Ik denk dat wij ons teveel vastbijten in het willen overbrengen van het verhaal. Het moet betekenisvol zijnquote:Op donderdag 8 mei 2025 10:10 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het is zeker niet makkelijk om zo’n proces in te gaan en dan uiteindelijk te pieken op het hoogtepunt op het ESF. Er zijn ook duizenden sporters geweest die maximaal presteerden in voorrondes of onbelangrijke wedstrijden en in de finales faalden.
Alleen hebben we in Nederland wel te maken met een trend:
Claude: was bij Eva (waarschijnlijk) beter dan op het ESF.
Joost: maakt op een willekeurig festival waar hij zelf maar wat doet een leukere indruk dan op het ESF.
S10: het fameuze optreden bij Matthijs.
Duncan: was indrukwekkender in de winner’s reprise dan zijn echte optreden.
Waylon: was overal beter dan met die krumpers.
Op het moment dat we commercieel de beste indruk moeten maken op het ESF, gaat het telkens mis. Waar ligt dat dan aan?
Dat betekenisvol moeten we toch af en toe los kunnen laten. Favoriet is een nummer dat over de sauna gaat, we hebben een nummer over koffie dat een loopje neemt met Italiaanse clichés, we hebben een nummer dat eigenlijk over sperma gaat. Meeste mensen thuis krijgen de boodschap van een nummer toch niet echt mee, zelfs als ze redelijk Engels kunnen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:48 schreef grazz het volgende:
[..]
Ik denk dat wij ons teveel vastbijten in het willen overbrengen van het verhaal. Het moet betekenisvol zijn. Alsof we ons in de details verliezen en het groter plaatje vergeten.
Ik snap die violisten nu ook. Claude zou op reis zijn toch, volgens Cornald. De violisten stellen de downs voor in het leven en de dansers de ups. Je ziet Claude dus door de ups en downs heen gaan. Maar denken we nu echt dat de gemiddelde kijker dit gaat begrijpen?
Daar gaan staan met dansers in een kleurrijk decor wat zorgt voor positieve gevoelens zou zoveel meer doen. Ja, ik loop vooruit op zaken, maar ik zie de bui nu ook wel hangen... en toch komt het dinsdag wel goed, maar ik weet nu al dat het zoveel meer had kunnen zijn. En dat is bijna elk jaar zo. Heel irritant.
Eens, al ben ik stiekem wel weer bang dat we op een 100 jurypunten en 20 televotes blijven steken, zeker als je straks op startplek 1-5 terecht komt of tussen Zweden en Oostenrijk wordt geplaatst door de EBUquote:Op donderdag 8 mei 2025 12:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als het puur gaat om het halen van de top 10 is iedereen hier waarschijnlijk nog wel positief toch? Dat is een kwestie van ruim 150 punten scoren, wat bij een beetje normale vocale prestatie met dit liedje prima mogelijk moet zijn.
Het gaat er nu juist over dat Nederland er niet het maximale uithaalt. Naar mijn mening is Zweden de gedoodverfde favoriet. Maar daarachter heb je met Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, Estland en Israël 5 landen die elkaar nauwelijks ontlopen en allemaal in aanmerking komen om eerste of vijfde van deze groep te worden op de plekken 2-6 (en als ik even extra positief doe: als je 2e kan worden, kan je ook winnen als Zweden een beetje tegenvalt). Daarachter krijg je de categorie Albanië, Oekraïne, Malta, Zwitserland, Duitsland, e.d. voor wie een plek in de top 10 het plafond is. Dan gaat er toch iets mis als Nederland na die sprint voor de tweede plaats straks als 9e eindigt ofzo.
Ik snap wat je bedoelt, al heb ik de Nederlandse inzending persoonlijk dus nooit sterk genoeg gevonden om voor de winst meet te doen. Ook niet met een perfecte staging.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Als het puur gaat om het halen van de top 10 is iedereen hier waarschijnlijk nog wel positief toch? Dat is een kwestie van ruim 150 punten scoren, wat bij een beetje normale vocale prestatie met dit liedje prima mogelijk moet zijn.
Het gaat er nu juist over dat Nederland er niet het maximale uithaalt. Naar mijn mening is Zweden de gedoodverfde favoriet. Maar daarachter heb je met Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, Estland en Israël 5 landen die elkaar nauwelijks ontlopen en allemaal in aanmerking komen om eerste of vijfde van deze groep te worden op de plekken 2-6 (en als ik even extra positief doe: als je 2e kan worden, kan je ook winnen als Zweden een beetje tegenvalt). Daarachter krijg je de categorie Albanië, Oekraïne, Malta, Zwitserland, Duitsland, e.d. voor wie een plek in de top 10 het plafond is. Dan gaat er toch iets mis als Nederland na die sprint voor de tweede plaats straks als 9e eindigt ofzo.
Dat blijft uiteraard ook lastig inschatten. Ik denk sowieso wel dat het waarschijnlijker was om net onder de top te eindigen, zoals I See A Star, Amsterdam of Hemel en Aarde dat in het verleden deden. Dus geen winst, maar wel iets wat langer blijft hangen dan de gemiddelde inzending.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt, al heb ik de Nederlandse inzending persoonlijk dus nooit sterk genoeg gevonden om voor de winst meet te doen. Ook niet met een perfecte staging.
Wij hebben zelf ook weleens gewonnen met een inzending waarvan het vrij wonderlijk was dat die alles achter zich liet, immers met Een Beetje van Teddy Scholten. Ik weet alleen niet of degene die toen de staging deed nog beschikbaar is.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:15 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat wij als fangroep het ook al heel snel overanalyseren, zoals we ook wel eens de kwaliteit van het liedje op zichzelf willen vergeten. Natuurlijk zijn staging, vocalen en uitstraling belangrijk en vaak net dat stukje extra dat van iets goeds een kanshebber maakt of juist de kansen vermindert. Maar een kutnummer heeft nog nooit het ESF gewonnen(minus Estland 2001 dan)
Oh boyquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
‘Finaleplek onzeker na nieuwe beelden Claude’
Moet wel zeggen dat ik 'vals' wel verschillende lagen vind hebben, hij zingt er soms net een beetje ongecontroleerd tegenaan, wellicht inderdaad door de combi met dans. Bij programma's als Beste Zangers wordt dat denk ik allemaal keurig weggepoetst in de nabewerking.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:13 schreef michiel_merk het volgende:
Zingt vals als hij erbij danst was bij Jinek ook al het geval, maar toen was hij 'ziek'
Netjes van Lara. Dit doet ze goed.quote:Op donderdag 8 mei 2025 13:44 schreef summer52 het volgende:
Nou we weten het hoor...Claude was over enthousiast daarom zong hij niet zuiver![]()
- video -
Richard zegt: we gaan daar hopelijk nog mensen van Avrotros over spreken. Ja snuggere had dat eerst gedaan, voordat je deze twijfelzaaivideo online gooit.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
wutquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:07 schreef Wienerschnitzels het volgende:
![]()
Ja misschien had je dat begin al moeten prijsgeven, nog voor het dansen. Dan was het in ieder geval niet over de valsige noten gegaanquote:Op donderdag 8 mei 2025 14:27 schreef d_elise het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)den-gefinetuned.html
AvroTros is inmiddels bezig aan damage control. Zonde, want hadden ze dit zelf nou echt niet kunnen voorzien? Ik hoop dat Claude niet te veel druk voelt.
Dat snap ik dan ook niet zo goed.quote:Op donderdag 8 mei 2025 14:27 schreef d_elise het volgende:
https://www.nu.nl/songfes(...)den-gefinetuned.html
AvroTros is inmiddels bezig aan damage control. Zonde, want hadden ze dit zelf nou echt niet kunnen voorzien? Ik hoop dat Claude niet te veel druk voelt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |