Lekker badderen daar in Zandvoort hoorquote:Bij windmolenparken voor de Nederlandse kust zwemmen vijf soorten haaien en roggen rond, waaronder de reuzenhaai die tot 8 meter lang kan worden. Dat blijkt uit onderzoek van de Wageningen Universiteit.
Onderzoekers zagen de reuzenhaai niet daadwerkelijk zwemmen, maar troffen DNA-sporen van het dier aan bij de 139 turbines van windmolenpark Hollandse Kust Zuid, meldt Omroep West. Het park ligt op 18 kilometer van de kust tussen Den Haag en Zandvoort.
hmm dat klinkt weer wat minder spectaculair.quote:Onderzoekers zagen de reuzenhaai niet daadwerkelijk zwemmen, maar troffen DNA-sporen van het dier aan bij de 139 turbines van windmolenpark Hollandse Kust Zuid
Reuzenhaai ziet er alleen wat monsterachtig uit met z'n enorme bek, maar is verder niet echt gevaarlijk ofzoquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef Moonversion het volgende:
Lekker badderen daar in Zandvoort hoor
De reuzenhaai eet enkel plankton en viseitjes en heeft maar een paar kleine tandjes dus als je door die gepakt word ben je historisch bezigquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:05 schreef Gehakt_bal het volgende:
Zwemmen in zee is sowieso gevaarlijk.
Maar de kans dat je hier te pakken wordt genomen door een haai is nihil.
Je moet niet met hem gaan vechten want een klein tikje voor hem/haar is voor jou echt al veel te veel. Verder zal het beest je niet opeten omdat het een planktoneter is. Ik zou er niet al te bang voor zijn dus.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:02 schreef Moonversion het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-de-nederlandse-kust
[..]
Lekker badderen daar in Zandvoort hoor
Plofhaaien 😱quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Evangelion het volgende:
"Veel mensen denken dat alle haaien menseneters zijn. Maar dat klopt helemaal niet. Ze bijten alleen als er sprake is van een vergissing. Dat gebeurt weleens bij slecht zicht, of als ze zich bedreigd voelen."
lage bloedsuiker, etc.
Je bent jezelf niet zonder een mars!quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Evangelion het volgende:
"Veel mensen denken dat alle haaien menseneters zijn. Maar dat klopt helemaal niet. Ze bijten alleen als er sprake is van een vergissing. Dat gebeurt weleens bij slecht zicht, of als ze zich bedreigd voelen."
lage bloedsuiker, etc.
quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:13 schreef StateOfMind het volgende:
Als ze te dicht langs de kust zwemmen worden ze high.
Reuzenhigh 😱
Je zou bijna denken dat er meerdere soorten haaien zijn, heel opmerkelijk.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Overal lees je dat haaien mensen met rust laten en ons niet als prooi zien, maar klopt dat wel? Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over. Misschien hangt het af van de haaiensoort wie zal het zeggen? Feit is dat mensen worden vaak genoeg aangevallen door haaien. Ben niet zo zeker van die ‘vredelievende haaien’ theorie.
Lekker rustig peddelen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:20 schreef oppiedoppie het volgende:
Ik zwem nooit in water wat niet helder genoeg is om te zien wat er onder je is.
Vroeger wel maar toen zag ik JAWS.
En in Griekenland ooit een man die kwam uit zee met een inktvis wat ik niet fris vond plus iemand die mee was op die vakantie was aan de diarree en er was geen wc in de buurt dus is hij de zee opgezwommen en heeft het daar laten lopen wat later allemaal aanspoelde. Ik ben helemaal klaar met de zee. Ik kano wel op het Zuidlaardermeer.
Dan moet je toch echt geen bullshark tegen komen in het water want die vreet alles op wat voor zijn kiezen komt. Is dacht ik ook de enige haai die zowel in zout als zoet water kan leven en daarom zijn er in de VS gevallen gemeld van aanvallen op mensen die in een rivier aan het zwemmen waren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:08 schreef Evangelion het volgende:
lage bloedsuiker, etc.
Wij staan gewoon op het menu van de tigershark en bullshark. Tijdje terug stond er hier op Fok! nog een filmpje van een Rus die aan het zwemmen was voor de kust van Egypte en die werd gegrepen en half opgegeten door een tigershark. Er werd een klopjacht op de haai ingezet en een dag of zo later werd hij gedood, een been van de Rus zat nog in zijn maag.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Overal lees je dat haaien mensen met rust laten en ons niet als prooi zien, maar klopt dat wel? Ik heb daar eerlijk gezegd mijn twijfels over. Misschien hangt het af van de haaiensoort wie zal het zeggen? Feit is dat mensen worden vaak genoeg aangevallen door haaien. Ben niet zo zeker van die ‘vredelievende haaien’ theorie.
Ja dat filmpje herinner ik me. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een witte haai was maar je hebt waarschijnlijk gelijk met die tijgerhaai. Maakt het wel duidelijk dat we voor sommige haaien op het menu staan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wij staan gewoon op het menu van de tigershark en bullshark. Tijdje terug stond er hier op Fok! nog een filmpje van een Rus die aan het zwemmen was voor de kust van Egypte en die werd gegrepen en half opgegeten door een tigershark. Er werd een klopjacht op de haai ingezet en een dag of zo later werd hij gedood, een been van de Rus zat nog in zijn maag.
Wellicht gaat het om een megalodon.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:06 schreef dikkedaniel het volgende:
[..]
hmm dat klinkt weer wat minder spectaculair.
Dezelfde hippies heb je inzake wolven, beren, leeuwen, krokodillen, slangen etc.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Een Reuzenhaai is ongevaarlijk. Punt.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:57 schreef xpompompomx het volgende:
Heb wel een keer Orka's gezien met duiken, toen deed ik het wel bijna in mijn broek duikpak.
Ja maar toch. Je kent de filmpjes waarin ze in groepen op zeehonden jagen en je weet dat ze geen enkel probleem hebben om Witte Haaien, toch ook niet het flauwste soort haai, aan te vallen en op te eten.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen.
Echter zijn er volgens mij vrijwel 0 incidenten met wilde orka´s.
De great white heeft wel de meeste aanvallen op mensen op zijn conto staan, meer dan de tiger en de bull, maar dat schijnt meestal op een misverstand te berusten. Bv een surfer op zijn plank die dan wordt aangezien als een prooidier. Verder schijnt er ook een soort te zijn die koperhaai wordt genoemd en die schijnt ook gevaarlijk voor mensen te zijn. Geen idee waar die soort voor komt overigens.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja dat filmpje herinner ik me. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een witte haai was maar je hebt waarschijnlijk gelijk met die tijgerhaai. Maakt het wel duidelijk dat we voor sommige haaien op het menu staan.
Ik denk niet dat je een zwiepert van zijn staart zal overleven. Hij mag dan wel ongevaarlijk zijn, ik zou er toch maar niet te dicht bij in de buurt gaan zwemmen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een Reuzenhaai is ongevaarlijk. Punt.
De Haai zelf eten ze niet op, ze gaan alleen voor de lever en tong. Het zijn echte fijnproevers die orca's.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:07 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja maar toch. Je kent de filmpjes waarin ze in groepen op zeehonden jagen en je weet dat ze geen enkel probleem hebben om Witte Haaien, toch ook niet het flauwste soort haai, aan te vallen en op te eten.
Lekker op het gourmetquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Haai zelf eten ze niet op, ze gaan alleen voor de lever en tong. Het zijn echte fijnproevers die orca's.
Ligt gewoon aan het baasjequote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Kort houden, verplichte muilkorf en een verplichte haaiencursus.quote:
Het keelgat van een bultrug is maar zo groot als een sinaasappel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker rustig peddelen.
Bekijk deze YouTube-video
Was er maar een internet waar je informatie over de reuzenhaai kon vinden. Dit is echt dom gelul van de bovenste plank.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:18 schreef -Deluzion- het volgende:
Ben jij plankton?quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:55 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dezelfde hippies heb je inzake wolven, beren, leeuwen, krokodillen, slangen etc.
In beginsel is ieder beestje lief. Totdat je uit elkaar gescheurd wordt. En op dat moment koop je vrij weinig voor het feit dat je geen primaire voedselvoorziening bent voor said beestje.
Ja dat brengt de slinkse media zo omdat er anders te weinig toeristenbelasting binnen komt, dat zag je met Jaws ook, zeiden ze: Ja nee Witte haaien zijn niet gevaarlijk!quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:07 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Reuzenhaai ziet er alleen wat monsterachtig uit met z'n enorme bek, maar is verder niet echt gevaarlijk ofzo
quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:52 schreef DjVero het volgende:
[..]
En bedankt, gelijk weer dit deuntje in mijn hoofd.
Het was een generieke opmerking. De reacties waar ik op doelde zie je ook vaak bij witte haaien enzo.quote:
Is er geen dansleraar die ons alles over haaien uit kan leggen?quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja dat brengt de slinkse media zo omdat er anders te weinig toeristenbelasting binnen komt, dat zag je met Jaws ook, zeiden ze: Ja nee Witte haaien zijn niet gevaarlijk!
Laat je niets wijsmaken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |