Hoe kan ik nou met jou een gesprek hierover voeren wanneer je de concepten 'democratie' en 'rechtsstaat' simpelweg niet begrijpt en klaarblijkelijk ook niet wil begrijpen?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:21 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hoe kun je nou iets democratisch noemen als je er niet op mag stemmen?
Hoe weet hij dat precies? Hij maakt geen onderdeel uit van de EU.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hier zegt Breton dat 'we' (De EU) gezorgd hebben dat deze verkiezingen ongeldig verklaard werden en dat ze het in Duitsland (bij een overwinning van de AfD) nogmaals zullen doen.
Leg het maar uit.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe kan ik nou met jou een gesprek hierover voeren wanneer je de concepten 'democratie' en 'rechtsstaat' simpelweg niet begrijpt en klaarblijkelijk ook niet wil begrijpen?
Ik geef het op. Blijf maar lekker schuimbekken omdat rechters niet gekozen worden.
Reactie #260 geeft je genoeg handvatten om daar eens over na te denken. Ik ben er wel klaar mee.quote:
Zijn er Russische belangen gevonden?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:28 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap echt totaal niet hoe je die Russische idioot kan steunen, en ik kan me echt heel goed inleven in populistische stemmers normaalgesproken. Wat is er in godsnaam dusdanig slecht dat je iemand steunt die onder het bureau van Putin zit?
Ik heb daar toch op geantwoord?quote:Op maandag 19 mei 2025 11:33 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Reactie #260 geeft je genoeg handvatten om daar eens over na te denken. Ik ben er wel klaar mee.
Dat kan je vinden, maar dat maakt het echter nog geen feit.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:36 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb daar toch op geantwoord?
We leven in een rechtsstaat maar de rechters zijn niet democratisch gekozen en daarom vind ik het geen democratische rechtsstaat.
Ik ga het wel met chatgpt overleggen want jij kan het ook niet uitleggen.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat kan je vinden, maar dat maakt het echter nog geen feit.
Er ligt een rechterlijke uitspraak. Deze vent heeft zich publiekelijk voor Russische belangen uitgesproken. Wat wil je nog meer? Kijk eens naar wat een puinhoop Hongarije en Slowakije zijn.quote:Op maandag 19 mei 2025 11:34 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Zijn er Russische belangen gevonden?
Heb m'n best gedaan om bewijs te vinden maar heb enkel verdachtmakingen gevonden.
En zeker.quote:
Ja er is een rechterlijke uitspraak maar ook in de rechtszaak is geen bewijs getoond.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er ligt een rechterlijke uitspraak. Deze vent heeft zich publiekelijk voor Russische belangen uitgesproken. Wat wil je nog meer? Kijk eens naar wat een puinhoop Hongarije en Slowakije zijn.
Het "verdrag van Lissabon" is gewoon een verkapte EU grondwet maar goed.quote:Op maandag 19 mei 2025 09:35 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er zijn geen nieuwe referenda geweest. De grondwet is niet ingevoerd. Wel het Verdrag van Lissabon.
Mooi he. Als je democratie niet neemt dan komen we het wel brengen.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:27 schreef RotatoR het volgende:
De Russische propaganda trollen zijn hard aan het janken. Erg mooi.
[ x ]
Wat is er volgens jou grondwet waardig aan dan? De bepalingen die wel in de grondwet stonden en het grondwetwaardig maakte zijn eruit gehaald juist.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:17 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het "verdrag van Lissabon" is gewoon een verkapte EU grondwet maar goed.
Dat krijg je ervan als je met de vijand collaboreert. FAFOquote:Op maandag 19 mei 2025 12:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi he. Als je democratie niet neemt dan komen we het wel brengen.
EU genot.
Alles wat men met een grondwet getracht heeft te bereiken zit ook in het verdrag van Lissabon.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:31 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou grondwet waardig aan dan? De bepalingen die wel in de grondwet stonden en het grondwetwaardig maakte zijn eruit gehaald juist.
Dat kader zat al in het Verdrag van Maastricht en Nice. In de grondwet stonden de grondrechten zelf verwerkt, niet alleen een verwijzing erna. Daarnaast is de kernbepaling dat Europees recht boven nationaal recht er ook uit gehaald.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:39 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Alles wat men met een grondwet getracht heeft te bereiken zit ook in het verdrag van Lissabon.
Het hele staatkundige kader van de EU is erin vastgelegd en ook wordt erin verwezen naar grondrechten.
Het beestje heeft alleen een andere naam en vorm gekregen zodat het wat makkelijker door het opstandige strotje ging.
Dat is niet waar. Er zijn bevoegdheden neergelegd bij de bestuursorganen van de EU die ze ervoor niet hadden. Ook is de "economische unie" verder omgezet naar een daadwerkelijke staatsvorm met eigen inbreng.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:44 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat kader zat al in het Verdrag van Maastricht en Nice. In de grondwet stonden de grondrechten zelf verwerkt, niet alleen een verwijzing erna. Daarnaast is de kernbepaling dat Europees recht boven nationaal recht er ook uit gehaald.
Ik denk dat het het uiteinde van deze is.quote:Op maandag 19 mei 2025 12:22 schreef freako het volgende:
[..]
Wat verbeeldt deze grafiek zonder x-as, legenda of titel?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |