Deze man moet opgepakt worden voor het lozen van PFAS in de natuur.quote:Iedere twee dagen moet hij de waterplekken bijvullen met kraanwater.
Oh.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:16 schreef mstx het volgende:
Nou ik gooi gewoon lekker een biefstukje in me zwembad hoor!!
Nee, dáár zijn de waterschappen niet voor. Die zijn er voor het schrijven van rapporten en om te vertellen dat je je tuin niet mag sproeien.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:20 schreef Nober het volgende:
Hadden de waterschappen tijdens het neerslagrecordjaar 2023 en op twee na recordjaar 2024 maar wat neerslag opgevangen.
Gister de tuin water gegeven, het water rolt gewoon van het zand af. De aarde in mijn tuin is hydrofobisch geworden.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is absurd droog in de tuin inderdaad. Ik heb nog veel jonge aanplant staan dat het niet allemaal overleeft.
Goede reminder om nog wat water voor de beestjes neer te zetten.
Dit is wel zorgelijk voor de natuur
Er zit een verschil tussen oppervlakkig genoeg vocht en in diepe lagen genoeg vocht Hans.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:15 schreef F0czuks het volgende:
Flikker toch op. 3 weken geleden stonden de landbouwvelden hier dagen/wekenlang blank door het vele water.
Nog geen 2 weken geleden zijn er meters sneeuw gevallen in de alpen. En dat gaat meneer deze onzin lopen verkondigen. Ook in mijn tuin is de grond nog drijfnat en staat er water in de kruipruimte omdat het grondwater zo hoog staat!
Dit ja. Ik gooi weer 6 volle zwembaden in de pan. Mij maken ze niks!quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:35 schreef Haags het volgende:
Komend weekend lekker weer, ik ga 3 zwembaden vullen met water. 😈
2 maanden veel regen en je hoort van dit soort berichten, 2 maanden droogte en het is weer te droog.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:42 schreef ToT het volgende:
En de riolen zijn overvol en kunnen de regenval niet meer aan, dus moeten mensen hun tuintjes veranderen.
je zou bijna denken dat het watermanagement in NL niet vanzelf gaat.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:45 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
2 maanden veel regen en je hoort van dit soort berichten, 2 maanden droogte en het is weer te droog.
Het is simpelweg nooit goed.
Water geven een optie?quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het is absurd droog in de tuin inderdaad. Ik heb nog veel jonge aanplant staan dat het niet allemaal overleeft.
Goede reminder om nog wat water voor de beestjes neer te zetten.
Dit is wel zorgelijk voor de natuur
Je geeft te weinig water , je bent te laat met gevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 09:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gister de tuin water gegeven, het water rolt gewoon van het zand af. De aarde in mijn tuin is hydrofobisch geworden.
Dat is ook maar een momentopname. Feit is gewoon dat het vanaf begin februari tot half april niet meer serieus heeft geregend in grote delen van het land. En vanaf half april tot en met nu ook al niet en ook de komende 14 dagen lijkt daar nog geen verandering in te komen.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:15 schreef F0czuks het volgende:
Flikker toch op. 3 weken geleden stonden de landbouwvelden hier dagen/wekenlang blank door het vele water.
Nog geen 2 weken geleden zijn er meters sneeuw gevallen in de alpen. En dat gaat meneer deze onzin lopen verkondigen. Ook in mijn tuin is de grond nog drijfnat en staat er water in de kruipruimte omdat het grondwater zo hoog staat!
Gelijk hier ff de planten water gegeven na het lezen van dit topic!quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je geeft te weinig water , je bent te laat met geven
Zeker. In de moestuin heb ik een druppelsysteem. In de rest van de tuin krijgt alleen de nieuwe aanplant en af en toe het fruit water. De rest moet zichzelf redden.quote:
Weet ik, ben niet gewend dat ik al in mei water moet geven. Het was ook idioot warm vorige week en niet aan gedacht.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:01 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[..]
Je geeft te weinig water , je bent te laat met geven
Bizar om te zien. Hier heb ik gelukkig wel goede aarde maar dan nog.quote:Op donderdag 8 mei 2025 09:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Gister de tuin water gegeven, het water rolt gewoon van het zand af. De aarde in mijn tuin is hydrofobisch geworden.
Het heeft afgelopen winter ook een keer gevroren.quote:Op donderdag 8 mei 2025 10:08 schreef heywoodu het volgende:
"Maar ik ben een keer natgeregend en die ene dag toen was het best grijs buiten, dus dit is onzin."
Als het in mijn tuin er al zo aan toe is dan denk ik in de natuur niet veel beter. Hopelijk komen er geen stortregens aan anders kan dat wel problemen gevenquote:Op donderdag 8 mei 2025 11:01 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bizar om te zien. Hier heb ik gelukkig wel goede aarde maar dan nog.
Toen ik net mijn koelkast open deed voelde ik gewoon een koude wind eruit komen!quote:Op donderdag 8 mei 2025 11:03 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Het heeft afgelopen winter ook een keer gevroren.
Wat nou "klimaatverandering"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |