abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218334192
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:27 schreef Myraela het volgende:

[..]
Hoelang moet je dan wachten om wel weer als 'nieuwe advertentie' gezien te worden? Want als ik een nieuwe advertentie maak met dezelfde foto's, dan blijf ik gewoon op de weggezakte oude positie staan.
Week of 3 denk ik, ik weet het niet precies eigenlijk
pi_218335782
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2025 22:24 schreef Myraela het volgende:

[..]
Als ik het goed begrijp, is het de koper (je andere account) die annuleert. Dan krijgt die volgens mij de negatieve reviews. Maar geen idee of Vinted dit misschien toch gewoon herkent.

Ik heb overigens helemaal geen zin om heel strategisch op Vinted te zitten, maar dat lijkt soms wel nodig. Zo zijn er nu veel mensen die dagelijks een aantal items online zetten, want dat zou voor je zichtbaarheid beter zijn. Maar ik zit daar helemaal niet op te wachten. Ik wil gewoon in één keer lekker opruimen en alles erop knallen. En als koper vind ik het ook bloedje irritant als ik een bundel kinderkleding koop, en iemand dan een dag later weer items heeft die ik anders wel in de bundel had gestopt.

Ik gooi nu alles in één keer erop. Wacht een paar weken. Ga nog een keer door de bak met onverkochte items en haal de 'geen zin om hier nog een keer moeite voor te doen' eruit om naar de kringloop te brengen, en zet de rest toch nog maar een keer online met nieuwe foto's.
Ik zie wel eens reviews bij verkopers waar staat “de koper heeft de bestelling geannuleerd” (of iets in die trant). Volgens mij krijg je als verkoper geen negatieve review wanneer jij de order annuleert met als reden dat het pakketpunt niet in de buurt is.

Overigens zet ik ook eens in de zoveel tijd oudere advertenties er opnieuw op met gekopieerde tekst en de foto’s in een andere volgorde. Dan staat ie weer bovenaan. De foto’s laat ik altijd op m’n telefoon staan totdat een item verkocht is. iPhones hebben de handige functie om foto’s te verbergen (staan dan in een aparte map) dus ze ‘vervuilen’ m’n fotomap dan ook niet.
Maar met het opnieuw online zetten ben ik per advertentie een minuut ofzo bezig.
pi_218353298
Ik zeik nooit ofzo, maar het is wel enigszins vervelend als mensen een hele week nodig hebben om het te verzenden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  maandag 28 juli 2025 @ 18:52:58 #154
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_218354750
Blijkbaar storing waar verkopers geen labels kunnen afdrukken… iemand al iets van gehoord of hoelang dat nog gaat duren
pi_218355096
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:52 schreef mrPanerai het volgende:
Blijkbaar storing waar verkopers geen labels kunnen afdrukken… iemand al iets van gehoord of hoelang dat nog gaat duren
Waar lees je dat?
  maandag 28 juli 2025 @ 22:45:30 #156
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_218357594
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2025 19:33 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Waar lees je dat?
pi_218361675
Die melding zie ik best vaak, maar heb er nog nooit last van gehad, geen idee waarom ze dat regelmatig melden
pi_218361821
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2025 18:52 schreef mrPanerai het volgende:
Is dat niet afhankelijk van de vervoerder?
Kregen die melding bij Mondial, maar bij Vinted Go niet.
  donderdag 31 juli 2025 @ 12:37:55 #159
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_218377842
ondertussen loopt het terug
pi_218386091
Laatste keer dat ik uit het buitenland bestel. Pakketje was helemaal stuk en product nat van de regen. Lekker makkelijk hoor om het gewoon in een doos te doen.
pi_218390935
Ik vind een doos een prima manier om een pakketje in te pakken, eigenlijk. Zo gek is dat toch niet. Balen dat het nu zo nat is geworden, maar ik zou er als verkoper toch ook wel een beetje vanuit gaan dat de vervoerders wel zorgen dat pakketjes niet helemaal verzuipen.
pi_218391096
Ik stop het meestal ook in een doos. Als ik iets bij een winkel bestel komt het 9 van de 10x ook in een doos.
pi_218391857
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 11:23 schreef Discombobulate het volgende:
Laatste keer dat ik uit het buitenland bestel. Pakketje was helemaal stuk en product nat van de regen. Lekker makkelijk hoor om het gewoon in een doos te doen.
Wat? :')

>90% wordt gewoon in een doos verstuurd.

Dat een of andere postmafklapper het in de stromende regen zet is niet de schuld van de verkoper.

Wat had je precies verwacht dan? :X
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_218392220
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2025 22:27 schreef De_Pel het volgende:

[..]
Wat? :')

>90% wordt gewoon in een doos verstuurd.

Dat een of andere postmafklapper het in de stromende regen zet is niet de schuld van de verkoper.

Wat had je precies verwacht dan? :X

Vind het eerder domheid en makkelijkheid. Dat het een postmafklapper is kun je je op voorbereiden. Ik doe m'n kleding altijd in een oude plastic verpakking en dan in een kartonnen doos. Of doe het in een plastic zak en dan in de doos.

Gewoon even wat meer nadenken.
pi_218392239
Ben ik die enige die het netjes in plastic doet en dan in een doos? Of alleen plastic als ik nog zo'n oude verpakking heb liggen?

Lijkt me alleen maar goed.
pi_218393485
De meeste dingen verzend ik in een verzendzak. Heb geen ruimte om allemaal dozen te bewaren (al dan niet plat). Alleen bijvoorbeeld boeken, of speelgoed doe ik in dozen/kartonnen enveloppen.

Maar ben het er wel mee eens dat de verkoper er niets aan kan doen dat de pakketbezorger dingen nat laat worden.
pi_218395432
plastic verzendzakken zou ik moeten kopen want meeste spullen worden in een doos verzonden
pi_218395999
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 11:57 schreef Elleska het volgende:
plastic verzendzakken zou ik moeten kopen want meeste spullen worden in een doos verzonden
Ik had 100 stuks voor ¤14,79 gekocht bij bol. Werkt prima en ik verkoop toch wel regelmatig iets dus was me de investering wel waard :Y
pi_218396489
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:01 schreef eponine het volgende:

[..]
Ik had 100 stuks voor ¤14,79 gekocht bij bol. Werkt prima en ik verkoop toch wel regelmatig iets dus was me de investering wel waard :Y
Er is niets vervelender dan dat als je iets verkocht hebt thuis ineens geen doos of zak meer kan vinden.
pi_218396706
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 13:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Er is niets vervelender dan dat als je iets verkocht hebt thuis ineens geen doos of zak meer kan vinden.
Dat ook.
pi_218398077
Ik verzend eigenlijk alles in dozen, meestal zonder plastic hoor. Ik bewaar alles wat ik aan verpakkingsmateriaal binnenkrijg, ik zorg ook dat het item niet los in de doos heen en weer rammelt. Dozen maak ik vaak plat om ze te bewaren.
Ik heb er zo’n hekel aan als ik een pakketje binnenkrijg dat ik alleen met grof geweld kan openen: zo’n dunne vuilniszak die drie keer om het artikel is gewikkeld en dan als een mummie van tape is voorzien. Onlangs kreeg ik 2 flacons cosmetica binnen die gewoon in een envelop waren gestopt, dat ze er nog in zaten is echt een godswonder, die hele envelop was uiteraard aan flarden. Dus dat is het andere uiterste.
Mijn verkopen gaan lekker op dit moment. Gisteren stond ik bij het pakketpunt buiten meer dan een kwartier in de rij, ze hebben zomerrooster en veel andere pakketpunten zijn met vakantie.
pi_218399323
Even snel advies nodig:

Jeans gekocht. Verkoper uit Frankrijk. Beetje gedoe over prijs, toen gedoe over vervoerder (ik wilde thuisbezorgd door UPS, verkoper wilde Mundial Relay).. maar okee.

Ik kreeg afhaalbericht, dus naar pakketpunt. Pakketje in handen, compleet vernacheld (verpakt in papieren zak -geen tweede laag- die echt aan gort was), pakketpuntmeneer zei dat 'ie pakket niet terugnam "want het is al druk zat". Dus ik zat met kapot pakket.

Bij thuiskomst Vinted gecheckt wat ik moest doen, volgens hen moest ik 'probleem melden'. Dus dat heb ik gedaan. Foto's van pakket, met uitleg dat ik de jeans nog niet had gecontroleerd op schade. Toen werd me gevraagd de verpakking verder te openen en jeans te controleren. Dat ook gedaan, met foto-bewijs. Jeans waren vies, maar verder in orde. Ook dat weer gemeld aan klantenservice.
Vijf minuten later kreeg ik een 'full refund' en bericht van verkoper: "Wat is er?"

Ik een beetje heen weer berichten met die verkoper, waarbij ik foto's van de verpakking en vieze jeans deelde.

Lang verhaal kort: de verkoper heeft pakket niet goed verpakt (volgens guidelines moet het dubbellaags) en kan niet bewijzen (omdat 'ie dus niet fatsoenlijk heeft verpakt én omdat 'ie geen foto's heeft gemaakt van verzendklaar pakket) dat het pakket stevig was. Nu heb ik jeans (inmiddels gewassen :)) én geld (refund). En verkoper is nu boos op mij.

Vraag: wat nu?

Vinted heeft tegen mij gezegd dat ik jeans én geld mag houden. Dat voelt oneerlijk.
Aan de andere kant heeft verkoper gewoon zijn pakket ruk verpakt en is het daardoor stuk.

Is het een kwestie van 'eigen schuld (verkoper), jammer maar dan had je beter moeten inpakken. Je hebt nergens recht op' (en hóe vertel ik dat aan hem, want hij is echt boos?)..

Verkoper heeft geen PayPal (en Vinted raadt dat ook af), verkoper wil geen verzendlabel kopen of zijn adres vertellen, op Vinted is de transactie 'afgerond' (aan mijn kant, tenminste).

Dus: help.

TL,DR: Kapot pakket, intact item, ik dacht er goed aan te doen dit te melden maar nu is verkoper boos. #yikes
Mon 'en!
  zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:01:18 #173
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218399362
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 17:56 schreef bloempjuh het volgende:
Even snel advies nodig:

Jeans gekocht. Verkoper uit Frankrijk. Beetje gedoe over prijs, toen gedoe over vervoerder (ik wilde thuisbezorgd door UPS, verkoper wilde Mundial Relay).. maar okee.

Ik kreeg afhaalbericht, dus naar pakketpunt. Pakketje in handen, compleet vernacheld (verpakt in papieren zak -geen tweede laag- die echt aan gort was), pakketpuntmeneer zei dat 'ie pakket niet terugnam "want het is al druk zat". Dus ik zat met kapot pakket.

Bij thuiskomst Vinted gecheckt wat ik moest doen, volgens hen moest ik 'probleem melden'. Dus dat heb ik gedaan. Foto's van pakket, met uitleg dat ik de jeans nog niet had gecontroleerd op schade. Toen werd me gevraagd de verpakking verder te openen en jeans te controleren. Dat ook gedaan, met foto-bewijs. Jeans waren vies, maar verder in orde. Ook dat weer gemeld aan klantenservice.
Vijf minuten later kreeg ik een 'full refund' en bericht van verkoper: "Wat is er?"

Ik een beetje heen weer berichten met die verkoper, waarbij ik foto's van de verpakking en vieze jeans deelde.

Lang verhaal kort: de verkoper heeft pakket niet goed verpakt (volgens guidelines moet het dubbellaags) en kan niet bewijzen (omdat 'ie dus niet fatsoenlijk heeft verpakt én omdat 'ie geen foto's heeft gemaakt van verzendklaar pakket) dat het pakket stevig was. Nu heb ik jeans (inmiddels gewassen :)) én geld (refund). En verkoper is nu boos op mij.

Vraag: wat nu?

Vinted heeft tegen mij gezegd dat ik jeans én geld mag houden. Dat voelt oneerlijk.
Aan de andere kant heeft verkoper gewoon zijn pakket ruk verpakt en is het daardoor stuk.

Is het een kwestie van 'eigen schuld (verkoper), jammer maar dan had je beter moeten inpakken. Je hebt nergens recht op' (en hóe vertel ik dat aan hem, want hij is echt boos?)..

Verkoper heeft geen PayPal (en Vinted raadt dat ook af), verkoper wil geen verzendlabel kopen of zijn adres vertellen, op Vinted is de transactie 'afgerond' (aan mijn kant, tenminste).

Dus: help.

TL,DR: Kapot pakket, intact item, ik dacht er goed aan te doen dit te melden maar nu is verkoper boos. #yikes
Gedeelte aan verkoper betalen als hij akkoord is, 50% ofzo.
Als hij echt heel moeilijk doet lekker laten verreken.

Maar èn je geld mogen houden èn je pakket klinkt niet echt fair.
pi_218399411
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2025 18:01 schreef Mubassie het volgende:

[..]
Gedeelte aan verkoper betalen als hij akkoord is, 50% ofzo.
Als hij echt heel moeilijk doet lekker laten verreken.

Maar èn je geld mogen houden èn je pakket klinkt niet echt fair.
Ik vind het ook niet fair zoals het nu is.
Maar hóe krijg ik nu (50% ofzo) bij verkoper, als Vinted vindt dat deze transactie klaar is? Kan ik iets van verkoper kopen (hij heeft nog een hoop items die ik echt niet nodig heb) en ¤20 meer bieden dan vraagprijs, om voor jeans te betalen?

Of kan ik verkoper vragen om een wc-rol (ofzo) te versturen in plaats van zijn (sorry) lelijke items?

Of zijn er andere manieren?

Ik wil de jeans liever niet terugsturen (want dat kost mij verzendkosten, ik heb jeans nodig voor een evenement én verkoper wil adres niet delen), dus dat is niet echt een optie.
Mon 'en!
pi_218399548
Voor nu gewoon zo laten zoals het nu is gezien de reactie. Dat is hoe kopersbescherming werkt en normaal zou ik daar wel voor willen compenseren maar als er te boos wordt gereageerd is het snel klaar.

Volgende keer het probleem eerst aan de verkoper voorleggen dan kan je het onderling afhandelen maar als er zo boos wordt gereageerd alsnog vinted inschakelen op de manier zoals je het nu hebt gedaan want dat is de officiële weg.

Vinted eist overigens geen dubbellaags verpakken. Even teruggezocht gezien het gesprek wat hier al liep maar een doos is wel goed, een verzendzak zonder voering niet. https://www.vinted.nl/help/419/65-een-artikel-verpakken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')