Zekerrrrquote:Op zondag 4 mei 2025 19:30 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mja
Ik ben bij meerdere uitvaarten geweest van mensen die veel te jong al gingen, maar ook die kunnen erg mooi zijn. Al is het verdriet daar wel rauwer dan die bijvoorbeeld van opa van bijna 85
Scheelt in ieder geval een eind rijdenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:28 schreef Crack_ het volgende:
[..]
als ik doodga hoef je niet te komen, ik zal een stream regelen. Zou dat beter zijn?
quote:
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:28 schreef Crack_ het volgende:
[..]![]()
[..]
Was ook echt een zielig verhaal. Ze had een operatie op de planning om een goedaardige tumor weg te halen; tijdnes operatie kwamen ze er achter dat het geen goedaardige tumor is maar een uitzaaien van kwaadaardige tumoren en 'oh maar hier kunnen we niet zoveel meer aan doen, je gaat dood'.
Daar had ze opzich redelijk snel vrede mee.
Maar ze had ook twee kinderen; eentje besteede bijzonder weinig tijd aan haar. Kwam opzich wel iedere week op bezoek maar moest allemaal niet te lang duren. Andere kind had ze langere tijd geen contact meer mee (ze kreeg dat kind op haar 16e, ouders vonden dit niet oke en hebben kind toen afgepakt en nouja daardoor later ook lastig tussen moeder en kind). Zij wilde weer contact met dat kind, kind zei 'nee sorry, ik niet met jou ondanks dat je doodgaat'. Toen een maand later 'oke toch wel'.
Ze lag op 31 december in het ziekenhuis, ik ben de hele dag bij haar geweest (want was ook gezellie) en haar eigen zoon kwam 30 minuten langs![]()
![]()
die dag was mijn eigen oma overleden
![]()
Twee weken daarna kreeg ze operatie om pijn tegen te gaan, toen overleed ze. Sorry lang verhaal, maar echt alles vond ik zielig.... Op die begrafenis gingen mensen mij bedanken, ik werd zooooo boos en verdrietig 'JE MOET MIJ NIET BEDANKEN, HAD ZELF IETS GEDAANM1!!!!!!'
Is er al een datumprikker?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:33 schreef Crack_ het volgende:
[..]! maar wie weet is er gratis drank en lekker eten
nee ik denk niet dat mijn begrafenis heel gezellig zal zijn, of je moet er een fok!meet van maken, dan misschien welafsluitende borrel met snacks bij het zusje, lets goooo
Kan ik me voorstellenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik voelde bij mijn oma van 104 echt geen verdriet. Eerder opluchting dat haar lijden voorbij was en dankbaarheid voor haar lange leven.
Kan ik me wel wat bij voorstellen ja. Mijn oma van 93 was diep gelovig. Weet er weinig meer van (allemaal bijbelgezangen maar daar heb ik dus niks mee) maar ik weet wel dat ik blij voor d'r was dat ze bij haar hemelse vader kon zijn waar ze zo graag naartoe wou. Dat welquote:Op zondag 4 mei 2025 19:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Ik voelde bij mijn oma van 104 echt geen verdriet. Eerder opluchting dat haar lijden voorbij was en dankbaarheid voor haar lange leven.
Ik had begin dit jaar een informele begrafenis. Geen speeches, foto presentaties oid, maar gewoon samenzijn met de nabestaanden met hapjes en drankjes. Nog nooit zo meegemaakt maar was mooi en intiem. Zo mag het na mijn overlijden ook wel.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:33 schreef Crack_ het volgende:
[..]! maar wie weet is er gratis drank en lekker eten
nee ik denk niet dat mijn begrafenis heel gezellig zal zijn, of je moet er een fok!meet van maken, dan misschien welafsluitende borrel met snacks bij het zusje, lets goooo
En Crack die dan zegt: "ik kan die dag niet"quote:
Dat was mijn oma van Happy hour, die kennen jullie welquote:Op zondag 4 mei 2025 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan ik me wel wat bij voorstellen ja. Mijn oma van 93 was diep gelovig. Weet er weinig meer van (allemaal bijbelgezangen maar daar heb ik dus niks mee) maar ik weet wel dat ik blij voor d'r was dat ze bij haar hemelse vader kon zijn waar ze zo graag naartoe wou. Dat wel
ik zou ergens wel meer bewust willen leven met het idee dat het zo over kan zijn, en anders ook weer echt nietquote:Op zondag 4 mei 2025 19:33 schreef essnhills het volgende:
[..]
War ontzettend sneu idd
Maar wel fijn dat jij haar wel de aandacht hebt gegeven die ze verdiende![]()
lolquote:
Zo was de uitvaart van mijn moeder ookquote:Op zondag 4 mei 2025 19:34 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik had begin dit jaar een informele begrafenis. Geen speeches, foto presentaties oid, maar gewoon samenzijn met de nabestaanden met hapjes en drankjes. Nog nooit zo meegemaakt maar was mooi en intiem. Zo mag het na mijn overlijden ook wel.
Had ik bij mijn beide ouders ook en zelfs bij mijn zusje onlangs, rust en uitgestreden.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:33 schreef Budapestenaar het volgende:
Klassiekerquote:Op zondag 4 mei 2025 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was mijn oma van Happy hour, die kennen jullie wel
En was dat goed zo voor jou?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:36 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Zo was de uitvaart van mijn moeder ook
Dat gevoel snap ikquote:Op zondag 4 mei 2025 19:35 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik zou ergens wel meer bewust willen leven met het idee dat het zo over kan zijn, en anders ook weer echt niet
[..]
quote:lolik heb wel oprecht een tijd tegen mensen gezegd dat ik uit het leven zou stappen als ik na mn 30ste nog steeds niet gelukkig zou zijn want dan had ik het wel lang genoeg geprobeerd. Dat was wel een beetje om mensen voor te bereiden
maar niet meer nodig
![]()
Bij een tante van me kon dat wel allemaal gepland worden. Dat was ook wel vreemd.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:35 schreef Crack_ het volgende:
[..]
ik zou ergens wel meer bewust willen leven met het idee dat het zo over kan zijn, en anders ook weer echt niet
[..]
lolik heb wel oprecht een tijd tegen mensen gezegd dat ik uit het leven zou stappen als ik na mn 30ste nog steeds niet gelukkig zou zijn want dan had ik het wel lang genoeg geprobeerd. Dat was wel een beetje om mensen voor te bereiden
maar niet meer nodig
![]()
Jouw zus was echt een vechterquote:Op zondag 4 mei 2025 19:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Had ik bij mijn beide ouders ook en zelfs bij mijn zusje onlangs, rust en uitgestreden.
quote:Op zondag 4 mei 2025 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan ik me wel wat bij voorstellen ja. Mijn oma van 93 was diep gelovig. Weet er weinig meer van (allemaal bijbelgezangen maar daar heb ik dus niks mee) maar ik weet wel dat ik blij voor d'r was dat ze bij haar hemelse vader kon zijn waar ze zo graag naartoe wou. Dat wel
vieren dat je die persoon hebt mogen kennen en die persoon heeft mogen bestaan oid, is echt een mooie instelling inderdaadquote:Op zondag 4 mei 2025 19:34 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik had begin dit jaar een informele begrafenis. Geen speeches, foto presentaties oid, maar gewoon samenzijn met de nabestaanden met hapjes en drankjes. Nog nooit zo meegemaakt maar was mooi en intiem. Zo mag het na mijn overlijden ook wel.
ik kan de komende paar jaren nietquote:Op zondag 4 mei 2025 19:34 schreef essnhills het volgende:
[..]
En Crack die dan zegt: "ik kan die dag niet"![]()
Poeh jij hebt ook al wat meegemaakt nu al zeg.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:36 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Had ik bij mijn beide ouders ook en zelfs bij mijn zusje onlangs, rust en uitgestreden.
oh mehquote:Op zondag 4 mei 2025 19:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik haat uitvaarten omdat de familie blijkbaar ruzie heeft en zo. Tijdens de uitvaart van mijn oma moet je dan zo geforceerd aardig doen. Kan daar moeilijk tegen.
Ja, wij wilden een uitvaart waar mensen herinneringen konden ophalen zonder geforceerd gedoe. Dat is heel mooi uitgepaktquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |