abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 mei 2025 @ 20:47:19 #91
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217560772
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou ja zo'n Poolse PIS rechter heb ik wat minder vertrouwen in bijvoorbeeld als het gaat om verkiezingsuitslagen. Heb aardig wat observaties op dit forum gehad dat alles wat wappie rechts niet uitkomt verdacht is.
Hieruit kunnen we concluderen dat jij een 'wappie' bent? Immers is een rechtse rechter blijkbaar reden voor argwaan bij jou.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217560870
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zou verwachten dat een gerechtelijke uitspraak voldoende zou zijn.

Maar we zitten in een post truth tijdperk.

Even vergeten.
De reden dat ik het vraag is simpelweg omdat in de berichtgeving (onder andere NOS) gesteld werd dat er geen rechtstreeks bewijs was.

Maar als het in de gerechtelijke uitspraak stond, dan kan jij vast wel vertellen wat er precies stond en hoe het dan bewezen is.

Verder is het werkelijk opvallend dat een simpele vraag hiernaar met zoveel ad hominems wordt beantwoord. Nogmaals: dan is de kans dat er helemaal geen overtuigend bewijs is van Russische inmenging verdomd groot, want waarom zou je anders niet gewoon de vraag beantwoorden?

Overigens blijkt denk ik uit de uitslag nu wel zo'n beetje dat het volk gewoon deze kant op wil en dat er dus helemaal geen sprake was van een verkiezing die significant beïnvloed is door wie dan ook (even los van de vraag of er een poging daartoe is geweest, dat zijn twee verschillende zaken).

Als ik wiki lees:

https://en.wikipedia.org/(...)residential_election

dan lijkt het er toch op dat op dit moment het niet zo zeer Russen zouden zijn geweest, maar Roemeense liberalen...

Ik sta gewoon open voor de feiten. Waar ik niet voor open sta is Wantie, of wie dan ook, die het gooit op 'het is zo omdat ik het zeg'.

[ Bericht 15% gewijzigd door VEM2012 op 06-05-2025 21:01:48 ]
pi_217560932
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hieruit kunnen we concluderen dat jij een 'wappie' bent? Immers is een rechtse rechter blijkbaar reden voor argwaan bij jou.
Dat zou je inderdaad denken als je maar een feitje tegelijkertijd in je hoofd kan onthouden.
pi_217561414
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:26 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nou ja zo'n Poolse PIS rechter heb ik wat minder vertrouwen in bijvoorbeeld als het gaat om verkiezingsuitslagen. Heb aardig wat observaties op dit forum gehad dat alles wat wappie rechts niet uitkomt verdacht is.
Ik las afgelopen week dat Polen deze maand de laatste LGBTQwhatever-vrije zone heeft ontmanteld.
Polen is best een conservatief land, maar volgt de Russische doctrine niet zoals Hongarije doet bijvoorbeeld.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_217561440
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 20:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De reden dat ik het vraag is simpelweg omdat in de berichtgeving (onder andere NOS) gesteld werd dat er geen rechtstreeks bewijs was.

Maar als het in de gerechtelijke uitspraak stond, dan kan jij vast wel vertellen wat er precies stond en hoe het dan bewezen is.

Verder is het werkelijk opvallend dat een simpele vraag hiernaar met zoveel ad hominems wordt beantwoord. Nogmaals: dan is de kans dat er helemaal geen overtuigend bewijs is van Russische inmenging verdomd groot, want waarom zou je anders niet gewoon de vraag beantwoorden?

Overigens blijkt denk ik uit de uitslag nu wel zo'n beetje dat het volk gewoon deze kant op wil en dat er dus helemaal geen sprake was van een verkiezing die significant beïnvloed is door wie dan ook (even los van de vraag of er een poging daartoe is geweest, dat zijn twee verschillende zaken).

Als ik wiki lees:

https://en.wikipedia.org/(...)residential_election

dan lijkt het er toch op dat op dit moment het niet zo zeer Russen zouden zijn geweest, maar Roemeense liberalen...

Ik sta gewoon open voor de feiten. Waar ik niet voor open sta is Wantie, of wie dan ook, die het gooit op 'het is zo omdat ik het zeg'.
Je bent zelf mans genoeg om de gerechtelijke uitspraak te lezen.

Anderen hoeven jouw huiswerk niet te doen.
pi_217562854
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:43 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je bent zelf mans genoeg om de gerechtelijke uitspraak te lezen.

Anderen hoeven jouw huiswerk niet te doen.
In die uitspraak staat simpelweg niet dat het Russische inmenging is.

Leuk geprobeerd, maar zoals altijd faal je op de inhoud.
pi_217562865
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 23:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Leuk geprobeerd, maar zoals altijd faal je op de inhoud.
Nee hoor, jij valt gewoon door de mand met je spelletjes.
pi_217563145
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 23:33 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee hoor, jij valt gewoon door de mand met je spelletjes.
Heb je weer last van projectie?
pi_217563318
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 00:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je weer last van projectie?
Het laatste wat ik erover las was juist dat het hele Russische inmenging verhaal gedebunked was.

Bron?

Is dat relevant? Ik claim niet dat het zo is. En het was een opmerking zonder onderbouwing aldaar. Zoiets neem ik met een korrel zout.

Eerst neem je het met een korrel zout, en later beweer je de gerechtelijke uitspraak te hebben gelezen...

Het is wel goed met je.
pi_217563982
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 02:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het laatste wat ik erover las was juist dat het hele Russische inmenging verhaal gedebunked was.

Bron?

Is dat relevant? Ik claim niet dat het zo is. En het was een opmerking zonder onderbouwing aldaar. Zoiets neem ik met een korrel zout.

Eerst neem je het met een korrel zout, en later beweer je de gerechtelijke uitspraak te hebben gelezen...

Het is wel goed met je.
Heb je de wiki pagina al gelezen.

Want ik ben weer eens de enige met een bron…

The Romanian Service of Information also declared that Georgescu said he had a "zero lei electoral campaign budget", but subsequent investigations revealed an undeclared donation of up to ¤1 million from third parties. This prompted the court to annul the election results.

Kortom: niet vanwege Russische inmenging.
  woensdag 7 mei 2025 @ 08:20:24 #101
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217564029
Shithole
pi_217564069
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 14:31 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Die zijn conservatief maar absoluut niet pro-Rusland. Integendeel.

Zij waren meteerderheid aan de macht toen de oorlog in Oekraïne begon. Ze zijn net zo fel anti Russisch als PO.
Zij zijn grotendeels de enige die ik politiek kan volgen, wantrouwent naar de Russen en de migratie uit Afrika en het midden oosten.

Ik ben alleen tegen de lgbti vrije zones, dat vind ik echt niet nodgi

[ Bericht 5% gewijzigd door StarTrek op 07-05-2025 08:40:33 ]
  woensdag 7 mei 2025 @ 08:51:10 #103
3542 Gia
User under construction
pi_217564119
Ik begrijp werkelijk niet hoe men het democratisch kan noemen om partijen die volgens links antidemocratisch zijn, te verbieden. Dan ontneem je 40% van je bevolking hun keuze!

Democratie is het recht van de meerderheid. Degene met de meeste stemmen wint de verkiezingen en krijgt het voor het zeggen. Ook als links daar niet blij van wordt.

Als dit met harde hand, door linkse rechters tegen wordt gewerkt, dan zie ik het nog wel tot een opstand komen. En wie zit daar op te wachten? Vecht je vetes gewoon uit in het parlament op democratische wijze, niet middels onderdrukking door rechters. Rechters horen niet te regeren.
pi_217564212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 08:51 schreef Gia het volgende:
Ik begrijp werkelijk niet hoe men het democratisch kan noemen om partijen die volgens links antidemocratisch zijn, te verbieden. Dan ontneem je 40% van je bevolking hun keuze!

Democratie is het recht van de meerderheid. Degene met de meeste stemmen wint de verkiezingen en krijgt het voor het zeggen. Ook als links daar niet blij van wordt.

Als dit met harde hand, door linkse rechters tegen wordt gewerkt, dan zie ik het nog wel tot een opstand komen. En wie zit daar op te wachten? Vecht je vetes gewoon uit in het parlament op democratische wijze, niet middels onderdrukking door rechters. Rechters horen niet te regeren.
Kortom, je begrijpt niets van de rechtstaat.
pi_217564220
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 08:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Heb je de wiki pagina al gelezen.

Want ik ben weer eens de enige met een bron…

The Romanian Service of Information also declared that Georgescu said he had a "zero lei electoral campaign budget", but subsequent investigations revealed an undeclared donation of up to ¤1 million from third parties. This prompted the court to annul the election results.

Kortom: niet vanwege Russische inmenging.
Je verhaal wordt steeds warriger.

Eerst beweer ja dat je geen bron hebt en het net een korreltje zout neemt, daarna opeens is de rechterlijke uitspraak je bron en nu opeens wikipedia.
pi_217564357
quote:

Definieer links alsjeblieft.
pi_217564399
Prachtig dit democratische feest.
pi_217564407
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, Gia begrijpt het prima.
pi_217564420
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:17 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je verhaal wordt steeds warriger.

Eerst beweer ja dat je geen bron hebt en het net een korreltje zout neemt, daarna opeens is de rechterlijke uitspraak je bron en nu opeens wikipedia.
Je moet wel heel dom zijn (of net doen alsof je dom bent) om niet te begrijpen dat je van geen bronnen naar bronnen kan gaan door even te zoeken.

Van wel bronnen hebben naar geen bronnen hebben, dat is wel heel bijzonder. En dan komen we terug bij jou en de rest van het antidemocratische clubje.

Clown.
pi_217564476
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je moet wel heel dom zijn (of net doen alsof je dom bent) om niet te begrijpen dat je van geen bronnen naar bronnen kan gaan door even te zoeken.

Van wel bronnen hebben naar geen bronnen hebben, dat is wel heel bijzonder. En dan komen we terug bij jou en de rest van het antidemocratische clubje.

Clown.
Joh, geef het op
Niemand trapt hier meer in.
pi_217564580
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:49 schreef Wantie het volgende:

[..]
Joh, geef het op
Niemand trapt hier meer in.
Het valt mij nog mee dat je niet beweert dat wiki een pro-Russische site is. Zou best passen in het rijtje: mannen kunnen zwanger zijn, Hamas is tof en democratie is alleen voor mensen die op de juiste partij stemmen.
pi_217565316
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 10:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het valt mij nog mee dat je niet beweert dat wiki een pro-Russische site is. Zou best passen in het rijtje: mannen kunnen zwanger zijn, Hamas is tof en democratie is alleen voor mensen die op de juiste partij stemmen.
Eerst heb je geen bron, dan beweer je de uitspraak te hebben gelezen, en vervolgens kom je met een citaat van Wikipedia die niet over de uitspraak van de rechter gaat....

Je wringt je in allerlei bochten...
  woensdag 7 mei 2025 @ 12:01:52 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217565545
quote:

Tja, dit is het enige wat links nog over heeft. Op de inhoud lukt het niet dus gaat men andere partijen maar wegzetten als: racistisch, antidemocratisch, pro-Rusland, extreemrechts of fascistisch. Zelfs bij de Slowaakse premier Fico probeerde men dit, die nota bene bij een centrumlinks tot linkse partij zit.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217565581
quote:
14s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:01 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dit is het enige wat links nog over heeft. Op de inhoud lukt het niet dus gaat men andere partijen maar wegzetten als: racistisch, antidemocratisch, pro-Rusland, extreemrechts of fascistisch. Zelfs bij de Slowaakse premier Fico probeerde men dit, die nota bene bij een centrumlinks tot linkse partij zit.
Nu is er Trump, die links in Canada en Australië aan een overwinning heeft geholpen.

Wat zegt Trump ook alweer over de verkiezingen van 2020?
pi_217565593
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 11:47 schreef Wantie het volgende:

[..]
Eerst heb je geen bron, dan beweer je de uitspraak te hebben gelezen, en vervolgens kom je met een citaat van Wikipedia die niet over de uitspraak van de rechter gaat....

Je wringt je in allerlei bochten...
Hele matige poging tot gaslighten. Eerst beweert iemand dat de Russische inmenging bewezen is. Ik vraag dan gewoon om een bron.

Vervolgens ga jij samen met nog wat anderen vol op de man en beweren jullie dat wat ik gelezen heb (dat het inmiddels debunked zou zijn) zou komen van pro-Russische/Wappie sites.

@Glazenmaker verzint vervolgens dat de rechter vast zou hebben gesteld dat sprake is van Russische inmenging.

Vervolgens ga ik even wat verder kijken en staat op Wiki gewoon dat het kennelijk een binnenlandse inmenging is geweest. En dat de rechter simpelweg heeft geconstateerd dat een derde partij een niet aangegeven donatie van 1 mio zou hebben gedaan en dat op basis daarvan de verkiezingen ongeldig zijn verklaard.

De bron geef ik daarbij.

Jij leest vervolgens de bron niet en doet net alsof jij de inhoud van de uitspraak kent en derhalve weet dat de rechter aldaar heeft geoordeeld dat er sprake was van bewezen Russische inmenging, waarbij je zegt dat ik zelf maar de uitspraak moet lezen.

Als ik jou vervolgens fijntjes wijs op dat je wederom glashard aan het liegen bent ga je lekker door met gaslighten en verwijt je mij ineens zelf onderzoek te zijn gaan doen, nadat je aangaf dat ik maar zelf onderzoek moest doen...

Gaat lekker zo.

Onder de streep blijk je gewoon wederom van toeten noch blazen te weten en 'feiten' te verzinnen, want wellicht dat jij in een bubble leeft waar je met overtuiging liegen dat je weet waar je het over hebt resulteert in dat mensen jou geloven. Maar hier op Fok is niet iedereen zwakzinnig. Hou er dus eens mee op.
pi_217565598
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 12:09 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nu is er Trump, die links in Canada en Australië aan een overwinning heeft geholpen.

Wat zegt Trump ook alweer over de verkiezingen van 2020?
Hé, een onvervalste whataboutism!

Ik maak inmiddels mijn welgemeende excuses aan de clown-gemeenschap.
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:21:01 #117
3542 Gia
User under construction
pi_217566147
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:15 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik begrijp, schijnbaar, de term 'democratie' niet. Gaat 'democratie' over de mening van de meerderheid van het volk, of het morele gelijk van de minderheid? En waarom gaat een rechter op de stoel van de wetgevende macht zitten?
  woensdag 7 mei 2025 @ 13:22:40 #118
3542 Gia
User under construction
pi_217566162
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 09:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Definieer links alsjeblieft.
Links is het zooitje dat een verkiezingsuitslag het liefst aan de kant schuift door een politieke partij met een voor hen onwelgevallige mening verboden te laten worden, door NB linkse rechters.
pi_217566191
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Links is het zooitje dat een verkiezingsuitslag het liefst aan de kant schuift door een politieke partij met een voor hen onwelgevallige mening verboden te laten worden, door NB linkse rechters.
Dus een Poetin is ook een linkse rakker?
pi_217566193
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2025 13:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik begrijp, schijnbaar, de term 'democratie' niet. Gaat 'democratie' over de mening van de meerderheid van het volk, of het morele gelijk van de minderheid? En waarom gaat een rechter op de stoel van de wetgevende macht zitten?
Ook verkiezingen zijn aan wetten en regels gebonden.
Een rechter kan op basis daarvan verkiezingen ongeldig verklaren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')