Deze man moet opgepakt worden voor het lozen van PFAS in de natuur.quote:Iedere twee dagen moet hij de waterplekken bijvullen met kraanwater.
Oh.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:16 schreef mstx het volgende:
Nou ik gooi gewoon lekker een biefstukje in me zwembad hoor!!
Nee, dáár zijn de waterschappen niet voor. Die zijn er voor het schrijven van rapporten en om te vertellen dat je je tuin niet mag sproeien.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:20 schreef Nober het volgende:
Hadden de waterschappen tijdens het neerslagrecordjaar 2023 en op twee na recordjaar 2024 maar wat neerslag opgevangen.
Gister de tuin water gegeven, het water rolt gewoon van het zand af. De aarde in mijn tuin is hydrofobisch geworden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is absurd droog in de tuin inderdaad. Ik heb nog veel jonge aanplant staan dat het niet allemaal overleeft.
Goede reminder om nog wat water voor de beestjes neer te zetten.
Dit is wel zorgelijk voor de natuur
Er zit een verschil tussen oppervlakkig genoeg vocht en in diepe lagen genoeg vocht Hans.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:15 schreef F0czuks het volgende:
Flikker toch op. 3 weken geleden stonden de landbouwvelden hier dagen/wekenlang blank door het vele water.
Nog geen 2 weken geleden zijn er meters sneeuw gevallen in de alpen. En dat gaat meneer deze onzin lopen verkondigen. Ook in mijn tuin is de grond nog drijfnat en staat er water in de kruipruimte omdat het grondwater zo hoog staat!
Dit ja. Ik gooi weer 6 volle zwembaden in de pan. Mij maken ze niks!quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:35 schreef Haags het volgende:
Komend weekend lekker weer, ik ga 3 zwembaden vullen met water. 😈
2 maanden veel regen en je hoort van dit soort berichten, 2 maanden droogte en het is weer te droog.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:42 schreef ToT het volgende:
En de riolen zijn overvol en kunnen de regenval niet meer aan, dus moeten mensen hun tuintjes veranderen.
je zou bijna denken dat het watermanagement in NL niet vanzelf gaat.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
2 maanden veel regen en je hoort van dit soort berichten, 2 maanden droogte en het is weer te droog.
Het is simpelweg nooit goed.
Water geven een optie?quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is absurd droog in de tuin inderdaad. Ik heb nog veel jonge aanplant staan dat het niet allemaal overleeft.
Goede reminder om nog wat water voor de beestjes neer te zetten.
Dit is wel zorgelijk voor de natuur
Je geeft te weinig water , je bent te laat met gevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gister de tuin water gegeven, het water rolt gewoon van het zand af. De aarde in mijn tuin is hydrofobisch geworden.
Dat is ook maar een momentopname. Feit is gewoon dat het vanaf begin februari tot half april niet meer serieus heeft geregend in grote delen van het land. En vanaf half april tot en met nu ook al niet en ook de komende 14 dagen lijkt daar nog geen verandering in te komen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:15 schreef F0czuks het volgende:
Flikker toch op. 3 weken geleden stonden de landbouwvelden hier dagen/wekenlang blank door het vele water.
Nog geen 2 weken geleden zijn er meters sneeuw gevallen in de alpen. En dat gaat meneer deze onzin lopen verkondigen. Ook in mijn tuin is de grond nog drijfnat en staat er water in de kruipruimte omdat het grondwater zo hoog staat!
Gelijk hier ff de planten water gegeven na het lezen van dit topic!quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je geeft te weinig water , je bent te laat met geven
Zeker. In de moestuin heb ik een druppelsysteem. In de rest van de tuin krijgt alleen de nieuwe aanplant en af en toe het fruit water. De rest moet zichzelf redden.quote:
Weet ik, ben niet gewend dat ik al in mei water moet geven. Het was ook idioot warm vorige week en niet aan gedacht.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je geeft te weinig water , je bent te laat met geven
Bizar om te zien. Hier heb ik gelukkig wel goede aarde maar dan nog.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gister de tuin water gegeven, het water rolt gewoon van het zand af. De aarde in mijn tuin is hydrofobisch geworden.
Het heeft afgelopen winter ook een keer gevroren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:08 schreef heywoodu het volgende:
"Maar ik ben een keer natgeregend en die ene dag toen was het best grijs buiten, dus dit is onzin."
Als het in mijn tuin er al zo aan toe is dan denk ik in de natuur niet veel beter. Hopelijk komen er geen stortregens aan anders kan dat wel problemen gevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bizar om te zien. Hier heb ik gelukkig wel goede aarde maar dan nog.
Toen ik net mijn koelkast open deed voelde ik gewoon een koude wind eruit komen!quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:03 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Het heeft afgelopen winter ook een keer gevroren.
Wat nou "klimaatverandering"
Dat inderdaad. Zo'n particuliere tuin is natuurlijk totaal onbelangrijk op het grote geheel.quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als het in mijn tuin er al zo aan toe is dan denk ik in de natuur niet veel beter. Hopelijk komen er geen stortregens aan anders kan dat wel problemen geven
Wip een tegel joh gek.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nee, dáár zijn de waterschappen niet voor. Die zijn er voor het schrijven van rapporten en om te vertellen dat je je tuin niet mag sproeien.
Beide kaart ik aan Janquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen oppervlakkig genoeg vocht en in diepe lagen genoeg vocht Hans.
Het is alleen wel een klein beetje bijzonder dat heel Nederland klaagt over droogte maar dat bij jou de kelder schijnbaar onder water staatquote:
Precies! Ik gooi nog wat koelkasten in de pan, mij maken ze niks!quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Toen ik net mijn koelkast open deed voelde ik gewoon een koude wind eruit komen!
Klimaatverandering is een HOAX!!!111
Ik heb niet eens tegels in mijn tuin jij koekwaus.quote:
Nou, ik vind alleen dat de media het veel erger maakt dan het daadwerkelijk is. Ik volg o.a die maarten Veldhuis die veel onderzoek doet en werkt met water, volgens mij. Er zijn nog genoeg beken en "stromen" o.a op de Veluwe waar water in staat of stroomt waar dat in bijvoorbeeld 2018 niet het geval was. Ook het grondwaterpeil is in veel gebieden nog niet zorgwekkend. In de droge jaren die we gehad hebben was alles uitgedroogd, verdort, verbrand en meer van dat soort dingen. Nu bij lange na niet. Ik steek een schep in de grond en kom vocht tegen. Wel is er een verschil tussen klei en zand.quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:21 schreef Geschiedkundige het volgende:
Droogte is een gevoelige term in WKN @:INViCTuS @:Nattekat
Ja laten we anders maar flink bezuinigen op de Waterschappen dan.quote:Op donderdag 8 mei 2025 16:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik heb niet eens tegels in mijn tuin jij koekwaus.
Waar het om gaat is dat een hoop geld naar Waterschappen toe gaat en dat ze toch volkomen hulpeloos zijn. In 2024 was het ongekend nat (boh), nou is het weer te droog. Daar kan ik ook niks aan doen.
Ik heb de laatste tijd hier niet in de kruipruimte gekeken, maar het zou me enorm verbazen als die niet nog steeds blank staat. (Zit op een laag punt van deze streek.)quote:Op donderdag 8 mei 2025 12:02 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het is alleen wel een klein beetje bijzonder dat heel Nederland klaagt over droogte maar dat bij jou de kelder schijnbaar onder water staat
Nou ik betaal er alleen maar meer voor.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:28 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ja laten we anders maar flink bezuinigen op de Waterschappen dan.
Ha! Dat zal ze mooi leren!
Naar aanleiding van deze post even gekeken. Ik kan nog steeds zwemmen onder de vloer. Laag punt in de provincie en water gaat naar lage punten. De land- en tuinbouw zal er blij mee zijn en mij boeit het niet echt meer.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:31 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb de laatste tijd hier niet in de kruipruimte gekeken, maar het zou me enorm verbazen als die niet nog steeds blank staat. (Zit op een laag punt van deze streek.)
Ik heb een dubbele laag watervaste multiplex platen als luik voor de kruipruimte, met plastic tassen in de randen gepropt omdat ik anders altijd een smerige vochtlucht in huis heb hangen!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:42 schreef 215 het volgende:
[..]
Naar aanleiding van deze post even gekeken. Ik kan nog steeds zwemmen onder de vloer. Laag punt in de provincie en water gaat naar lage punten. De land- en tuinbouw zal er blij mee zijn en mij boeit het niet echt meer.
Meid, dat meen je nietquote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou ik betaal er alleen maar meer voor.
Mijn kruipluik is van zeg maar de cementplaat (zonder asbest) met een behoorlijke laag piepschuim. De kruipruimte heb ik gevuld met drijvende schuimchips (drowa). Door jouw opmerking verzin ik dat ik het luik nog af kan dichten met rubber tochtstrip. Vooral als in het najaar de kachel nog niet aan hoeft maar het buiten wel vochtig wordt heb ik te hoge luchtvochtigheid. Verder geen probleem met een natte kruipruimte.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 18:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb een dubbele laag watervaste multiplex platen als luik voor de kruipruimte, met plastic tassen in de randen gepropt omdat ik anders altijd een smerige vochtlucht in huis heb hangen!
Zonder die plastic zakken schimmelen de gezaagde randen van die multiplex platen binnen 2 - 3 weken.
Ja ik vroeg bij de bouwmarkt ook om cementplaat, maar toen kwamen ze hier mee aangezet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:26 schreef 215 het volgende:
[..]
Mijn kruipluik is van zeg maar de cementplaat (zonder asbest) met een behoorlijke laag piepschuim. De kruipruimte heb ik gevuld met drijvende schuimchips (drowa). Door jouw opmerking verzin ik dat ik het luik nog af kan dichten met rubber tochtstrip. Vooral als in het najaar de kachel nog niet aan hoeft maar het buiten wel vochtig wordt heb ik te hoge luchtvochtigheid. Verder geen probleem met een natte kruipruimte.
Ja, ik heb ook een dag met de boormachine op de grond gelegen om de muren te injecteren elke 10 cm, of het veel succes heeft gehad durf ik nog niet te zeggen. Ik vrees dat het weinig effect heeft maar het is nog ff afwachten want het heeft ook tijd nodig te verspreiden in de muur.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja ik vroeg bij de bouwmarkt ook om cementplaat, maar toen kwamen ze hier mee aangezet.
Rubber tochtstrips wilde ik ook doen, maar plastic zakken gaan ook prima en die had ik toch al in huis!
Vocht heb ik hier trouwens wel in de muren, ondanks dat het meeste geïmpregneerd is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |