abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217506489
Transgender gevangene slaat vrouwelijke cipier in elkaar: 'Tanden uit haar mond geslagen'

quote:
Een bewaker van de vrouwengevangenis in Ter Peel is een paar dagen geleden zodanig in elkaar geslagen dat ze in het ziekenhuis is beland.

Het begon allemaal met een melding van brand in een van de cellen. Personeel rukte uit om te kijken wat er aan de hand was, maar dat liep volledig uit de hand. De transgender gevangene ging ineens compleet door het lint en viel een van de bewakers aan. Dat melden bronnen aan de Telegraaf.

De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) heeft dit voorval bevestigd aan de krant. "In de penitentiaire inrichting Ter Peel heeft in de ochtend brand gewoed in de cel van een gedetineerde", aldus een woordvoerder van de DJI. "Na de brand en tijdens het hulp verlenen is een medewerker uit het niets door deze gewelddadige gedetineerde aangevallen en ernstig gewond geraakt."

De cipier is na de mishandeling met de ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Bronnen laten weten aan de Telegraaf dat het slachtoffer fysiek totaal geen partij was voor de bajesklant. Er zouden zelfs 'tanden uit haar mond zijn geslagen'.

Overgeplaatst
Na het incident is de transgender gevangene direct overgeplaatst naar een andere gevangenis, op een speciale afdeling voor agressieve personen. Of dat opnieuw een vrouwengevangenis is, blijft onduidelijk. De afdeling in Ter Peel waar het gebeurde is voorlopig gesloten. Andere gevangenen zijn tijdelijk elders ondergebracht.

De DJI laat verder weinig los over de identiteit van de dader. "Over individuele gedetineerden doen we geen uitspraken. In het gevangeniswezen vindt plaatsing in beginsel plaats op basis van het geslacht dat in het paspoort staat. Als daar aanleiding toe is, kan hiervan worden afgeweken. Dit gebeurt altijd op basis van maatwerk, en wordt bijgestuurd wanneer dat nodig is", aldus een woordvoerder.

Transgenderbeleid
Dit voorval zet het debat over transgender gedetineerden weer op scherp. Eerder dit jaar waren er al protesten tegen de plaatsing van transvrouwen in vrouwengevangenissen. In 2023 ontstond eveneens commotie toen een Chileense prostituee, die een man met meer dan 200 messteken om het leven bracht, werd geplaatst in de vrouwengevangenis in Ter Peel.

Deze persoon identificeert zich als vrouw, maar heeft een mannelijk geslachtsdeel. Of het om dezelfde transgender persoon gaat als in de huidige situatie, is onbekend.

https://panorama.nl/artik(...)t-haar-mond-geslagen
Een man in de vrouwengevangenis blijkt geen partij voor vrouwelijk cipier.
pi_217506543
Verschrikkelijk, dit figuur zouden ze in complete afzondering moeten zetten.
Ik denk dat mannelijke bewakers ook niet opgewassen zijn tegen zoveel geweld.
pi_217506597
Het ligt aan de instanties zelf
pi_217506612
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 10:59 schreef Nober het volgende:
Een man in de vrouwengevangenis blijkt geen partij voor vrouwelijk cipier.
En nog minder voor de vrouwelijke medegevangenen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 1 mei 2025 @ 11:18:18 #5
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_217506617
Tja, dat is niet handig.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_217506623
Waar zijn we toch ook mee bezig, die freakshows faciliteren.

En de eerste reactie is gelijk zo'n bliksemafleider... mannelijke bewakers zouden ook niet opgewassen zijn tegen zoveel geweld. Man man man.
  donderdag 1 mei 2025 @ 11:24:54 #7
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_217506679
Vervelend... en nu afhandelen o.b.v. van de procedure.

Er worden vrij vaak gevangenisbewakers aangevallen helaas. Daar was ook een staking door laatst.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_217506684
quote:
Bronnen laten weten aan de Telegraaf dat het slachtoffer fysiek totaal geen partij was voor de bajesklant. Er zouden zelfs 'tanden uit haar mond zijn geslagen'.
Tsja
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_217507011
Misschien is de mannengevangenis nog niet gek idee voor die transpersoon.
Daar kan hij lekker uitleven.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:10:42 #10
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_217507032
Die staat haar mannetje dus wel. :@
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_217507102
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 11:06 schreef ootjekatootje het volgende:
Verschrikkelijk, dit figuur zouden ze in complete afzondering moeten zetten.
Ik denk dat mannelijke bewakers ook niet opgewassen zijn tegen zoveel geweld.
:')

Met 4 bewakers even een kwartiertje met een gummieknuppel naar binnen. Ik denk dat ze dan wel tam worden hoor.
  Moderator donderdag 1 mei 2025 @ 12:21:04 #12
441859 crew  Lenny77
pi_217507126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:08 schreef Captain_Ghost het volgende:
Misschien is de mannengevangenis nog niet gek idee voor die transpersoon.
Daar kan hij lekker uitleven.
Mja dat is ook geen optie want daar gaat de trans dan weer aangevallen worden...

Een aparte afdeling is ook weer zo wat..

Moeilijk moeilijk
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_217507224
quote:
1s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:21 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Mja dat is ook geen optie want daar gaat de trans dan weer aangevallen worden...

Moeilijk moeilijk
Idd lastig. We gaan ook niet speciaal gevangenis bouwen voor transgender.. Ander kant. Die persoon heeft nu een langere strafblad bij.
En zijn rechten bij vrouwen afdeling verloren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_217507252
quote:

[..]

Moeilijk moeilijk
als ik het lees verdient hij het om aangevallen te worden.
pi_217507256
quote:

[..]

Wie zegt dat eigenlijk? Is dat wel zo? Ik weet dat er wel eens wat gebeurt in gevangenissen met pedofielen, maar dat is heel wat anders.

Misschien moet er wat extra naar diens veiligheid gekeken worden, maar buiten het gevangeniswezen is bijvoorbeeld het argument dat trans naar het damestoilet moeten omdat mannen in de mannen wc te gevaarlijk voor de trans zouden zijn, maar een man in de vrouwen wc dus niet. Het is dus sowieso al een rare conclusie als je dat zo afweegt, maar mannen die vinden dat een trans niet in de vrouwen wc hoort laten die dan in de mannen wc toch met rust?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_217507261
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 11:24 schreef Mikeytt het volgende:
Vervelend... en nu afhandelen o.b.v. van de procedure.

Er worden vrij vaak gevangenisbewakers aangevallen helaas. Daar was ook een staking door laatst.
Ja, maar dat is geen nieuws helaas.
pi_217507262
Jeetje, ik moet gelijk aan Teun uit Vrouwenvleugel denken. :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 1 mei 2025 @ 12:40:29 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217507283
Clownwereld honk honk
pi_217507670
Als je een piemel hebt hoor je zowiezo niet in een vrouwengevangenis.
Dan kan je als man/vrouw hoog en laag springen maar dan haal je dat ding er vanaf en vandaar uit verder bekijken.
pi_217507971
Je hebt wel ballen nodig om een cipier in elkaar te slaan.
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:36:24 #21
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_217508207
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 12:37 schreef Het_Bokje het volgende:
Jeetje, ik moet gelijk aan Teun uit Vrouwenvleugel denken. :')
Als tiener kreeg ik wel bepaalde gevoelens bij Marjolein Keuning :P
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 1 mei 2025 @ 14:40:33 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_217508255
De rechtsen en hun transfocus :')

Er werken ook gewoon vrouwelijke bewakers in mannengevangenissen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_217508735
Moet je maar geen mensen tegen hun wil opsluiten.
pi_217509167
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 15:28 schreef ricky3 het volgende:
Moet je maar geen mensen tegen hun wil opsluiten.
"Ik veroordeel u tot 20 jaar voor de bewezen moord op dit echtpaar"

-"nee, dat wil ik niet"

"Ok, dan niet. Wel thuis! Niet meer doen hè!"

Ja, mensen tegen hun wil opsluiten. Het idee alleen al! 14.gif
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_217509170
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:16 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
"Ik veroordeel u tot 20 jaar voor de bewezen moord op dit echtpaar"

-"nee, dat wil ik niet"

"Ok, dan niet. Wel thuis! Niet meer doen hè!"

Ja, mensen tegen hun wil opsluiten. Het idee alleen al! 14.gif
Celstraffen zijn volstrekt zinloos
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:18:22 #26
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_217509175
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2025 16:17 schreef ricky3 het volgende:

[..]
Celstraffen zijn volstrekt zinloos
idd beter gewoon de doodstraf voor dit soort criminelen
  donderdag 1 mei 2025 @ 16:22:21 #27
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_217509213
En daarom moeten mannen dus ook in een mannengevangenis en niet bij vrouwen worden gezet.

De realiteit blijft dat wij mensen ons geslacht niet zelf kunnen kiezen, je wordt geboren als man en vrouw, daar moet je het mee doen. Ik geloof graag dat mensen met gender dysforie het echt lastig hebben, die moeten dan ook de juiste begeleiding krijgen om in vrede te leren leven met hun daadwerkelijke geslacht. De huidige aanpak werkt niet, dat blijkt hier maar weer.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')