Yes geopend!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 08:43 schreef TheGirlNextDoor het volgende: [..] Klinkt goed. En logisch dat je nu meer piekert. Fijn dat je mild voor jezelf bent
Oeps, ik had niet door dat ie dichtging met mijn post. Open je zelf een nieuwe?
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, zeker het proberen waardquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes geopend!
Ja, ik doe mijn best om mild te zijn. Mijn "nait soezen"-mentaliteit bijsturen. Vandaag ook besproken dat ik niet tranen moet wegdrukken, maar moet laten stromen. Dat is heel moeilijk. Ik moet de emotie als een bal zien en die rustig laten stijgen tot hij via tranen verdwijnt. Klinkt vaag, maar het proberen waard toch?
Vanochtend was het gesprek pittig. Gelukkig een gezellig middag gehad met een vriend. Echt genoten. Nu weekend tot dinsdag. Ook wel lekker hoor! Even mezelf opsluiten met knutsels en boeken
Geniet van je weekend!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Yes geopend!
Ja, ik doe mijn best om mild te zijn. Mijn "nait soezen"-mentaliteit bijsturen. Vandaag ook besproken dat ik niet tranen moet wegdrukken, maar moet laten stromen. Dat is heel moeilijk. Ik moet de emotie als een bal zien en die rustig laten stijgen tot hij via tranen verdwijnt. Klinkt vaag, maar het proberen waard toch?
Vanochtend was het gesprek pittig. Gelukkig een gezellig middag gehad met een vriend. Echt genoten. Nu weekend tot dinsdag. Ook wel lekker hoor! Even mezelf opsluiten met knutsels en boeken
Ja... het voelt vaag, al begrijp ik haar wel. Al is dit weekend het hopelijk niet nodig om het uit te proberenquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:22 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt, zeker het proberen waard![]()
En heerlijk vooruitzicht, fysiek en mentaal lekker uitrusten. Geniet ervan
Oh dan wens ik je vast veel plezier! Sauerland is zo mooiquote:Op vrijdag 2 mei 2025 19:48 schreef qltel het volgende:
[..]
Geniet van je weekend!
(was het alvast maar dinsdag, dan gaan wij een paar dagen naar het Sauerland)
Bedankt, gaat helemaal lukken!quote:Op vrijdag 2 mei 2025 21:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh dan wens ik je vast veel plezier! Sauerland is zo mooi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soit
quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:03 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hm...kennen jullie dat... een vervelende herinnering, geen trauma, maar dat je je afvraagt of je eigen mening/gevoel klopt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo dit gepieker is er eventjes uit. Snap niet dat ik me er druk om maak, maar soitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi toch! Lekker bezig hoor!quote:Op woensdag 7 mei 2025 00:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
Buiten dat piekeren gaat het wel goed hoor. Gezien de omstandigheden
Boodschappen doen gaat goed.
Ik heb al vijf avonden achter elkaar mijn tanden gepoetst en gedoucht.
Dus op zich niks te klagen
quote:Op woensdag 7 mei 2025 07:50 schreef qltel het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ontdekte pas geleden dat er een telefonische hulpdienst bestaat voor mensen met angst- en dwangstoornissen. Misschien is dat laagdrempeliger dan dat je naar jouw behandelinstelling belt. Die lijn is elke werkdag open van 9 uur 's ochtends tot 13.30 uurquote:Op vrijdag 2 mei 2025 18:51 schreef ChildoftheStars het volgende:
waar waren we gebleven
Op dit moment ben ik in de war en ik wil de crisisdienst niet bellen, want er is nog niks aan de hand
Dank je wel voor de tipquote:Op woensdag 7 mei 2025 17:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik ontdekte pas geleden dat er een telefonische hulpdienst bestaat voor mensen met angst- en dwangstoornissen. Misschien is dat laagdrempeliger dan dat je naar jouw behandelinstelling belt. Die lijn is elke werkdag open van 9 uur 's ochtends tot 13.30 uur
ADF Stichting telefoondienst
Wat heb je daarvoor nodig? Wanneer vertrouw je iemand en wanneer juist niet?quote:Op woensdag 7 mei 2025 17:30 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel voor de tip
Alleen bel liever met de crisisdienst, dan zijn mijn behandelaren de volgende dag op de hoogte en bellen zij mij weer.
Ik moet soms beter leren hulp te vragen en te vertrouwen
Ik weet niet hoe snel ik vertrouw... het is een soort van interactie. Sommigen vertrouw ik na een paar zinnen en anderen niet. Kwestie van stem en soort reactie.quote:Op woensdag 7 mei 2025 19:11 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Wat heb je daarvoor nodig? Wanneer vertrouw je iemand en wanneer juist niet?
Lukt het jou om dat naar de betreffende persoon duidelijk te maken of gebeurt er dan iets waardoor het jou niet lukt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
[ Bericht 0% gewijzigd door vosss op 12-05-2025 09:57:19 ]De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
quote:Op maandag 12 mei 2025 08:43 schreef vosss het volgende:
Niet je hele topicreeks gelezen.
Je bent niet de enige die veel aan zijn hoofd heeft en het af en toe niet meer lijkt te trekken.
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Ik beweer ook nergens dat ik de enige benSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.
Sterkte![]()
Dank je welquote:Op maandag 12 mei 2025 06:37 schreef FrequentieHouder het volgende:
Hey Child of the Stars
Mooie naam trouwens.
Ik ken niet je hele topic maar wou zeggen dat ik je gelezen heb.
🌸🌸
Kan je begrijpen dat dit soort overtuigingen vooral betrekking hebben op hoe jij je voelt en niet zozeer iets zeggen over hoe de situatie in werkelijkheid is?quote:Op zondag 11 mei 2025 22:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ben te fucked up
Ik ben te lelijk
Ik ben te gestoord
Ik ben te anders
Mocht ik dat geimpliceerd hebben, excuus.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik beweer ook nergens dat ik de enige ben
Dankje. Ik wilde louter ff mijn verhaal neerplempen zodat je kan lezen dat het anderen soms ook niet voor de wind gaat. Jij ook sterkte.quote:Sterkte
quote:Op maandag 12 mei 2025 08:43 schreef vosss het volgende:
Niet je hele topicreeks gelezen.
Je bent niet de enige die veel aan zijn hoofd heeft en het af en toe niet meer lijkt te trekken.
Ik zal je een opsomming geven van mijn laatste 3 jaar. Even in een spoiler vanwege veel:Jij ook sterkte!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet om je topic te kapen, maar gewoon om even te laten zien dat er meer zijn die veel aan hun hoofd hebben.My age is very
Inappropriate
for my behavior
Jawel, dat begrijp ik wel. Toen ik dat schreef gisteren was ik behoorlijk overstuur. Kreeg ineens een deksel uit mijn verleden vol op mijn neus.quote:Op maandag 12 mei 2025 13:40 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Kan je begrijpen dat dit soort overtuigingen vooral betrekking hebben op hoe jij je voelt en niet zozeer iets zeggen over hoe de situatie in werkelijkheid is?
quote:Ik ken dit soort gedachten trouwens ook. Vroeger tijdens mijn jeugd werd dat door leeftijdgenoten vaak geroepen met pestgedrag: omdat ik mij door iedereen afgewezen en buitengesloten voelde, concludeerde ik dus dat het waar was.
Je hebt gelijkquote:De realiteit houdt echter in dat al die negatieve zelf-overtuigingen refereren naar jouw trauma's. Je hebt het zo vaak gehoord dat je het gelooft. Je bent er nog niet voldoende achter wie je écht bent.
Fucked up, gestoord, anders ... het zou juist raar zijn als je door alles wat je hebt meegemaakt jij je voelt op een manier alsof het allemaal niet gebeurd is.
Dat hoop ik maar... dit zit er echt heel diep in. Al vanuit het feit dat er geen kinderfoto's van mij bestaan, omdat ik het lelijke kind was etc. Op zich wel humor, kan me er niet druk om maken, maar diep van binnen bevestigd dit wel wat.quote:Misschien vind jij jezelf lelijk, omdat als je in de spiegel kijkt jij ook ziet dat jij je ongelukkig voelt met jezelf en dat je psychisch ziek bent. Als jij je emotioneel ontwricht voelt, heeft dat invloed op jouw lichaamshouding, jouw uitstraling, etc. Hoe beter jij in jouw vel komt te zitten, hoe makkelijker het wordt om goed voor jezelf en jouw lichaam te zorgen.
quote:Eén ding merk ik sowieso aan jou: het ontbreekt jou niet aan motivatie om ondanks alles het beste van jouw leven te willen maken. De manier hoe je het doet, is wellicht wat te dwangmatig (waardoor het destructief wordt). Maar je doet het wel! Genoeg mensen die bij problemen en tegenslag het bijltje erbij neergooien of zich afreageren op anderen. Jij doet dat niet.
Dit zijn dingen waar ik zeker aan werk! En ze gaan ook wel beter.quote:Misschien helpt het je om met jouw behandelaar en/of iemand anders dingen concreet te maken. Welke doelen wil je graag behalen? Welke omstandigheden helpen jou en welke belemmeren jou juist? Welke verwachtingen zijn realistisch op korte termijn en wat kan je behalen op langere termijn?
Het kan ook belangrijk zijn om helder te krijgen welke invloed de mensen waarmee je omgaat hebben op jou. Zijn het mensen die jij bijvoorbeeld inspiratie en energie geven? Of zijn het mensen die vooral iets van jou nodig hebben?
Oh sorry dat ik te pinnig reageerdequote:Op maandag 12 mei 2025 13:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Mocht ik dat geimpliceerd hebben, excuus.
[..]
Dankje. Ik wilde louter ff mijn verhaal neerplempen zodat je kan lezen dat het anderen soms ook niet voor de wind gaat. Jij ook sterkte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |