Ik neem aan dat er allerlei backup-communicatieprotocollen zijn en nood-infra met noodstroomvoorziening enzo.quote:Op maandag 28 april 2025 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnt dat het internet niet zonder stroom kan.
quote:Verklaring van de Europese Commissie: "De Commissie staat in contact met de nationale autoriteiten van Spanje en Portugal, alsook met ENTSO-E, om inzicht te krijgen in de onderliggende oorzaak en gevolgen van de situatie. De Commissie zal de situatie blijven volgen en zorgen voor een vlotte informatie-uitwisseling tussen alle betrokken partijen. In overeenstemming met de huidige EU-wetgeving (Nood- en herstelnetwerkcode) zijn er protocollen om het systeem weer normaal te laten functioneren."
En stroom niet zonder internet.quote:Op maandag 28 april 2025 14:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Schijnt dat het internet niet zonder stroom kan.
Is ook gewoon het verhaal waarschijnlijk, brand bij een hoogspanningskabel/transformatiestation -> grote spanningsdip -> systemen schakelen uit om verdere schade te beperkenquote:Op maandag 28 april 2025 14:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja ik hou het ook ff op dat verhaal van de brand in Frankrijk bij een hoogspanningskabel. Maar de informatievoorziening is dus nogal slecht/afwezig rondom deze crisis, is wel een verbeterpuntje voor die Spanjolen.
Rond de tijd dat we hier die NAVO-top hebben, ga ik ook zorgen dat ik wc-papier in huis heb. Grote kans dat er dan sabotage plaatsvindt.quote:Op maandag 28 april 2025 14:38 schreef Drass het volgende:
Ik zie de eerste mensen al met 4 laags toiletpapier onder de oksel voorbij komen lopen.
Hoe deden ze dan 50 jaar geleden dan?quote:
Dat betekent dat het tijd is om te gaan hamsteren.quote:
En dan tot de conclusie komen dat ook de telefoonmasten geen stroom hebben en alsnog niks werktquote:Op maandag 28 april 2025 14:32 schreef LaDaDiDa het volgende:
Oh oh. Zou nederland nu de volgende zijn? Mobiel gaat wel even aan de oplader..
ChatGPTquote:
Daarom heb je zo'n radio waar je een slinger aan kunt geven:quote:Op maandag 28 april 2025 14:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan tot de conclusie komen dat ook de telefoonmasten geen stroom hebben en alsnog niks werkt
Kerncentrales hebben niets met een stabiel stroomnet te maken.quote:
Die dingen zullen nu wel flink in prijs gaan stijgen.quote:Op maandag 28 april 2025 14:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom heb je zo'n radio waar je een slinger aan kunt geven:
[ afbeelding ]
Telefoonmasten hebben een backupbatterij. Datacenters ook.quote:Op maandag 28 april 2025 14:45 schreef Zorro het volgende:
[..]
En dan tot de conclusie komen dat ook de telefoonmasten geen stroom hebben en alsnog niks werkt
Ohjee dat gaat nog dagen duren dus.quote:Op maandag 28 april 2025 14:48 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Ben te lui om de tweets te embeden aangezien dat toch maar half werkt maar;
"Spain’s Red Electricia: Spanish Blackout Due To Grid Oscillation"
en
"SPAIN'S RED ELECTRICA: RESTORING POWER WILL DEPEND ON FACTORS, BUT SIMULATIONS INDICATE IT SHOULD TAKE SEVERAL HOURS, PERHAPS 6-10 HOURS"
Dan zijn de ijsjes wel gesmolten denk ik.quote:Op maandag 28 april 2025 14:48 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
Ben te lui om de tweets te embeden aangezien dat toch maar half werkt maar;
"Spain’s Red Electricia: Spanish Blackout Due To Grid Oscillation"
en
"SPAIN'S RED ELECTRICA: RESTORING POWER WILL DEPEND ON FACTORS, BUT SIMULATIONS INDICATE IT SHOULD TAKE SEVERAL HOURS, PERHAPS 6-10 HOURS"
quote:Op maandag 28 april 2025 14:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan zijn de ijsjes wel gesmolten denk ik.
In 1975 was de opwekking 100% vraaggestuurd en gecentraliseerd. Als er een jubelbericht komt dat alle stroom volledig uit hernieuwbare bronnen komt dan is dat hoofdzakelijk aanbodgestuurd met uitzondering van waterkrachtcentrales. En de opwekking is niet centraal maar komt uit alle hoeken. Dan moet je goed afstemmen om te voorkomen dat er ergens overbelasting ontstaat. Als die afstemming gedeeltelijk via internet gaat dan heb je een uitdaging. Remedie is om alles plat te gooien en weer stapsgewijs op te starten.quote:Op maandag 28 april 2025 14:43 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hoe deden ze dan 50 jaar geleden dan?
Een paar uurquote:Op maandag 28 april 2025 14:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Telefoonmasten hebben een backupbatterij.
Dan kun je nog steeds niet bellen of wat dan ook, want de telefoonmast en internet is ook wegquote:Op maandag 28 april 2025 14:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daarom heb je zo'n radio waar je een slinger aan kunt geven:
[ afbeelding ]
Extra water om op te drinkenquote:Op maandag 28 april 2025 14:49 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dan zijn de ijsjes wel gesmolten denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |