
Als ze zich al zo vernederd voelen door geen hoofddoekje te mogen dragen, dan zit de indoctrinatie wel heel diep. Gewoon aanpassen aan de omstandigheden en niet eisen dat de omstandigheden zich aan jou aanpassen.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_217574474
Je mag ook niks meer.
pindazakje
pi_217574486
quote:
Vrouwen voelen zich volledig vernederd wanneer ze elke dag voor de deur van de school in Frankrijk hun hoofddoek af moeten doen. Dat is geen menswaardige maatregel.
Misschien moeten ze gewoon hun snor scheren dan hoeven ze zich niet meer zo te schamen .
pindazakje
pi_217574891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:26 schreef Hyaenidae het volgende:
Je mag ook niks meer.
DIT ! :'(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:24:16 #11
168739 Red_85
'echt wel'
pi_217574910
Top.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 13:31:43 #12
236264 crew  capricia
pi_217574971
Ik zie hier in de randstad bij sommige basisscholen wel meisjes van 9/10/11 jaar met een hoofddoekje op (vanaf dat ze ongesteld zijn dus).

Wat mij betreft totaal onwenselijk. Daar is helemaal niets van vrije keuze in.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217574999
Niks mis mee. Hobbyen doe je maar thuis.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 13:35:05 #14
236264 crew  capricia
pi_217575015
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
Dit is vooral een maatregel waardoor integratie, die nu al onder druk staat, nog verder uit te kleden. Mensen worden wantrouwig naar de overheid toe, hebben niet het idee dat ze als gelijkwaardig worden gezien, en de kans dat mensen die een hoofddoek dragen, niet meer naar reguliere scholen toe gaan.

Pak de kernen van de problemen aan. Waarom dragen deze meisjes een hoofddoek? Ben wel voorstander van een eventuele minimumleeftijd van 12-14.
Ik ken het Vlaamse schoolsysteem niet.
Hebben ze daar ook openbare en bijzondere, religieuze, scholen?
Of alleen openbaar en particulier?
En is thuis onderwijs daar gemeengoed en toegestaan (zoals in VS bijv)?

Edit:
Ik lees dat ze ook gesubsidieerde islamitische scholen hebben en ook katholieke scholen. Dus dat lijkt wel op dat van ons.

In dat geval lijkt het me prima als een openbare school geen religieuze symbolen of uitingen wenst. Mogen ze van mij hier ook zo doorvoeren. Op openbare scholen laat je je religie maar lekker thuis.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217575025
quote:
Dan gaan ze toch lekker naar een Islamitische school. Dan worden de dames 'gewoon' pas vernederd als ze een keertje dat kopvod niet omdoen. Dan kunnen we dat achterlijke gebruik gewoon achterwegen laten bij openbare scholen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:38:09 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217575039
quote:

Hét voorbeeld van integratie is dat ding niet dragen.
pi_217575056
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Dan gaan ze toch lekker naar een Islamitische school. Dan worden de dames 'gewoon' pas vernederd als ze een keertje dat kopvod niet omdoen. Dan kunnen we dat achterlijke gebruik gewoon achterwegen laten bij openbare scholen.
Er wordt natuurlijk ook helemaal niemand "gedwongen als atheist te leven", dat is weer gewoon een melodramatische invalshoek om reacties uit te lokken.

Je mag best gelovig zijn, maar je kunt niet eisen dat je ten allen tijde overal je geloof op jouw manier mag beoefenen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 14:28:27 #18
3542 Gia
User under construction
pi_217575450
quote:

Want zonder hoofddoek ben je ineens een atheïst?
Dat werkt ook maar één kant op hè!? Als je zegt dat een politie-agent neutraal moet zijn en geen hoofddoek mag dragen, dan wordt er gezegd dat een moslima, ook zonder hoofddoek, niet ineens anders denkt of niet meer gelovig is. Dus hoofddoek of niet maakt niet uit voor de neutraliteit.
Maar als het op een school niet mag, zijn ze ineens atheïst!
  donderdag 8 mei 2025 @ 14:28:50 #19
3542 Gia
User under construction
pi_217575454
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:16 schreef VoMy het volgende:

Vrije kledingkeuze is belangrijk. Als er beperkingen moeten zijn, zie ik meer in een schooluniform voor iedereen. En daar ben ik ook geen fan van.
Ik wel.
  donderdag 8 mei 2025 @ 14:32:04 #20
3542 Gia
User under construction
pi_217575483
quote:

Het werkt de integratie tegen, tjonge jonge, maar aparte zwemuurtjes regelen voor moslima's helpt bij het integreren? Ze scheiden zichzelf het liefst af van Westerse mensen. Aparte voetbalverenigingen, ook zoiets. Alleen voor moslimjongetjes.
Gaat er vaak wel 'vreedzaam' aan toe op dat veld!
pi_217575675
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:32 schreef Gia het volgende:

[..]
Het werkt de integratie tegen, tjonge jonge, maar aparte zwemuurtjes regelen voor moslima's helpt bij het integreren? Ze scheiden zichzelf het liefst af van Westerse mensen. Aparte voetbalverenigingen , ook zoiets. Alleen voor moslimjongetjes.
Volgens mij is dat geen ding hoor.
blablablabla
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:07:52 #22
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_217575693
quote:

Hoe krijg je t uit je toetsenbord... de vrouw is binnen de islam immers absoluut maar dan ook helemaal niet gelijkwaardig. En het gedwongen moeten bedekken van het grootste deel van het lichaam/hoofd is daar een bewijs van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:13:36 #23
402274 Cruzinats
abschiebehauptmeister
pi_217575743
quote:

Meisjes dwingen om een hoofddoek te dragen is daarentegen natuurlijk wel oké.

Ik vraag mij verder ook af hoeveel 'vrouwen' er nog op de basisschool zitten, normaliter zit je daar tot je 12de.
pi_217575776
DEv
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Bij voorkeur op de zolderkamer.
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:30:40 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217575875
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:16 schreef VoMy het volgende:

België is geen land. Meer een parodie daarop.
pi_217575900
Terecht.

Als het hoofddoek toch vrijwillig wordt gedragen, wat door deug NL wordt beweerd, dan kan ie toch ook af als dat moet?
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 15:34:14 #27
236264 crew  capricia
pi_217575912
Eigenlijk moet je kinderen hiertegen beschermen.

Volwassen vrouwen doen maar met hun lichaam en hoofdhaar wat ze zelf willen, net als volwassene mannen. Maar meisjes die een hoofddoek dragen zou in geen enkele openbare school geaccepteerd moeten worden.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:36:25 #28
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217575942
quote:
‘Het hoofddoekenverbod is een klap in het gezicht van onze grondrechten’, schrijft Firdaous Bensbaho, een student aan de KU Leuven. ‘Als Belgische universiteitsstudent, als burger, als vrouw en als moslima voel ik me vandaag verraden. Dit besluit stuurt een pijnlijke boodschap naar duizenden meisjes: ‘Jullie horen er niet bij zolang jullie trouw blijven aan wie jullie zijn.’
Firdaous ik heb nieuws voor je. Als je niet wilt integreren zul je assimileren.

Want als dat niet gebeurd zal er uiteindelijk een culturele assimilatie plaatsvinden van de minder dominant aanwezige inheemse cultuur ten opzichte van de dominante uitheemse cultuur. Dat is niet wenselijk, tough luck.
  donderdag 8 mei 2025 @ 15:43:57 #29
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217576005
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:36 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Firdaous ik heb nieuws voor je. Als je niet wilt integreren zul je assimileren.

Want als dat niet gebeurd zal er uiteindelijk een culturele assimilatie plaatsvinden van de minder dominant aanwezige inheemse cultuur ten opzichte van de dominante uitheemse cultuur. Dat is niet wenselijk, tough luck.
Europa had nooit moeten beginnen aan die massale import uit het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Daar had al 50 jaar veel en veel strengere selectie moeten plaatsvinden.
  Forum Admin donderdag 8 mei 2025 @ 15:55:29 #30
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217576099
Hoofddoek is voor veel mensen een symbool van onderdrukking/geen eigen keuze. Dat is lang niet altijd zo, maar..
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:34 schreef capricia het volgende:
Eigenlijk moet je kinderen hiertegen beschermen.

Volwassen vrouwen doen maar met hun lichaam en hoofdhaar wat ze zelf willen, net als volwassene mannen. Maar meisjes die een hoofddoek dragen zou in geen enkele openbare school geaccepteerd moeten worden.
Er zitten ook een heleboel onvrijwillige bij. En dat zijn dan ook meteen kinderen van ouders die zeer conservatief zijn. Heeft imo geen plek in Nederland. Juist dat er zoveel jonge meisjes rondlopen met een hoofddoek is een signaal van falende integratie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217576123
Sowieso behoorlijk doorgeslagen om kinderen een hoofddoek te laten dragen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 16:53:28 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_217576658
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoofddoek is voor veel mensen een symbool van onderdrukking/geen eigen keuze. Dat is lang niet altijd zo, maar..
[..]
Er zitten ook een heleboel onvrijwillige bij. En dat zijn dan ook meteen kinderen van ouders die zeer conservatief zijn. Heeft imo geen plek in Nederland. Juist dat er zoveel jonge meisjes rondlopen met een hoofddoek is een signaal van falende integratie.
Conservatief en blijven doorgaans volledig hangen in de eigen islamitische bubbel. Wat ook weer gevolgen heeft voor de algemene ontwikkeling van die kinderen, kennis van taal etc.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:03:32 #33
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217576726
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ken het Vlaamse schoolsysteem niet.
Hebben ze daar ook openbare en bijzondere, religieuze, scholen?
Of alleen openbaar en particulier?
En is thuis onderwijs daar gemeengoed en toegestaan (zoals in VS bijv)?

Edit:
Ik lees dat ze ook gesubsidieerde islamitische scholen hebben en ook katholieke scholen. Dus dat lijkt wel op dat van ons.

In dat geval lijkt het me prima als een openbare school geen religieuze symbolen of uitingen wenst. Mogen ze van mij hier ook zo doorvoeren. Op openbare scholen laat je je religie maar lekker thuis.
In België wordt islamitisch onderwijs niet gesubsidieerd. Religieus onderwijs vrij subsidiëren is echt uniek in Nederland.

In België heb je wel scholen die een paar uur per week islamitisch onderwijs geven (1-3 uur), maar onder de voorwaarde dat het volledige normale curriculum ook wordt gegeven.

Het gaat hier puur om thuisonderwijs.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:04:10 #34
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217576734
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Aparte scholen... Ja, dat is perfect voor de integratie.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:05:24 #35
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217576748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:38 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hét voorbeeld van integratie is dat ding niet dragen.
De realiteit is dat het wél wordt gedragen.

En vrouwen/meisjes vernederen en een afkeer geven jegens de 'seculiere' samenleving, is zeker geen teken van een toekomstige geweldige integratie.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:07:52 #36
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217576797
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 14:28 schreef Gia het volgende:

[..]
Want zonder hoofddoek ben je ineens een atheïst?
Dat werkt ook maar één kant op hè!? Als je zegt dat een politie-agent neutraal moet zijn en geen hoofddoek mag dragen, dan wordt er gezegd dat een moslima, ook zonder hoofddoek, niet ineens anders denkt of niet meer gelovig is. Dus hoofddoek of niet maakt niet uit voor de neutraliteit.
Maar als het op een school niet mag, zijn ze ineens atheïst!
Waar staat dat je zonder hoofddoek atheïst bent?

De hoofddoek is voor veel moslims een integraal deel van hun overtuiging. Meisjes en vrouwen bepaalde kledingvoorschriften dwingen is dus inderdaad hetzelfde als dwang naar een atheïstische levensstijl.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:11:27 #37
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217576864
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:33 schreef Toine51 het volgende:
Terecht.

Als het hoofddoek toch vrijwillig wordt gedragen, wat door deug NL wordt beweerd, dan kan ie toch ook af als dat moet?
Wat een flauwekul. Ik loop ook vrijwillig 3 dagen in dezelfde onderbroek, maar ga dat echt niet veranderen als iemand mij dat zou verplichten. Ik ga pas overwegen om iets te veranderen als het vervoer er weer staat.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:13:39 #38
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217576921
quote:

[..]
Het werkt de integratie tegen, tjonge jonge, maar aparte zwemuurtjes regelen voor moslima's helpt bij het integreren?
Wat hebben zwemuren te maken met kledingvoorschriften dwingen op meisjes?

En nee, dat doet de integratie niet goed. Daarom ben ik ook voorstander van women-only zwemuurtjes. Een apart zwemuurtje voor moslima's is overigens zeer zeldzaam. We hebben in Nederland welgeteld 1 (!) organisatie die zwemuren regelt voor moslima's in Zuid-Limburg, 1x per maand.
quote:
Ze scheiden zichzelf het liefst af van Westerse mensen.
Ja, en jij denkt dat meisjes vernederen op scholen een oplossing is waardoor moslims ineens beste vrienden willen zijn met dezelfde mensen die voorstander zijn van deze vernedering?
quote:
Aparte voetbalverenigingen, ook zoiets. Alleen voor moslimjongetjes.
Heb je 1 (!) voorbeeld van een aparte voetbalvereniging voor moslims? Dat is immers illegaal in Nederland.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:15:06 #39
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217576954
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 13:34 schreef xpompompomx het volgende:
Je weet natuurlijk zelf ook wel dat levensovertuigingen geen hobby zijn.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:16:00 #40
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217576975
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:13 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Meisjes dwingen om een hoofddoek te dragen is daarentegen natuurlijk wel oké.
Waarom vind jij dit?
quote:
Ik vraag mij verder ook af hoeveel 'vrouwen' er nog op de basisschool zitten, normaliter zit je daar tot je 12de.
Ah, je hebt het artikel niet eens gelezen dus.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:18:46 #41
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217577037
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:33 schreef Toine51 het volgende:
Terecht.

Het verschil is dat hij nu verplicht af moet, niet vrijwillig.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:25:10 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217577154
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Plaats jezelf eens in de schoenen van 1 van deze meisjes. Je draagt een hoofddoek en ziet dit als een deel van je levensovertuiging. Vervolgens moet je naar een 'seculiere' school die je bij de ingang dwingt om dit af te doen terwijl dit voor jou zeer oncomfortabel is.

Welke mening denk je dat ze zullen vormen over een 'vrije' samenleving?
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:35:27 #43
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217577280
quote:

´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:41:17 #44
3542 Gia
User under construction
pi_217577362
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:07 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Waar staat dat je zonder hoofddoek atheïst bent?

De hoofddoek is voor veel moslims een integraal deel van hun overtuiging. Meisjes en vrouwen bepaalde kledingvoorschriften dwingen is dus inderdaad hetzelfde als dwang naar een atheïstische levensstijl.
Hoezo dat? Ik draag nooit een hoofddoekje, maar ben echt niet atheïstisch! Zonder hoofddoek ben je ook niet minder moslim.
  donderdag 8 mei 2025 @ 17:41:47 #45
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217577367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ja, en jij denkt dat meisjes vernederen op scholen een oplossing is waardoor moslims ineens beste vrienden willen zijn met dezelfde mensen die voorstander zijn van deze vernedering?
Ik betwijfel of je de meisjes zelf ermee vernedert (misschien achter gesloten deuren).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217577394
Ik vind eigenlijk principieel dat de overheid zich niet bezig moet houden met hoe mensen zich kleden en scholen ook niet, maar ik vind wel dat religieuzen net zo behandeld moeten worden als alle anderen. En als dus hoofdbedekking zoals petjes e.d. verboden is op scholen, dan moeten hoofddoekjes dat ook zijn. Een verbod op levensbeschouwelijke symbolen op zich lijkt me wat absurd trouwens.
Mja
pi_217577531
quote:
Het werkt de integratie tegen, tjonge jonge, maar aparte zwemuurtjes regelen voor moslima's helpt bij het integreren? Ze scheiden zichzelf het liefst af van Westerse mensen. Aparte voetbalverenigingen, ook zoiets. Alleen voor moslimjongetjes.
Ja, dat was vroeger al zo. Ik zat in Utrecht op voetbal van mijn tiende tot zestiende of zo en als we tegen een team met moslimspelers speelden, was er altijd gedoe. Vooral als ze dreigden te verliezen, werd het een chaos. Schelden, provoceren en vooral de trainers die juist het goede voorbeeld zouden moeten geven, deden vrolijk mee. Vaak vertrokken ze gewoon vroegtijdig van het veld.
Laat wel weer zien hoe hun waarden echt haaks staan op die van het Westen, gewoon opdonderen met die lui.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Deluzion- op 08-05-2025 17:59:18 ]
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
  Forum Admin donderdag 8 mei 2025 @ 18:00:28 #48
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217577579
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Plaats jezelf eens in de schoenen van 1 van deze meisjes. Je draagt een hoofddoek en ziet dit als een deel van je levensovertuiging. Vervolgens moet je naar een 'seculiere' school die je bij de ingang dwingt om dit af te doen terwijl dit voor jou zeer oncomfortabel is.

Er zijn wel meer dingen niet vrijblijvend in het leven, ook op gebied van klederdracht. Religie geeft je imo daar geen vrijbrief voor.

Je argument zou kloppen als een hoofddoek volledig verboden zou worden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:36:12 #49
3542 Gia
User under construction
pi_217578011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:13 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat hebben zwemuren te maken met kledingvoorschriften dwingen op meisjes?

En nee, dat doet de integratie niet goed. Daarom ben ik ook voorstander van women-only zwemuurtjes. Een apart zwemuurtje voor moslima's is overigens zeer zeldzaam. We hebben in Nederland welgeteld 1 (!) organisatie die zwemuren regelt voor moslima's in Zuid-Limburg, 1x per maand.
[..]
[..]
Heb je 1 (!) voorbeeld van een aparte voetbalvereniging voor moslims? Dat is immers illegaal in Nederland.
https://www.bladna.nl/mos(...)bal-iftar,46122.html

https://vns-united.nl/over-vns-united/

Op papierzijn, uiteraard, ook niet-moslims welkom, maar dat zal uit de praktijk niet blijken.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 18:38:36 #50
236264 crew  capricia
pi_217578042
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 17:25 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Ja? Jij denkt dat een meisje van 10 dat zelfstandig besloten heeft nadat ze ongesteld werd.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')