abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 18:41:13 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217578086
Ik graag eens willen dat wij vol uit gaan met props, vuurwerk, special effects, melige lyrics, sexy pakjes. Waarom altijd zo kneuterig en betekenisvol?
pi_217578087
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:36 schreef NLpop het volgende:
Voor dit jaar zaten Paul Morris en Judith van Hirtum bij de laatste zes. Dat zijn toch geen artiesten van het kaliber dat een interne selectie rechtvaardigt? Met alle respect, maar dan kan je beter het NSF terugbrengen.
Die zaten bij de laatste 6 op basis van het lied dat ze hebben ingezonden.
pi_217578115
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
Ik graag eens willen dat wij vol uit gaan met props, vuurwerk, special effects, melige lyrics, sexy pakjes. Waarom altijd zo kneuterig en betekenisvol?
Haal je hart op bij Polen dit jaar. 😊 Daar zit alles in. Maar of het echt beklijft bij de kijker, is te betwijfelen.
pi_217578117
En toch vraag ik me af waarom ze niets doen met de videoclip: laat vijf dansers om Claude heen dartelen met exact dezelfde dans als in de clip. Laat Claude zichzelf spiegelen met z'n jongere zelf die weliswaar niet op het podium mag staan, maar met zo'n scherm is vast iets te bedenken. Wissel van perspectief: Claude kijkend naar de jongere zichzelf en de jongere zichzelf kijkend naar de Claude van nu (waardoor hij lekker de camera in kan kijken met zijn charisma). De kleding in de clip was ook top.

Maar goed wij zijn de zo bekende scheidsrechters aan de zijlijn en wie weet wat we nog te zien gaan krijgen. En ik ben maar een simpele ziel die er denk ik geen verstand van heeft :+
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 18:43:38 #130
163650 Greys
pi_217578120
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:31 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Ik weet niet of we het hier of onder fans moeten zoeken, maar ik vermoed dat iemand met kennis van zaken rond TV en het ESF toch wel redelijk snel de vinger op de zere plekken kan leggen rond die beelden van gisteren.
Jaseker! Dat was ik net al met je eens zoals gezegd haha. Ik ging alleen even in op het idee van Aadrianus om een groep fans daarover mee te laten denken.

Een toezichthouder op de stagingmaker kan zeker geen kwaad. (Maar je blijft dus zoals gezegd ook dan alsnog mede afhankelijk van de smaak van diegene, ook als de toezichthouder een toezichthouder krijgt etc. Als je toezichthouders ook erg voor betekenisvolle acts zijn schiet je er alsnog weinig mee op. 😅
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 18:47:11 #131
163650 Greys
pi_217578167
quote:
Ik vind een sexy latex pakje niet echt bij Claude passen. :+ _O- (Ik zag het even voor me).

Zonder gekheid: vorig jaar hebben we toch best aardig ons hart op kunnen halen qua niet kneuterig en leuke lyrics en meligheid met een blauwe vogel etc? Daar durfde de commissie dus gelukkig wel gewoon voor te kiezen toen dat bij de inzendingen zat.
Daar misten dan idd wel weer de props en pyro. Eens. Maar dat zal het budget wel zijn dat daar spreekt en de smaak van Joost en Gover.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217578184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:39 schreef Aadrianus het volgende:[..]
Het punt is, en dat is ook dit jaar bij een poll onder de artiesten die iets hadden ingezonden, dat heel veel artiesten geen zin hebben om aan zo'n NSF mee te doen. Dan mis je dus de grote namen en veel interessante artiesten, en hou je zangers, zangeressen en bandjes van het B- C- of D-niveau. Dat was het geval bij de NSF begin deze eeuw. Dat was treurigheid troef. Wij kunnen hier niet zomaar een NSF uit de hoge hoed toveren dat meteen de status heeft van een Melfest of San Remo. Dat zijn instituten die al heel lang bestaan en alleen al daarom kwaliteit uitstralen. Bij ons zijn de NSF nooit zo indrukwekkend geweest en heeft het te vaak een andere invulling gekregen die nooit echt tot een beter resultaat leidde. Dus..... Nee.... De oplossing ligt niet bij een NSF.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:40 schreef d_elise het volgende:[..]
Maar een NSF zou toch juist het tegenovergestelde bereiken? Anouk gaf al aan niet te willen auditeren voor de selectiecommissie, laat staan dat ze mee zou doen aan een nationale finale. Volgens mij vinden grote artiesten het juist fijn dat ze zonder allerlei poespas iets in kunnen sturen, omdat het anoniem blijft tenzij ze het zelf vertellen (of als iemand het lekt zoals vorig jaar). Juist leuk dat minder bekende artiesten daardoor ook een kans krijgen, want die leggen het in een nationale finale af tegen een Ilse bijvoorbeeld qua populariteit.
Hier ben ik het ook mee eens. Maar als ze dan met Mia & Dion, Paul Morris, Judith van Hirtum en ex-talentenjacht deelnemers aankomen, dan denk ik: die kunnen prima in een NSF.

We weten dat Anouk, Ilse en Douwe Bob graag nog een keer willen. Ik snap dat artiesten van hun kaliber niet in een NSF meedoen. Maar ik vind dan een interne selectie ook helemaal gerechtvaardigd.
  Moderator donderdag 8 mei 2025 @ 18:52:14 #133
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_217578228
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:47 schreef Greys het volgende:

[..]
Ik vind een sexy latex pakje niet echt bij Claude passen. :+ _O- (Ik zag het even voor me).

Zonder gekheid: vorig jaar hebben we toch best aardig ons hart op kunnen halen qua niet kneuterig en leuke lyrics en meligheid met een blauwe vogel etc? Daar durfde de commissie dus gelukkig wel gewoon voor te kiezen toen dat bij de inzendingen zat.
Daar misten dan idd wel weer de props en pyro. Eens. Maar dat zal het budget wel zijn dat daar spreekt en de smaak van Joost en Gover.
Ja, maar ik mis het wel een beetje bij ons. Soms serieus en het mag soms ook fun zijn zonder diepere betekenis die erbij Joost bijvoorbeeld ook nog wel was. ;)
pi_217578230
Ik zit even alles terug te lezen sinds de beelden van gisteravond.... wat een rollercoaster! Dit is zooo het songfestival! We zijn nog maar bij repetities hè, laten we niet alles overanalyseren maar even dinsdag afwachten totdat we het totale plaatje zien. Een paar kleine dingen zoals een rug van een violist is op te lossen en Claude gaat echt wel goed zingen op het Moment Supreme. Laten we Claude positief steunen en volgende week gewoon genieten van een leuke en sympathieke inzending waar we trots op kunnen zijn. Avrotros pakt t qua clipje in de beeldvorming nu niet zo handig aan, maar het grote publiek gaat dat echt niet meekrijgen internationaal. En de daling van de winnaar odds zeggen mij helemaal niks op dit moment en NL was sowieso niet de grootste kanshebber. Kortom: positief vooruit en lets go!
  donderdag 8 mei 2025 @ 18:52:38 #135
478909 molloot200
alles muziek.
pi_217578233
Is ie al gefileerd bij RTL Boulevard door Aran? :@
pi_217578248
quote:
Even heel praktische gedachte: zou de AVROTROS geld hebben voor alle props met al die bezuinigingen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 18:56:36 #137
163650 Greys
pi_217578268
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:52 schreef Momo het volgende:

[..]
Ja, maar ik mis het wel een beetje bij ons. Soms serieus en het mag soms ook fun zijn zonder diepere betekenis die erbij Joost bijvoorbeeld ook nog wel was. ;)
Ah zo. Ja ik vond persoonlijk op zich Joost echt meer dan luchtig en fun genoeg, die diepere boodschap vond ik bij hem totaal niet storend ofzo, de lol overheerste verreweg voor me.

Maar snap wel wat je bedoelt!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217578284
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:52 schreef molloot200 het volgende:
Ik heb niet goed geluisterd, maar hij richtte zijn peilen volgens mij meer op Pim Brassien, zei iets over een heel nieuw team, en dat Pim nog geen ervaring op het Songfestival heeft.

quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:54 schreef NailQueen het volgende:[..]
Even heel praktische gedachte: zou de AVROTROS geld hebben voor alle props met al die bezuinigingen?
Jazeker. Ledengeld.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 19:08:36 #139
163650 Greys
pi_217578389
De laatste jaren is de wervingstekst van AvroTros:

quote:
Artiesten, componisten, tekstschrijvers, producers en platenlabels worden van harte uitgenodigd om een authentieke, onderscheidende en competitieve song in te zenden voor Europa’s grootste muziekshow.
Ik heb niet verder teruggezocht dan 2023 maar ik vind met die woorden zelf weinig mis meer want Europapa was inderdaad ook gewoon onderscheidend, competitief en authentiek.

Er wordt niet (meer?) gevraagd om een lied 'met een verhaal of boodschap' of wat er jaren geleden ook stond.

Tuurlijk kunnen ze ook gewoon STUUR JE GOEDE LIEDJES, FUCKERS, KAN ONS HET VERROTTEN OF ZE ORIGINEEL ZIJN! erin zetten, zou ook weleens verfrissend zijn. :9
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217578398
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2025 18:52 schreef molloot200 het volgende:
Aran probeerde het wel. Maar Bridget,Luuk en Leco staken daar wel een stokje voor.
Toen Aran zei dat Claude niet meer moest dansen want dat kon Claude niet samen met het zingen zei Leco van Zadelhoff dat hij Claude al een paar keer live had gehoord en dat hij dan heel goed kon zingen. En Bridget zei ook dat het dansen er gewoon bij hoorde en dat deze beelden maar 30 sec.was, dus dat je daar niets over kon zeggen.
Aran vertrekt zaterdag naar Bazel, dus die zal dan wel op jacht gaan naar Claude.
Dus de negativiteit viel mee.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 8 mei 2025 @ 19:19:20 #141
163650 Greys
pi_217578581
Goed nieuws, NL is in elk geval niet meer degene met het allerminste gebruik van LED etc.

quote:
The performance unfolds in a single continuous handheld shot, with no cuts, no dancers, no choreography, no set pieces, no props, no LED screen content, and no fireworks. It focuses entirely on Zoë’s presence, unfolding in a quiet, concentrated world built on emotional detail.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_217578600
Wordt die staging eigenlijk gerepeteerd? Los van de stand-ins dan? Is toch niet tot op locatie iets alleen op papier? Meen me van die “op weg naar” documentaire van Duncan te herinneren dat ze in een lege hal aan het repeteren waren. Dus er lijken me genoeg momenten te zijn geweest voor die Claudia om in te grijpen, of er in ieder geval iets van te vinden.

Zul je straks in ‘Andere Tijden ESF” zien dat juist zij degene was die er iets vond missen, en 3 dansers verving door violisten, omdat dat beter de reis zou weergeven… _O-
C’est Davie :o)
pi_217578778
quote:
5s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:20 schreef Dave het volgende:
Wordt die staging eigenlijk gerepeteerd? Los van de stand-ins dan? Is toch niet tot op locatie iets alleen op papier? Meen me van die “op weg naar” documentaire van Duncan te herinneren dat ze in een lege hal aan het repeteren waren. Dus er lijken me genoeg momenten te zijn geweest voor die Claudia om in te grijpen, of er in ieder geval iets van te vinden.
Ja, uiteraard moet je al die dansmoves enzo goed repeteren, want als je een seconde te laat op plaats x bent, filmt de camera een lege achterwand.

Dat is ook één van de dingen die chronisch misgingen in de donkere middeleeuwen 2005-2012.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_217578803
quote:

Zul je straks in ‘Andere Tijden ESF” zien dat juist zij degene was die er iets vond missen, en 3 dansers verving door violisten, omdat dat beter de reis zou weergeven… _O-
Dat lijkt me wel dat dat gerepeteerd wordt, dit moet je toch in de ruimte zetten en oefenen, voordat je uiteindelijk op het echte podium staat. Daar dachten de 3J's anders over meen ik, maar elke pas, elke camerabeweging is gerepeteerd en op basis daarvan zal een een script naar Basel gestuurd zijn.
  donderdag 8 mei 2025 @ 19:59:54 #145
92279 N.icka
Windforce 11
pi_217579135
Ik krijg nog steeds niet het yeeeah gevoel, vorig jaar was ik echt hyper ( en nee ik val niet in de leeftijdscategorie van Joost of zijn muziek )nu denk ik steeds , dit is zo braaf , zo netjes ,zo veilig ,zo tja saai bijna . Ik gun hem de beste notitie die hij kan bereiken maar mij doet dit gevoelsmatig helemaal niets , voel me niet ontroerd , niet geboeid , eigenlijk helemaal niets. Dat kostuum is ook veels te ouderlijk, kom op , hij is 21 ! Toch geen ouwe lul . Sorry voor de liefhebbers 😒
pi_217579143
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:08 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb niet verder teruggezocht dan 2023 maar ik vind met die woorden zelf weinig mis meer want Europapa was inderdaad ook gewoon onderscheidend, competitief en authentiek.

Er wordt niet (meer?) gevraagd om een lied 'met een verhaal of boodschap' of wat er jaren geleden ook stond.

Tuurlijk kunnen ze ook gewoon STUUR JE GOEDE LIEDJES, FUCKERS, KAN ONS HET VERROTTEN OF ZE ORIGINEEL ZIJN! erin zetten, zou ook weleens verfrissend zijn. :9
Dat deel stond onder het kopje 'ambitie':

"De selectiecommissie streeft naar een inzending met bij voorkeur een eigentijdse, maar in elk geval authentieke sound. Een song die in staat is in een competitie te overleven. Door een Nederlandse artiest die op onderscheidende wijze, in welk genre dan ook, een eigen persoonlijke song en zo mogelijk een persoonlijk verhaal wil en kan uitdragen."

Ik vind sowieso die richtlijnen... alsof je Cornald hoort praten. Ik vind het begrijpelijk, en Cornald heeft voor mij zeker sinds vorig jaar hoe hij zich opstelde rond de diskwalificatie weer veel krediet, maar ik ben er niet van overtuigd dat de aanpassingen die ze vanaf 2020 in het selectieproces gedaan hebben echt goed werken. Vooral als het gaat om minder ervaren artiesten.
pi_217579422
quote:

Maar heeft deze Claudia er überhaupt verstand van? Als zij de eindverantwoordelijke is, mag je dat toch hopen.
pi_217579456
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2025 19:08 schreef Greys het volgende:
[..]

:D

Ik gooi hem er weer in: kunnen jij en @Cee niet zingen? *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  donderdag 8 mei 2025 @ 20:40:53 #149
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_217579536
Sjoerd van Ramshorst deed het vandaag bij met het mes op tafel

https://www.instagram.com/p/DJZxgSLsrZs/
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_217579950
Enig lichtpuntje, nu we een nieuwe Paus hebben is de media compleet gefocussed op dat.... Dus hopelijk kan Claude zich herpakken en alsnog knallen zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')