Ja, er gebeurt wel watquote:
En Finlandquote:Op donderdag 8 mei 2025 18:42 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja, er gebeurt wel wat![]()
Nee maar denk wel dat dit heel mooi wordt. Welke staging deed die ene man ook alweer nog meer? Alleen Cyprus?
quote:Rehearsal 5: 🇮🇹 Italy - Lucio Corsi –Volevo Essere Un Duro
Time for Italy's first Eurovision rehearsal of 2025, and Lucio Corsi singing his glam rock ballad Volevo Essere Un Duro. He’s a 31-year-old singer-songwriter, originally from Tuscany but now based in Milan. He has a very distinctive and style, both visually and musically – it harks back to 70s glam rock and those timeless Bowie piano ballads.
‘Volevo essere un duro’ translates as ‘I wanted to be a tough guy’ - if you don’t understand Italian, take a look at the translation of the lyrics on Lucio’s profile on the Eurovision website, because this song is a beautiful anthem for those who feel different or struggle with their identity.
So this is very similar to the staging we saw at Sanremo - the song begins with Lucio at a very long piano, wearing a giant-shouldered bolero jacket that looks like the yellow one he wore in the official video, and his trademark white makeup. He performs the first third of the song here, accompanied by guitarist and co-writer Tommaso Ottomano, before taking his guitar to the centre of the stage. So far, so Sanremo.
But there are few striking differences – firstly there’s a giant prop, or actually two. We have two retro speakers at the back of the stage – one is square, maybe four metres high/wide, the second slightly smaller. Secondly, there’s a sepia filter applied to the version you see on TV, which gives the whole performance a 1970s vibe. The TV feed also has English subtitles, which is a lovely way to convey the sentiment of the song to the millions of viewers who don’t speak Italian. And finally, there’s a harmonica solo from Lucio before the final chorus, with both Lucio and Tommaso on the frame stage – a rare appearance of a live instrument at Eurovision.
Lucio delivers the whole thing with his usual effortless charisma – it’s entirely different from anything else we’ve seen at Eurovision this year, and it really has been a year with something for everyone. Bellissimo.
quote:20:10: CEST: Rehearsal 6: 🇪🇸 Spain - Melody – ESA DIVA
And finally for this evening, it’s time for Spain - this year they’re represented by Melody, singing her pop banger Esa Diva. She’s an established pop artist in Spain, having released over 30 singles and 6 albums.
This song brings all the summer party vibes, and the dance remix was just the beginning of the total overhaul this performance has been given since Melody won Benidorm Fest back at the beginning of February. Melody being lowered on a swing at the beginning, the throne prop, the pink neon – all gone.
Now the staging feels much sharper and more sophisticated, and there’s a clear narrative that splits the song into three distinct acts, each packed with energy and emotion. But it’s more than just the feeling of it – each act has its own colours and graphics – from purple in the first act to red in the second, and pure white at the end that merges with the mountain backdrop at the back of the stage.
Each act also has its own combination of dancers – Melody has five in total, three male, two female - and the routines they perform are different in each act. The structure of the performance is SO clever, and despite the complexity, she owns the stage from start to finish.
We also need to give a shout out to Melody’s outfit, because it’s entirely fabulous. A black corseted bodice with pointy bits on the shoulders and the hips – it reminds us of a black orchid, paired with a black fedora and black thigh boots. In the opening shot, we see her in shadow against a white background, and the silhouette of everything from the her nails to her hair is a work of art.
The dancing in the final ten seconds is a real moment – we’re not going to tell you, because we couldn’t do it justice. But just you wait.
Het hoeft ook niet eigenlijk, de gehele act is al heel rood.quote:Op donderdag 8 mei 2025 21:19 schreef Rebel- het volgende:
Miriana's haar is hier niet rood. Zou het een uitprobeersels zijn geweest, of zit dat ook in de act, maar in een ander stuk?
Ze vragen er ook om met de 69ste editie.quote:Op donderdag 8 mei 2025 21:22 schreef Momo het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet eigenlijk, de gehele act is al heel rood.
Semi 2 is wel echt de horny semi ondertussen, Milkshake Man GO-JO, PARG sixpack flash, Sissal die foto's maakt van haar sex toys, Malta's serving Kant, knappe man Princ waar iedereen over kwijlt en het orgasme van Erika
Jeetje, ik moet denken aan Moje 3 van Servië jaren geledenquote:Op donderdag 8 mei 2025 21:46 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Qua outfit kunnen de Britse dames samen in een band met Ziferblat.
Tynna en Mariam van Georgië komen als eerste in mij opquote:Op donderdag 8 mei 2025 22:07 schreef NailQueen het volgende:
Bij gebrek aan een beter topic: wie vinden jullie de knapste artiest dit jaar? Mag zowel mannelijk als vrouwelijk
Ik ga voor Princ en Erika Vikman.
Mariam vind ik denk ik de knapste dame inderdaad. Princ de knapste man, maar ook Go-Jo is leuk.quote:Op donderdag 8 mei 2025 22:13 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Tynna en Mariam van Georgië komen als eerste in mij op
Jeetje wat een onflatteuze jurk. Ik vind die natural look wel mooi qua haar en make-up, maar dit moeke gewaad…quote:
Adonx, Parg, Claude heeft ook wel echt een prachtig hoofd, Princ, Go-Jo vind ik allemaal echt mooie mannen om te zien.quote:Op donderdag 8 mei 2025 22:07 schreef NailQueen het volgende:
Bij gebrek aan een beter topic: wie vinden jullie de knapste artiest dit jaar? Mag zowel mannelijk als vrouwelijk
Ik ga voor Princ en Erika Vikman.
Heel mooi!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hopelijk hebben ze een goede stofzuiger bij de EBU, ziet er wel mooi uit
Misschien krijgen wij wel bloemblaadjesquote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heel gaaf!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dit dus.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Misschien krijgen wij wel bloemblaadjes
Ow en dan zijn daar natuurlijk de overige 20 seconden ook bekend...de nieuwe paus komt op het einde op t toneel om ons te bedanken voor die bloemen.....quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Zand had ik niet verwacht. Ik zag ergens een reactie dat om het nummer over te laten komen dat ze een soort staging moet hebben als Michael Schulte in 2018. Of zand daarbij gaat helpen?quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik word altijd een beetje vrolijk van dit drietal.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:05 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voelt een beetje Disney zo ook met die chandelier
Prachtig dit.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 09:57 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind dit toch wel echt gaaf hoor.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet eruit alsof het heel klein gaat worden
Zand mocht altijd al wel, dus het is niet dat Frankrijk dat specifiek mag. Water mag niet en confetti ook niet (dus bloemblaadjes ongetwijfeld ook niet).quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel gaaf!
Ben wel benieuwd waarom zand wel mag (als het in een bak eindigt na het vallen) maar bv water niet.
Tenzij je het zo doetquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zand mocht altijd al wel, dus het is niet dat Frankrijk dat specifiek mag. Water mag niet en confetti ook niet (dus bloemblaadjes ongetwijfeld ook niet).
Hmm dit moet ik even goed zien bij de snippet.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Stond ook al bij de omschrijving volgens mij, geen props, dansers, led, enz. Ben heel benieuwd, dit kan heel mooi gaan wordenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:02 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja zand was er ook al eerder bij oa Victoria dus ik bedoel niet dat Frankrijk een uitzondering krijgt hoor! Meer gewoon benieuwd naar 'opvangbak is opvangbak zou je zeggen' dus waar het verschil in zit qua wel en niet mogen/kunnen. Waarom dan bv zand wél zou mogen en blaadjes niet. Als het allebei wordt opgevangen. Het dwarrelgehalte waarschijnlijk!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:05 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Zand mocht altijd al wel, dus het is niet dat Frankrijk dat specifiek mag. Water mag niet en confetti ook niet (dus bloemblaadjes ongetwijfeld ook niet).
Op basis van de omschrijving gisteren had ik iets heel anders verwacht, maar dit ziet er toch wel nice uit!quote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:04 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Underground rave!
Dan heb je opeens een "zon" die niet meer kan draaien. Hallo Turijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 11:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja zand was er ook al eerder bij oa Victoria dus ik bedoel niet dat Frankrijk een uitzondering krijgt hoor! Meer gewoon benieuwd naar 'opvangbak is opvangbak zou je zeggen' dus waar het verschil in zit qua wel en niet mogen/kunnen. Waarom dan bv zand wél zou mogen en blaadjes niet. Als het allebei wordt opgevangen. Het dwarrelgehalte waarschijnlijk!
En bij water wellicht kortsluitingsgevaar.
Georgië mag blij zijn dat de Barbara Dex Award is afgeschaft. Wat een lelijk pakquote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:27 schreef Momo het volgende:
🇬🇪 Georgia
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Sowieso lijkt dit niet gewoon zand, het is nogal grof van structuur. Maar los daarvan, zo'n opvangbak moet daarna wel verplaatst worden. Water is natuurljk veel beweeglijker dan zand, dat gaat klotsen.... En dat is lastig, want dan moet het het weer opgedweild worden, want anders schuift de volgende artiest onderuit.... of wie dan ook.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:05 schreef Greys het volgende:
[..]
Heel gaaf!
Ben wel benieuwd waarom zand wel mag (als het in een bak eindigt na het vallen) maar bv water niet.
Ik denk wél nog steeds dat NL daar iets anders tofs voor in de plaats heeft bedacht en niet 'oké nou laat maar dan'.
[..]
Ja dit dus.Zoiets.
Oh grappig! Ik vind haar een van de beter gestylde dit jaar. In ieder geval niet het standaard goedkoop uitziende glitterpakjequote:Op vrijdag 9 mei 2025 12:31 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Georgië mag blij zijn dat de Barbara Dex Award is afgeschaft. Wat een lelijk pak
hope so, maar denk dat het bij de LEDS blijft.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 10:02 schreef Arizona het volgende:
[..]
Jedward had in Düsseldorf ook water bedenk ik me nuquote:Op vrijdag 9 mei 2025 13:41 schreef Aadrianus het volgende:
[..]
Sowieso lijkt dit niet gewoon zand, het is nogal grof van structuur. Maar los daarvan, zo'n opvangbak moet daarna wel verplaatst worden. Water is natuurljk veel beweeglijker dan zand, dat gaat klotsen.... En dat is lastig, want dan moet het het weer opgedweild worden, want anders schuift de volgende artiest onderuit.... of wie dan ook.
Misschien heeft dat toen genoeg problemen opgeleverd om het daarna nooit meer te doen 😊quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jedward had in Düsseldorf ook water bedenk ik me nu
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:32 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Jedward had in Düsseldorf ook water bedenk ik me nu
Volgens mij was gedoe rond dat Griekse water destijds de reden om het niet meer toe te laten.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 15:37 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Die hadden dit matje toen voor de spetters![]()
In 2017 had Griekenland ook een bak met water als staging waar dansers in zaten
Bekijk deze YouTube-video
Ja, dit is meer de vrolijke tante op een bruiloft dan een vrouw van 30.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
Mevrouw is ook druk geweest met insta lives en feestjes deze week. Zou niet verkeerd zijn om wat rust te pakken.quote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Die Deense zit al in de comments van de snippet, ze zou ziek zijn.
Zij is volgens mij wel de party-animal van dit seizoen samen met Mirianaquote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Mevrouw is ook druk geweest met insta lives en feestjes deze week. Zou niet verkeerd zijn om wat rust te pakken.
Als ik wist dat ik weinig kans maakte op de finale zou ik ook maar genieten van het avontuur en alles eruit halen wat er in zitquote:Op vrijdag 9 mei 2025 16:56 schreef Momo het volgende:
[..]
Mevrouw is ook druk geweest met insta lives en feestjes deze week. Zou niet verkeerd zijn om wat rust te pakken.
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:18 schreef Momo het volgende:
🇫🇮 Finland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De foto's
@:Ama
quote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:02 schreef Momo het volgende:
Niet zonder shirt, maar hij gaat er alvast bij liggen.
We gaan er uit met een climaxquote:Op vrijdag 9 mei 2025 17:18 schreef Momo het volgende:
🇫🇮 Finland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De foto's
@:Ama
Denk je? Ik vind het eerlijk gezegd meer een zekere qualifier dan voorheenquote:Op vrijdag 9 mei 2025 20:08 schreef NailQueen het volgende:
Luxemburg zou best eens een shocking NQ kunnen worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |