quote:Op woensdag 30 april 2025 10:24 schreef SuperNeger het volgende:
Als je bij je huidige baan gelukkiger bent zou ik die houden tenzij je weet dat je altijd terug zou kunnen vallen dan kan je het gerust proberen.
quote:Op woensdag 30 april 2025 10:35 schreef dimmak het volgende:
Zijn er ook doorgroeimogelijkheden bij je huidige baan? En eventueel kans op meer salaris? 2km van je werk af of 50km is een enorm verschil, waar ik persoonlijk veel moeite mee zou hebben. Zou dat verschil er niet zijn had ik sowieso de stap gemaakt.
quote:Op woensdag 30 april 2025 10:37 schreef herverwijderd het volgende:
Je bent nog jong, ga voor die nieuwe baan zou ik zeggen. Iets wat je leuk vindt achterlaten kan heel krom voelen, maar een kans om je hersenen te gebruiken in je baan zou ik niet laten liggen, dat kan zoveel voldoening geven.
En blijkt het toch niks te zijn.... dan dooorrrr.
quote:Op woensdag 30 april 2025 10:39 schreef Bargehassus het volgende:
De baan zou ik in principe aannemen maar de woon-werktijd zou me echt op gaan breken.
Thanks allemaal voor jullie reacties, het helpt echt om het even zo op een rijtje te zetten.quote:Op woensdag 30 april 2025 10:39 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
Ik heb van slechts weinig zaken spijt, en het zijn allemaal de dingen die ik *niet* heb gedaan. Kijk, fouten maken mag, als je er van leert. Dus ik zou zeggen: doen!
Die zou je eigenlijk als salaris bij de "oude "functie moeten optellen.quote:Op woensdag 30 april 2025 11:35 schreef Akathisia het volgende:
Wat zal je per dag kwijt zijn aan reistijd? 1 a 1,5 uur extra?
.
quote:Op woensdag 30 april 2025 11:35 schreef Akathisia het volgende:
Wat zal je per dag kwijt zijn aan reistijd? 1 a 1,5 uur extra?
Dat blijft.
Qua energie kan het alle kanten opgaan. In het begin zal het sowieso zwaar vallen (meer stress door wennen aan werk, collega's, etc), maar ook op de langere termijn kan het energievretender blijven door de benodigde hersengymnastiek en de langere dagen door de extra reistijd. Anderzijds kan je meer energie krijgen als het werk je goed bevalt.
Ik denk dat dit twee belangrijke factoren zijn om mee te nemen voor de inschatting tot in hoeverre datgene wat je nu mede goed doet voelen (het sporten, etc.), nog mogelijk/aanwezig zal zijn.
Wellicht kan je altijd nog, mocht het te zwaar zijn, een dagje minder gaan werken o.i.d.. Dat doet dat extra loon initieel wel weer (goeddeels) teniet, maar dan heb je wel het uitdagende werk, en kans om door te blijven groeien.
quote:Op woensdag 30 april 2025 11:41 schreef Chandler het volgende:
Kun je niet opperen bij je huidige baan dat je een aanbieding hebt gehad en dat je twijfelt.. Misschien kunnen ze jou wel een aanbieding doen die nog beter bij je past.
En soms... soms moet je gewoon kiezen voor het onbekende... is spannend maar mogelijk ook erg leuk! maar aan de andere kant, het is onveiliger want je zegt mogelijk je vaste contract daarmee op... en je weet niet wat de toekomst brengt...
Iig succes met je keuze!
quote:Op woensdag 30 april 2025 11:54 schreef ZarB het volgende:
Ik zou waarschijnlijk vanwege de reistijd afhaken. Als het 30 minuutjes was, was het een ander verhaal.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat je nagaat in hoeverre je nu nog voldoening haalt uit je werk, want als dat niet zo is, dan kan je dat op een gegeven moment ook opbreken.
Ik werk nu op 5 minuten fietsen. Ik heb ooit op 2 uur treinen (enkele reis) en 30 auto minuten gewerkt. Ik zou nu waarschijnlijk nooit meer verder weg gaan werken. Maar ik heb een kind en de opvang is op de route naar mijn werk. Door de weinige reistijd heb ik automatisch zowel 's ochtends als 's avonds meer tijd met haar. 'S Avonds geen achterlijk spitsuur (thuis) is mij heel veel waard. Zonder kind maak je weer andere keuzes.
Onderaan de streep vind ik tijd belangrijker dan geld. Maar mentale gezondheid ook, en daarin moet je dus de afweging maken: wat gaat een grotere (negatieve) invloed hebben op je mentale gezondheid: reistijd of het gebrek aan uitdaging/voldoeding.
quote:Op woensdag 30 april 2025 11:58 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Die zou je eigenlijk als salaris bij de "oude "functie moeten optellen.
Als je daar blijft, zou je theoretisch 1 a 1.5 X 5 X 4 uren extra werken dat zijn 20 tot 30 overuren per maand.
Wat zou je daar voor krijgen TS ?
quote:Op woensdag 30 april 2025 11:59 schreef Stepperoller het volgende:
50 km kan ook een half uur reistijd zijn als TS vroeg kan beginnen.
Aangezien er bij je huidige baan geen doorgroeimogelijkheden zijn zou ik zeker verder kijken.
Je hebt nu een mooi aanbod liggen. En ook als je daar uiteindelijk bijvoorbeeld maar 2 jaar werkt, omdat er dichter bij huis weer iets voorbij komt kan het nog steeds waardevolle ervaring zijn. Ook is een stap in salaris wat waard.
quote:Op woensdag 30 april 2025 12:01 schreef Aberkullie het volgende:
Ik vind elke dag 50 min reistijd wel erg veel en hoe zit het met files? Leuk dat je meer gaat verdienen maar als dat je elke dag 2 uur extra kost zou ik toch voor de vrije tijd gaan, tenzij je het nu heel kut had bij je huidige baan.
quote:Op woensdag 30 april 2025 12:07 schreef Marsenal het volgende:
De afstand zou voor mij ook een dealbreaker zijn. Ik fiets nu ook dagelijks in 15 minuten naar werk, en de rust die dat geeft is moeilijk in geld uit te drukken. Zeker buiten de winter om, lekker zonder jas met een muziekje op.
De tijd die je bespaart is natuurlijk wel in geld uit te drukken. Misschien daar een sommetje op loslaten? Bedenk je wel, dat je met je fietsje geen vertraging op kan lopen. 50 km per dag met ov of auto, dat kan nog wel eens uitlopen.
quote:Op woensdag 30 april 2025 12:26 schreef DJKoster het volgende:
50km totaal aan reisafstand? Dus 25 heen, 25 terug? No-brainer, doen! 50 heen, 50 terug is wat pittiger. Wat is dan je reistijd in minuten?
Verder ben je nog jong en zou ik, juist nu, de kansen grijpen om ergens anders te kijken en jezelf uit te dagen. Dan heb je over 5-10 jaar, als je behoefte hebt om toch dichter bij huis te werken, ook meer kans om een geschikte baan te vinden met alle kennis en kunde die je nu op doet.
Thanks allemaal voor de reacties – waardevol om zoveel invalshoeken te lezen 🙏quote:Op woensdag 30 april 2025 12:46 schreef VEM2012 het volgende:
Ik zou voor uitdaging gaan. Je moet nog 35 jaar... Wil je die doorbrengen op veilig? Saai doorgaan tot het einde?
Mwa, als ik eerlijk kijk naar de plussen en minnen, dan houden ze elkaar redelijk in balans. Het is dus niet overduidelijk de ene kant op. Maar wat het voor mij spannender maakt, is dat m’n ouders vrij conservatief zijn — dat weegt toch ergens mee, bewust of onbewust. Daardoor voelt zo’n stap automatisch wat riskanter. En m’n eigen twijfels helpen ook niet echt mee natuurlijk, die houden me een beetje in die twijfelmodus. Terwijl ik ergens wel voel dat ik misschien gewoon moet gáán.quote:Op woensdag 30 april 2025 13:21 schreef Stepperoller het volgende:
Op basis van je laatste reactie is het voor mij duidelijk hoor: doen!
Je twijfels zijn vooral koudwatervrees zo te lezen
quote:Op woensdag 30 april 2025 14:28 schreef herverwijderd het volgende:
Ik ben destijds overgestapt naar andere baan vanwege meer uitdaging, en heb extra reistijd voor lief genomen. Ik merk dat het mij niet stoort omdat ik mijn werk zoveel leuker vind.
En als het wel een probleem blijkt te zijn... dan kijk je tzt of daar iets aan gedaan kan worden.
Zou ik zeggen dan.
quote:Op woensdag 30 april 2025 16:22 schreef ZarB het volgende:
Als ik dat zo lees: doen. Het vertrouwde achterlaten is lastig, maar dat zou voor mij althans de laatste reden zijn om te blijven.
quote:Op woensdag 30 april 2025 16:37 schreef Irritatie100 het volgende:
Wat ik best een factor vind in dit soort beslissingen is hoe veel je nu al verdient. Extra geld is op een gegeven moment ook niet echt belangrijk meer. Van 2500,- naar 3400,- is echt een stap die je in je maandelijkse budget merkt dus dat zou ik doen, maar bij een stap van 6.000,- naar 6.900,- is het gewoon een bedrag dat aan het eind van de maand de grote hoop op gaat bij wijze van spreken en dan zou ik het niet per se meer doen.
Zelf heb ik (met een eng veel overeenkomend karakter) een maand of 2-3 geleden in redelijk dezelfde positie gezeten en toen was het qua reistijd zelfs andersom (huidige baan op 65km, nieuwe baan op 10). Ondanks dat de sfeer daar goed op me over kwam, het salaris een stuk hoger was en de werkzaamheden op ongeveer hetzelfde niveau zaten als wat ik nu doe heb ik de baan uiteindelijk toch afgewezen.
Tot nu toe zeker nog geen spijt van gehad, een comfortabele baan met leuke collega's en flexibiliteit qua thuiswerken levert geen geld op maar het is zeker ook wat waard. Uiteindelijk werk ik om te leven en niet andersom.
Dank voor de reacties, het helpt echt om mij gedachten even te ordenen.quote:Op donderdag 1 mei 2025 01:57 schreef embedguy het volgende:
You can do it!
Also ik de op lees, weet je zelf al prima wat de juiste keuze is. Nu alleen nog doen. Zet ‘m op 💪
Ik denk dat jouw verhaal best duidelijk is. Je gaat op de langere termijn niet tevreden zijn met je huidige baan. Maar het is heel situationeel of je deze knoop moet doorhakken.quote:Dank voor de reacties, het helpt echt om mij gedachten even te ordenen.
Het blijft lastig omdat ik opgegroeid ben met de waarde van zekerheid en stabiliteit — dat zit gewoon in mij. Maar toch voel ik mij vaak niet goed genoeg als ik mijzelf vergelijk met vrienden die het op papier beter voor elkaar lijken te hebben. Dat schuurt, ook al weet ik rationeel dat ik het goed doe.
Wat het nog ingewikkelder maakt, is dat mijn vriendin in haar proefperiode zit en ik zie hoe onzeker zij is. Wat als we samen in de WW komen? Het maakt de twijfel alleen maar groter. Ik wacht nog op een definitief bod, maar als het wordt zoals zij aangaven, ga ik van 2.900 naar 3.800 bruto. Dat is veel meer, en ik voel dat ik die stap misschien moet maken, maar wat als het daar niet goed voelt? Wat als ik spijt krijg?
Die onzekerheid blijft knagen, maar ergens weet ik dat het misschien wel de juiste keuze is. En als ik dan ook nog wat vakantiedagen kan bijkopen voor Ajax, wie weet…![]()
Wat is presteren op niveau voor jou dan? Een niveau dat je maar net aan kan? Waar het elke dag veel moeite kost, je langer weg bent door het reizen, misschien nog moet overwerken, in de stress zit, maar wel je maximale hoeveelheid geld verdient? Ben je tevredener als je dat bereikt?quote:Op woensdag 30 april 2025 10:08 schreef Tjacka het volgende:
Ik ben altijd een beetje een onderpresteerder geweest
Wat een gekke reactie. Waar lees je dat er 0 ruimte is voor fouten bij de nieuwe uitdaging en wat zou er ‘te mooi om waar te zijn’ moeten zijn?quote:Op vrijdag 2 mei 2025 07:51 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Stressbaan.
Met hoge werkdruk en 0 ruimte voor fouten.
Gewoon lekker blijven waar je zit.
Remember het credo van Marktplaats:
"Als het te mooi lijkt om waar te zijn is dat meestal ook zo."
Dat is altijd zo.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 14:41 schreef embedguy het volgende:
[..]
Wat een gekke reactie. Waar lees je dat er 0 ruimte is voor fouten bij de nieuwe uitdaging en wat zou er ‘te mooi om waar te zijn’ moeten zijn?
0 ruimte voor fouten is altijd zo? Aan welke kritische lopende band sta jij dan?quote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Dat is altijd zo.
Utopia bestaat niet en ideale banen al helemaal niet.
Je bent gewoon een cuck als je in mooie advertenties geloofd.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 23:48 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
0 ruimte voor fouten is altijd zo? Aan welke kritische lopende band sta jij dan?
Wie heeft het hier over advertenties? Hoe paranoïde ben je als je denkt dat elke nieuwe potentiële werkgever een soort werkkamp is waar je geen fouten mag maken?quote:Op zondag 4 mei 2025 08:30 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Je bent gewoon een cuck als je in mooie advertenties geloofd.
Heb jij werk? Hoe lang loop jij al mee op de arbeidsmarkt?quote:Op zondag 4 mei 2025 09:23 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over advertenties? Hoe paranoïde ben je als je denkt dat elke nieuwe potentiële werkgever een soort werkkamp is waar je geen fouten mag maken?
Lees anders even het topic. Als je stompzinnig wil trollen ga je je moeder maar lastigvallen.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Heb jij werk? Hoe lang loop jij al mee op de arbeidsmarkt?
Kan zijn dat jij dan op een plek loopt die crisisbestendig is, een bullshitjob hebt of wat dan ook.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:46 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Lees anders even het topic. Als je stompzinnig wil trollen ga je je moeder maar lastigvallen.
Voor deze specifieke vraag help ik je:
Ja en een kleine 20 jaar.
Zoals ik als zei, harde tijden aan de lopende band.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:52 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Kan zijn dat jij dan op een plek loopt die crisisbestendig is, een bullshitjob hebt of wat dan ook.
Maar als je op een plek loopt waar serieus bikkelharde centen binnen geharkt moeten worden kom je negen van de tien keer toch in een toko met hoge werkdruk en weinig ruimte voor fouten terecht ja.
Mijn werk draagt tenminste structureel wat bij aan de economie. Ik weet niet wat jij doet als jij het anders ervaart maar het zou me niet verbazen als jij gerust een half jaar met vakantie kan gaan zonder dat men je dagelijkse output mist.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:53 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Zoals ik als zei, harde tijden aan de lopende band.
Niet teveel denken, hou het maar bij je eigen kwaliteiten.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Mijn werk draagt tenminste structureel wat bij aan de economie. Ik weet niet wat jij doet als jij het anders ervaart maar het zou me niet verbazen als jij gerust een half jaar met vakantie kan gaan zonder dat men je dagelijkse output mist.
Die heb ik tenminste, die zitten onderaan mijn armen. Wat zijn de jouwe? Bureaustoel warm houden en met een kop koffie en papierwerk doen waar niemand serieus naar omkijkt? Of regels en procedures bedenken die in de praktijk voor geen meter relevant zijn?quote:Op zondag 4 mei 2025 09:57 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Niet teveel denken, hou het maar bij je eigen kwaliteiten.
Inmiddels heb je een bingokaart vol met stompzinnige aannames. Ga vooral door, het is hoogst vermakelijk.quote:Op zondag 4 mei 2025 09:59 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Die heb ik tenminste, die zitten onderaan mijn armen. Wat zijn de jouwe? Bureaustoel warm houden en met een kop koffie en papierwerk doen waar niemand serieus naar omkijkt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |