Die zaten bij de laatste 6 op basis van het lied dat ze hebben ingezonden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:36 schreef NLpop het volgende:
Voor dit jaar zaten Paul Morris en Judith van Hirtum bij de laatste zes. Dat zijn toch geen artiesten van het kaliber dat een interne selectie rechtvaardigt? Met alle respect, maar dan kan je beter het NSF terugbrengen.
Haal je hart op bij Polen dit jaar. 😊 Daar zit alles in. Maar of het echt beklijft bij de kijker, is te betwijfelen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
Ik graag eens willen dat wij vol uit gaan met props, vuurwerk, special effects, melige lyrics, sexy pakjes. Waarom altijd zo kneuterig en betekenisvol?
Jaseker! Dat was ik net al met je eens zoals gezegd haha. Ik ging alleen even in op het idee van Aadrianus om een groep fans daarover mee te laten denken.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik weet niet of we het hier of onder fans moeten zoeken, maar ik vermoed dat iemand met kennis van zaken rond TV en het ESF toch wel redelijk snel de vinger op de zere plekken kan leggen rond die beelden van gisteren.
Ik vind een sexy latex pakje niet echt bij Claude passen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
Ik graag eens willen dat wij vol uit gaan met props, vuurwerk, special effects, melige lyrics, sexy pakjes. Waarom altijd zo kneuterig en betekenisvol?
quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:39 schreef Aadrianus het volgende:[..]
Het punt is, en dat is ook dit jaar bij een poll onder de artiesten die iets hadden ingezonden, dat heel veel artiesten geen zin hebben om aan zo'n NSF mee te doen. Dan mis je dus de grote namen en veel interessante artiesten, en hou je zangers, zangeressen en bandjes van het B- C- of D-niveau. Dat was het geval bij de NSF begin deze eeuw. Dat was treurigheid troef. Wij kunnen hier niet zomaar een NSF uit de hoge hoed toveren dat meteen de status heeft van een Melfest of San Remo. Dat zijn instituten die al heel lang bestaan en alleen al daarom kwaliteit uitstralen. Bij ons zijn de NSF nooit zo indrukwekkend geweest en heeft het te vaak een andere invulling gekregen die nooit echt tot een beter resultaat leidde. Dus..... Nee.... De oplossing ligt niet bij een NSF.
Hier ben ik het ook mee eens. Maar als ze dan met Mia & Dion, Paul Morris, Judith van Hirtum en ex-talentenjacht deelnemers aankomen, dan denk ik: die kunnen prima in een NSF.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:40 schreef d_elise het volgende:[..]
Maar een NSF zou toch juist het tegenovergestelde bereiken? Anouk gaf al aan niet te willen auditeren voor de selectiecommissie, laat staan dat ze mee zou doen aan een nationale finale. Volgens mij vinden grote artiesten het juist fijn dat ze zonder allerlei poespas iets in kunnen sturen, omdat het anoniem blijft tenzij ze het zelf vertellen (of als iemand het lekt zoals vorig jaar). Juist leuk dat minder bekende artiesten daardoor ook een kans krijgen, want die leggen het in een nationale finale af tegen een Ilse bijvoorbeeld qua populariteit.
Ja, maar ik mis het wel een beetje bij ons. Soms serieus en het mag soms ook fun zijn zonder diepere betekenis die erbij Joost bijvoorbeeld ook nog wel was.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:47 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik vind een sexy latex pakje niet echt bij Claude passen.![]()
(Ik zag het even voor me).
Zonder gekheid: vorig jaar hebben we toch best aardig ons hart op kunnen halen qua niet kneuterig en leuke lyrics en meligheid met een blauwe vogel etc? Daar durfde de commissie dus gelukkig wel gewoon voor te kiezen toen dat bij de inzendingen zat.
Daar misten dan idd wel weer de props en pyro. Eens. Maar dat zal het budget wel zijn dat daar spreekt en de smaak van Joost en Gover.
Even heel praktische gedachte: zou de AVROTROS geld hebben voor alle props met al die bezuinigingen?quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:41 schreef Momo het volgende:
Ah zo. Ja ik vond persoonlijk op zich Joost echt meer dan luchtig en fun genoeg, die diepere boodschap vond ik bij hem totaal niet storend ofzo, de lol overheerste verreweg voor me.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja, maar ik mis het wel een beetje bij ons. Soms serieus en het mag soms ook fun zijn zonder diepere betekenis die erbij Joost bijvoorbeeld ook nog wel was.
Ik heb niet goed geluisterd, maar hij richtte zijn peilen volgens mij meer op Pim Brassien, zei iets over een heel nieuw team, en dat Pim nog geen ervaring op het Songfestival heeft.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:52 schreef molloot200 het volgende:
Is ie al gefileerd bij RTL Boulevard door Aran?
Jazeker. Ledengeld.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:54 schreef NailQueen het volgende:[..]
Even heel praktische gedachte: zou de AVROTROS geld hebben voor alle props met al die bezuinigingen?
Ik heb niet verder teruggezocht dan 2023 maar ik vind met die woorden zelf weinig mis meer want Europapa was inderdaad ook gewoon onderscheidend, competitief en authentiek.quote:Artiesten, componisten, tekstschrijvers, producers en platenlabels worden van harte uitgenodigd om een authentieke, onderscheidende en competitieve song in te zenden voor Europa’s grootste muziekshow.
Aran probeerde het wel. Maar Bridget,Luuk en Leco staken daar wel een stokje voor.quote:Op donderdag 8 mei 2025 18:52 schreef molloot200 het volgende:
Is ie al gefileerd bij RTL Boulevard door Aran?
quote:The performance unfolds in a single continuous handheld shot, with no cuts, no dancers, no choreography, no set pieces, no props, no LED screen content, and no fireworks. It focuses entirely on Zoë’s presence, unfolding in a quiet, concentrated world built on emotional detail.
Ja, uiteraard moet je al die dansmoves enzo goed repeteren, want als je een seconde te laat op plaats x bent, filmt de camera een lege achterwand.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:20 schreef Dave het volgende:
Wordt die staging eigenlijk gerepeteerd? Los van de stand-ins dan? Is toch niet tot op locatie iets alleen op papier? Meen me van die “op weg naar” documentaire van Duncan te herinneren dat ze in een lege hal aan het repeteren waren. Dus er lijken me genoeg momenten te zijn geweest voor die Claudia om in te grijpen, of er in ieder geval iets van te vinden.
Dat lijkt me wel dat dat gerepeteerd wordt, dit moet je toch in de ruimte zetten en oefenen, voordat je uiteindelijk op het echte podium staat. Daar dachten de 3J's anders over meen ik, maar elke pas, elke camerabeweging is gerepeteerd en op basis daarvan zal een een script naar Basel gestuurd zijn.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:20 schreef Dave het volgende:
Wordt die staging eigenlijk gerepeteerd? Los van de stand-ins dan? Is toch niet tot op locatie iets alleen op papier? Meen me van die “op weg naar” documentaire van Duncan te herinneren dat ze in een lege hal aan het repeteren waren. Dus er lijken me genoeg momenten te zijn geweest voor die Claudia om in te grijpen, of er in ieder geval iets van te vinden.
Zul je straks in ‘Andere Tijden ESF” zien dat juist zij degene was die er iets vond missen, en 3 dansers verving door violisten, omdat dat beter de reis zou weergeven…
Dat deel stond onder het kopje 'ambitie':quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:08 schreef Greys het volgende:
De laatste jaren is de wervingstekst van AvroTros:
[..]
Ik heb niet verder teruggezocht dan 2023 maar ik vind met die woorden zelf weinig mis meer want Europapa was inderdaad ook gewoon onderscheidend, competitief en authentiek.
Er wordt niet (meer?) gevraagd om een lied 'met een verhaal of boodschap' of wat er jaren geleden ook stond.
Tuurlijk kunnen ze ook gewoon STUUR JE GOEDE LIEDJES, FUCKERS, KAN ONS HET VERROTTEN OF ZE ORIGINEEL ZIJN! erin zetten, zou ook weleens verfrissend zijn.
Maar heeft deze Claudia er überhaupt verstand van? Als zij de eindverantwoordelijke is, mag je dat toch hopen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:20 schreef Dave het volgende:
Zul je straks in ‘Andere Tijden ESF” zien dat juist zij degene was die er iets vond missen, en 3 dansers verving door violisten, omdat dat beter de reis zou weergeven…
quote:Op donderdag 8 mei 2025 19:08 schreef Greys het volgende:
De laatste jaren is de wervingstekst van AvroTros:
[..]
Ik heb niet verder teruggezocht dan 2023 maar ik vind met die woorden zelf weinig mis meer want Europapa was inderdaad ook gewoon onderscheidend, competitief en authentiek.
Er wordt niet (meer?) gevraagd om een lied 'met een verhaal of boodschap' of wat er jaren geleden ook stond.
Tuurlijk kunnen ze ook gewoon STUUR JE GOEDE LIEDJES, FUCKERS, KAN ONS HET VERROTTEN OF ZE ORIGINEEL ZIJN! erin zetten, zou ook weleens verfrissend zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |