Waar ik mij in de eerste aflevering, als geboren Enschedeėr, het meest aan stoorde is dat de acteurs niet consequent zijn in hun accent. De ene zin abn en dan ineens een Twentse tongval. Rot op. Doe het goed of doe het niet.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:21 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Ik ben een jaar ouder en kan het me ook nog erg goed herinneren. Woon absoluut niet in de buurt. Vond het wel heftig. Ik ben dan ook wel begonnen aan de serie.
Natuurlijk zitten er foutjes in, maar daar kijk ik maar doorheen. Het gaat mij niet om het juiste bierflesje.
Dat kan ik me wel voorstellen ja. Dat hoor ik als Brabander wel minder goed.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Waar ik mij in de eerste aflevering, als geboren Enschedeėr, het meest aan stoorde is dat de acteurs niet consequent zijn in hun accent. De ene zin abn en dan ineens een Twentse tongval. Rot op. Doe het goed of doe het niet.
En de Enschedese tongval is dan weer extreem herkenbaar binnen het Twents. Vraag me af in hoeverre ze daar rekening mee houden. Zal wel voor geen meter klinken in die serie.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Waar ik mij in de eerste aflevering, als geboren Enschedeėr, het meest aan stoorde is dat de acteurs niet consequent zijn in hun accent. De ene zin abn en dan ineens een Twentse tongval. Rot op. Doe het goed of doe het niet.
gemiddeld genomen mogen prive vluchten niet landen op een beveiligde luchtmacht basis, dus opzich niet een vreemde vraag volgens mijquote:Op zondag 4 mei 2025 22:48 schreef DrMarten het volgende:
[..]
En de westerlingen op tv (Kees Driehuis) die zich afvroegen of die helicopters wel ergens bij konden tanken (grote luchtmachtbasis op een paar km)
Dit ging op traumaheli's vanuit Duitsland, politieheli's e.d.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
gemiddeld genomen mogen prive vluchten niet landen op een beveiligde luchtmacht basis, dus opzich niet een vreemde vraag volgens mij
EHTW kende ook een civiel deel.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:57 schreef mschol het volgende:
[..]
gemiddeld genomen mogen prive vluchten niet landen op een beveiligde luchtmacht basis, dus opzich niet een vreemde vraag volgens mij
Precies dat jaquote:Op zondag 4 mei 2025 22:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Klaas fantastische man ik ben een paar jaar huisgenoot van zijn zoon geweest. Kom oorspronkelijk niet uit Enschede dus geen idee wie het was maar mooie vent toen ik hem heb mogen ontmoeten.quote:Op zondag 4 mei 2025 22:12 schreef r_one het volgende:
[..]
*Boks, Enschede Oost
Het gerucht ging eerst dat het de vuurwerkopslag van Haarman zou zijn (en die lag toen in Enschede Oost).
Heb deel 1 bekeken en vind de waarheidsgetrouwheid nogal tegenvallen. Veel is duidelijk gespeeld, met weinig ziel erin.
alles staat onlinequote:Op maandag 5 mei 2025 00:40 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Precies dat ja
En die studente en moeder kwamen uit Langeveen(?), knap als je daar iemand kan vinden die abn praat![]()
(Maar ze zullen daar wel heen zijn verhuisd na een scheiding of iets).
Eerste aflevering gezien, de setting van de vuurwerkfabriek in de wijk en mensen die lekker op straat zijn/zomerse dingen doen is goed uitgebeeld.
De rest is eigenlijk best crap: matig acteerwerk en een hoop personages/verhaallijnen die mij niet gegrepen hebben in de eerste aflevering.
Dit ga ik waarschijnlijk niet verder kijken, heel misschien binge ik als alles online staat.
Die details zijn irritant ja. De film De Kameleon is in mijn geboorteplaats opgenomen. Ik zie dat ze een steeg in en uit rennen. Ik WEET dat die stegen totaal niet op elkaar zijn aangesloten en niet bij elkaar liggen dus het gewoon onmogelijk. Die details weten wij, maar de rest van de wereld nietquote:Op maandag 5 mei 2025 09:40 schreef DJKoster het volgende:
Ah, vannacht werkte het even niet om de volgende te kijken.
De tweede aflevering heb ik na 7 minuten afgezet. Naast het, al eerder genoemde, belabberde acteerwerk werd er nu wel heel slecht omgegaan met de locaties en acties van personages.
De burgemeester die opeens in de wijk vaststaat met zn auto (ligt totaal niet op de route) en Dunya die even haar fiets weg zet om Hicham(?) naar de Diekmanhal te brengen.
Meid, dat is drie kwartier lopen, wil je daarna weer terug om je fiets op te halen?
Heb jij het toen ter tijd meegekregen?quote:Op zondag 4 mei 2025 13:34 schreef Fascination het volgende:
Ik keek er naar uit, maar ben niet echt enthousiast na de eerste aflevering. De achtergrondverhalen van de personages interesseerden me niet en het Twentse accent was vaak niet goed gedaan.
Ik heb het allemaal dus wel een beetje meegekregen maar had het beter gevonden als de personages wat fictiever waren geweest. Gewoon een random bewoner van de straat, een medewerker van de vuurwerkfabriek, een agent en nog wat.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 01:12 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
Heb jij het toen ter tijd meegekregen?
Had je ook meer gehoopt op een documentaire?
wanneer is het niet vers meer?quote:Op dinsdag 6 mei 2025 12:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal dus wel een beetje meegekregen maar had het beter gevonden als de personages wat fictiever waren geweest. Gewoon een random bewoner van de straat, een medewerker van de vuurwerkfabriek, een agent en nog wat.
De feiten zijn nog zo vers dat het allemaal wat ongemakkelijk voelt.
Als dit niet in de serie zit (incl. de botsing met de boom, die blijft hilarisch), is de serie nog slechter dan wat ik hier allemaal al lees.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:34 schreef Kreator het volgende:
Het enige dat je over de vuurwerkramp hoeft te onthouden is Frits Pril. Wat een cultheld was dat. Die woonde later nog bij mij in de straat, toen mijn moeder in een vlaag van verstandsverbijstering besloot om in 1 van de slechtste straten van enschede te gaan wonen op de wesselerbrink.
Bekijk deze YouTube-video
Nou, hilarisch hoor. Arme man is alles kwijt en de wanhoop nabij mede dankzij falend bestuur wat drukker bezig is haarzelf buiten schot te houden dan met haar werk. Ik schaterquote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als dit niet in de serie zit (incl. de botsing met de boom, die blijft hilarisch), is de serie nog slechter dan wat ik hier allemaal al lees.
Voor direct betrokkenen zeker niet, voor menig Enschedeėr waarschijnlijk ook niet.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 13:20 schreef Nizno het volgende:
[..]
wanneer is het niet vers meer?
25 jaar zou toch lang genoeg moeten zijn
True. Maar daarom kan het nog wel hilarisch zijn dat-ie na een bijna perfecte dollemansrit uitgerekend tegen die boom aan parkeert.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 18:21 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nou, hilarisch hoor. Arme man is alles kwijt en de wanhoop nabij mede dankzij falend bestuur wat drukker bezig is haarzelf buiten schot te houden dan met haar werk. Ik schater
Dit miste ik ook in de serie.quote:Op dinsdag 6 mei 2025 16:35 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als dit niet in de serie zit (incl. de botsing met de boom, die blijft hilarisch), is de serie nog slechter dan wat ik hier allemaal al lees.
Andre de V dan, gaat die nog wel voorkomen?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |