Nou dat ook niet.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk dan vaak "Wat fijn voor diegene dat ie de rest van deze shitshow die zich "wereld" noemt niet meer mee hoeft te maken."
en vanaf wanneer bepaal jij dat dan, dat mensen een mooi leven hebben gehad? 40? 50? 60 jaar?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik heb de laatste tijd ook veel meer dat als je leest in de krant dat iemand dood is en de reactie zijn altijd:
Verschrikkelijk, schokkend, enz.
Dat denk ik ook wel bij een ongeluk met kinderen enzo.
Maar bij mensen die een mooi leven hebben gehad dan denk ik dat niet snel. Dan denk ik ook weleens, nou niet ziek geweest mooi leven gehad. Prima toch?
Volgens mij kunnen we als westersen zonder enig geloof steeds slechter met de dood omgaan.
Mooi dat het aansloot bij jullie behoefte. Dat helpt ongetwijfeld in de rouwverwerking. Ook al is het maar een stapje in het hele rouwproces.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:38 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Ja, wij wilden een uitvaart waar mensen herinneringen konden ophalen zonder geforceerd gedoe. Dat is heel mooi uitgepakt
Ja ach. Maak me er niet zo druk om maar soms knaagt het.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:43 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Wel heel jammer hoor.. maarja, als dit is wat het is inderdaad..
4 mei he.quote:
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:43 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
Als je genoeg wormen in de grond hebt wordt het vanzelf luchtiger
willen wij meerrrr of minderrrr oordelenquote:
Ik bepaal niks, ik denk alleen maar.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:43 schreef mschol het volgende:
[..]
en vanaf wanneer bepaal jij dat dan, dat mensen een mooi leven hebben gehad? 40? 50? 60 jaar?
een kind kan ook al een mooi leven hebben gehad, maar dan is het wel een kort leven geweest
ik ben voorlopig even door de mensen heen die ik verwacht qua overlijden..
Ja op een tropisch strand een potje voetballen is wel wat leuker maar juist in zware tijden maak je vaak ook prachtige waardevolle dingen mee.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja weet ik wel, maar als broertjes of zusjesof goede vrienden al gaan is dat altijd wel een keerpunt in je leven denk ik.
Mag ik jouw oor delen?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:44 schreef Crack_ het volgende:
[..]
willen wij meerrrr of minderrrr oordelen
MINDERR MINDERRR
MINDERRRRRRR
Dit is ook wat ik bedoel denk ik, hoezo gaan wij als buitenstaander bepalen dat iets minder of meer zielig isquote:Op zondag 4 mei 2025 19:43 schreef mschol het volgende:
[..]
en vanaf wanneer bepaal jij dat dan, dat mensen een mooi leven hebben gehad? 40? 50? 60 jaar?
een kind kan ook al een mooi leven hebben gehad, maar dan is het wel een kort leven geweest
ik ben voorlopig even door de mensen heen die ik verwacht qua overlijden..
-edit-
oke, dat klinkt wat crue: geen echt oude mensen meer om mij heen
Even de Godfather trilogy in 1 keer op een dag kijkenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:26 schreef essnhills het volgende:
Als ik ooit weer beter ben dan wordt dat denk ik ook een flinke uitdaging, mijn aandachtsspanne weer opbouwen
Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wanneer zijn of haar leven voorbij is. Maar goed dat mag hier in dit land blijkbaar niet.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:46 schreef Crack_ het volgende:
[..]
Dit is ook wat ik bedoel denk ik, hoezo gaan wij als buitenstaander bepalen dat iets minder of meer zielig isdat is raar, of mag je doen maar hou het voor je want het gaat helemaal niet om jouw leven. Voegt bijzonder weinig toe
Wijquote:
het zou mooi zijn als men dat inderdaad zou mogenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wanneer zijn of haar leven voorbij is. Maar goed dat mag hier in dit land blijkbaar niet.
Dat is altijd wel een uitdaging denk ikquote:Op zondag 4 mei 2025 19:47 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Even de Godfather trilogy in 1 keer op een dag kijken
Ja hier staat ie ook aanquote:
Had ik bij mijn beide oma's ook, die waren dan ook flink aan het dementeren dus die (her)kende je ook niet meer.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik voelde bij mijn oma van 104 echt geen verdriet. Eerder opluchting dat haar lijden voorbij was en dankbaarheid voor haar lange leven.
Heb ze ook al jaren niet meer gekeken, zou ook niet meer echt weten waar ze over gaanquote:Op zondag 4 mei 2025 19:48 schreef essnhills het volgende:
[..]
Dat is altijd wel een uitdaging denk ik
Heb de eerste wel eens geprobeerd te kijken. Echt geen zak aan
ik heb deze ooit op insta gepost (2021quote:Op zondag 4 mei 2025 19:47 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik vind dat iedereen zelf mag bepalen wanneer zijn of haar leven voorbij is. Maar goed dat mag hier in dit land blijkbaar niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |