abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217573782
https://nos.nl/artikel/25(...)-de-nederlandse-kust

quote:
Bij windmolenparken voor de Nederlandse kust zwemmen vijf soorten haaien en roggen rond, waaronder de reuzenhaai die tot 8 meter lang kan worden. Dat blijkt uit onderzoek van de Wageningen Universiteit.

Onderzoekers zagen de reuzenhaai niet daadwerkelijk zwemmen, maar troffen DNA-sporen van het dier aan bij de 139 turbines van windmolenpark Hollandse Kust Zuid, meldt Omroep West. Het park ligt op 18 kilometer van de kust tussen Den Haag en Zandvoort.
Lekker badderen daar in Zandvoort hoor
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:05:05 #2
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_217573799
Zwemmen in zee is sowieso gevaarlijk.
Maar de kans dat je hier te pakken wordt genomen door een haai is nihil.
pi_217573810
Roggenbrood :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:06:16 #4
348749 dikkedaniel
a.k.a. Big Dick Daniel (BDD)
pi_217573812
quote:
Onderzoekers zagen de reuzenhaai niet daadwerkelijk zwemmen, maar troffen DNA-sporen van het dier aan bij de 139 turbines van windmolenpark Hollandse Kust Zuid
hmm dat klinkt weer wat minder spectaculair.
"Zou Je Haar Geven?? :P"
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 8 mei 2025 @ 11:07:05 #5
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_217573822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef Moonversion het volgende:

Reuzenhaai ziet er alleen wat monsterachtig uit met z'n enorme bek, maar is verder niet echt gevaarlijk ofzo :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_217573826
Tenzij je plankton bent zijn reuzenhaaien volstrekt ongevaarlijk.
A murky, forgotten land.
pi_217573827
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:05 schreef Gehakt_bal het volgende:
Zwemmen in zee is sowieso gevaarlijk.
Maar de kans dat je hier te pakken wordt genomen door een haai is nihil.
De reuzenhaai eet enkel plankton en viseitjes en heeft maar een paar kleine tandjes dus als je door die gepakt word ben je historisch bezig :P
Twiddel
pi_217573831
Reuzenhaai met uitjes :9~
A murky, forgotten land.
pi_217573835
"Veel mensen denken dat alle haaien menseneters zijn. Maar dat klopt helemaal niet. Ze bijten alleen als er sprake is van een vergissing. Dat gebeurt weleens bij slecht zicht, of als ze zich bedreigd voelen."
lage bloedsuiker, etc.
pi_217573843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef Moonversion het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-de-nederlandse-kust
[..]
Je moet niet met hem gaan vechten want een klein tikje voor hem/haar is voor jou echt al veel te veel. Verder zal het beest je niet opeten omdat het een planktoneter is. Ik zou er niet al te bang voor zijn dus.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_217573860
quote:
6s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Evangelion het volgende:
"Veel mensen denken dat alle haaien menseneters zijn. Maar dat klopt helemaal niet. Ze bijten alleen als er sprake is van een vergissing. Dat gebeurt weleens bij slecht zicht, of als ze zich bedreigd voelen."
lage bloedsuiker, etc.
Plofhaaien 😱
A murky, forgotten land.
pi_217573864
quote:
lage bloedsuiker, etc.
Je bent jezelf niet zonder een mars!
Twiddel
pi_217573902
Als ze te dicht langs de kust zwemmen worden ze high.

Reuzenhigh 😱
A murky, forgotten land.
pi_217573911
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Als ze te dicht langs de kust zwemmen worden ze high.

Reuzenhigh 😱
Het ligt aan de instanties zelf
pi_217573943
Overal lees je dat haaien mensen met rust laten en ons niet als prooi zien, maar klopt dat wel? Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over. Misschien hangt het af van de haaiensoort wie zal het zeggen? Feit is dat mensen worden vaak genoeg aangevallen door haaien. Ben niet zo zeker van die ‘vredelievende haaien’ theorie.
ik word gedreven door krachten die voor de meesten onbekend zijn.
I have not come to unite, but to divide." ~Jesus Christ
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:20:02 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_217573953
Ik zwem nooit in water wat niet helder genoeg is om te zien wat er onder je is.
Vroeger wel maar toen zag ik JAWS.
En in Griekenland ooit een man die kwam uit zee met een inktvis wat ik niet fris vond plus iemand die mee was op die vakantie was aan de diarree en er was geen wc in de buurt dus is hij de zee opgezwommen en heeft het daar laten lopen wat later allemaal aanspoelde. Ik ben helemaal klaar met de zee. Ik kano wel op het Zuidlaardermeer.
To BG or not to BG!
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:22:16 #18
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217573964
De pieterman is gevaarlijker, net als het Portugees oorlogsschip
pi_217573982
Roetveeg Pieterman 😱
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:30:31 #20
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_217574006
De kleine pieterman (Echiichthys vipera) is een vis uit de familie van de pietermannen. Het visje behoort tot de meest giftige dieren van Europa.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Kleine_pieterman
pi_217574017
Er is nog een hoop te ontdekken in de water.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 8 mei 2025 @ 11:32:06 #22
284411 crew  heywoodu
pi_217574019
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Overal lees je dat haaien mensen met rust laten en ons niet als prooi zien, maar klopt dat wel? Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over. Misschien hangt het af van de haaiensoort wie zal het zeggen? Feit is dat mensen worden vaak genoeg aangevallen door haaien. Ben niet zo zeker van die ‘vredelievende haaien’ theorie.
Je zou bijna denken dat er meerdere soorten haaien zijn, heel opmerkelijk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 8 mei 2025 @ 11:33:27 #23
284411 crew  heywoodu
pi_217574029
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:20 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik zwem nooit in water wat niet helder genoeg is om te zien wat er onder je is.
Vroeger wel maar toen zag ik JAWS.
En in Griekenland ooit een man die kwam uit zee met een inktvis wat ik niet fris vond plus iemand die mee was op die vakantie was aan de diarree en er was geen wc in de buurt dus is hij de zee opgezwommen en heeft het daar laten lopen wat later allemaal aanspoelde. Ik ben helemaal klaar met de zee. Ik kano wel op het Zuidlaardermeer.
Lekker rustig peddelen.

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:37:00 #24
117098 Hathor
Effe niet
pi_217574058
quote:
lage bloedsuiker, etc.
Dan moet je toch echt geen bullshark tegen komen in het water want die vreet alles op wat voor zijn kiezen komt. Is dacht ik ook de enige haai die zowel in zout als zoet water kan leven en daarom zijn er in de VS gevallen gemeld van aanvallen op mensen die in een rivier aan het zwemmen waren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:41:22 #25
117098 Hathor
Effe niet
pi_217574085
quote:
Wij staan gewoon op het menu van de tigershark en bullshark. Tijdje terug stond er hier op Fok! nog een filmpje van een Rus die aan het zwemmen was voor de kust van Egypte en die werd gegrepen en half opgegeten door een tigershark. Er werd een klopjacht op de haai ingezet en een dag of zo later werd hij gedood, een been van de Rus zat nog in zijn maag.
pi_217574115
Ome Kobus moest er nog voor naar Hawaii!

M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217574139
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Wij staan gewoon op het menu van de tigershark en bullshark. Tijdje terug stond er hier op Fok! nog een filmpje van een Rus die aan het zwemmen was voor de kust van Egypte en die werd gegrepen en half opgegeten door een tigershark. Er werd een klopjacht op de haai ingezet en een dag of zo later werd hij gedood, een been van de Rus zat nog in zijn maag.
Ja dat filmpje herinner ik me. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een witte haai was maar je hebt waarschijnlijk gelijk met die tijgerhaai. Maakt het wel duidelijk dat we voor sommige haaien op het menu staan.
pi_217574161
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:06 schreef dikkedaniel het volgende:

[..]
hmm dat klinkt weer wat minder spectaculair.
Wellicht gaat het om een megalodon.
  donderdag 8 mei 2025 @ 11:55:14 #29
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217574191
quote:
Dezelfde hippies heb je inzake wolven, beren, leeuwen, krokodillen, slangen etc.

In beginsel is ieder beestje lief. Totdat je uit elkaar gescheurd wordt. En op dat moment koop je vrij weinig voor het feit dat je geen primaire voedselvoorziening bent voor said beestje.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217574194
quote:
Een Reuzenhaai is ongevaarlijk. Punt.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_217574207
Heb wel een keer Orka's gezien met duiken, toen deed ik het wel bijna in mijn broek duikpak.
pi_217574213
Ons Freek Vonk zwom nog tussen de haaien terwijl het vertelde dat die beesten geen mens kwaad deden. Vervolgens werd hij gebeten en was het 'dat doet ie normaal nooooit'.
Het ligt aan de instanties zelf
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:03:53 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217574270
Zolang ze dit jaar bij Scheveningen of Canarische eilanden weg blijven vind ik het best.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:05:16 #34
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_217574282
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Heb wel een keer Orka's gezien met duiken, toen deed ik het wel bijna in mijn broek duikpak.
Kan ik me voorstellen.
Echter zijn er volgens mij vrijwel 0 incidenten met wilde orka´s.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_217574306
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kan ik me voorstellen.
Echter zijn er volgens mij vrijwel 0 incidenten met wilde orka´s.
Ja maar toch. Je kent de filmpjes waarin ze in groepen op zeehonden jagen en je weet dat ze geen enkel probleem hebben om Witte Haaien, toch ook niet het flauwste soort haai, aan te vallen en op te eten.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:10:40 #36
117098 Hathor
Effe niet
pi_217574331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:50 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ja dat filmpje herinner ik me. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een witte haai was maar je hebt waarschijnlijk gelijk met die tijgerhaai. Maakt het wel duidelijk dat we voor sommige haaien op het menu staan.
De great white heeft wel de meeste aanvallen op mensen op zijn conto staan, meer dan de tiger en de bull, maar dat schijnt meestal op een misverstand te berusten. Bv een surfer op zijn plank die dan wordt aangezien als een prooidier. Verder schijnt er ook een soort te zijn die koperhaai wordt genoemd en die schijnt ook gevaarlijk voor mensen te zijn. Geen idee waar die soort voor komt overigens.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:11:37 #37
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_217574346
Megalodon
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:12:22 #38
117098 Hathor
Effe niet
pi_217574354
quote:
14s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Een Reuzenhaai is ongevaarlijk. Punt.
Ik denk niet dat je een zwiepert van zijn staart zal overleven. Hij mag dan wel ongevaarlijk zijn, ik zou er toch maar niet te dicht bij in de buurt gaan zwemmen.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:14:05 #39
117098 Hathor
Effe niet
pi_217574371
quote:
15s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja maar toch. Je kent de filmpjes waarin ze in groepen op zeehonden jagen en je weet dat ze geen enkel probleem hebben om Witte Haaien, toch ook niet het flauwste soort haai, aan te vallen en op te eten.
De Haai zelf eten ze niet op, ze gaan alleen voor de lever en tong. Het zijn echte fijnproevers die orca's. :')
pi_217574501
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Haai zelf eten ze niet op, ze gaan alleen voor de lever en tong. Het zijn echte fijnproevers die orca's. :')
Lekker op het gourmet :9~

Ben zelf dol op kippenlevertjes en kippenhartjes :9~ :9
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 mei 2025 @ 12:33:09 #41
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_217574542
quote:
Ligt gewoon aan het baasje
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_217574629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:33 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ligt gewoon aan het baasje
Kort houden, verplichte muilkorf en een verplichte haaiencursus.
A murky, forgotten land.
pi_217574672
quote:
10s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Lekker rustig peddelen.

Het keelgat van een bultrug is maar zo groot als een sinaasappel.
Kleine kans dat je daar doorheen past
pi_217574675
quote:
Was er maar een internet waar je informatie over de reuzenhaai kon vinden. Dit is echt dom gelul van de bovenste plank.
pi_217574680
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:55 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dezelfde hippies heb je inzake wolven, beren, leeuwen, krokodillen, slangen etc.

In beginsel is ieder beestje lief. Totdat je uit elkaar gescheurd wordt. En op dat moment koop je vrij weinig voor het feit dat je geen primaire voedselvoorziening bent voor said beestje.
Ben jij plankton?
pi_217574694
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:09 schreef ToT het volgende:
[ afbeelding ]
En bedankt, gelijk weer dit deuntje in mijn hoofd. 8)7
pi_217574702
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 11:07 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Reuzenhaai ziet er alleen wat monsterachtig uit met z'n enorme bek, maar is verder niet echt gevaarlijk ofzo :P
Ja dat brengt de slinkse media zo omdat er anders te weinig toeristenbelasting binnen komt, dat zag je met Jaws ook, zeiden ze: Ja nee Witte haaien zijn niet gevaarlijk!

Laat je niets wijsmaken!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_217574704
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:52 schreef DjVero het volgende:

[..]
En bedankt, gelijk weer dit deuntje in mijn hoofd. 8)7
_O-
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:03:37 #49
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_217574767
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben jij plankton?
Het was een generieke opmerking. De reacties waar ik op doelde zie je ook vaak bij witte haaien enzo.

Deze soort is inderdaad geheel ongevaarlijk.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_217574822
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 12:54 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja dat brengt de slinkse media zo omdat er anders te weinig toeristenbelasting binnen komt, dat zag je met Jaws ook, zeiden ze: Ja nee Witte haaien zijn niet gevaarlijk!

Laat je niets wijsmaken!
Is er geen dansleraar die ons alles over haaien uit kan leggen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')