Een meeuw met koude voetenquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:10 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik kan me heel goed herinneren dat er ook een meeuw op het schoorsteentje zat tijdens het vorige conclaaf. Ik dacht dat dat toen bijzonder was 🤣
ik heb nog nooit een babymeeuw gezienquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:07 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Ik zie al uren niets anders dan meeuwen.
1 Meeuw
2 Meeuw
Babymeeuw
Helemaal niet. Maar het is een van de weinige rituelen die nog rechtstreeks teruggaan naar de middeleeuwen. En aangezien ik een medievist ben, vind ik het vanuit een cultuurhistorisch perspectief interessantquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:08 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan eigenlijk ook mensen hier op het forum. Is er iemand hier die het heel veel interesseert en zo ja, waarom dan? Hoe gaat het jouw leven beïnvloeden?
Er stonden twee uur geleden twee meeuwen en een grijspluizige wiebelige babymeeuw op de dakpannen. Maar die ligt nu allang in bed.quote:
Ja, ik heb hem ook gezien, idd.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:13 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Er stonden twee uur geleden twee meeuwen en een grijspluizige wiebelige babymeeuw op de dakpannen. Maar die ligt nu allang in bed.
Het was interessant genoeg voor The Guardian https://www.theguardian.c(...)sisi-seagull-sistinequote:
Mag ik vragen waar je je als medievist precies mee bezighoudt? (Ja duh, de middeleeuwen, maar je snapt wat ik bedoelquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:12 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Helemaal niet. Maar het is een van de weinige rituelen die nog rechtstreeks teruggaan naar de middeleeuwen. En aangezien ik een medievist ben, vind ik het vanuit een cultuurhistorisch perspectief interessant
En ik verveel me.
In mijn geval was het middeleeuwse boekproductie.quote:[..]
Mag ik vragen waar je je als medievist precies mee bezighoudt? (Ja duh, de middeleeuwen, maar je snapt wat ik bedoel)
Omgquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:17 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Het was interessant genoeg voor The Guardian https://www.theguardian.c(...)sisi-seagull-sistine
Geen idee ik schakel net inquote:
En het is in principe erg zeldzaam. Dat, in combinatie met een soort wedstrijdprincipe en de dingen die jij noemt, maakt dat ik dit erg interessant vind om te volgen. Toch pas de derde keer in mijn leven en dat van vrij veel mensenquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:12 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Helemaal niet. Maar het is een van de weinige rituelen die nog rechtstreeks teruggaan naar de middeleeuwen. En aangezien ik een medievist ben, vind ik het vanuit een cultuurhistorisch perspectief interessant
En ik verveel me.
GAAF! Middeleeuwse boeken zijn zo ontzettend cool!!quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:19 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
In mijn geval was het middeleeuwse boekproductie.
Dit ging ook al door mijn hoofd, ja.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:24 schreef bloempje-moi het volgende:
Hebben ze die schoorsteen wel getest? Dat die oude mannen nu niet happend naar adem in die kapel liggen.
De Zwitsers staan vast nog voor de deur, waar in dit geval ongetwijfeld op gebonkt wordtquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:24 schreef bloempje-moi het volgende:
Hebben ze die schoorsteen wel getest? Dat die oude mannen nu niet happend naar adem in die kapel liggen.
Het blijft bijzonder inderdaad. Maar dat was dus jarenlang mijn werk. De wereld over reizen om lekker door die boeken heen te bladeren.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
GAAF! Middeleeuwse boeken zijn zo ontzettend cool!!![]()
![]()
Ik ben echt gek op de miniatuurtjes die erin staan. Echt kleine kunstwerkjes
![]()
quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:30 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder inderdaad. Maar dat was dus jarenlang mijn werk. De wereld over reizen om lekker door die boeken heen te bladeren.
En zonder meeuw denk ik steeds dat mn stream niks meer doet.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:30 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Die meeuw heeft wel gevoel voor compositie.
Ik zit nu tegen een witte lucht aan te kijken. Misschien staan ze al een half uur klaar in de gang.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:36 schreef Starhopper het volgende:
Wat als het straks donker is? Dan zien we toch niet of het witte of zwarte rook is?
staat wel ergens een lamp erop gericht.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:36 schreef Starhopper het volgende:
Wat als het straks donker is? Dan zien we toch niet of het witte of zwarte rook is?
Blacklight bij zwarte rookquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:38 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
staat wel ergens een lamp erop gericht.
Wat voor bijzondere zaken heb je daar zoal in gevonden?quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:30 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Het blijft bijzonder inderdaad. Maar dat was dus jarenlang mijn werk. De wereld over reizen om lekker door die boeken heen te bladeren.
Zo'n gender reveal verfbomquote:Op woensdag 7 mei 2025 20:39 schreef bloempje-moi het volgende:
Misschien doen ze er glitters doorheen.
Daar moest ik ook aan denken jaquote:
Ik deed onderzoek naar productiemethoden en werkplaatsen in de Noordelijke Nederlanden. Dus wie schilderde wat en hoe groot waren de werkplaatsen. Hoe waren ze georganiseerd.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat voor bijzondere zaken heb je daar zoal in gevonden?
En, puur uit interesse: wie betaalt je daar eigenlijk voor?
Ik leefde al in 1978, dus ik heb meegemaakt dat het 2x vlak achter elkaar gebeurde. Weliswaar als kind, maar kan het me nog wel herinneren. Ik denk vooral ook omdat het zo snel achter elkaar was.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:23 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En het is in principe erg zeldzaam. Dat, in combinatie met een soort wedstrijdprincipe en de dingen die jij noemt, maakt dat ik dit erg interessant vind om te volgen. Toch pas de derde keer in mijn leven en dat van vrij veel mensen
Vroeger grabbelde ze altijd om te zien of alles er wel hing, aangezien ze ooit per ongeluk een vrouwelijke paus hadden gekozen.quote:
Ze zouden gek zijn als ze niet eerst een spelletje zouden spelen. Escaperoom ofzo. Of Kraak de Davinci-code. De winnaar wordt paus.quote:Op woensdag 7 mei 2025 20:42 schreef GerryDV het volgende:
Hermetisch afgesloten toch? Straks heeft er eentje iedereen omgelegd en als laatst zichzelf. 😅
Dat zitten die kardinalen nu natuurlijk ook te doen. Daarom duurt het zo lang.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |