abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218604794
Vanochtend verzonden en daarna een melding in de app: pakket is onderweg naar de Verificatiehub (ergens in Duitsland aan het adreslabel te zien). Daar wordt het beoordeeld op staat, functionaliteit en echtheid. Als het goedgekeurd wordt, sturen zij het artikel door naar de koper en als het afgekeurd wordt komt het terug naar mij en krijgt de koper zijn/haar geld terug en ik als verkoper een ‘aantekening’.

Maar goed, het is een Nintendo Switch in perfecte staat, in de originele doos en de serienummers komen overeen. Dus ik kan me niet voorstellen dat het pakket terug komt naar mij.

Dit kost de koper ¤5 extra.
pi_218605410
Wat word ik soms moe van dat bieden. Echt de neiging alles er maar gewoon voor veel meer op te zetten want het lijkt alsof mensen vooral genieten van het gevoel dat ze hebben kunnen onderhandelen. Zet ik iets er te duur op, dan krijg ik een schappelijk bod. Zet ik het er goedkoop op, dan komen mensen met belachelijke biedingen.

Ben ik dan echt één van de weinigen die gewoon direct koopt en niet met een bod komt om misschien een euro te besparen.
pi_218605979
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:15 schreef Myraela het volgende:
Wat word ik soms moe van dat bieden. Echt de neiging alles er maar gewoon voor veel meer op te zetten want het lijkt alsof mensen vooral genieten van het gevoel dat ze hebben kunnen onderhandelen. Zet ik iets er te duur op, dan krijg ik een schappelijk bod. Zet ik het er goedkoop op, dan komen mensen met belachelijke biedingen.

Ben ik dan echt één van de weinigen die gewoon direct koopt en niet met een bod komt om misschien een euro te besparen.
Ach; Ik probeer o.a. ook wat horloges te verkopen. Bij Vinted wordt je dan tenminste geacht 60% (?) van de vraagprijs te bieden - en eigenlijk heb ik naast het bieden nooit berichten gehad om minder. Heb ook een G-shock op Marktplaats gezet voor ¤50 en daar krijg ik berichtjes of ze hem voor ¤10-¤25 dan-en-dan kunnen ophalen.
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
  woensdag 27 augustus 2025 @ 18:33:52 #254
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_218606894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 15:15 schreef Myraela het volgende:

Heel herkenbaar wel :D
Ik had zowaar een keer als test iets heel goedkoops erop gezet..like 3 euro..wordt er serieus 1 euro geboden en allerlei moeilijke verzoeken enzo..serieus _O- gaat bij mij meteen op Block.. moeilijk gedoe allemaal.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_218607253
Ik heb hier dus een bundelkorting aan van 30% bij 5 items. Maar dan krijg je dus de mensen die een bundel maken van 1 duurder item en dan vier hele goedkope. En okay, prima, daarvan weet je dat het gaat gebeuren. Maar dan heb je dus ook nog mensen die voor die bundel met al korting, een nog veel lager bod doen. Ik zou het lef niet eens hebben. :’)
pi_218607314
Ik heb wel eens gehad dat een verkoper een dergelijke bundel annulleerde, want ‘dat was niet de bedoeling’.

Over het algemeen gaan aan- en verkopen goed, al heb ik er nu eentje die het gewoon niet opgehaald heeft en toen ik vroeg waatom was het ‘de code werkte niet’. Goh, ga er dan pro-actief mee om ofzo, maar doe niet zo asociaal. Ik moet voor pakketjes via Mondial Relay behoorlijk moeite doen en nu moet ik het dus binnenkort ook weer binnen een bepaalde termijn gaan ophalen, allemaal voor de kat z’n…
pi_218608793
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 19:27 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat een verkoper een dergelijke bundel annulleerde, want ‘dat was niet de bedoeling’.

Over het algemeen gaan aan- en verkopen goed, al heb ik er nu eentje die het gewoon niet opgehaald heeft en toen ik vroeg waatom was het ‘de code werkte niet’. Goh, ga er dan pro-actief mee om ofzo, maar doe niet zo asociaal. Ik moet voor pakketjes via Mondial Relay behoorlijk moeite doen en nu moet ik het dus binnenkort ook weer binnen een bepaalde termijn gaan ophalen, allemaal voor de kat z’n…
Daarom verzend en bestel ik in principe niet via Mondial Relay (en UPS), het dichtstbijzijnde punt zit op iets van 20 minuten autorijden in een richting die ik nooit op ga. Ga er echt geen moeite voor doen wanneer het om een pakketje van pakweg 5 euro gaat.
Vorig jaar had ik iemand die voor ruim 50 euro een bundel van me kocht, toen heb ik de moeite wel gedaan om in de auto te stappen (na eerst gevraagd te hebben of ze niet voor DPD of DHL kon kiezen, want die zitten beide met een pakketpunt naast mijn werk).
  donderdag 28 augustus 2025 @ 09:02:40 #258
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_218610644
quote:
13s.gif Op maandag 25 augustus 2025 18:12 schreef SEMTEX het volgende:
Ik heb een Duitser geblokkeerd omdat-ie bleef emmeren over een glittersjaal van 1,- die hij niet via de normale manier wilde kopen, maar alleen Paypal. Ik stond hem ook nog te woord in zijn eigen taal, maar hij bleef maar janken over waar hij dan zo’n zelfde sjaal zou kunnen vinden.
*Zucht* zelfde sjaal, weer een Duitser, of ik het kan verzenden met een envelop (Vertaling: ik wil de verzendkosten via Vinted niet betalen). Jammer dan, Kbye.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 15:58:56 #259
338319 ZarB
Piña colada
pi_218622496
Ik heb nu al regelmatig gehad dat er een actie is van verzendkosten voor 1.69 o.i.d. (van vinted go). Nu staat er bij de verkoopster: korting op verzendkosten. Ik klik schoenen aan, kijk bij de verzendopties waar staat "vanaf 1.69". Klik op de lijst en kan alleen kiezen uit mondial (3.09) of dhl (4 euro). Waar is dan de optie voor 1.69??

Als de verkoper niet met vinted go zaken doet dan moeten ze dat ook niet op haar profiel zetten en al helemaal niet verderop in het verkoopproces.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_218624180
Je kan vintedgo toch niet uitzetten? Heb ik ooit eens geprobeerd toen het telkens misging (pakket kwijt of weken onderweg).
*bijvoegelijk naamwoord* koe. Zwartwitgevlekt of roodbont?
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 19:19:05 #261
338319 ZarB
Piña colada
pi_218624298
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 19:14 schreef d.k. het volgende:
Je kan vintedgo toch niet uitzetten? Heb ik ooit eens geprobeerd toen het telkens misging (pakket kwijt of weken onderweg).
Ik weet het niet, ik verkoop zelf bijna niet. Maar ik begrijp niet waarom ze dan op haar profiel zetten dat je voor 1.69 met vinted go kan verzenden, maar dat vervolgens die vervoersdienst niet in de lijst staat.
pi_218624355
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 19:14 schreef d.k. het volgende:
Dat dacht ik ook. Maar vaak staat het er niet bij
pi_218624470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 19:19 schreef ZarB het volgende:

[..]
Ik weet het niet, ik verkoop zelf bijna niet. Maar ik begrijp niet waarom ze dan op haar profiel zetten dat je voor 1.69 met vinted go kan verzenden, maar dat vervolgens die vervoersdienst niet in de lijst staat.
Dat komt regelmatig voor, dan is het contingent van Vinted go voor dat moment vol ofzo, soms helpt het dan om na middernacht weer eens te kijken. En soms zijn het gewoon rare dingen in het systeem. Zo heb ik een jurk op het oog die alleen maar met dure dhl-thuisbezorgoptie te kopen is, al weken, terwijl andere items van die verkoopster wel gewoon via andere vervoerders te kopen zijn. Ik snap er soms helemaal niks van.

Gisteren wilde ik een bundel vanuit Frankrijk kopen en ik kon kiezen tussen DPD voor ¤5,99 of Mondial Relay voor ¤3,19, dus ik was al een beetje aan het twijfelen, want dat Mondial Relaypunt zit wat verder weg. Ik had een bod gedaan en de verkoopster wilde accepteren en opeens was 1 van de items niet meer beschikbaar. Ik kreeg meteen berichtje van haar dat ze dat item opnieuw moest uploaden vanwege iets geks met het systeem, dus ik moest even geduld hebben. Dus ik even afgewacht en toen stond dat item er weer op en kon ik de bundel kopen en opeens kon ik voor Vinted Go voor ¤2,99 (en hier op 5 minuten lopen vandaan) kiezen. Dat noem ik nog eens geluk hebben.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:15:12 #264
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_218624837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 15:58 schreef ZarB het volgende:
Ik heb nu al regelmatig gehad dat er een actie is van verzendkosten voor 1.69 o.i.d. (van vinted go). Nu staat er bij de verkoopster: korting op verzendkosten. Ik klik schoenen aan, kijk bij de verzendopties waar staat "vanaf 1.69". Klik op de lijst en kan alleen kiezen uit mondial (3.09) of dhl (4 euro). Waar is dan de optie voor 1.69??

Als de verkoper niet met vinted go zaken doet dan moeten ze dat ook niet op haar profiel zetten en al helemaal niet verderop in het verkoopproces.
Het wil soms helpen om in plaats van je eigen adres/postcode die van het pakketpunt in te vullen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  vrijdag 29 augustus 2025 @ 20:33:11 #265
338319 ZarB
Piña colada
pi_218625070
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 augustus 2025 20:15 schreef AgnesGru het volgende:

[..]
Het wil soms helpen om in plaats van je eigen adres/postcode die van het pakketpunt in te vullen.
Het pakketpunt zelf stond er wel tussen maar dan alleen met Mondial (zij doet vrijwel alle vervoersdiensten behalve post nl)
pi_218629638
En ja hoor, de volgende Française die het pakket niet heeft opgehaald, uiteraard weer via Mondial Relay. Asociaal volk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Doedezemaar op 30-08-2025 12:29:27 ]
pi_218654681
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2025 14:15 schreef eponine het volgende:
Vanochtend verzonden en daarna een melding in de app: pakket is onderweg naar de Verificatiehub (ergens in Duitsland aan het adreslabel te zien). Daar wordt het beoordeeld op staat, functionaliteit en echtheid. Als het goedgekeurd wordt, sturen zij het artikel door naar de koper en als het afgekeurd wordt komt het terug naar mij en krijgt de koper zijn/haar geld terug en ik als verkoper een ‘aantekening’.

Maar goed, het is een Nintendo Switch in perfecte staat, in de originele doos en de serienummers komen overeen. Dus ik kan me niet voorstellen dat het pakket terug komt naar mij.

Dit kost de koper ¤5 extra.
Het pakket was werkelijk 20 minuten in de Verificatiehub toen ik een melding kreeg dat alles in orde was en het pakket door wordt gestuurd naar de koper. *)
pi_218657571
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
En ja hoor, de volgende Française die het pakket niet heeft opgehaald, uiteraard weer via Mondial Relay. Asociaal volk.
Mijn man heeft vorige week voor het eerst ook een pakket niet opgehaald. Hij had al snel een verzoek tot annuleren naar de verkoopster gedaan, maar die had ze geweigerd. Ik wist niet eens dat dat kon. Maar pas een heel stuk na dat weigeren werd het verzonden, anders had ik nog begrepen. Dus nu gaat het gewoon automatisch retour, en heeft de verkoopster er alsnog meer gedoe aan. :') Waarom zou je annuleren weigeren? Heel gek.
  dinsdag 2 september 2025 @ 13:27:04 #269
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_218660044
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 augustus 2025 12:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Maar dan komt ie wel weer retour en je krijgt je centen, kun je hem nogmaals verkopen.
Althans zo ging het laatst bij mij.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_218661348
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:27 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Maar dan komt ie wel weer retour en je krijgt je centen, kun je hem nogmaals verkopen.
Ja uiteraard, maar ik moet weer 2 maal binnen een bepaalde termijn naar dat Mondial Relaypunt dat niet in de buurt zit, ik vind het zo ontzettend asociaal van die kopers
  dinsdag 2 september 2025 @ 17:52:36 #271
327807 Mariposas
יה&#14
pi_218662145
quote:
11s.gif Op dinsdag 2 september 2025 13:27 schreef MissHobje het volgende:

[..]
Bij mij niet hoor! De bestellingen worden dan geannuleerd en de koper krijgt geld terug, en ik niets, ja m’n artikel terug, jeuj. 1 keer is het artikel zoekgeraakt tijdens de terugzending, was ik dus m’n artikel kwijt en geen geld ontvangen . :(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_218662238
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ja uiteraard, maar ik moet weer 2 maal binnen een bepaalde termijn naar dat Mondial Relaypunt dat niet in de buurt zit, ik vind het zo ontzettend asociaal van die kopers
Oké maar om hem vanaf de andere kant te belichten;
Mijn mondial relay pakket is net, ipv op het gekozen pakketpunt op 5 minuten fietsen, op een pakketpunt in een andere plaats bezorgd, op bijna een half uur fietsen. Dat beperkt mijn mogelijkheden om het op te halen ontzettend dus ik heb nu geen idee of dat me gaat lukken voordat hij weer retour gaat. Waarmee ik maar wil zeggen; het ligt soms ook aan de keuzes van de bezorgdienst. :')
pi_218662277
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 september 2025 16:07 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik zou niet aan asociaal denken als iets niet wordt opgehaald. Ik zou eerder denken, er is iets aan dee hand waardoor ze het niet kunnen ophalen. Wie laat nou vrijwillig iets liggen waarvoor betaald is?
pi_218662533
Ik had laatst een soort van akkefietje met de Engelse Vinted. Een kennis uit Engeland had voor mij een tijdschrift voor een paar pond gekocht (tijdschrift is vrij bijzonder en wordt normaal voor 80+ euro aangeboden op vinted en ebay). Verkoopster had het niet goed ingepakt waardoor de kaft en de rug helemaal kapot is aan de bovenkant :{ Kennis heeft Vinted laten weten wat er gebeurd was met foto's en al en ik heb het geld terug gehad van Vinted. Het gaat mij niet om die paar pond, maar om het principe. Pak het gewoon goed in.

Ik zag laatst op Reddit foto van een lege zak chips. Iemand had een kledingpakkerje verstuurd in een lege zak chips :o
pi_218662617
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2025 18:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Het kan aan mij liggen, maar ik zou niet aan asociaal denken als iets niet wordt opgehaald. Ik zou eerder denken, er is iets aan dee hand waardoor ze het niet kunnen ophalen. Wie laat nou vrijwillig iets liggen waarvoor betaald is?
Ze krijgen gewoon hun geld terug, dus voor hen zit er geen enkel nadeel aan dat niet ophalen. Ik heb bij beiden een dag voor het verlopen van de ophaaltermijn een herinnering gestuurd, Vinted en de vervoerder sturen ook tig herinneringen. En als ik dan als het teruggestuurd wordt een bericht stuur met: waarom heb je het niet opgehaald dan krijg ik direct antwoord met: ‘de code werkte niet’ , of ‘het was te laat aangekomen en daarom kon ik het niet ophalen’. Zonder verdere communicatie eerder in het proces vind ik het gewoon asociaal. En ze kopen het daarna niet opnieuw hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')