Week of 3 denk ik, ik weet het niet precies eigenlijkquote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:27 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hoelang moet je dan wachten om wel weer als 'nieuwe advertentie' gezien te worden? Want als ik een nieuwe advertentie maak met dezelfde foto's, dan blijf ik gewoon op de weggezakte oude positie staan.
Ik zie wel eens reviews bij verkopers waar staat “de koper heeft de bestelling geannuleerd” (of iets in die trant). Volgens mij krijg je als verkoper geen negatieve review wanneer jij de order annuleert met als reden dat het pakketpunt niet in de buurt is.quote:Op zaterdag 26 juli 2025 22:24 schreef Myraela het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp, is het de koper (je andere account) die annuleert. Dan krijgt die volgens mij de negatieve reviews. Maar geen idee of Vinted dit misschien toch gewoon herkent.
Ik heb overigens helemaal geen zin om heel strategisch op Vinted te zitten, maar dat lijkt soms wel nodig. Zo zijn er nu veel mensen die dagelijks een aantal items online zetten, want dat zou voor je zichtbaarheid beter zijn. Maar ik zit daar helemaal niet op te wachten. Ik wil gewoon in één keer lekker opruimen en alles erop knallen. En als koper vind ik het ook bloedje irritant als ik een bundel kinderkleding koop, en iemand dan een dag later weer items heeft die ik anders wel in de bundel had gestopt.
Ik gooi nu alles in één keer erop. Wacht een paar weken. Ga nog een keer door de bak met onverkochte items en haal de 'geen zin om hier nog een keer moeite voor te doen' eruit om naar de kringloop te brengen, en zet de rest toch nog maar een keer online met nieuwe foto's.
Waar lees je dat?quote:Op maandag 28 juli 2025 18:52 schreef mrPanerai het volgende:
Blijkbaar storing waar verkopers geen labels kunnen afdrukken… iemand al iets van gehoord of hoelang dat nog gaat duren
Is dat niet afhankelijk van de vervoerder?quote:Op maandag 28 juli 2025 18:52 schreef mrPanerai het volgende:
Blijkbaar storing waar verkopers geen labels kunnen afdrukken… iemand al iets van gehoord of hoelang dat nog gaat duren
Wat?quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 11:23 schreef Discombobulate het volgende:
Laatste keer dat ik uit het buitenland bestel. Pakketje was helemaal stuk en product nat van de regen. Lekker makkelijk hoor om het gewoon in een doos te doen.
Vind het eerder domheid en makkelijkheid. Dat het een postmafklapper is kun je je op voorbereiden. Ik doe m'n kleding altijd in een oude plastic verpakking en dan in een kartonnen doos. Of doe het in een plastic zak en dan in de doos.quote:Op vrijdag 1 augustus 2025 22:27 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Wat?
>90% wordt gewoon in een doos verstuurd.
Dat een of andere postmafklapper het in de stromende regen zet is niet de schuld van de verkoper.
Wat had je precies verwacht dan?
Ik had 100 stuks voor ¤14,79 gekocht bij bol. Werkt prima en ik verkoop toch wel regelmatig iets dus was me de investering wel waardquote:Op zaterdag 2 augustus 2025 11:57 schreef Elleska het volgende:
plastic verzendzakken zou ik moeten kopen want meeste spullen worden in een doos verzonden
Er is niets vervelender dan dat als je iets verkocht hebt thuis ineens geen doos of zak meer kan vinden.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:01 schreef eponine het volgende:
[..]
Ik had 100 stuks voor ¤14,79 gekocht bij bol. Werkt prima en ik verkoop toch wel regelmatig iets dus was me de investering wel waard
Dat ook.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 13:44 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er is niets vervelender dan dat als je iets verkocht hebt thuis ineens geen doos of zak meer kan vinden.
Gedeelte aan verkoper betalen als hij akkoord is, 50% ofzo.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 17:56 schreef bloempjuh het volgende:
Even snel advies nodig:
Jeans gekocht. Verkoper uit Frankrijk. Beetje gedoe over prijs, toen gedoe over vervoerder (ik wilde thuisbezorgd door UPS, verkoper wilde Mundial Relay).. maar okee.
Ik kreeg afhaalbericht, dus naar pakketpunt. Pakketje in handen, compleet vernacheld (verpakt in papieren zak -geen tweede laag- die echt aan gort was), pakketpuntmeneer zei dat 'ie pakket niet terugnam "want het is al druk zat". Dus ik zat met kapot pakket.
Bij thuiskomst Vinted gecheckt wat ik moest doen, volgens hen moest ik 'probleem melden'. Dus dat heb ik gedaan. Foto's van pakket, met uitleg dat ik de jeans nog niet had gecontroleerd op schade. Toen werd me gevraagd de verpakking verder te openen en jeans te controleren. Dat ook gedaan, met foto-bewijs. Jeans waren vies, maar verder in orde. Ook dat weer gemeld aan klantenservice.
Vijf minuten later kreeg ik een 'full refund' en bericht van verkoper: "Wat is er?"
Ik een beetje heen weer berichten met die verkoper, waarbij ik foto's van de verpakking en vieze jeans deelde.
Lang verhaal kort: de verkoper heeft pakket niet goed verpakt (volgens guidelines moet het dubbellaags) en kan niet bewijzen (omdat 'ie dus niet fatsoenlijk heeft verpakt én omdat 'ie geen foto's heeft gemaakt van verzendklaar pakket) dat het pakket stevig was. Nu heb ik jeans (inmiddels gewassen) én geld (refund). En verkoper is nu boos op mij.
Vraag: wat nu?
Vinted heeft tegen mij gezegd dat ik jeans én geld mag houden. Dat voelt oneerlijk.
Aan de andere kant heeft verkoper gewoon zijn pakket ruk verpakt en is het daardoor stuk.
Is het een kwestie van 'eigen schuld (verkoper), jammer maar dan had je beter moeten inpakken. Je hebt nergens recht op' (en hóe vertel ik dat aan hem, want hij is echt boos?)..
Verkoper heeft geen PayPal (en Vinted raadt dat ook af), verkoper wil geen verzendlabel kopen of zijn adres vertellen, op Vinted is de transactie 'afgerond' (aan mijn kant, tenminste).
Dus: help.
TL,DR: Kapot pakket, intact item, ik dacht er goed aan te doen dit te melden maar nu is verkoper boos. #yikes
Ik vind het ook niet fair zoals het nu is.quote:Op zaterdag 2 augustus 2025 18:01 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Gedeelte aan verkoper betalen als hij akkoord is, 50% ofzo.
Als hij echt heel moeilijk doet lekker laten verreken.
Maar èn je geld mogen houden èn je pakket klinkt niet echt fair.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |