Je kan ook een boek kopen en dat 1000 x uitlezen, moet een game dan net zo duur zijn als een boek?quote:
Ahh op die fiets. Ja oké maar die cartridges zullen anno 2025 wel hoedkoper zijn om te maken dan toen de techniek nog nieuw was :pquote:Op woensdag 7 mei 2025 15:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee Evercade produceert nieuwe fysieke cartridges veelal met retro en indie-titels die ze voor rond de 20 euro verkopen in de huidige markt. Ook voor een relatief publiek logischerwijs. Veel kleiner dan Nintendo destijds, en toch kunnen ze de prijs zo laag houden.
Ik koop ook wel eens Switch-games via Strictly Limited dat zijn gelimiteerde uitgaven vaak voor rond de 30 euro (als je geen gekke collectorsbox koopt) met een manual en zo dus dat is amper de helft van een BOTW of GTA.
Geen idee hoe dat vroeger precies zat maar het lijkt er op dat je voornamelijk voor het productieproces moet lappen, en de licentie.
Nee maar een Game als GTA heeft ook een online versie met continue nieuwe updates waar je vrijwel onbeperkt plezier hebt, ik vind dat dan echt niet duur.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Je kan ook een boek kopen en dat 1000 x uitlezen, moet een game dan net zo duur zijn als een boek?
Ja en de distributie ook waarschijnlijk. Wat ik zie van oude foldertje op Reddit waren de toptitels voor de SNES rond de 60 dollar in de VS, maar de dollar was destijds ook wel een stuk sterker dus hoge wisselkoers.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:44 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ahh op die fiets. Ja oké maar die cartridges zullen anno 2025 wel hoedkoper zijn om te maken dan toen de techniek nog nieuw was :p
Waarom maken ze het dan niet 1000¤?quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar een Game als GTA heeft ook een online versie met continue nieuwe updates waar je vrijwel onbeperkt plezier hebt, ik vind dat dan echt niet duur.
Gaat gewoon 70¤ kosten, mark my words.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:00 schreef Durmada het volgende:
Ze moeten het gewoon 30¤ maken anders wordt de hardwerkende Nederlander weer snoeihard en genaaid en krijgen bedrijven als rockstar al het geld.
Veel mensen spelen alleen de SP en houden zich niet bezig met online tho.quote:Op woensdag 7 mei 2025 15:50 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee maar een Game als GTA heeft ook een online versie met continue nieuwe updates waar je vrijwel onbeperkt plezier hebt, ik vind dat dan echt niet duur.
Geen idee, ook voor 1000 euro zou ik het wel kopen trouwens.quote:
Zoals al vaker gezegd in het topic, als je het niet waard vind dan koop je het niet, ook al gezegd dat als je de inflatie en de lange ontwikkelkosten meerekent dat het echt niet heel erg duur is.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:02 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Veel mensen spelen alleen de SP en houden zich niet bezig met online tho.
Dat vind ik ook ja. En dan vaak ook nog eens in stadions ofzo, dat je niks ziet en tussen 80000 anderen staat. Ik heb eens 80 euro betaald om met 250 anderen naar Bob Dylan te luisteren, dat vond ik al een beetje overdreven.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd in het topic, als je het niet waard vind dan koop je het niet, ook al gezegd dat als je de inflatie en de lange ontwikkelkosten meerekent dat het echt niet heel erg duur is.
Ik vind het veel onbegrijpelijker dat mensen 160 euro voor een concert uitgeven.
Het is niet aan de consument om 'rekening te houden met een lange ontwikkeltijd'.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd in het topic, als je het niet waard vind dan koop je het niet, ook al gezegd dat als je de inflatie en de lange ontwikkelkosten meerekent dat het echt niet heel erg duur is.
Ik vind het veel onbegrijpelijker dat mensen 160 euro voor een concert uitgeven.
Mjah Bob Dylan is natuurlijk wel buitencategorie die je misschien 1 keer in je leven krijgt, maar goed nog steeds veel geld, mijn partner gaat volgende maand naar Robbie Williams voor 140 euro, dat vind ik ook nogal overdreven.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:14 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat vind ik ook ja. En dan vaak ook nog eens in stadions ofzo, dat je niks ziet en tussen 80000 anderen staat. Ik heb eens 80 euro betaald om met 250 anderen naar Bob Dylan te luisteren, dat vond ik al een beetje overdreven.
Ja, dat vind ik ook wat te gek, maar goed, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Mijn vrouw heeft eens 200 euro uitgegeven om Beyonce te zien. Tenminste, op 100 meter afstand. Daar snap ik niks van.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mjah Bob Dylan is natuurlijk wel buitencategorie die je misschien 1 keer in je leven krijgt, maar goed nog steeds veel geld, mijn partner gaat volgende maand naar Robbie Williams voor 140 euro, dat vind ik ook nogal overdreven.
Ik ben maar 1 keer naar een concert geweestquote:Op woensdag 7 mei 2025 16:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wat te gek, maar goed, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Mijn vrouw heeft eens 200 euro uitgegeven om Beyonce te zien. Tenminste, op 100 meter afstand. Daar snap ik niks van.
Je moet nooit je idolen live zien, heb ik geleerd, Bob Dylan was daar ook weer een goed voorbeeld van. Het was een enorm slecht optreden, hij kon amper articuleren. Ik ben gewoon blij dat ik nooit Bowie live heb kunnen zien, nu blijft de magie tenminste intact.
Alsof het echt veel uitmaakt, spel gaat waarschijnlijk wel 79 of 89 euro kosten. Consumenten kopen het toch wel.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:16 schreef MMaRsu het volgende:
Maar nogmaals, de game gaat geen 100¤ kosten. Dus de discussie is nutteloos.
Ik vind het alleen raar dat mensen staan te popelen om het wel te betalen 🤣
Concerten zijn tegenwoordig halve play ack shows helaas.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:21 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook wat te gek, maar goed, moeten mensen natuurlijk zelf weten. Mijn vrouw heeft eens 200 euro uitgegeven om Beyonce te zien. Tenminste, op 100 meter afstand. Daar snap ik niks van.
Je moet nooit je idolen live zien, heb ik geleerd, Bob Dylan was daar ook weer een goed voorbeeld van. Het was een enorm slecht optreden, hij kon amper articuleren. Ik ben gewoon blij dat ik nooit Bowie live heb kunnen zien, nu blijft de magie tenminste intact.
Plus dat Rockstar er online ook wel 30 miljard aan gaat verdienen, als het al niet meer is, bovendien kunnen ze deze engine waarschijnlijk nog wel zo een 5-10 jaar gebruiken voor een serie aan andere games.quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Alsof het echt veel uitmaakt, spel gaat waarschijnlijk wel 79 of 89 euro kosten. Consumenten kopen het toch wel.
Ieder zijn/haar ding toch?
Nogmaals: marktwerking. Als ze er een prijskaartje van ¤ 1000 aan zouden hangen dan verkopen ze dusdanig weinig eenheden dat het geld kost. Voor ¤ 100 laat aan het eind van de dag niemand de game liggen.quote:
Omdat dan alle publishers denken ja dat kunnen wij ook?quote:Op woensdag 7 mei 2025 16:51 schreef Nober het volgende:
Wat is nou 60, 80, 100, 300 euro in 14 jaar. Typisch Nederlands gezeik. Wil je je geld mee de kist in nemen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |