Ah ik zie het ja in limboland. Hier in het midden wel bewolking maar geen regen.quote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:58 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Nouja, ik zou ongeveer op de grens van het regengebied (net erin) moeten zitten ten tijde van die post. Maar niks dus tot nu toe.
Ja hier inmiddels gewoon alweer zonquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:33 schreef Elan het volgende:
[..]
Ah ik zie het ja in limboland. Hier in het midden wel bewolking maar geen regen.
Ik hoop vanaf 24 mri leker warm zeg zo'n 25/26 gradenquote:Op zaterdag 3 mei 2025 17:30 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.weerplaza.nl/15daagse/?type=eps_pluim&r=midden
Nou zeggen voorspellingen niet alles maar vanaf zaterdag is de kans op zomerse warmte toch vrij reëel. De pluim warmt ook sterk op elke run dus dan weet je het wel.
Duitsland gaat momenteel helemaal kapot. Dat wil ik ook wel. Stroomuitval, dit, datquote:Op zaterdag 3 mei 2025 16:45 schreef marcb1974 het volgende:
In Duitsland lijkt het toch niet goed te gaan nu.
In de regio Bonn is een festival met 150.000 toeschouwers ontruimt. Op tv komt een onweerswaarschuwing voorbij voor de regio Bonn/Sieg en Euskirchen voor zeer zwaar onweer
Maar gelukkig is Nederland een land die naar oplossingen zoekt.quote:Koen Zuurbier, strategisch adviseur drinkwater van PWN, wijst erop dat de afvoer van smeltwater uit de Alpen via de Rijn afneemt en dat de Waal dieper ligt, wat resulteert in minder water dat via de IJssel naar Nederland stroomt. Dit leidt tot een situatie waarin Nederland vaker en langer met droogte te maken heeft, terwijl de verdamping uit het IJsselmeer toeneemt. Op warme zomerdagen verdampt er evenveel water als er in de voorgaande anderhalve maand aan regen is gevallen, wat de druk op de watervoorziening verder vergroot.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)rvoorraad-onder-drukquote:Gelukkig zijn er ook oplossingen in ontwikkeling. Drinkwaterbedrijven hebben plannen voor de uitbreiding van waterproductie en nieuwe waterwinningen, evenals voor het aanleggen van voorraden van oppervlaktewater van goede kwaliteit, bijvoorbeeld uit het IJsselmeer. Ze hebben een lobby gestart om bij de verdeling van de schaarse ruimte in Noord-Holland rekening te houden met de noodzaak voor drinkwaterproductie. PWN, Waternet en Vitens hebben extra ruimte nodig om nieuwe waterwinningen te realiseren en grote buffers aan te leggen.
Veel te koud. Kleine 10 graden 🥶. Kijk, 28 hoeft ook niet, maar dit is ook gewoon sneu. Lekker chill buiten zitten dat zit er niet in. Gelukkig wel zonquote:
Nou eigenlijk wel dus.quote:Op zondag 4 mei 2025 12:00 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Veel te koud. Kleine 10 graden 🥶. Kijk, 28 hoeft ook niet, maar dit is ook gewoon sneu. Lekker chill buiten zitten dat zit er niet in. Gelukkig wel zon
Gelukkig gaat dat niet gebeurenquote:Op zondag 4 mei 2025 14:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
Uitstekend weer. Komende maanden graag zo![]()
Haha helaas niet nee.quote:Op zondag 4 mei 2025 15:14 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig gaat dat niet gebeuren![]()
12 graden voelt aan als 8. ff normaal doen
Uit de zon halen of wegflikkerenquote:Op zondag 4 mei 2025 15:14 schreef Aventura het volgende:
Het is hier in Hilversum 21.1 graden volgens mijn weerstation. Ik heb ook een kwikthermometer, die geeft 18 graden aan totaal niet volgens de voorspellingen!
Beetje stukquote:Op zondag 4 mei 2025 15:14 schreef Aventura het volgende:
Het is hier in Hilversum 21.1 graden volgens mijn weerstation. Ik heb ook een kwikthermometer, die geeft 18 graden aan totaal niet volgens de voorspellingen!
Jij bent niet echt van de middenweg he?quote:Op zondag 4 mei 2025 18:03 schreef Elan het volgende:
Walgelijk koud Jammer dat het nooit normaal kan.
Hopelijk de komende dagen, maar het zal wel weer te warm worden of te koud blijven.
Komende week ook zoquote:Op zondag 4 mei 2025 20:12 schreef Geschiedkundige het volgende:
Uitstekend dagje. Zon en wolken afgewisseld, droog, een graad of 15.
Perfect weer om lekker buiten te zijn dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |