abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 mei 2025 @ 22:33:30 #76
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_217541088
quote:
2s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:21 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Ik ben een jaar ouder en kan het me ook nog erg goed herinneren. Woon absoluut niet in de buurt. Vond het wel heftig. Ik ben dan ook wel begonnen aan de serie.

Natuurlijk zitten er foutjes in, maar daar kijk ik maar doorheen. Het gaat mij niet om het juiste bierflesje.
Waar ik mij in de eerste aflevering, als geboren Enschedeėr, het meest aan stoorde is dat de acteurs niet consequent zijn in hun accent. De ene zin abn en dan ineens een Twentse tongval. Rot op. Doe het goed of doe het niet.
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
  zondag 4 mei 2025 @ 22:35:52 #77
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217541126
quote:
17s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:33 schreef TheGirlNextDoor het volgende:

[..]
Waar ik mij in de eerste aflevering, als geboren Enschedeėr, het meest aan stoorde is dat de acteurs niet consequent zijn in hun accent. De ene zin abn en dan ineens een Twentse tongval. Rot op. Doe het goed of doe het niet.
Dat kan ik me wel voorstellen ja. Dat hoor ik als Brabander wel minder goed.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
pi_217541272
ben rond de 40 en ik kan mij de beelden van de rijen vol ambulances en de (herhalingen van) de explosies wel goed herinneren verder weet ik het niet echt meer

ga de serie nog wel een keertje kijken, de foutjes vallen mij toch niet op
pi_217541336
quote:

[..]
En de Enschedese tongval is dan weer extreem herkenbaar binnen het Twents. Vraag me af in hoeverre ze daar rekening mee houden. Zal wel voor geen meter klinken in die serie.

Wat mij verder echt goed bijstaat van die dag is het geluid van sirenes de hele dag, de overvliegende helicopters, de spanning of de Grolsch de lucht in zou gaan, op straat staan met een radiootje terwijl je de rookwolken over de stad ziet. En de westerlingen op tv (Kees Driehuis) die zich afvroegen of die helicopters wel ergens bij konden tanken (grote luchtmachtbasis op een paar km :') )
A mind with a heart of it's own
pi_217541493
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:48 schreef DrMarten het volgende:

[..]
En de westerlingen op tv (Kees Driehuis) die zich afvroegen of die helicopters wel ergens bij konden tanken (grote luchtmachtbasis op een paar km :') )
gemiddeld genomen mogen prive vluchten niet landen op een beveiligde luchtmacht basis, dus opzich niet een vreemde vraag volgens mij
pi_217541559
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:57 schreef mschol het volgende:

[..]
gemiddeld genomen mogen prive vluchten niet landen op een beveiligde luchtmacht basis, dus opzich niet een vreemde vraag volgens mij
Dit ging op traumaheli's vanuit Duitsland, politieheli's e.d.
Sowieso werden alle protocollen overhoop gegooid die dag. Formeel moest een verzoek om inzet van Duitse hulpdiensten via het ministerie van Buitenlandse zaken. Nu ging het via een telefoontje van de brandweer Almelo, die onderweg zagen dat het serieus mis was, naar de brandweer van Epe (net over de grens in Dld) met het verzoek alles te sturen wat ze konden missen.
pi_217542207
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:57 schreef mschol het volgende:

[..]
EHTW kende ook een civiel deel.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217542563
quote:

[..]
Precies dat ja :D
En die studente en moeder kwamen uit Langeveen(?), knap als je daar iemand kan vinden die abn praat :+
(Maar ze zullen daar wel heen zijn verhuisd na een scheiding of iets).

Eerste aflevering gezien, de setting van de vuurwerkfabriek in de wijk en mensen die lekker op straat zijn/zomerse dingen doen is goed uitgebeeld.
De rest is eigenlijk best crap: matig acteerwerk en een hoop personages/verhaallijnen die mij niet gegrepen hebben in de eerste aflevering.
Dit ga ik waarschijnlijk niet verder kijken, heel misschien binge ik als alles online staat.
  maandag 5 mei 2025 @ 01:28:08 #84
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_217542728
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2025 22:12 schreef r_one het volgende:

[..]
*Boks, Enschede Oost
Het gerucht ging eerst dat het de vuurwerkopslag van Haarman zou zijn (en die lag toen in Enschede Oost).
Heb deel 1 bekeken en vind de waarheidsgetrouwheid nogal tegenvallen. Veel is duidelijk gespeeld, met weinig ziel erin.
Klaas fantastische man ik ben een paar jaar huisgenoot van zijn zoon geweest. Kom oorspronkelijk niet uit Enschede dus geen idee wie het was maar mooie vent toen ik hem heb mogen ontmoeten.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  maandag 5 mei 2025 @ 02:51:29 #85
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_217542926
Ik moet dan ook tegelijkertijd aan Linda Wagemakers denken en het Songfestival.

https://www.nporadio2.nl/(...)dig-uitgezonden-werd

Bekijk deze YouTube-video

Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217543192
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 00:40 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Precies dat ja :D
En die studente en moeder kwamen uit Langeveen(?), knap als je daar iemand kan vinden die abn praat :+
(Maar ze zullen daar wel heen zijn verhuisd na een scheiding of iets).

Eerste aflevering gezien, de setting van de vuurwerkfabriek in de wijk en mensen die lekker op straat zijn/zomerse dingen doen is goed uitgebeeld.
De rest is eigenlijk best crap: matig acteerwerk en een hoop personages/verhaallijnen die mij niet gegrepen hebben in de eerste aflevering.
Dit ga ik waarschijnlijk niet verder kijken, heel misschien binge ik als alles online staat.
alles staat online
pi_217543890
Ah, vannacht werkte het even niet om de volgende te kijken.
De tweede aflevering heb ik na 7 minuten afgezet. Naast het, al eerder genoemde, belabberde acteerwerk werd er nu wel heel slecht omgegaan met de locaties en acties van personages.
De burgemeester die opeens in de wijk vaststaat met zn auto (ligt totaal niet op de route) en Dunya die even haar fiets weg zet om Hicham(?) naar de Diekmanhal te brengen.
Meid, dat is drie kwartier lopen, wil je daarna weer terug om je fiets op te halen? :')
pi_217549834
Tergend slecht acteerwerk. Alleen Acda komt er nog meer weg maar de rest is tenenkrommend. De ramp zelf is minimaal in beeld gebracht wat de werkelijke omvang geen recht toe doet.

Dit hadden ze beter kunnen skippen en al helemaal rond deze periode. Net als de werkelijkheid, rammelt het hele verhaal aan alle kanten.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_217549928
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2025 09:40 schreef DJKoster het volgende:
Ah, vannacht werkte het even niet om de volgende te kijken.
De tweede aflevering heb ik na 7 minuten afgezet. Naast het, al eerder genoemde, belabberde acteerwerk werd er nu wel heel slecht omgegaan met de locaties en acties van personages.
De burgemeester die opeens in de wijk vaststaat met zn auto (ligt totaal niet op de route) en Dunya die even haar fiets weg zet om Hicham(?) naar de Diekmanhal te brengen.
Meid, dat is drie kwartier lopen, wil je daarna weer terug om je fiets op te halen? :')
Die details zijn irritant ja. De film De Kameleon is in mijn geboorteplaats opgenomen. Ik zie dat ze een steeg in en uit rennen. Ik WEET dat die stegen totaal niet op elkaar zijn aangesloten en niet bij elkaar liggen dus het gewoon onmogelijk. Die details weten wij, maar de rest van de wereld niet :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 6 mei 2025 @ 01:12:47 #90
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_217553417
quote:
1s.gif Op zondag 4 mei 2025 13:34 schreef Fascination het volgende:
Ik keek er naar uit, maar ben niet echt enthousiast na de eerste aflevering. De achtergrondverhalen van de personages interesseerden me niet en het Twentse accent was vaak niet goed gedaan.
Heb jij het toen ter tijd meegekregen?
Had je ook meer gehoopt op een documentaire?
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 10:50:57 #91
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_217555550
Een van de slechtste dingen die ik ooit heb gezien. Ben gestopt bij het begin van aflevering 2.

Jammer, zo'n erge ramp verdient een betere serie.
Koel en donker bewaren
pi_217556651
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 01:12 schreef Moeraskat het volgende:

[..]
Heb jij het toen ter tijd meegekregen?
Had je ook meer gehoopt op een documentaire?
Ik heb het allemaal dus wel een beetje meegekregen maar had het beter gevonden als de personages wat fictiever waren geweest. Gewoon een random bewoner van de straat, een medewerker van de vuurwerkfabriek, een agent en nog wat.
De feiten zijn nog zo vers dat het allemaal wat ongemakkelijk voelt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 6 mei 2025 @ 13:20:47 #93
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_217557009
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 12:39 schreef DJKoster het volgende:

[..]
Ik heb het allemaal dus wel een beetje meegekregen maar had het beter gevonden als de personages wat fictiever waren geweest. Gewoon een random bewoner van de straat, een medewerker van de vuurwerkfabriek, een agent en nog wat.
De feiten zijn nog zo vers dat het allemaal wat ongemakkelijk voelt.
wanneer is het niet vers meer?
25 jaar zou toch lang genoeg moeten zijn
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 mei 2025 @ 13:34:03 #94
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_217557090
Het enige dat je over de vuurwerkramp hoeft te onthouden is Frits Pril. Wat een cultheld was dat. Die woonde later nog bij mij in de straat, toen mijn moeder in een vlaag van verstandsverbijstering besloot om in 1 van de slechtste straten van enschede te gaan wonen op de wesselerbrink.

pi_217558698
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:34 schreef Kreator het volgende:
Het enige dat je over de vuurwerkramp hoeft te onthouden is Frits Pril. Wat een cultheld was dat. Die woonde later nog bij mij in de straat, toen mijn moeder in een vlaag van verstandsverbijstering besloot om in 1 van de slechtste straten van enschede te gaan wonen op de wesselerbrink.

Als dit niet in de serie zit (incl. de botsing met de boom, die blijft hilarisch), is de serie nog slechter dan wat ik hier allemaal al lees.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 18:21:34 #96
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217559556
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:35 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Als dit niet in de serie zit (incl. de botsing met de boom, die blijft hilarisch), is de serie nog slechter dan wat ik hier allemaal al lees.
Nou, hilarisch hoor. Arme man is alles kwijt en de wanhoop nabij mede dankzij falend bestuur wat drukker bezig is haarzelf buiten schot te houden dan met haar werk. Ik schater :T
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217559901
quote:
99s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 13:20 schreef Nizno het volgende:

[..]
wanneer is het niet vers meer?
25 jaar zou toch lang genoeg moeten zijn
Voor direct betrokkenen zeker niet, voor menig Enschedeėr waarschijnlijk ook niet.
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_217559949
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 18:21 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Nou, hilarisch hoor. Arme man is alles kwijt en de wanhoop nabij mede dankzij falend bestuur wat drukker bezig is haarzelf buiten schot te houden dan met haar werk. Ik schater :T
True. Maar daarom kan het nog wel hilarisch zijn dat-ie na een bijna perfecte dollemansrit uitgerekend tegen die boom aan parkeert.

(over dat ongelukje werd destijds al geglimlacht)
.
  dinsdag 6 mei 2025 @ 21:05:56 #99
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_217561012
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 16:35 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Dit miste ik ook in de serie.
Ik had de beste man ooit op het terras zitten een jaar voor zijn dood ergens interessant figuur wel.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_217561330
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2025 21:05 schreef Dr.Mikey het volgende:
Dit miste ik ook in de serie.
Andre de V dan, gaat die nog wel voorkomen?
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')