Korting bedongen?quote:Op maandag 28 april 2025 15:19 schreef 215 het volgende:
Ik heb voor zo iets een paar jaar terug rond de duizend euro betaald, Wel duidelijk minder oppervlak maar verdeeld over vijf ruiten en geen ventilatieroosters. Gewoon bij een lokale glasboer gevraagd.
HR++ heeft wel iets dikkere kozijnen nodig dus kan het het niet altijd zonder aanpassing. Bij mijn 1990 woning was het geen probleem.
Dit soort klussen is altijd geprijsd naar het aanbod van werk. Dus moet je het laten doen als de markt wat ingezakt is.
Gewoon twee of drie zaken in de buurt benaderen voor een prijs indicatie.
¤130 per M3? Is dat niet 130 per m2?quote:Op maandag 28 april 2025 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Binnenkort wil ik mijn oude dubbelglas beglazing gaan vervangen voor HR++ beglazing.
Het betreft circa 17m2.
Onderstaande gaat uit van ¤130 per m3. Zou je circa ¤2.200 verwacht. Het enige wat er extra bij komt zal zijn circa 6 meter luchtventilatierooster. Echter krijg ik offertes binnen van zo rond de ¤5.000
Klopt dit ongeveer?
En hoeveel korting -als dat kan- is gebruikelijk om af te dingen op dergelijke opdrachtjes?
https://zoofy.nl/prijsgidsen/kosten-ruit-vervangen/
Gewoon bij de glashandel en zelf plaatsen kwam ik op ¤65/m2.quote:Op maandag 28 april 2025 14:46 schreef phpmystyle het volgende:
Binnenkort wil ik mijn oude dubbelglas beglazing gaan vervangen voor HR++ beglazing.
Het betreft circa 17m2.
Onderstaande gaat uit van ¤130 per m3. Zou je circa ¤2.200 verwacht. Het enige wat er extra bij komt zal zijn circa 6 meter luchtventilatierooster. Echter krijg ik offertes binnen van zo rond de ¤5.000
Klopt dit ongeveer?
En hoeveel korting -als dat kan- is gebruikelijk om af te dingen op dergelijke opdrachtjes?
https://zoofy.nl/prijsgidsen/kosten-ruit-vervangen/
Ja m2 ja...quote:Op maandag 28 april 2025 19:47 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
¤130 per M3? Is dat niet 130 per m2?
En moet je niet kijken naar aantal ramen. 1 grote is minder arbeid dan 5 kleintjes denk ik.
Sowieso is arbeid wel de grootste post bij bijna alles tegenwoordig.
Zit niet in het glas maar ¤2200 daar krijg je net een bus, aanhanger, en 2 personen een dag mee op je stoep zonder enig materiaal.
En het is inmeten, glas laten komen, oud glas eruit en nieuwe plaatsen.
En het afwerken/schilderen van de glaslatten?
Vroeger kon je op werkspot zien wat er geboden werd op een klus van een ander en had je zo een gemiddelde voor een klus. Dat is niet meer.
Ik lees ook idd ¤180 per m2 incl montage.
https://www.homedeal.nl/glas/glas-vervangen/
Op kleine klussen zoals plaatsen zonnepanelen, wat verven beding ik geen korting. Voor afvoeren tuin en opnieuw leggen nieuwe tegels vraag ik wel om een korting. En soms krijg ik die.quote:Op maandag 28 april 2025 19:54 schreef JeMoeder het volgende:
Hier worden wat gangbare prijzen gegeven:
https://zoofy.nl/prijsgidsen/kosten-hr-glas-zetten/
Wanneer er veel vraag is kunnen offertes zo maar 50-100% duurder uitvallen. En korting bedingen? Zijn de bedrijven waar je een uitvraag hebt gedaan droeftoeters zoals Seats en Sofa's of zo'n ralle keukenboer?
Ik zit in een heel ander vakgebied (ingenieursdiensten), maar wanneer men mij om korting vraagt reageer ik niet eens.
Heb het nooit eerder gedaan. Dan wil ik het eerst eens samen gedaan hebben. Maar het voedt wel mijn vermoeden dat het allemaal wat aan de prijs is.quote:Op maandag 28 april 2025 20:01 schreef blomke het volgende:
[..]
Gewoon bij de glashandel en zelf plaatsen kwam ik op ¤65/m2.
Voor een man voorzien van werkbus en gereedschap, reis en aanhanger en alles wat erbij komt kijken moet je als bedrijf toch tussen de ¤70 en ¤90 p.p.u. binnenhalen.quote:Op maandag 28 april 2025 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja m2 ja...
180 x 17 = 3060. In dat bedrag van die 180 zullen ze uitgaan dat er geen enkele "extra's" bijzitten zoals ventilatoroester a 150 euro de strekkende meter!!
Ik heb een jaren 70 tussenwoning zonder opsmuk, allemaal recht toe recht aan werk. Het is geen kerkgebouw.
Het zal ongeveer 1 dag plaatsen zijn. Dat doe je denk ik met z'n tweeën. Is het loon zo hoog dat dat optelt tot meer dan ¤2.000?
Aflakken glaslatten weet ik niet, het zal in elk geval al in de grondverf staan. Ik kan zelf wel ff aflakken, de meeste schilders zijn ook niet zo precies, die verven soms op het raam omdat ze denken dat ze het wel kunnen zonder afplakken
In of ex?quote:Op maandag 28 april 2025 20:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Voor een man voorzien van werkbus en gereedschap, reis en aanhanger en alles wat erbij komt kijken moet je als bedrijf toch tussen de ¤70 en ¤90 p.p. binnenhalen.
Hoe je dat verrekend maakt niet uit, maar dit kost nederland.
Kan je zeggen: montage ¤600 glas ¤ 2400
Of montage ¤2000 glas ¤ 800
Het zit altijd in de totale bedrijfskosten dus verrekend in het arbeidsloon.
(Bestaande uit: verzekeringen, belastingen, certificeringen, automatisering en IT, pand en energiekosten, wagenkosten en een beetje loon)
Exquote:Op maandag 28 april 2025 20:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
In of ex?
16 * 90 = 1440
Er gaat voor nog geen 1000 aan (handels) materiaal in. Je kan lullen wat je wil, maar ergens zit er heel iets vreemds in de prijs.
Ik zie je update: ik snap je wel. in die 90 zitten neem ik aan alle bedrijfskosten verwerkt en marge. Cao loon voor zo'n glaszetter zijn niet zo hoog.
anyway, ik heb nog maar twee offertes binnen. Alle twee via homedeal. Van de week contact met een lokale. Kijken of dat anders wordt..
Ruime lonen..quote:
Moeten er steigers gezet worden?quote:Op maandag 28 april 2025 20:05 schreef phpmystyle het volgende:
180 x 17 = 3060. In dat bedrag van die 180 zullen ze uitgaan dat er geen enkele "extra's" bijzitten zoals ventilatoroester a 150 euro de strekkende meter!!
Ik heb een jaren 70 tussenwoning zonder opsmuk, allemaal recht toe recht aan werk. Het is geen kerkgebouw.
Het zal ongeveer 1 dag plaatsen zijn. Dat doe je denk ik met z'n tweeën. Is het loon zo hoog dat dat optelt tot meer dan ¤2.000?
Je zal wel betere offertes krijgen nog.quote:Op maandag 28 april 2025 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ruime lonen..
Anyway. Zelfs dán 16*90 + 1000 aan handelsmateriaal en daarna nog btw (respectievelijk 21 en 9) kom je niet op 4800-5000 uit
Misschien heb je gelijk dat er hele ruime opslagen zitten op webshops. Ik ga de lokale ook even proberen.
Ik voel mij genaaid.
Wanneer je geen glaszetters lokaal kan vinden, kan je ook lokale andere vaklieden vragen of ze goede glaszetters weten. Zo ben ik via een tuinman bij een hele goede en betrouwbare klusjesman uitgekomen.quote:Op maandag 28 april 2025 20:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ruime lonen..
Anyway. Zelfs dán 16*90 + 1000 aan handelsmateriaal en daarna nog btw (respectievelijk 21 en 9) kom je niet op 4800-5000 uit
Misschien heb je gelijk dat er hele ruime opslagen zitten op webshops. Ik ga de lokale ook even proberen.
Ik voel mij genaaid.
Durf ik niet te zeggen. Is het nodig voor een normale tussenwoning als je de 1e verdieping ook glas moet vervangen? Er hoeft niks vervangen te worden op de schuine zijden van het dak.quote:
Klopt, je mag boven die 1000 nog wel 500 optellen voor die roosters. Die zijn inderdaad prijzig.quote:Op maandag 28 april 2025 20:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Je
[..]
Je zal wel betere offertes krijgen nog.
Maar je gaat uit van ¤1000 materiaal en dat weet ik niet, je hebt ook die dauwlufters en die zijn best prijzig.
Nou, een raam ga je niet zomaar met twee man een ladder optillen en plaatsen. Daar moet echt wel een steigertje of hoogwerker bij lijkt mij.quote:Op maandag 28 april 2025 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Is het nodig voor een normale tussenwoning als je de 1e verdieping ook glas moet vervangen? Er hoeft niks vervangen te worden op de schuine zijden van het dak.
Nou, dat zou op de offertes moeten staan, incl. de kosten. Ik heb ooit iets laten doen, stond er bij "incl. gebruik steiger". Later bleek dat helemaal niet nodig te zijn, ze gingen alles via ladders doen.quote:Op maandag 28 april 2025 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Durf ik niet te zeggen. Is het nodig voor een normale tussenwoning als je de 1e verdieping ook glas moet vervangen? Er hoeft niks vervangen te worden op de schuine zijden van het dak.
Oosten des landsquote:Op maandag 28 april 2025 20:55 schreef blomke het volgende:
[..]
Nou, dat zou op de offertes moeten staan, incl. de kosten. Ik heb ooit iets laten doen, stond er bij "incl. gebruik steiger". Later bleek dat helemaal niet nodig te zijn, ze gingen alles via ladders doen.
Anyway, al met al zou ik als ik jou was, wat verder van je woonplaats (welke?) eens informeren, of op internet een vraag uitzetten. De enige glaszetter die ik ken, rijdt heel wat km's. Maakt 'm niks uit.
Veel partijen binnen een club/plaats/site maken onderlinge prijsafspraken.quote:Op maandag 28 april 2025 23:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben benieuwd of mijn assumptie fout was of dat ik gewoon per toeval bij dure partijen zat via die "homedeal"..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |