Wikipediaquote:Kiambe vluchtte in 2013[b] op 9-jarige leeftijd vanuit Congo met zijn moeder, drie broers en drie zussen naar Nederland.Daarna verbleven ze anderhalf jaar in het asielzoekerscentrum in Alkmaar, waar het multicultureel orkest Orchestre Partout indruk op hem maakte; hij ging steeds een beetje meer meedoen. Claude: "Zingen zit in onze familie." Ze verhuisden naar Enkhuizen, waar hij zijn havo-diploma haalde. Hij studeerde hotelmanagement maar is daarmee gestopt.Naast zijn zangcarrière was hij werkzaam in een restaurant.
In 2017 won hij een talentenjacht in Enkhuizen met het nummer Uit elkaar van Yes-R. In het voorjaar van 2019 nam hij deel aan het achtste seizoen van The Voice Kids met het nummer Papaoutai van Stromae. Hij strandde in de tweede ronde, 'The Battles'.In de jaren daarna deed hij onder meer mee aan de ARE YOU NEXT?-talentenjacht waar hij een platencontract bij muzieklabel Cloud 9 Music won.
De jaren daarna deed hij mee aan verschillende audities en zangwedstrijden waar hij in contact kwam met onder andere muziekproducent Arno Krabman en songwriter Joren van der Voort. Samen met hen schreef hij het Nederlands-Franse nummer Ladada (Mon dernier mot), dat eind 2022 uitkwam. Het werd een 538 Favourite en bereikte de nummer 1-positie in de Nederlandse Top 40 en Single Top 100. Hij werd bij de totstandkoming van het nummer geïnspireerd door Stromae.
In 2023 trad Claude op het popmuziekfestival Noorderslag op. In maart van dat jaar kreeg hij de 3FM Award voor Beste nieuwkomer en werd hij uitgeroepen tot 3FM Talent. Diezelfde maand volgde het nummer Layla, dat de Alarmschijf werd bij Qmusic.[14] In april maakte hij zijn festivaldebuut op Paaspop in Schijndel, waar hij het nog niet uitgekomen nummer Écoute-moi ten gehore bracht.
Claude zou in april 2023 in het voorprogramma van de concerten van Stromae staan, maar deze concerten werden afgelast wegens gezondheidsredenen van de Belgische zanger.In plaats daarvan heeft Claude in het voorprogramma van Suzan & Freek in november dat jaar gestaan.
Op 5 mei 2023 trad Claude op tijdens het Bevrijdingsconcert op de Amstel. In datzelfde jaar was hij te gast in het televisieprogramma Ik hou van Holland.
Op 12 oktober 2023 trad Claude op bij de 58e editie van het Gouden Televizier-Ring Gala waarna hij de troffee Televizier-Ring Talent uitreikte aan Noa Vahle. Claude trad op 3 februari 2024 op in Rotterdam tijdens de Qmusic Top 40 Awards. Hij won de Award in de categorie "Beste Artiest" en trad op met Flemming. In maart en april 2024 deed hij zijn eerste clubtour met de naam Je m'appelle Claude.
Op 21 september 2024 was hij de hoofdgast in het programma Beste Zangers. Twee maanden later verscheen zijn debuutalbum Parler français.
In 2025 vertegenwoordigt Claude Nederland bij het Eurovisie Songfestival in Basel, Zwitserland.
quote:Op zondag 4 mei 2025 17:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Als ze net als Klemens ervoor kiezen om heel weinig bekend te laten worden kiezen ze twee close ups van Claude en eentje waar nog net de dansers op staan.Want dat mag dit jaar kennelijk, zelf bepalennals delegatie hoeveel je vrij wilt geven op die eerste drie foto's.
(Dat wat Joost dus vorig jaar graag wilde..)
IK KEUR HET GOED!quote:Op zondag 4 mei 2025 18:28 schreef summer52 het volgende:
Nou hier is de veel besproken violist hoor!![]()
[ tiktok ]
Styling gedaan door iemand om 3 uur ‘s nachts?quote:
Die man lijkt ook amper ouder te worden.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:28 schreef summer52 het volgende:
[ tiktok ]
Ongelooflijk he? Hij lijkt nog steeds zo'n broekje.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:40 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Die man lijkt ook amper ouder te worden.
In dit filmpje ziet de 'voor' er wel veel beter uit dan de 'na', inderdaad.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:38 schreef RipCity het volgende:
[..]
Styling gedaan door iemand om 3 uur ‘s nachts?
Ik vind dit echt héél mooi zo! Wauw.quote:Op zondag 4 mei 2025 18:28 schreef summer52 het volgende:
[ tiktok ]
Wat was ik verliefd op hem in 2009 (en stiekem nog steeds een beetje haha)quote:Op zondag 4 mei 2025 18:28 schreef summer52 het volgende:
[ tiktok ]
28 September is hij in Rotterdam in het Mainport & DoubleTree by Hilton Rotterdam Centre,Panorama roomquote:
“…less of the LED wall.”quote:
Emma Evelein / Choreographer and dancerquote:Op zondag 4 mei 2025 19:22 schreef TheVulture het volgende:
Hij introduceert zojuist 2 dansers en 3 violisten op z'n insta
Ach Aran las gewoon dat bericht van Reddit voor, wat wij hier ook al hebben gelezen. Dus op het eind dan de explosie van bloemen op het scherm. Dus niets nieuws. Want hij weet net zoveel of weinig als dat wij weten. Hij wacht ook op de foto's vertelde hij. Nou ik denk dat wij die zelfs eerder te zien krijgen door al het werk wat @Momo en @Greys doen.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:20 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
“…less of the LED wall.”
Bij Boulevard was het (of ik heb niet goed geluisterd) geen gebruik van de LED. Daar kreeg ik het wel een beetje benauwd van.![]()
Want dat scherm met lampjes zag er prachtig uit.
Of zouden ze een kleine aanpassing hebben gedaan in nummer zelf?quote:Op zondag 4 mei 2025 19:32 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Maar nog steeds waarom violen? Er zit geen viool in het nummer toch?
Maar die verslaggever heeft dus niks meer of minder gezien dan ons. Op papier vond ik dat verhaal juist tegenvallen. Polen, Cyprus en Azerbeidzjan klinken dan wel weer goed op papier.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:35 schreef summer52 het volgende:
[..]
Ach Aran las gewoon dat bericht van Reddit voor, wat wij hier ook al hebben gelezen. Dus op het eind dan de explosie van bloemen op het scherm. Dus niets nieuws. Want hij weet net zoveel of weinig dat wij nu weten. Hij wacht ook op de foto's vertelde hij. Nou ik denk dat wij die zelfs eerder te zien krijgen door al het werk wat @:Momo en @:Greys doen.![]()
Ook hadden ze een verslaggever (ik ken hem niet) die vond dat België wel eens de winnaar kon worden. Dus ja...
Een violin break in plaats van een dance breakquote:Op zondag 4 mei 2025 19:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Of zouden ze een kleine aanpassing hebben gedaan in nummer zelf?
Waar ze die verslaggever vandaan getoverd hebben ik weet het niet. Misschien was het een Belgische verslaggever.Ik heb hem nog niet eerder gezien. Ik heb dat gesprek met hem niet helemaal meegekregen omdat ik net de kat eten gaf. Maar dat van België vond ik zo bijzonder want niemand heeft ook maar iets gezien.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar die verslaggever heeft dus niks meer of minder gezien dan ons. Op papier vond ik dat verhaal juist tegenvallen. Polen, Cyprus en Azerbeidzjan klinken dan wel weer goed op papier.
Jawel, er zitten regelmatig strijkers in.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:32 schreef HenkjeNL2 het volgende:
Maar nog steeds waarom violen? Er zit geen viool in het nummer toch?
Er kan door delegaties bewust dingen worden weggelaten. Dus als de NL delegatie gevraagd heeft dat nog niet te noemen.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:48 schreef Dave het volgende:
Groots einde wordt ook wel beschreven in de Reddit post, ook dat dan elke vierkante centimeter van zowel led wall, frame, als vloer wordt gebruikt.
Wat wel opvalt is dat de violisten in díe beschrijving missen.
Ja beter dat ze niet gewoon dansers een viool hebben gegeven. Was bij Waylon wel zo dat dat te zien was.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:50 schreef Greys het volgende:
Wat zalig ook dat het ECHTE violisten zijn! En geen neppers die doen alsof ze het kunnen.
Zo'n goed gevoel bij allemaal.
Ze Crumpen iig nog nietquote:Op zondag 4 mei 2025 19:41 schreef NailQueen het volgende:
Nouja goed. Wie weet hebben de dansers en violisten later andere kleren aan. Het was ook nog maar de 1e repetitie.
Betekenisvolquote:Op zondag 4 mei 2025 19:41 schreef Dave het volgende:
[..]
Een violin break in plaats van een dance break
Ja. Maar dat kwam ook wel omdat de instrumenten van karton (toch, of zoiets?) waren dat dat opviel hahaha.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja beter dat ze niet gewoon dansers een viool hebben gegeven. Was bij Waylon wel zo dat dat te zien was.
En daarna op insta plaatsen? Lijkt me niet eigenlijk, of ze wilden het zelf in de hand houdenquote:Op zondag 4 mei 2025 19:50 schreef Momo het volgende:
[..]
Er kan door delegaties bewust dingen worden weggelaten. Dus als de NL delegatie gevraagd heeft dat nog niet te noemen.
Vonden ze misschien leuk om zélf die verrassing bekend te maken. Denk ik.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:14 schreef Dave het volgende:
[..]
En daarna op insta plaatsen? Lijkt me niet eigenlijk, of ze wilden het zelf in de hand houden
Viel wel meequote:Op zondag 4 mei 2025 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Maar dat kwam ook wel omdat de instrumenten van karton (toch, of zoiets?) waren dat dat opviel hahaha.
Oh, waarom heb ik in godsnaam in m'n geheugen zitten dat die instrumenten heel opvallend nep waren?quote:Op zondag 4 mei 2025 20:19 schreef Dave het volgende:
[..]
Viel wel mee
[ afbeelding ]
Misschien omdat Daniel Dekker 1 van die gitaren ving, of was dat dat jaar niet?
Volgens mij was dat bij de stand-in repetitie, want ik zie dat ook voor me ja.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh, waarom heb ik in godsnaam in m'n geheugen zitten dat die instrumenten heel opvallend nep waren?
Was dat bij de eerste repetitie nog zo of heeft mijn brein dat gewoon compleet zelf bedacht?
Edit:
Bekijk deze YouTube-video
Door dit fragment toen van de eerste repetitie dacht ik dat die witte gitaar van karton was omdat ze er zo agressief mee omgingen enzo. En kennelijk is dat nooit meer uit m'n hoofd gegaan hahaha.
Dat vetgedrukte zékerquote:Op zondag 4 mei 2025 20:31 schreef Greys het volgende:
Qua meltdown valt het nogal mee dit jaar ja. Integendeel.
Ik denk echt dat het een classy uitziende act wordt. Geen goedkoop uitziend gerommel. Heerlijk.
Een classy act mét frisse jonge energie en een ontploffing van blij erin, want wat heeft die Claude een zálige energie. In al die filmpjes.
Met die violisten klinkt het wel heel goed hoor. En het komt ook goed over. En de kleur van zijn outfit is schitterend. Op de foto vond ik de kleur wat donker maar het lijkt in die video veel lichter. Past mooi bij zijn donkere huid.quote:Op zondag 4 mei 2025 19:29 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Emma Evelein / Choreographer and dancer
Lungssu Yen / Dancer
Nadine Dekker / Violinist
Nigel Menting / Violinist
Patricia Kuijk / Violinist
https://www.instagram.com/p/DJPVIyBsJrt/
Oh godzijdank dat jij ook zoiets voor je ziet! Echt, dat stelt me gerust dat ik het niet totaal zelf bedacht heb.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:34 schreef Em31 het volgende:
[..]
Volgens mij was dat bij de stand-in repetitie, want ik zie dat ook voor me ja.
Het klinkt zeker goed met die violisten, maar op deze manier zal het niet te horen zijn. Live-instrumenten mogen immers niet.quote:Op zondag 4 mei 2025 20:43 schreef summer52 het volgende:
[..]
Met die violisten klinkt het wel heel goed hoor. En het komt ook goed over. En de kleur van zijn outfit is schitterend. Op de foto vond ik de kleur wat donker maar het lijkt in die video veel lichter. Past mooi bij zijn donkere huid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |